Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Re: Re:
Ja mam auto vyrobene v pondelok :-(. Ked som to zistil, skoro som ho nechcel prebrat ale nakoniec som sa osmelil a isiel do neho. Teraz mam 9100km a zatial je OK (okrem toho vyfuku). Vrzgajuce plasty ma na svedomi moj servis a nemam cas tam auto dat, aby po sebe opravili, co pokazili. Ale zda sa mi, ze si to nejako casom sada a uz to tak nehrkoce :-) -
"-- skrytý --" 01.06.04 21:18
« Re: Re:
Jasně že je to lepší ručně, jen na to musíš mít čas a chuť >:D
Pokud to stíham, ostříkam to na pumpě tlakem, potom ručně houbou a zase tlakem. Potom je ale nutné setřít vše hadrem, jinak po zaschnutí máš auto flrkaté jek při neštovicích. Pokud to myješ s hadicí, je to super. -
"-- skrytý --" 01.06.04 20:55
« Bez nadpisu
Říká se, že nový lak musí "zrát" alespoň půl roku. Snad přes léto, sluníčko ho dostatečně vytvrdí. Kartáče ale udělají škrábance na novém i na starém laku. Takže to je asi jedno. V zimě doporučuji vždy kartáče, alespoň zhruba se voda vysuší a při menším mrazu nebude dělat zásadní paseku. -
« Zatim spokojenost
Mam Grandtour 1.5dCi 100k, Confort Dynamique. mam ho od 30.4. zatim 4000 km. Rozhodoval jsem mezi: Octavii Combi, P307, Stilo, Focus, Golf, Corolla. Vysledek byl jasnej z techto duvodu:
Octavia - nemela odpocet DPH (ma ho od 1.5.), je to zastaralej typ
P307 - vyssi cena, nemoznost tempomatu
Stilo - docela dobra cena, ale Megane je lepsi
Focus - starej model, cena usla
Golf - malo muziky za hodne penez
Corolla - velmi spatna volitelnost vybav, drahe
Ja zatim maximalni spokojenost. Je poznat, ze jede cim dal lip, porad se zajizdi a spotreba klesa. Ovladani tempomatu me nevadi, vetsinou ho mam skoro porad zapnutej.Jeste jsem nevysledoval vliv na spotrebu.Pred tim jsem jezdil s firemni Vectrou 2.0 benzin s tempomatem a tam jsme vypatrali usporu oproti jizde s manualnim ovladanim plynu.
Zapinani elektriky, pak otvirani okynem me nedela problem. ale to uz jste tu vyresili. Jizdni vlastnosti parada, mam 16"kola a sedi to pekne. A motor je krasne tichej (beru naftu jen u Aralu a Shellu-prej to ma taky trosku vliv) hlavne kdyz to porovnam s TDI. Zatim mam prumer spotreby 5,5 a porad to klesa. Myslim ze se budu motat kolem 5. Zkousel jsem maximalku na dalnici. Dalo to 190 tachometrovych, takze to asi odpovida 178 psanym, ale zda se, ze motor se porad zlepsuje. Zkusim za 1-2 mesice. V interieru me nic nedrnci. A co se tyce telefonu, tak mam bluetooth handsfree a je to parada, nemusim resit kam s telefonem, ale vetsinou ho mam hozenej v tom prostoru pred tema dolickama pro napoje. Ovladani HF mi dali na loketni operku nad ovladani rucky. Doporucuju.
Tak hodne stastnych kilometru vsem!
Jo jeste jedna vec: jak to mejete? Me prodejce rikal, ze mycku nedoporucujou, ze radeji rucni myti, ale to se mi moc nechce - nestiham! -
« Re: Re: Prva zavada
Tiez mam pocit ze novy tam ma mensiu rychlostnu rezervu. Skoro by som povedal ze tempomat ide dost natesno.
