Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Bez nadpisu
Hehe, a kdybych bral jednu tocku tady po republice a SK, vetsinou po silnicich I.tridy, tak to bylo nakych 1200 km a prumer 4,3. To me pobavilo, hlavne kdyz me palubni pocitac ukazoval tu brutalni range na jednu nadrz :-)
Btw: tankuju u Aralu. Skocil jsem na reklamu a na to co mi rikali kamosi. Mozna to ma taky vliv.
Akorat jsem porad nevychytal, jestli tempomat spori nebo zvysuje spotrebu. Na byvale firemni vektre B s benzinem 2l tempomat prokazatelne sporil, ale mozna to bylo tim, ze kolega jezdil jako dobytek a tak kdyz na to neslapal sam sla spotreba dolu.
jaka je vase zkusenost s tempomatem ? uspora, nebo zvyseni spoteby ? -
Kolík80 30.07.04 10:44
« Re: Moje zkusenost
Hmm, podle popisu jezdis podobne a mas stejnou i spotrebu, uz jsem si zacinal myslet, ze jsem divnej :o)). Jinak pri zajizdeni(prvni 2tis. km) jsem nejezdil pres 3tis. otacek, ale taky jsem nejezdil pod 2tis.... V te dobe byla prumerna spotreba cca 5.4 dle PP. -
« Moje zkusenost
Mam 1.5dCi 100k, vetsinou tak od 1500 do 2500-3000 ot. Samozrejme pri predjizdeni to obcas vytocim, ale ono to nad ca 3500 temer nic nedela, takze to nema smysl. Pri jizde po rovine ve meste, nebo z mirneho kopce tam klidne necham petku a plachtim tak na 1300ot/min. - ale to motor neni vlastne v zaberu. Max. kroutak je od 1900 do 3200. Ma uzasne plochej prubeh. Kouknete na krivku motoru, motor je popsanej v clanku Turbodmychadla tady na auto.cz. Myslim, ze tenhle motorek se fakt povedl. Jsem s nim cim dal vic spokojenej a obdivuju jak ta malicka patnactistovka pekne jede. Pri 130km/h toci ca 2900ot/min. Zatim mam prumer 5l/100, ale neni problem se pod tech 5 dostat. Motor si stale jeste seda. Mam 17tis za 3 mesice, na zacatku byla spotreba ca 5,5-5,7.. Vetsinou jezdim delsi streky, ale to jste zajiste dle najezdu pochopili. Dalnice tak 130-140, obcas i vic. Silnice I.tridy tak 110-120. Obce ca 70 (proste se snazim to jezdit na 5) Samozjreme zalezi na provozu. Kdyz je kolona a jede 80-90 a je tam nakladak jeden za druhym tak na to predjizdeni kaslu, protoze to nema cenu. Je to o plynulosti jizdy, predvidavosti atd. Clovek se porad uci.
Tak at vam to jezdi panove ! -
« styl jazdy
no tak tazko presne povedat. Ja vyuzivam asi cele spektrum moznosti motora. Od 1800-6300/6500, neviem kde je omedzovac. Ale pri beznom motani po BA /ci mimo dialnic bez predbiehania to tocim po 3000-3500/4250 a potom preradim.
Ked nepotrebujem akcelerovat, ale len udrzujem uz ziskanu rychlost tak tovim v poho aj len 1750 ot. Dalsia kapitola su kopecky. Tak pod +/- 4500 ot. ani nepreradim, pretoze otacky nesmu padnut pod 3250ot, potom to nema silu. Ale vazne nieje kopec ako kopec a ked tak nad tym uvazujem, neda sa ani napisat ako jazdim :-). Vzdy sa riadim tym co pocujem a citim. Podla nalady a inych okolnosti. Casto sa to meni :-) .Nenechavam auto zbytocne trapit v nizkych otackach . Taktiez zalezi od nalad. Ak chcem byt najrychlejsi , tak I,II -6300 ot a ostatne uz podla toho , ako rychlo si mozem dovolit, lebo za II konci medzi 90-92km/h a III 130-135 km/h. Vse dla budikov v aute. Lebo napr. III pri 6000 ot.= 123km/h real .
