Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 07.11.06 08:41
« Bez nadpisu
Ad stierace: kupil som nove Berlingo, ktore ale bolo vyrobene 11 mesiacov a cely cas niekde muselo stat. Od sameho prveho dna mi stierace takto poskakovali a drhli, ale nie stale. Tak zhruba v polovici pripadov, nikdy sa mi vsak nepodarilo vypatrat okolnosti kedy ano a kedy nie. Som si isty, ze od tych vibracii sa museli celkom dost vybehat aj ulozenia (klby) mechanizmu. Behal som s tym asi rok, potom som bol u kamarata v autorizovanom servise, ten mi pri prehliadke nechal aj namazat vsetky klby a zaroven som si kupil nove (drahe) stierace typu "lista", teda take, ako maju napr. nove Oktavie. Odvtedy mam pokoj, az teraz po cca 2 rokoch sa to zacina objavovat znova. Neviem, ci to pomoze aj na Renaulte, ale skusil by som to.
Co sa tyka startovacich kablov: akykolvek kabel prenesie akykolvek prud, otazka je ako dlho a ako sa pri tom otepli. Ak by sa 16mm2 (stvorcovych) pouzilo v elektroinstalacii na trvale zatazenie, spolu s velmi dobrym chladenim a s dovolenym ohriatim na dost vysoku teplotu, potom by jeho pripustny trvaly prud bol niekde okolo 80-100A. Podobne 10mm2 je do cca 50A. Ak ho pouzieme na kratkodobe zatazenie, tak 2-4 nasobok prekrocenia tejto hodnoty nebude problem, jedina otazka bude, aky bude mat pri tomto prude ubytok napatia. Co tym chcem povedat je to, ze kludne aj 6mm2 prenesie 300A, avsak pri tomto zatazeni moze byt cely ubytok napatia na kabli (zavisi od dlzky) a teda druha strana (druhe auto) z toho nebude mat nic. Neorientoval by som sa teda podla amperov, ale podla prierezu a co najkratsia dlzka, ako tu uz bolo povedane.
BTW, na trvale zatazenie okolo 300A sa pouzivaju kable s prierezom okolo 90mm2, to je takmer kilo mede na meter...
Ked si niekto nevie v reale predstavit, ako moze vyzerat 16 ci viac mm2, resp. najvhodnejsi prierez sartovacieho kabla pre konkretne auto, nech sa pozrie pod kapotu svojho auta, aky hruby (najhrubsi) kabel ide od baterie z plus polu. Autokable nemavaju izolaciu hrubsiu ako je nevyhnutne nutne, takze ked si odmyslime cca 0,5mm na izolaciu, ostatok je med. Na niektorych autach je dokonca vidno aj ukoncenie toho kabla navarene na svorke. Menej ako nejake 2/3-ny prierezu tohto kabla by mohli byt riskantne, najma pri vacsich dlzkach. -
"-- skrytý --" 07.11.06 07:41
« Re: Re: Startovací kabely, stěrač, bzdové destičky?
Děkuju Tomasovi - dozvěl/i jsem se důležité informace, vybaven jimi vydám se na nákup. Díky
S těmi stěrači - právě že ne v České Lípě to bylo auto na servisu na jaře a drhne to celé léto - opravdu - vyjel jsem od nich, začlo pršet a začlo to drhnout - never before - z nýtku ramínka dokonce pro ty vibrace odprýskala barva - nemám morál jít do Koutku to ev. reklamovat - jsou vždycky tak nepříjemní - oni snad mají provizi z toho, kolik zákazníků v záruce odradí..
..popravdě si připadám jako paranoik, ale po zkušenostech si asi začnu - měnit olej sám /přijde to levněji a budu si jistý, co mám v motoru/, olej filtr sám a jak jsem to měl sundané - brzdové destičky bych snad taky zvládnul - vyměnit vepředu po 20, vzadu po 40 /dost to šetřím/ a možná i kotouče 60? snad zvládnu, jen výměnu klimatizace bude nutno zadat.... díky manuálu výrobce, na který jste tu odkazovali. Jak říká tchán - vše co se točí kupovat originál, ostatní stačí kvalitnější replika.
