Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 17.06.04 16:22
« Termín dodání
Ze zvědavosti jsem napsal do Renaultu dotaz, proč vzniklo toto zpoždění. Tady je jejich odpověď:
"Děkujeme za důvěru, se kterou se na nás obracíte.
Dle vyjádření oddělení distribuce nám bylo potvrzeno, že poptávka po tom modelu je tak silná, což
bohužel způsobuje i posunutí termínu dodání až o 3 měsíce.
Omlouváme se za toto zpoždění, kdy si dovolujeme ujistit, že z naší strany budeme vynakládat značné úsilí, aby tomu tak bylo napraveno."
Lakonické a nic neříkající a slohově zoufalé...... Stejně mi ale nejde do hlavy nahlášení třítýdenního opoždění deset dnů před dodáním! To auto by mělo být už dávno hotové! (Když se počítá doprava do velkoskladu v Německu a doprava do Čech alespoň 14 dnů!) Nebo to věděli dříve, ale bylo jim za těžko do dát dopředu vědět. Zatracení frantíci!!!! :roll:
Slevu za nedodržení termínu asi už nedostanu, dostal jsem slevu na ZTP 10% a ještě 14 000,- dolů od dealera. A tak raději držím hubu a krok. Jsem zvědavý, jaký náhradní kousek dostanu pujčený! >:-[]
Dnes jsem si koupil Svět motorů, kde porovnávají motory 11 modelů aut o obsahu 1,6, Renault skončil za Civicem, Leonem a stejně s Xarou. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Megane II a moja skusenost.
Bols som si dnes pre svoje auto a zase ma vytocili do cervena. Prevodovku mi opravili, ale poskriabali mi auto na oboch zadnych blatnikoch. Pritom sa pri preberani tvarili ako majstri sveta, cakajuc, ze odfrcim domov od radosti, ze mam svoje auto bez jeho kontroly. Este mali drzost tvrdit, ze "co ak ste to uz mali pred odovzdanim na opravu"... Mladika som poslad do * odpovedou, ci mam pri kazdej navsteve ich servisu cakat prestriekanie auta a zaziadal som bezplatne prestriekanie auta. Dnes boli zo mna uz zufali. A ja som mal tlak tak 200 / 150... -
Lubos.1 17.06.04 11:28
« Vyroba Mehane
Rad by som ozrejmil kde vsade sa Megane vyraba:
Na základe “C” programu Aliancie Renault-Nissan sa rôzne modely Méganu vyrábajú v troch závodoch na svete: Palencia (Španielsko) pre Mégane 5 dverový a 3 dverový a Grandtour, Douai (Francúzsko) pre Scénic, Grand Scénic, Mégane 5 dverový a Coupé-Cabriolet, a Bursa (Turecko) pre Mégane Sedan. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Megane II a moja skusenost.
BTW o problemoch so servisom si nepisal, ak sa nemylim. Alebo som nieco prehliadol?
Kestler na Panonskej sa mne osvedcil najviac zo vsetkych servisov v BA. Ale aj tak nema na Kubrika v Topolcanoch. Zatial som tam nebol osobne, ale servisuje tam bratranec a to, co rozprava mi casto pripada ako z rise snov. Budem musiet vyskusat :-) -
« Re: Re: Re: Re: Megane II a moja skusenost.
Je to Renault Kestler na Panonskej ceste v Blave.
Inac, to, ze diferak frezuje stenu prevodovky skutocne nebolo pocut. Bud je to auto velmi dobre odhlucnene, alebo nemam hudobny sluch :-) :-! . Sranda nabok, je to skutocne jeden z prvych aut, bol vyrobeny v juni 2003 vo FR. A podla toho, co som pocul, tak u prvych kusov bol kazdy piaty vadny. Kua, len neviem, preco som ho dostal prave ja :-! .
Nahradne vozidlo som dostal, s tym nemam problem. Skor mam problem s tym, ze prisla nahradna prevodovka od vyrobcu poskodena, co sa uz neda nazvat ani lajdactvom.... -
« Re: Re: Re: Megane II a moja skusenost.
