Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 03.09.06 21:20
« Hasicí přístroj - Umístění v Megane II
Zdravím,
Tom69 Zaslal: 28. 8. 2006 14:28 Předmět: hasičák
----------------------------------------… /> Předmět: Hasicí přístroj - Umístění v Megane II
Osobne ho vozim uvnitr rezervy pod platem, neprekazi ani nelita v kufru
jestli je to uplne idealni necham na tobe
samozrejme nejlepsi umisteni je asi pod sedackou
Taky jsem o prostoru u rezervy uvažoval, ale pak mi to přišlo nepraktické, protože v kufru pořád něco je a tak bych obsah musel vyndavat, abych mohl vytáhnout hasičák. A při hořicím autě to může být průšvih...
Tom Zaslal: 01. 9. 2006 07:51 Předmět: Hlášení
----------------------------------------… /> .....
Hasičák mi vešel do prostoru pod nohama řidiče, je po ruce a nedělá kravál.
.....
Tahle varianta se mi zdá jako nejlepší. Jakým způsobem jsi ho tam umístil - pomocí suchých zipů? Nebo jsou zde místa se 2-mi závity pro umístění držáku? Nevadí umístění pod sedačkou kabeláži a vodičům zde umístěných a spojených se sedačkou? Prý to nějak souvisí s ABS, varoval mě technik, ať si tam nenechám lítat žádnou láhev, že mi můžou začít svítit nějaké kontrolky.
Tak nevím... -
"-- skrytý --" 01.09.06 08:51
« Hlášení
Hlásím se po dlouhé době s hlášením stavu:
Minulý týden jsem sbsolvoval prohlídku po 90 tis. kilometrech (4 600,-)
Během posledních 50 000 km jsem měl pouze (chválabohu) jednu poruchu - odešlo ložisko na alternátoru. Tím pádem se ohobloval řemen. Výměna v záruce.
Jinak jezdím bez problémů, průměrná spotřeba 4,6, za poslední týden jízdy s prázdným autem v pohodě držím na PP 4,1 l/ 100km. (1,5 diesel)
Hasičák mi vešel do prostoru pod nohama řidiče, je po ruce a nedělá kravál.
Jediná věc, která mi začíná vadit je šoupající se volat. Na horní a dolní straně věnce se plast drolí, vznikají šedé drsné plochy a dírky jak od červotoče. Paradoxně v místech, kde se držíte nejméně. Koupil jsem si potah, abych to neměl celý den před očima, ale ten zase šíleně páchnul, tak skončil v popelnici.
V servise mi nabídli výměnu - za 3 500,- jen materiál..... A´t se dou bodnout. Koupím si nějaký nesmrdící potah a bude klid.
Přeji všem mnoho klidných a šťastných kilometrů. -
"-- skrytý --" 30.08.06 19:01
« škubání
Hola,
mám dotaz - není to na škubání po startu :-) ale když se rozjíždím (i s teplým motorem) tak jakoby....těsně předtím, než úplně pustím spojku tak cejtím několik záškubů (přirovnal bych to - jako když se rozjíždíte do kopce a máte podtočený motor). Do kopce víc, z kopce míň..... Dělá to i když spojku pouštím pomalejc a držím vyšší otáčky.... (není rozdíl mezi 2, 2,5 a 3 tisícema otáček)
Auto je rok starý, najeto 20t km, zatím žádný závažnější problém - jenom jednou špatná cívka...
Netušíte čím by to mohlo být?
BTW: ....jsem na tyhle veci uplně levej ;)
Dix
Woslik -
"-- skrytý --" 27.08.06 15:29
« Hasicí přístroj - Umístění v Megane II
Zdravím všechny,
měl bych dotaz. Dlouhou dobu vozím ve svém Megane II Grandtour
hasicí přístroj. Neměl jsem zatím čas ho nějak umístit a tak se pohyboval v kufru s ostatním haraburdím. Ale začíná mi tam vadit a tak přemýšlím, kde ho umístit.
Nevíte někdo, kde je vhodné místo na uchycení hasicího přístroje? k has. přístroji je i nosný držák, který pevně drží přístroj. V manuálu k meganu jsem požadovanou informaci o umístění nenašel a tak se ptám zkušenějších.
Jinak has. přístroj je práškový, typ ABC, hmostnosti 1kg, splňující všechny české a evropské normy.
Mockrát děkuji za radu.
PTF -
"-- skrytý --" 26.08.06 00:07
« Bez nadpisu
luf: a nebude to nahodou tym, ze BA je nadmorskou vyskou trochu nizsie ako NR...? Ak to chces naozaj objektivne zmerat, prejdi tym istym usekom dialnice a tou istou rychlostou tam a naspat a potom zistuj aka je spotreba. Keby tu bol Diamant, on by Ti popisal uplne presny posup merania, on je naozaj dosledny detailista.