Koupil jsem si Renault 4CV z roku 57, jednak že mám značku rád, ale trochu i proto, abych měl auto, "které si můžu dělat sám" - v servisní knížce u Mégana je pomalu i s výměnou kola se obraťte na servis....takže se učím...u 4CV je návod, plus dílenská příručka býv. mototechny, i v tom návodu je popsáno i jak odvzdušňovat brzdy, u Mégana je toho minimum. Člověk má pocit, že bez počítače na tom nic nesmí udělat, nevím, možná se pletu.... -
PP. 06.11.06 19:24
« Re: Startovací kabely, stěrač, bzdové destičky?
druhá věc - po návštěvě sevisu v české lípě mi kupodivu začla drhnout levá gumička stěrače, před řidičem - vizuálně celá spodní část ramínka odskakuje, vibruje a hlasitě to drhne - myslel jsem, že nějak umyli okno, ale dělá to už dost dlouho...tak jestli nějak to ramínko ohli, gumičky nevyměnili - jsou nové a datem výroby souhlasí, před tím to nikdy nedrhlo....
A nesouvisí to náhodou s poklesem teplot?Ony totiž ty uhlíkové (nebo jak se jim říká) gumičky mají sice delší životnost a lepší účinnost oproti obyčejným ala Š100,ale narozdíl od nich,vždy s příchodem mrazů drhnou.Dělalo mi to na všech autech a letos s prvním sněhem a mrazem mi to opět začalo dělat i na MII. -
"-- skrytý --" 06.11.06 15:39
« Re: Startovací kabely, stěrač, bzdové destičky?
to Citronek:
ten link som nasiel ale ta stranka uz neexistuje, web cache uz mam davno vymazanu.
nasiel som aspon toto (su tam prierezy, orientacne):
Táto štartovacia súprava je zostrojená zo 4 krokosvorkových klieští typu 300A obj.č. 49.14254 a 2 medených káblov dĺžky 3,5m a s prierezom medi v kábli 16mm2. Štartovacia súprava je určená pre nominálny/maximálny prud 300/600A. Vyrábame tiež štartovacie súpravy na mieru podľa vyšpecifikovaných požiadaviek zákazníka. Neporovnávajte túto štartovaciu súpravu so štartovacím súpravami bežne ponúkanými v super a hypermarketoch. Tam sa predávajú káble s prierezom medi v kábloch od 1,5 do 2,5 mm2, pričom naše najlacnejšie káble, ktoré predávame majú prierez medi v kábloch minimálne 10mm2. Káble slúžia na prenos vysokých prúdov rádovo v stovkách ampérov pri nízkom napätí. Tieto nároky nevyžadujú hrubú izoláciu, ale vyžadujú hrubý prierez medi v kábli. „Štartovacie káble“ zo super a hyper marketov majú zbytočne hrubú izoláciu a nevyhovujúco tenký prierez medi v kábli. Nečudujte sa, keď sa hneď prehrejú, alebo odpália. -
"-- skrytý --" 06.11.06 15:18
« Re: Startovací kabely, stěrač, bzdové destičky?
Citronek:
mam to iste auto, presne tu otazku som tu riesil (vid. moje prispevky 16. 8. 2006 13:55 a 23. 8. 2006 12:10).
Par kecov navyse ale to urcite vies: Diesle maju silnejsie akumulatory pretoze jednak musia zhavit a nasledne starter roztocit tazky motor a aj odpor je asi vacsi. Takze treba silnejsie kable ako na benzinak a nie extremne dlhe. Tenke kable (nie izolacia ale vodic, lebo niektore hypermarkety predavaju hrube kable ale tretina je hrubka izolacie/kvoli cene/) sa zahreju a zevraj neprenesu dostatocnu energiu.