No neviem bolo vela rozpornych informacii, ale pokial viem tak grandtury sa robia v spanielsku a sedany v turecku. Ale ani s tym tureckom by som to nevidel tak cierne, moj predosly kombik bol z turecka a okrem pneu tiez tureckej vyroby ale nie renolt, ktore sa ROZPADLI pocas prvych 30 000 som bol spokojny. ... bolo to prve auto co som mal 4 roky, vsetky ostatne som menil najneskor po troch. A noveho som bral viac menej kvoli vybave ktora mi v starom chybala.
No ale k tym problemom. To musel byt ozaj nejaky vymet, to sa snad nemoze stat ani u trabantu, nebude to nejaky kus z overovacej serie? Ked mi niekto povie ze mu tecu kvapaliny, to by som este uveril, na to ma upozornovali ze renolty niekedy urobia. No a ked sa k tomu prida este nejaka chybycka tak to nazvem smolou. Ze nemaju na sklade prevodovku je jasna vec, to by museli mat z kazdeho typu jednu, ale tie ostatne problemy a hlavne jasne odflaknuta robota pri skladani, tak to museli byt ochlastani francuzi, to je ta kratka verzia co sa robi vo francuzsku ze? ... no a ak je to jeden z prvych kusov, tak by ti matus vedel rozpravat o francuzskej kvalite ... :roll:
BTW v ktorom servise si mal problemy, nech sa im vyhnem? -
« Re: Megane II a moja skusenost.
RaK - grandtoury a sedany sa robia v Spanielsku, zvysne niekde vo Francii. ISO alebo nieco podobne nie je certifikat kvality vyrobku, ale certifikat kvality procesu. V praxi znamena iba to, ze na vsetko, co sa robi mas dokumentaciu. V podstate zbytocna vec, ale celkom ucinny marketongovy nastroj ;-) -
« Re: Megane II a moja skusenost.
Ako mohol nepocut/nezbadat, ze diferak likviduje plast prevodovky? Netrvdim, ze to neni mozne, ale ze si to nezaregistroval mi nejde do hlavy.
Ostatne veci su prkotiny. Teda okrem dveri, ale zase si za to trosku mozes sam, preco si take auto prebral? To si musel vidiet uz v predajni, ze dvere su nejako cudne zlicovane.
BTW kolega cakal na prevodovku na Toyotu 6 tyzdnov. Prevodovka nie je zrovna diel, ktoy by sa bezne drzal na sklade nahradnych dielov. S tym nic nenarobis. Za dobu opravy by si ale mal dostat nahradne vozidlo, nie? -
« Re: Megane II a moja skusenost.
Kde byl vlastně vyrobený?
Pokud se kombi vyrábí (nebo jen montuje) v Turecku, jak jsem někde četl, tak mě to vůbec nepřekvapuje!!!
Několik set nebo tisícovka takových pracovníků se nedá uhlídat. Na to nestačí ani žádné "ISO", které je možná jen na papíru a v praxi to pak vypadá asi úplně jinak. Nebude to asi jako kdyby to na Slovensku montovali samí Romové??? -
« Megane II a moja skusenost.
Kupil som si vlani Megane II 1.5 cdi. Preberal som medzi viacerymi znackami, vyhral Megane. Vdaka referenciam mojich kolegov, bezpecnosti a hlavne koli tomu, ze sa mi auto pacilo.
Vsetci ho vyspevujete, toz pridam do sudka negativnu skusenost, aby to nebolo len o tom, ake je to super auto.
Za dobu 10 mesiacov som mal na aute viacero mensich zavad. Prva sa prejavila prakticky hned po kupe. Dvere spolujazdca boli namontovane prilis vysoko a dali sa zatvorit len silnym zabuchnutim. Servis napasoval, dvere funguju.
Prisla zima a kedze mam vyhrievanie sedadiel, vyskusal som. Vypinac na vodicovej strane bol vadny a v zapnutej polohe drzal len vdaka vlozenej zapalke. Servis objednal, vymenil.
Odviezol som kolegov na zadnych sedadlach a cuduj sa svete, po ich vystupeni sme skonstatovali, ze kobercek, ktory je vylisok, akosi nedrzi pod listou u dveri (ktora ho ma drzat) a vyskocil spod nej. Zase servis. Napasovali, vadnu listu vymenili.