Inac mne sa stalo niekedy davnejsie, ze zrazu bez zjavnej priciny mi v juni 2003 zacala Fabia chodit o poznanie lepsie a spotreba klesla z priemernych 6,6 na zhruba 6,2. Prisiel vsak koniec septembra 2003 a naraz to cele skokom zmizlo a vratilo sa k povodnemu spravaniu. O 2 tyzdne nato sa mi vysvietila kontrolka OBD a bolo vadne vyhrievanie 2. lambda sondy. Neverim, ze by prave to vyhrievanie mohlo byt pricinou, no dodnes som neprisiel na to, co to moze byt. Chvilu som podozrieval aj benzin, ktory som zasadne tankoval na tej istej Shellke a pokial sa dalo z toho isteho stojanu, ale tiez nemyslim ze by to bolo pricinou... -
"-- skrytý --" 25.08.06 22:44
« Bez nadpisu
Wartburgy mali volnobezku iba na 4. rychlostnom stupni a to uz z vyroby. Trabanty myslim volnobezku nemali vobec, ale mozem sa mylit.
Wartburg ma volnobezku na vsech rychlostech krome zpatecky, Trabant ma volnobezku jenom na ctvrtem kvaltu.
Ale to je celkem fuk, Renault to neni :-)
Sice som sa detailne nezaoberal Meganovym radiokonektorom, lebo mam original, ale mal by tam byt pin spinany zapalovanim (to mas teraz) a este by tam mal byt "trvaly" plus. Nechaj si to zapojit na ten a budes to mat vyriesene, ale potom budes musiet zapinat/vypinat radio zakazdym, ked prides/odides z auta.
Autoradio pouziva oboji napajeni. Jak trvalych +12V (pro napajeni celeho radia. Na celem privodu od baterky by mela byt pouze pojistka), tak "klickovejch" +12V (pouze pro detekci zapleho klicku). Starsi, mozna bych mel napsat "vyslovene stara", autoradia pouzivala spinanych +12V jako silove napajeni a trvalych +12V jen pro udrzeni stavu pameti.
Pokud ale "experti v servise" tyto dva draty prohodili, pak nastane T0MASem popsany jev (spolecny s autoradii starsi vyroby) - "Neni klicek, neni music".
Co se tyce tech "expertu" mozna na tom nejsou tak spatne, ono staci pokud delaji casto s auty od VW koncernu (Skodovku nevyjimaje), ktera maji tyto dva draty prohozene primo v ISO konektoru. Proste vsichni pouzivaji 4.pin pro trvalych +12V a 7.pin pro spinanych +12V, kdezto u VW si rekli proc to nedat opacne, ze? -
« Re: Re: Ospravedlnenie Mirovi
Nefukalo ani trosku, tie balony, co ukazuju vietor, viseli uplne splasnute. Ale na tlak v gumach sa urcite pozriem, nekontroloval som ho od prezutia na letne gumy :-)
BTW cestou nazad som dal na tempomat 110 a v BA som mal priemernu spotrebu s plnym autom 6.4. Ked som isiel rovnakym tempom do Francie priblizne aj rovnako nalozeny, mal som priemer 6.1. Nieco sa urcite deje. Nedari sa mi ani dostat sa hlbsie pod 7l, minule leto som maval bezne 6.5 :-( -
« Re: Ospravedlnenie Mirovi
hmm, no mozno pofukovalo a neuvedomil si si to, mozno mas makke kola a mozno .... . Tych 7,9-8,3 je presne moja spotreba pri tempomatovych 130/125 PP. Nejazdil si nahodou posledne obdobia lenivo a ekonomicky ?
PS: nemas sa za co ospravedlnovat, sak si ma neklamal, len nastala daka zmena a nevies presne preco. -
« Ospravedlnenie Mirovi
Chcem sa tymto prispevkom ospravedlnit Mirovi, ktoreho som dlho zavadzal. Podla mna malo auto pri 130 na dialnici spotrebu 7.2, podla neho ~8. Vcera vecer som isiel BA-NR takmer cely cas na tempomat na 130 a vynuloval som PP. Neviem, co je na tej ceste divne, ale v NR som mal priemernu spotrebu 7.9l/100km a rychlost 125km/h. Absolutne mi to hlava neberie, pretoze som bol sam, bolo bezvetrie a 17 stupnov. Cely minuly rok som po Cesku jazdil so spotrebou 7.2 pri 130. Vo februari som prisiel z Francie na tempomatovych 150 so spotrebou 8.3, plne auto a teploty pod 0 stupnov. Neviem, co je na tej dialnici dvine.
