Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Re: Re: Re: Re: Octavia I x Megane II
Jasne, bavim sa o Oktavii kombi vs. Megane Grandtour v dobrej vybave. Dnes som si naratal Octavia 1.6 Combi Elegance s metalizou, alarmom, 16 elektronmi, malym kozennym paketom a radiom s CD za 743 460. Neviem, ci je v tom uz zohladnena zlava alebo nie. Megane Grandtour 1.6 Luxe Dynamique s metalizou, digitalnou klimou a vyhrievanymi sedackami a radiom s CD stoji cennikovych 728 100. Ked si zohladnite, ze Renault mal akciu -60.000 a v Skode sa na mna pozerali ako na socku, ze chcem zlavu z auta za 750t, nie je nad cim uvazovat >:D
BTW najlacnejsi Grandtour s klimou je za 605t, to je fakt nepredajne auto. Sa nedivim, ze sa mi predajca stazoval, ze vsetci kupuju Megany iba v najvyssej vybave :-) Aj ked najlacnejsia Oktavia Combi s klimou (do Classicu sa klima neda pridat?) je za 633t, co nie je tiez zrovna najlacnejsie. -
matuS 27.07.04 12:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Octavia I x Megane II
luf, ano ked chces plne vybavene auto, tak je megane vyhodnejsi, ale ak nepotrebujes vsetku vybavu (tzn nemas na nu) a staci ti napr klima radio a central, tak je lacnejsia oktavia aj cez konfigurator, nehovoriac ked sa jedna o ceny v akcii.
a ked porovnavas oktaviu kombi tak musis s grantourom -
« Re: Re: Re: Re: Re: Octavia I x Megane II
Staci Confort Dynamique.
A v rovnakej vybave jsi ji nemohl naratat, protoze 6airbagu proste do Octavie nejde dat. Do P307 myslim nejde dat tempomat.
Ceske ceny:
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6, bila barva
priplatek:
16"kola, bocni airbagy, vypinatelny airbag, senzor deste,filtr s aktivnim uhlim, stresni nosic, maly kozeny paket s multifunkcnim volantem, autoradio s CD. Vysledna cena - zakladni: 614 200 CZK.
Megane Grandtour Confort Dynamique 1.6, bila barva
priplatek:
tempomat, autoradio s CD, vyhrivane sedacky
Vysledna cena - zakladni: 589 000 CZK
Dale u Octavie dostanes standardni slevu 60 000,- takze 554 200 CZK
Dale u Renaultu bude bud akce, nebo dostanes tak 3-5% takze kde jsme ??? :-!
Vyssi bezpecnost, vetsi prostor (obzvlast vzadu), silnejsi motor, podstatne nizsi sance na kradez.
Ale uznavam ze na Slovensku muzou byt ceny postaveny jinak. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Octavia I x Megane II
No ja neviem ale kde beries + 100t. 660t stoji nova Elegance 5dv a ma naviac:
-dvojzonova Climatronic
-ABS + MBA (mechanický brzdový asistent) +MSR + ASR (bez EDS)
-Sieť na upevnenie batožiny v batožinovom priestore
-Výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca
-Nastaviteľné bedrové opierky v predných sedadlách
-naviac 2x repro
radio a "16" sa tusim doplaca
este pridam staru combi po obede
takze cena 685t. - 80t zlava= 605t. a naviac som nasiel:
-8 reproduktorov
-Climatronic
-Al. kolesá 16" STYLE pneu 205/16, 4 ks -toto ale za doplatok 17t.
-Vyhrievané predné sedadlá
-Rádio SYMPHONY s CD za doplatok 16t.
Mne sa to zda byt skoro podobne -
« Re: Re: Re: Re: Octavia I x Megane II
BTW cez vikend som miesto stretnutia s yyyyy musel na navstevu do Pezinka. V aute 2 dospeli+2 deti, rychlost 100km/h na tempomat mimo obce (v obciach zasadne dodrzujem), 2x start so studenym motorom, vyrazal som z centra Blavy. Po ceste tam a spat som skoncil s priemernou spotrebou 5.5l >:D >:D :D -
« Re: Re: Re: Re: Octavia I x Megane II
Miro - ovtedy, co som mal tu Oktavku som trochu vychladol a uz nejazdim 130 vsade okrem dedin. :*) Teraz jazdim kludnych 110-120. Ta Oktavka bola ako nahradne vozidlo, mala nabehanych cca. 80t km, takze mozno uz uplne zlikvidovany motor. Nijako extremne som ju nenahanal, normalne bezne jazdenie, trasa 200km za 2 hodiny, spotreba 15l nafty, Clio tu istu trasu za ten isty cas urobilo za 13l naturalu >:D Subjektivne ten motor mal silu ako byk, ale realne to bolo uplne inak. Ten kopanec turba je pekna vec, ale okrem toho sa nic moc nedialo. (Skuste si jeden testik, zabrzdite na rovnako dlhom useku raz tak, ze dupnete na brzdu a potom ju budete pomaly povolovat a druhykrat postupne brzdu prislapovat. Subejktivne bude prve brzdenie intenzivnejsie, ale prakticky je uplne rovnake. A to je to, co motory TDI robia a preto sa kazdemu moze zdat, ze ine auto je mdle a lenive.)
