Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 16.08.06 14:55
« startovacie kable - kolko A ?
nejako tu diskusia viazne, takze dalsia otazka (ak teda neotravujem).
Kolko amperove startovacie kable su podla Vas vhodne pre startovanie diesela ?
Z hlavy Vam teraz nepoviem kolko Ah ma moja autobateria. Rad by som kupil nejake kable (ktore sa mi neprehreju a nemaju privelky odpor) a kedze diesle potrebuju vacsiu energiu na startovanie (zhavenie + najma roztocenie tazkeho motora resp. jeho odpor) tak viem, ze su vhodne hrubsie, najlepsie medene kable dimenzovane na co najviac Amperov. Nechcem zase vyvalit vela penazi za nieco co pouzijem par krat za zivot. Ide mi o primerany kompromis.
200Amperove su malo ? alebo mam hladat viac ?
Ake vy pouzivate resp. ste zakupili ? Aj ste ich niekedy pouzili ? -
« Re: poistne (bezpecnostne) matice resp. skrutky kolies
Tyjo, ani som nevedel, ze su rozlicne skrutky :shock: . Dosiel som do obchodu, kde predavaju hlinikove kola a pytal si poistne sroby. Chlapik siahol do regalu, podal mi ich a boli OK. Stali asi o 50Kc viacej ako cez interenetovy obchod, takze pohoda a neriesim.
Skus navstivit nejaky pneuservis alebo predajcu kolies, poradia ti. -
"-- skrytý --" 15.08.06 09:45
« Bez nadpisu
to zalezi od rafku - na plechovy ma uplne jine srouby nez na lita kola. Nejlepsi bude dojit do servisu, protoze se lisi nejen delkou, ale hlavne tvarem hlavy a podlozkou, ktera ale myslim prave u plechacu neni (ja mam lity takze nevim a ja jsem objednaval srouby spolu s autem). -
"-- skrytý --" 15.08.06 09:18
« poistne (bezpecnostne) matice resp. skrutky kolies
Chcel by som cez Internet kupit bezpecnostne skrutky na kolesa aby nebolo take lahke odmontovat koleso. Nasiel som viacero druhov ale je tolko rozmerov ze som vedla. V navode k autu je milion udajov o pneumatikach ale o skrutkach som tam nic nenasiel.
Mam obycajne plechace asi 195/65 R15. Su vobec rozne rozmery >SKRUTIEK< v zavislosti od vybavy alebo motorizacie ?
Na nete su taketo rozmery skrutiek: 14 x 1,50 x 27C,12 x 1,50 x 25C,12 x 1,25 x 25C,12 x 1,50 x 25R,12 x 1,50 x 22C,14 x 1,50 x 25C,12 x 1,25 x 27C,14 x 1,50 x 27R co mi moc nehovori.
Chcel som premontovat poistne skrutky zo skodovky ale ako som zistil megane ma skrutky a skodovka iba matice takze som neuspel.
Viete mi poradit aky rozmer skrutiek mam objednat ?
Diki. -
"-- skrytý --" 15.08.06 08:50
« Bez nadpisu
tv: jo dik, tos me potesil, tak to mam radost ze tam mam minimalne o chlp mensi poruchu jak ty - me to sviti aspon trochu... >:D >:D >:D
Jediny auto co jsem kdy videl ze melo indikovanej tempomat normalni plne svitici kontrolkou byl passat - ma ten stejnej symbol co Fabie, ale zde prave korektne sviti ... a sviti naplno. -
"-- skrytý --" 15.08.06 07:06
« Bez nadpisu
tamtam: rad by som sa pridal, ale vies aky tempomat mam ja (dorobeny) a mne nesvieti kontrolka ziadna. Mimochodom ani na Fabii mi nesvietila - tam to asi ani nebolo SW osetrene a sice kontrolka a miesto na plosaku bolo, ale LED nebola osadena a ani som nepocul, zeb to niekto spojazdnil. Diamant s tym vtedy robil pokusy, ale pokial sa pamatam, ziaden uspech. -
"-- skrytý --" 14.08.06 13:11
« Bez nadpisu