BTW dost si neviem zvyknut na tie neparne cisla na tachaci, radsel by som tam mal parne tak ako bolo na starom. Aj ta gulata rucicka ma dost irituje. Ale furt lepsie ako tie velke gulicky na otackomeri v C5ke :roll: -
« Re: Prva zavada
Hmmm, pri 150 ti to zerie ~7l, tak to je parada. Ja som dlhodobo 150 nesiel, aby som si zmeral spotrebu, ale odhadom to bude niekde medzi 8 az 9l. Pri 150 na tempomate mi ukazuje rucicka tesne za 150, priblizne tak isto tesne nad mi ukazuje pri akejkovek rychlosti (spodna hrana toho zakrivenia rucicky sa dotyka znacky). BTW da sa ti na tempomate nastavit 80 a 160? Mne iba 78 a potom az 82, pri 160 detto.
Tiez som minuly tyzden skusal maximalku, zo 180 na 190 sa to dostalo relativne rychlo, nad 190 sice zrychlovalo, ale ako slimak. Pri 190 ukazauje PP cifry 12-16l a toci 5500 :-). Prekvapilo ma, aky velky rozdiel v ovladatelnosti je medzi 170 a 190. Na Cliu sa ten pocit, ze auto uz iba nizko leti dostavil tak nejako plynulejsie. Mozno to ale bolo sposobene povrchom, ved poznate tu "dialnicu" z Brna do Blavy 8-s
Ad spotreba na tempomat - ja urobim bez tempomatu spotrebu nizsiu o 0,1-0,2l, co mi za to pohodlie rozhodne nestoji. Dnes pri 120 som si vsimol, ze dost vela aut ide priblizne rovnako rychlo. Tak bud vela ludi jazdi 120, alebo ukazuje rychlomer v Megane presne a inym autam to vtedy ukazuje 130. Tu druhu hypotezu by potvrdzovalo aj to, ze na Cliu som z domu do prace natocil 350km, na Megane 333km, cas na tuto cestu bol priblizne rovnaky ked som na Cliu isiel 130 ako na Megane pri 120. -
« Re: Re: Re: Prva zavada
Ja som bol cez vikend v hradci kralove, je to 50:50 dialnica a okresky. Rychlostou +18 nad limit, cize dialnica na tempomat 148 (tachac ukazoval kusion vnad 150), okresky co sa dalo (aj rychlostou do 110 aj predbiehanim). Cestou tam som mal 5,6 cestou naspet 6,4 (bavime sa o 1.9 dci). Priemerna rychlost bola 95 oboma smermi. Ten rozdiel sa evidentne urobil na dialnici asi pri bocnom vetre. Vsimol som si, ze cestou tam to bralo po tej dialnici asi 6.8 a nazt to bolo nad 7. Bol som sam.
Inak zistil som ze ten tempomat ozaj dost zerie, rucne by som to stiahol, ale lenivost nedovolila. :-!
Skusil som aj maximalku, ale lepilo mi, tak len tak cvicne, cvilkovo. Na 6ku to spravi tachacovych 190 -195 a zere to 11 -12l a toci to 3000. Tak som sa rozhodol ze to staci (tolko jazdila aj stara 1.4ka) a na 5ku to trapit nebudem ani ked budem potrebovat vysoku rychlost >:D To moze hodit navrch na rychlosti maximalne nejakych 5 a zaplatim to spotrebou ... -
« Re: Prva zavada
Ako som slubil, referujem o mojej zavade: Kdesi bol uvolneny termoizolacny plech a buchal do vyfuku. Teraz je to uz OK.
BTW dnes som dal na tempomat iba 120 a prisiel som do Prahy so spotrebou 6,7l. To sa celkom da. Ale ze to je rozdiel 1l oproti jazde 130km/h, to ma sokuje. >:-[]
BTW lutujem majitelov tmavych Oktavii, na tu sa staci len skaredo pozriet a ma skrabanec. Vzdy, ked som na parkovisku stal pri Oktavke a nahodou mi "oskrel" dvere, mal som na mojom laku nalepeny kus jeho laku. Ani po 3 rokoch otlkania nemalo Clio skrabance na dverach. Takze myslim, ze s Meganom to bude este lepsie.