A este spat k teme: Naratal som si Oktaviu 1.6 kombik v rovnakej vybave, ako ma Megane Luxe Dynamique a cena bola o 100t vyssia. Povodne som totiz uvazoval nad Oktavkou 1.8T, Megane Grandtour 2.0, P307 Break alebo Toyotou Avensis (bohuzial nema tempomat, takze vypadla) -
« Re: Octavia I x Megane II
matuS: ta som dopadol takto . Mal som 620t. na kupu autoa. Nemal, ale to bol limit a siel som sa vozit. Almeru 1.5 som vynechal, ale bol som skusat Xsaru, Leona, Octavku ma kamos, jadil som tym a on ma svoje skusenosti)liziska, vrzganie, vyhorena palubovka..... , ale to moze byt len kusom) , Focus. Focus a Xsara som mohol mat so sluznou vybavou za 580t. ale...! Xsara mi pripadala ako Felicia a mensia ako Brava co som mal. Moj pocit. Fokus v akcii mal strasne sedadla, Trend bol lepsi ale ta cena !!! Leon maly kufor(brava 390L, uz som nechcel menej) a malo odkladacich priestorov. Potom som si sadol do Megana II sedan a hned ma to chytilo. Keby bol lepsie vyrieseny vstup do kufru( mam maly otvor), nemam combi ale sedana :-). A tu som uz potom ostal a zaplatil dokonca 650t :roll: . Proste ked som to okusil, mensie som nechcel :) -
« Re: Re: Re: Octavia I x Megane II
letec, to ale asi nepatri pre uroven ELEGANCE, ze si treba dokupovat: Radio s ovladanim pod volantem,Co tri operky vzdadu s prostrednim pasem; Vypinatelnej airbag spolujezdce; taky si dokup hagusy. Ale napr. ma octavka v cene vyhrievane sedacky, co je dobra vec v zime.
Ja neviem, mne sa ta vybava zdala porovnatelna az na el. sklapanie zrkadiel, kartu a "16" kola, za "17" urcite nestaci priplatit len 3000,- :-) No a k tej 1.5 dci 100k, ja si myslim, ze je to hodne premrstena cena aspon na slovensku , lebo:
+ 75tis. proti 1.6
- 25tis. proti 1.9 dci. To uz radsej 1.9 :-) apotom treba zrovnamat 81kW 6 st.(ak take nieco maju v ponuke) vs 88kW 6 st. prevodovka
Ja som bral 1.6 lebo:
- nastupna cena + 75t. sa mi nevrati, ja mam teraz priemernu do 6.7l, da sa povedat, ze aj v meste, nenahanam sa a najazdim max. do 15 tkm rocne
- udajne vacsia mozna poruchovost u dieslov, ale to len co pocuvam
- co sa tyka dynamiky, je to otazne. Je mi jasne , ze na V z 80 na 120 to zrychli o daku sekundicku rychlejsie, ale ked tam supneme za III, uz tomu tak asi nebude.
- no a je otazna zivotnost mensieho vyzihaneho diesla.
ale inac to vypada pekne, 1.5 73kW, 200Nm , primerna 4.6l. Ja mam pisanu 7.1l a jazdim do 6.7 za 6500km a pri tej 1.5 by som bol asie niekde na 4.3l. Len ako kazdy vravi, nieje to pravda, lebo s dieslom sa jazdy rychlejsie, kedze menej pali :-) -
« Re: Re: Octavia I x Megane II
Doplat si za 16" kola. Bocni airbagy, hlavovy tam ani nedas. Pilovej filtr. Ulozny prostory, ktery v Octavii nenajdes. Radio s ovladanim pod volantem - to mozna Octavia ani nema. Dal si zaslep zamky, aby to nelakalo darebaky. Co tri operky vzdadu s prostrednim pasem. System Isofix na kocarek. Vypinatelnej airbag spolujezdce. Kup si cervenou Octavii - barva za priplatek (u Renaultu bezna bez priplatku), taky si dokup hagusy )kombi bez nich je o nicem. Naskakuje to po stovkach.A ten rozdil nebude zas tak brutalni. Porovnej:
1.5dCi 100k / 1.9TDI 90k, spotreba/povinny ruceni.