Chvilu bol klud az som jedno popoludnie prisiel k autu a co nevidim, pod autom kaluz oleja. Tentokrat som bol nuteny pouzit sluzbu Renault Assistent, aby ma do servisu odtiahli. V servise konstatovali vadne gufero na prevodovke a kedze bol piatok a v Rakuzsku mali statny sviatok, gufero nalo prist az v utorok. Zastavil som sa v utorok v servise a zacal kolotoc. Mechanik dal dolu prevodovku a zistil, ze nie je vadne len gufero, ale nejakym zahadnym sposobom sa posunul diferencial a jehop koliecka vyfrezovali do skrine prevodovky dieru. Nepochopitelna situacia pre auto, ktore ma najazdene 14.500 km, ale budiz. Moze sa stat, hoci ma vyrobca certifikat kvality a kazde auto prejde vystupnou kontrolou. Prevodovku objednali a cakal som dva tyzdne. Prisla, poskodena. To ma uz vytocilo a dal som si stretnutie s riaditelom servisu. Porozpravali sme sa a zistil som, ze to nie je ojedinely pripad a v celku Renault FR kasle na svojich zakaznikov. Budem zase cakat dva tyzdne, hoci som pozadoval expresne dodanie novej prevodovku. Renault ma svoje predpisy a procesu, no a dodanie novej prevodovky trva 10 pracovnych dni. Nezalezi na to, ze poslu chybny nahradny diel, alebo nie. Maju to tzv. na haku.
Je mi naprd to, ze auto ziskalo 5 * pri testoch, ze ma dobru spotrebu, za tak kratku dobu som mal na nom tolko zavad, uz mu nedoverujem a druhe auto do rodiny urcite nebude Renault. -
« Re: Re: Termín dodání
Je to presne ako pise yyyyy. Ja som prisiel s tym, co chcem a predajca povedal, ze maju taky objednany, a ze mam 2 dni na nejake zmeny, potom uz vraj ide do vyroby. Menil som iba kolesa na 17 a radio na CD, inak ho presne trafili podla mojich poziadaviek. Preto bol moj tak rychlo :-) -
« Re: Termín dodání
Oni tie dodavky su fakt dlhe, auto sa planuje daleko dopredu a ako cas bezi tak sa na nom da este nieco menit. Predajci to robia tak, ze dostanu kvoty a aj ked je uz vyroba rozbehnuta, tak este nevedia kto ho dostane, takze ked prides k predajcovi so zaveznou objednavkou, on si najde niektory z tych rozbehnutych kusov a zmeni mu to co chces a co sa zmenit da. Ak to robia rozumne, a ak nemaju vystrielane kvoty, mas auto do 3 tyzdnov (to je uz myslim kompletna uzavierka). Ak ale narazis na neplanovany komponent, mas problem a pretiahne sa dodavka. Ak to ches rychlejsie, musis zobrat nieco zo showroomu a na 100% budes nestastny ze tam nemas akurat tu malinku ftakovinku co si tak strasne chcel ... :D -
"-- skrytý --" 16.06.04 11:17
« Termín dodání
To chce klid. Renault je v Evropě za 1.čtvrtletí 2004 stále nejprodávanější auto(10%podíl trhu), ať se to komu líbí či nikoliv. Mrkni na www.autorevue.cz. Já letos objednával Lagunu někdy začátkem února a byla koncem března.Původní termín byl asi o měsíc později.Zřejmě opravdu záleží na požadované výbavě=čím více příplatkových věcí, tím delší termín. Ale tak je tomu všude v EU. -
« Re: Re: Re: Re: Termín dodání
No neviem, ja ked som to objednaval tak som to mal tak rychlo ako luf (ten isty predajca, ta ista akcia), a vyberal som si uplne cokolvek vcitane motora, vybavy aj farby.
Mimochodom, tie dodacie lehoty nie su dane len zaujmom, su dane aj tym ze si vyberas z tak rozsiahlej vybavy, ta logistika proste potrebuje svoje, sikmaci maju tri verzie a to im dovoluje to proste rozhodit a clovek si zoberie tu alebo tu zo showroomu, ale ked si vyberas z takeho priplatkoveho cennika, tak sa tie tri tyzdne daju pochopit, no a ked ti do toho pridu podnikove prazdniny .... tak proste smola.