Nasledne som isiel asi 50km po okreskach a dedinach, polovicu cesty uplne sam, polovicu uplne plne auto a spotreba na tomto useku bola 5.7l, rychlost ~70km/h. Zda sa mi to trosku moc. Ze by tomu autu nieco bolo? Tipujem to na vzduchovy filter, ktory ma za sebou uz 45t km, ale ak to neni tym, tak neviem :? -
"-- skrytý --" 23.08.06 15:41
« Bez nadpisu
Tomasi, Tomasi, ked chces vediet info, tak musis aj poskytnut spravne info... Vsetci, co tu pisali o radiu (napr. tamtam) vychadzali samozrejme z originalu. U neoriginalneho zalezi na tom, ako Ti to experti v servise zapojili a kedze Ty to chces evidentne inac, ako sa im to podarilo, tak by som sa pozrel, z ktoreho pinu beru stavu pre radio. Sice som sa detailne nezaoberal Meganovym radiokonektorom, lebo mam original, ale mal by tam byt pin spinany zapalovanim (to mas teraz) a este by tam mal byt "trvaly" plus. Nechaj si to zapojit na ten a budes to mat vyriesene, ale potom budes musiet zapinat/vypinat radio zakazdym, ked prides/odides z auta.
Ad startovacie kable: auto ma vsetky okruhy pod palcom a ma implemetovane riadenie spotreby energie z baterie v kludovom stave a tak ak Ti nahodou bateria odide, nebude to samovolnym vybitim (jedine ze to bude kvoli radiu, ktore si medzitym zapojis podla predchadzajuceho odstavca a zabudnes ho zapnute alebo inym neoriginalnym spotrebicom) a najskor budes potrebovat novu bateriu a nie kable :-)
Ad skrutky kolies: kedze som kolesa uz parkrat menil (zimne/letne) tak viem zarucene povedat, ze to "obycajna" osmicka nie je. Teda presnejsie ze to urcie nie je 8mm skrutka a uz vobec nie obycajna, kolesove skrutky takmer vylucne maju jemny zavit, to je tych XYx1,5 alebo XYx1,25... -
"-- skrytý --" 23.08.06 13:10
« Odpovede na otazky a moje zistenia co mi vadili (sumar)
ak si este spominate na ten zoznam veci co mi vadili tak tu je
par odpovedi od predajcu + moje zistenia.
RADIO:
akonahle vyberiem kartu a otvorim dvere, radio je bez prudu a neda sa zapnut /originalne radio ide/. Overene v reale a aj potvrdene predajcom. Takze posadka bude bez radia alebo ja bez karty.
BEZPECTNOSTNE SKRUTKY na kolesa /rozmer/:
podla fachmana z pneuservisu su to "obycajne osmicky", uz ich aj mam namontovane.
PROBLEM SO ZAMYKANIM NAKLONENEHO VOZIDLA
odpoved:
"stava sa, ze pri velmi naklonenom vozidle ma obcas system problem ako s uzamykanim, tak aj so samotnym uvedenim vozidla do chodu - je to zrejme kvoli systemu automatickeho odomykania zamku volantu. ak by vsak pretrvavali problemy pri beznom zamykani a odomykani, odporucam navstivit nas servis a poradit sa."
- problem sa vyskytol iba raz a v specifickej situacii takze to nepovazujem za chybu.
zatvaranie OKIEN
bohuzial len pri zapnutom zapalovani (to je OK tak to je asi u vsetkych aut).
SKLOPENIE SEDADLA:
ziadna finta na uplne sklopenie nie je. Takze tak ako som pisal.
STARTOVACIE KABLE
odporucali 300A. Neskoro, kupil som 200A lebo 300A boli o dost drahsie. Pouzijem to aj tak mozno raz v zivote.
CHLADNICKA
predsa som ju kupil a je to smejd. Za 2 a pol hodiny to slabucko ochladilo a to som skusal doma na 220V. Zerie zevraj cca 60W.
Ale za tie prachy som asi nemal cakat nic lepsie. V kombinacii s klasickymi chladiacimi vlozkami to moze byt zaujimave.
Zevraj vie chladit na 5 stupnov alebo zohrievat na 65 stupnov tak uvidim pri 5 hodinovej jazde co to uchladi :(
Prave mi prisiel menic a OCIS leptacia sada tak bezim si to krivo a necitatelne vyleptat lebo zajtra ficim na stanovacku do Slovinska.
Dufam, ze sa mi tam nic v aute nepos.rie. Potom v septembri napisem par info, skusenosti a pod.
Majte sa a nekazte tie auta tolko :-) (to sa mi teraz/za nova/ este hovori , ze? :-( )