No a pak uz Octavia neni zas takovy terno.
Mluvim samozrejme o kombiku, ten se mi porad hodne libi (krome toho nudnyho vnitrku). Liftback nic moc. -
« Cena Megane II x Octavia I
Megane vysel levneji z nasledujiciho duvodu:
Kupovali jsme na firmu 2 auta, vyhledove vezmem 3. Obesli jsem vice prodejcu. U Skodovky nam rekli, ze je jim to jedno jestli jedno nebo 5 aut, nabidli nam beznou akci. U Renaultu se s nami bavili hned jinak a dostali jsme nadstandardni slevy. Navic v te dobe nemela Octavia Combi odpocet DPH a Grandtour ano. Stvala me taky ta arogance, jistota a pristup Skoda prodejce, ze proste prodaj, ze lidi jsou po jejich autech hladovy.
A motor ? TDI 66kW klobouk dolu, to co dokazali pred vice nez 10 lety skopcaci udelat je fakt parada. Asi bych ho i ted skousnul, ale koukam taky na konkurenci.
Ten zvuk dci vs TDI to je uplne jinde. Kdyz nekam prijedu vetsina lidi se me pta jestli mam benzin nebo diesel. U TDI je to jasny hned.
A ty kecy, ze Octavia je drzak a festovy auto atd. Urcite je dost povedeny, ale na zadek bych si z toho nesedal - co treba bezchybna vaha vzduchu ?Proste to neni argument. Vecne me tu nikdo nepresvedcil proc koupit Octavii. Ja myslim, ze kdyz mam auto na 3 roky tak poslouzi bez problemu kazdy (koupene jako nove).
Ale je pravda, ze kdyz se vezme vyrazna akce u Renaultu a u Skodovky tak Octavia vyjde levneji.
Ale nikdy nemuze mit takovy vybaveni jako Megane. A o tom, ze Octavii prodas za lepsi penize, mozna neco je. Ale trh EU se sjednocuje a ta Skoda - mania uz trosku polevuje. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Octavia I x Megane II
matuS: "ale ked zoberies akciu ktoru ma teraz oktavia (je to v podstate zaklad - el.okna a zrkadla, mech.klima, radio, 100k benzinak) tak megane vyjde drahsie ako o 100tis viac."
Ako vravis, plati to len teraz v akcii. Z tych 100 si odrataj 60 co mal akciu Megan, ostava 40 za nosie auto. A co tak vyskusat novu astru ? V zaklade tiez nieje najdrahsia a 1.7 diesel je uz tusim aj 100k.
Lucky: myslim ze ani u Renaultu nebudu moc odchadzat motory, ale je to aj o tom, aby ako celok neodchadzalo -
Kolík80 27.07.04 09:08
« Re: Re: Re: Re: Octavia I x Megane II
To luf: Asi je to otazka zvyku, me se zvuk Octavie libi a treba SAAB 900, ktereho jsem mel pred Octavii, mel sice mekci sedacky, ale tvrdsi podvozek a vysledek byl takovy, ze po rozbitych silnicich telo dostavalo neskutecnej zahul, prestoze ty sedacky byli o necem jinem. Nevim jak u 81KW, ale u 66tky je tahle spotreba scifi. Jeste donedavna nemel tenhle motor co se tyce spotreby konkurenta, dnes mu mohou konkurovat leda moderni diesely s mnohem mensim objemem i kdyz je pravda, ze maji vetsi vykon. Ale tenhle motor uz je ozkousenej. Ja ho mel i v passatu a bylo to to jediny co se v tom aute nesralo... -
matuS 27.07.04 09:06
« Re: Re: Re: Re: Octavia I x Megane II
BTW Megana mam o 100tis lacnejsie ako Octaviu v rovnakej vybave.
vobec niesom zastancom nejakych oktavii, ale nemas pravdu.
je mi jasne ze megane ma lepsiu bezpecnostnu vybavu, podvozok (a vobec je to nove auto), ale ked zoberies akciu ktoru ma teraz oktavia (je to v podstate zaklad - el.okna a zrkadla, mech.klima, radio, 100k benzinak) tak megane vyjde drahsie ako o 100tis viac.
je to otazka preferencii, moj kolega co kupuje auto je mlady otec a potrebuje auto kde da kociar a kopec blbosti, a ked si nakonfiguroval megana tak skoncil niekde pri 600tis
ak by si chcel nieco lepsie vybavene, ale to uz je na skodovku fakt nehorazna cena: 705tis
proste ked chces auto bez vybavy alebo len nejaky zaklad, tak sa tie akciove skodovky oplatia. je tam ta flexibilita