Dobre dostanme se k jadru pudla o co mi jde - ja hledam poruchu !!! Poruchu spocivajici v odlisne svitivosti tohoto znaku. Pod kazdou kontrolkou je LED dioda ktera sviti tak silne, kolik proudu do ni tece a tady je bud zamerne nebo chybou pri osazovani desky proud mensi - je nastaven odporem. Oprosteme se tedy od dalsich veci jako je barva jejiho svetla a vyraznost celkoveho dojmu symbolu dana maskou pres ni, hledejme to co hledam ja a sice: jestli je zavadou jen meho kusu, ze LED podsvecujici segment tempomatu sviti urcite mene. To ze sviti mene jde dobre posoudit pokud rozsvitis ty svetla a tempomat a budes se divat na intenzitu primo te kresby - to proste musis pouhym okem videt, i ten tempomat je slaba kontura, tady je to zase kolecko a v nem nejake paprsky a u toho jeste znacka zakaz vjezdu, proste miniaturni obrazek. Ze intenzita svetla ktery prosvecuje jedno a druhy je stejna nebo ruzna zjistis po 1s pozorovani. Nebo kdyby se dokazal pridat nekdo z ostatnich ??? Diky !! -
"-- skrytý --" 14.08.06 12:44
« Re:
to tamtam:
znak stretavacich svetiel je u mna zlozeny z tak tenkych ciar, ze aj ked je podsvietenie relativne silne tak ten znak alebo emblem,ikona alebo ako to nazvat nesvieti nejako silno. Ale u mna to je kvoli tomu, ze je zlozeny z tenuckych ciarok. Ale nejaku nerovnomernost som nepozoroval resp. ani moc nestudoval kedze to nebolo ocividne alebo rusive. -
"-- skrytý --" 14.08.06 12:01
« Bez nadpisu
k ty kontrolce - to je divny, me teda svetla (mlhovky i potkavaci) sviti mnohem silneji jak tempomat, vlastne vsechno sviti tak nejak stejne silne (treba zluta rezerva je stejna co zeleny potkavacky), ale zelenej tempomat je suverenne nejslabsi ze vsech. Oranzovy omezovac uz je lepsi, ale stejne si myslim ze je slabsi co zbytek. Furt tomu teda nemuzu prijit na kloub jestli to je u vic aut nebo jen u me... -
"-- skrytý --" 14.08.06 11:12
« Re:
Automaticku klimu nemam, mam iba manualnu.
Znak stretavacich svetiel svieti rovnako slabo ako tempomat.
Sympatickejsie by mi boli tie svietacie "znaky" ako podsvietenie pozadia.
Aha takze ja asi tym nastavovanim svietivosti nastavujem iba intenzitu podsvietenia a tym vlastne vsetkeho. No tak detailne som to zatial nestudoval.
A este sa mi nepaci ovladanie vetrakov, no hroza.
Perlicka:Dnes rano mi dokonca pred startovanim par sekund zhavilo (v auguste). Alebo to bolo iba v ramci zapinania zapalovania nejaka kontrola vsetkych systemov ked vsetky kontrolky zasvietia a postupne zhasinaju, ale skor verim, ze to bolo zhavenie lebo predtym som si tu kontrolku zhavenia ani nevsimol a zdalo sa mi ze to tam bolo aspon 1-2 sekundy. -
"-- skrytý --" 14.08.06 10:52
« Bez nadpisu
Dvere: jasne ze to dvakrat cvaka, ale to dela tehdy kdyz je to prokazatelne blbe zavrene (prvni zub). Tys to mel zrejme zavrene dobre ale vinou naklonu auta to mohlo uz o ten milimetr (ktery zpusobilo vyoseni dveri vlastni vahou kdyz je auto krive) byt interpretovane spatne - snimac spravneho zavreni je mikrospinac v zamku dveri a kdovi jak je tolerantni a co jeste je ochoten prohlasit za dobre zavrene. Ze to pak 2x necvaklo mohlo byt dusledkem mezistavu v rozpoznani. Ohledne ruseni - to sice muze byt pochopitelne taky duvod, ale pokud jsi byl blizko auta, nebyva to caste. Mirit neni nutno nikam, je to radiovy prenos - miri se infraledkou (DO k televizi atp.), nema ovsem smysl mirit plosnou antenkou v karte. Prijimac byva kdesi v RJ komfortu auta, ta byva v prostoru pro cestujici - jak je to presne tady nevim.