Ked som to ja riesil tak som sa hrabal v udajoch, prierezoch vodicov, napatiach, nakoniec ma bratranec zrusil ze co z toho robim vedu, ze 200A budu fungovat a 300A su sicher.
Asi 300A su najvhodnejsie. Nepocital som to (iba odhadol).
Niekde na Webe som vtedy nasiel tabulku podla typu a kubatury (viem, ze kubatura nie je uplne to prave ale ucel to splnilo zhruba sa to podla toho da) kolko amperove treba. 300A boli aj s rezervou ak si dobre pamatam (ak najdem ten link tak poslem).
Ja som kvoli cene kupil iba 200A. Este som ich nepouzil takze neviem povedat z realu. -
« Bez nadpisu
tv - zdvihak ani koleso dolu nepotrebujes. Technik v servise to mal hotove za 1 minutu, takze to musi ist aj bez toho. Ale kontakt tam je nejaky divny, par krat prestala predna blikat aj mne, stacilo ju ale trochu pohnut a fungovala dalej. A neuspinil som si pri tom ani koselu (samozrejme s kratkym rukavom v lete na suchej ceste) -
"-- skrytý --" 06.11.06 10:31
« Bez nadpisu
neblikaci ci nesvitici: hele to jsem mel taky ale na S105-120, tam v zadnich lampach mi nikdy nesvitilo vic nez 1/2 zarovek z duvodu poupadanych ci nevodivych tech specialnich perovych mosaznych kontaktu v objimkach nebo tech fastonu k nim, kdy zarovka byla na rozsmajdanej bajonet jenom zasazena proti peru (na spicku) a vlastnim telem pak kontaktovala (nekontaktovala) proti objimce a jak tam litalo bahno od kol a menila se tam teplota 2x denne od -20 do +60 tak to do pul roku dycky cely vyhnilo a nesvitilo nic. Takze v Renaultu je to nakonec stejne, jo??? 8-s
Me teda blinkry blikaj a svetla svitej, ale radost z toho nemam... -
"-- skrytý --" 06.11.06 10:01
« Startovací kabely, stěrač, bzdové destičky?
Čus bus renaulťáci - prosím Vás mégane II 1.5 dCi/78 kW - netušíte jaké start kabely? v knížce nic není, volal jsem do servisu - tam jen kupodivu odhadovali že asi 300 A by mělo stačit,
druhá věc - po návštěvě sevisu v české lípě mi kupodivu začla drhnout levá gumička stěrače, před řidičem - vizuálně celá spodní část ramínka odskakuje, vibruje a hlasitě to drhne - myslel jsem, že nějak umyli okno, ale dělá to už dost dlouho...tak jestli nějak to ramínko ohli, gumičky nevyměnili - jsou nové a datem výroby souhlasí, před tím to nikdy nedrhlo....
a aby to nebylo vše - po roční prohlídce u Avantu mi při zabrzdění - a nejlépe s přívěsem nebo zabrzdění dopředu a hned dozadu nějak bouchá u předních brzd - koukal jsem na to - nic vše dotažené - destičky jsem koukal jakoby "plovoucí" nemá tam moc co bouchat. Tak díky za trochu času a nějakou tu radu. >:D -
« Re:
tv: opravoval som pravu prednu smerovku osobne. Prvu zimu prestala fungovat . Zdvihak som nepotreboval ale ten slovnik pocas asi 10min ste mali pocut >:D . Aj preto, lebo uz ked som ju dostal von tak som zistil, ze z renaultu mam sice sadu nahradnych , ale smerovky dako nie. No a tak som ju vratil nazad a zistil ze preblikava, takze kontakt a odvtedy pohoda. Len stretavacky minulu zimu. Tiez odisla jedna . V servise ze staci vymenit jednu. Ja ze nie a nech menia obe a tu jednu dobru si prosim vratit , aby bola nahrada v pripade nudz, kedze medzi nahradnymi od Renaultu taka nieje -
"-- skrytý --" 05.11.06 22:26
« Bez nadpisu
Miro: a uz si menil ziarovku osobne...? Ano, na hlavnu ziarovku su potrebne iba monterky. Ale na smerovku taktiez aj zdvihak a kluc na kolesa, a to najma vtedy, ked objimka dajako nechce povolit...