Budiky: tak to mame stejny, tempomat sviti zelene slabe, napr. tlumena svetla sviti zelene dostatecne silne, takze barvou to nebude. Je to zamer - asi jde o dulezitost sdeleni. Krome prehozeni pozic budiku mas jinaci podsviceni (barvu a u displeju i styl - my mame svitici segmenty, ty svitici pozadi) a taky jinou grafickou upravu a jine rafiky. Pry mas jeste nejake zmeny na automaticke klime (mas ji??) - zajimalo by me jake... -
"-- skrytý --" 14.08.06 10:32
« Re:
to tamtam:
Ak by boli dvere zle zavrete tak by to (aspon u mna) 2x tak naprazdno cvaklo (a tym upozornilo). Predvadzal mi to predajca.
Ale mne to tam vtedy vobec nereagovalo, ani ciastocne.
Pozrel som ci su vsetky dvere zavrete a jedny som pre istotu znovu zabuchol.
to luf: Ze by radiove rusenie? To ma nenapadlo.Mozne je vsetko.
Hlavne, ze sa to uz potom nevyskytlo.
Ozaj a kde je vlastne receiver (prijimac) ? Kam mam mierit ? Mam orig. Renaultacky alarm s kontrolkou a aj cidlami vzadu. Musim pozriet do navodu. -
"-- skrytý --" 14.08.06 10:28
« Re:
ak nezabudnem tak sa pozriem na intenzitu tych kontroliek.
Kazdopadne viem, ze oranzova (obmedzovac) je o dost zretelnejsia ako zelena (tempomat). Ale nemusi to byt iba jasom ale tym, ze ta farba ako-taka bije do oci viac. Ale musim uznat, ze asi svieti aj viac. Pozriem sa lepsie. Mozno je to naschval tak aby bolo jasne, ze je zapnuty obmedzovac, neviem.
Co sa tyka intenzity, to som si moc zatial nevsimal. Hral som sa iba s tym otocnym nastavovanim svietivosti palubovky ale nic viac.
Ked to pozriem dam ti vediet.
Ja mam faceliftovany model kde su prehodene "budiky" tacho a otackomeru takze mozno v starsich to moze svietit inak (neviem ci sa tam aj nieco take menilo). -
"-- skrytý --" 14.08.06 10:14
« Bez nadpisu
Ono ale pokud nejsou dvere spravne zavrene (napr. jen na 1. zapad), tak to nezamkne. Co kdyz v tom naklonu to nejak vyhodnotilo spatne zaklaple dvere???
Kdy mi nekdo odpovi zdali i jemu sviti kontrolka tempomatu o poznani slabeji nez v rezimu omezovace a soucasne slabeji nez jakakoli jina??? :x -
« Re: trampoty pri zatvarani/otvarani nakloneneho auta ci naho
Mohla by to byt nahoda, ze nieco v okoli rusilo radiovy signal karty, to sa stava. Infra dialkove k autam uz skoncili, tak si na to budeme musiet zvyknut. Az ked sa to bude opakovat bude to problem. Drzim palce, aby nebol ;-)
BTW krasna spotreba. Tych 105 konikov a setstikvalt by mi mozno aj stacilo na moju suchtavu rodinnu jazdu. Ale do interieru repraky, ktore budu vydavat zvuk vytocenenho benzinaku >:-[] Ale v nedelu som sa ponahlal z Donovalov do Schwechatu, auto nijako nesetril a v dvoch ludoch som mal priemernu spotrebu 6.9, nemam si na co stazovat. -
"-- skrytý --" 13.08.06 10:40
« Par udajov o spotrebe
Uvadzam par udajov, ktore som odpozoroval pri cca 600 km jazde:
1. Blava - Orava(na Polske hranice) 296 km
priemerna spotreba 4,7 l/100 km
dialnica D1 + ostatok okresky s dedinami na Orave
vyrazili sme pred 5tou rano takze cesty boli prazdne takze som fical po dialnici vacsinou 130km/hod (otacky 2600, tempomatovych 130 = na tachometri o hrubku rucicky nad 130km/hod).
2. ta ista cesta naspat
+ nalozene cca 150kg obkladaciek. Zadok sedel nizsie. Pre zabeh asi nic moc.
priemerna spotreba 4,3 l/100 km
- na okreskach boli riadne kolony takze cela Orava bola za priemer 3,8 l/100 km - potom som priemernu spotrebu "pokazil" na dialnici kde som menil rychlosti ale vacsinou som siel 120 alebo 130 tempomat. Riadne prsalo a nikde nikoho.