Inac hlasim, ze pri 19 tis. odisla lava smerovka a hned po jej vymene aj lava ziarovka v hlavnom svetle. -
"-- skrytý --" 03.11.06 19:10
« Bez nadpisu
Mam misto nich inteligentni rozpoznani nutnosti svitit a rozsveci se mi hl. svetlomety (jen H7 zarovky a na 60% nominalu). Zbytek auta vcetne palubni kaple a dalsich sounalezitosti je ve stavu zhasnuto. Provozuju uz rok bez problemu a na nic jineho se nechystam. -
« Re: Re: Hluk z prevodovky ? Cakat problemy ?
PS: v pneuservisu me upozornili na nezvykle ojete zadni gumy (kraje)
mam pocit ze uz se to tu resilo, nevite nekdo jaky byl vysledek ?
neries, je to v podstate u kazdeho megana len nie kazdy to postrehne. Je to dan za skvele jazdne vlastnosti, NERIESIT !!!! -
"-- skrytý --" 03.11.06 13:01
« Re: Re: Hluk z prevodovky ? Cakat problemy ?
Potkávací 2 roky denního ježdění a svícení,odešla jedna,jsou tam dány nějaké lepší, ale obě.Pokud se mění jenom jedna,pak odejde zase druhá a stále dokola.
Mitsi to vysvětlí,že japonci jsou v tomto dál,spěchám. -
"-- skrytý --" 03.11.06 10:01
« Re: Hluk z prevodovky ? Cakat problemy ?
Zarovku vymenil servis na zaruku >:D timto jim dekuji >:D
Miro: myslel jsem, ze uz mas klid, ale vidim ze ne 8-s
PS: v pneuservisu me upozornili na nezvykle ojete zadni gumy (kraje)
mam pocit ze uz se to tu resilo, nevite nekdo jaky byl vysledek ? -
« Hluk z prevodovky ? Cakat problemy ?
Tom69: ziarovky su drobnost, ak si das monterky a vymenis si ich sam.
Mna osobne skor zacina hnevat zvysena hlucnost. Myslel som ,ze mi to zacina robit lozisko z niektoreho kola, ale po par dnoch lepsieho pozorovania, bohuzial hlavne v meste som zistil, ze hluk je len pri jazde bez zataze. Teda ani zrychlovanie ani spomalovanie. Odhadujem, ze nieco v prevodovke. Ale huci to len pri udrziavacom rezime, kedy auto ide ustalenou rychlostou na rovinke, samozrejme ten jav nasimulujem aj do lahkeho kopecka. Proste ak prevodovka je minimalne zatazena. Vie niekto co to asi bude ? Zacalo to letom, ale bolo to velmi jemne , nepocul to nik okrem mna. Teraz je to citelnejsie a myslim ze viav po tomto ochladeni. Este som nestihol auto zahriat, aby som testol, ci sa to zase znizi pre inych na nepocutelnu urovem.
PS: do servisu s tym zatial neplanujem, leda ak sa to vyraznejsie zhorsi, zhorsi sa to ? Zatial mam nieco cez 33tkm
PS:jo a zacina se mi klubat airbag spolujezdce, respektive pri bocnim svitu svetelneho zdroje a i pohmatem jsou videt zretelne obrysy (obdelnik) ulozeneho airbagu, ci spise jeho krytu. moc se mi to nelibi, protoze to zacina byt vyraznejsi. pravdepodobne dusledek predchozich zasahu
pri koupi to bylo krasne hladne, ted uz nikoliv. nevsiml jste si toho nekdo abych tu nevyvolaval plany poplach ?