Samozrejme nezabehaval som tak, ze 130 tempomat, menil som rychlosti a vsetko ako sa ma, uvadzam to ako som siel vacsinou.
Par udajov spotrieb pri roznych rychlostiach (ak si ich dobre pamatam):
vsetko 6 prevodovy stupen:
100 tusim 3,8 l este overim
110 tusim 4,3 l este overim
120 4,6-4,8 obvykle 4,7
130 5,1 -5,4 l obvykle 5,2
zalezalo od sklonu vozovky ale zhruba tak.
Dalo by sa jazdit aj pod 3 l a este by to nebolo podtacane ale na to som nemal nervy. V papieroch je tusim 5,8/4,1/4,7 l/100km.
Beznou technikou (nie extremom) sa da dostat pod 4 l ale to nie je pre mna ale da sa. Staci to drzat okolo 2000 otacok ked je maximum krutaku (240Nm) a ide to kopec nekopec a na sestke pri tej spotrebe nejdete pomaly, ze by som bol na čele kolony so starymi skodovkami (ktore tymto nehanim a ani sa nevyvysujem).
Trochu som pocul svistanie turba viac ako na inych turbodieseloch, to bolo dokonca zrejmejsie pocutelne ako zvuk motora (nie intenzitou ale vyssim zvukom).
Vonku to pocut, ze je to diesel ale vnutri iba pri velmi nizkych otackach.
Dokonca mi trochu vadi, ze rovnaky tlmeny zvuk to ma pri 2000 a pri 3000 otackach takze obcas cumakujem na otackomer ci uz som mal preradit (ked sa nevenujem az tolko riadeniu).
Co sa tyka zprevodovania je to velmi dobre odstupnovane. Najvacsi "odstup" maju 2ka a trojka takze dvojku treba vytocit o trosku viac aby tam sadla trojka a mala optimalne otacky a motor bol v otackach ked je turbo uz ucinne a mohol vyrazit. Ale to je aj na inych dieseloch tak. Takze vacsinu zakrut aj tych prudsich pri podradeni je na 3ku a iba ostre serpentiny su na dvojku.
6ka sa da bezne pouzivat aj na okreskach a uz okolo 90 skor 100km/hod.
Ma ale nejaku kratku drahu paky zda sa mi, ze kratsiu ako z 3na4.
Stve ma, ze mam spiatocku s tym kruzkom a radit ako keby jednotku. V katalogoch som videl foto kde to bolo normalne uplne vpravo a dozadu ale to som sa pytal a to maju 1,9dCi a mozno aj 2,0dCi. Inak super.
Takze spokojnost. -
"-- skrytý --" 13.08.06 10:02
« trampoty pri zatvarani/otvarani nakloneneho auta ci nahoda?
no faro ma uz stihlo zneistiet:
Zaparkoval som na krajici kde auto bolo (uznavam) silno naklonene na pravu stranu (az som dufal, ze klapka v hrdle nadrze nepusti prip. naftu von).
Auto v tejto polohe odmietalo povel od karty na uzamknutie vozidla.
Skusal som "mierit" na rozne miesta, opatovne stlacal z roznych uhlov a auto nic. Vybral som a vlozil bateriu v karte. Proste az na xsty pokus sa zavrelo.
Co je horsie, detto bolo ked som ho neskor chcel otvorit (nastastie na 4x pokus uz zafungovalo). Potom som este mal nejake jazdy a odvtedy mi to ani raz nezahaprovalo a fungovalo 100%.
Asi mal ten neprirodzeny naklon na to nejaky negativny vplyv alebo co.
Alebo slo o nahodu ? Stalo sa to niekomu z Vas ?
chcem si objednat menic 12V na 230V, vybral som si taky stredne drahy ktory vie dodavat trvale iba 150W spickovo max 450W. Nemienim nejako trapit autobateriu a zapajat tam hluposti staci mi nabijacka na mobil prip. na baterie fotaku resp. zariadenia co maju minimalny odber.
Mate niekto zakupeny nejaky menic ? S akym vykonom? Ake mate s tym skusenosti ?