Co sa tyka zahrievania , tak na mieste to nerobim. Mam benzin, ale prvych par preradeni je uz po cca 3000ot a zbytocne tomu neslapen na krk, ale po takych 5 min jazdy uz je teplota o.k. V mrazoch som este nejazdil, uvidime v zime :-) -
Kolík80 30.07.04 09:25
« Re: Re: Re: Re: Stredna trieda
To all: Ok, pojdme se pobavit o tom, jak kdo z nas jezdi... Ja osobne drzim motor po rovine mezi 1500 - 2500 otackami pokud nepospicham, do kopce nejezdim pod 1800, kdyz pospicham tak ho tocim vetsinou do 3000, protoze nad 3000 uz ten motor nic nepredvadi a kdyz preradim na vyssi rychlost, tak se otackami dostavam do oblasi max tociveho momentu a vetsiny koniku, na 5ku to jede pri 3000ot 145(dle tacho). Nad 3000 vytacim motor pouze pri predjizdeni. Po meste jezdim relativne rychle, ale bez prudkych akceleraci... Nez se motor ohreje (cca 5 prvnich km), tak akceleruji velice pozvolna. V zime necham motor aleposn trochu prohrat nez vyjedu. Pokazde dochlazuju... -
« Stredna trieda
Ty vole, 5l na 100 v piatich ludoch! Tak o tomto si mozem nechat iba zdat, mne by vysla okolo 7,5, ale samozrejme vobec netusim, ako rychlo si valil, mozno jazdim rychlejsie >:D Skoro uvazujem, ze som spravil pri vybere motora chybu. Ale od septembra sa mi vyrazne meni zivotny styl (s cim som pri kupe auta uz ratal) a prechadzam na rezim ako vsetci normalni ludia = 15t km rocne, nie 15t km za 4 mesiace ako doteraz :-) Takze by sa mi ten rozdiel za diesel nikdy nevratil a nevyplatil a iba by ma zbytocne vycuciaval leasing za auto o 120t drahsie.
BTW z toho aj vyplyva, ze pridem do BA zajtra a najblizsie sa tam ukazem az mozno pred vianocami. Takze zo stretnutia s vami tak skoro asi nic nebude. :'-( -
« Stredna trieda
v utorok palim k moru a uvidime co to ......... . Pekne sa vynuluje PP a po navrate uvidim hodnoty. Ubehnutych bude od 1400-2000km, zalezi kde skoncim. Ta cierna hora padla. Bolo by to na mna dost km naraz a co mi odpisali za ceny ??? privat od 15-30 EUR. Myslel som ze budu lepsie ceny -
« Re: Re: Re: Re: Re: Stredna trieda
no uz som nazat a vidim ze ste sa rozkrakorili ... k tej spotrebe asi tolko, ze sialene zavisi ako kde a kedy jazdis, kludne +/- liter aj viac, staci ked ides tu istu trasu medzi par autami alebo sam, alebo malinko viac pridavas a brzdis, alebo porovnavas "cez mesto" obchvatom a tenkymi ulickami, moj dizel tiez potrebuje chvilu aby sa "usadil" nie len co sa tyka teploty, to je jasne, ale napriklad ked idem dialnicou tempomatovych 130 tak zacne na 7/100 a pomaly klesne na 6, po 50 km uz len na 5.5-6. Inak som zistil zaujimavu vec, jazdil som teraz po kopcoch, a uplne evidentne mu to vyhovuje, mal som plne nalozene auto 5 dospelakov a tahal som z neho co dana chvila dovolila (ale aby som nemusel moc brzdit - take to rozbehnutie do kopceka aby to spravne dobehlo do nasledujucej zakruty medzi stromami), a drzal som sa pod 5/100 a navyse som tu vahu nijako nepocitoval, ked idem to same s benzinakom 1.4 alebo 1.6 tak to jednak sialene citit na strate odpichu ale aj na zvysenej spotrebe ... neviem si to nijako vysvetlit, len tym ze sa ten motor dostane do optima - plny kotol pri max. tocaku okolo 2000-3000. -
« Re: Re: Re: Re: Stredna trieda
no co uz so sebou narobim, ja radsej vyrazam o 1h skor, ako sa potom nahanat ;-) a ked potom jazdim dla predpisov +10km/h tak to viac nechce zrat. No a to akceleracia z obce byva z III a obcas z II :-)
Mne to zase Luf proti Tebe hodne viac pali pri tych 140-160. Mozno preto, ze tak malokedy jazdim. Vlaste vacsinou jazdim po BA. Z 6600km mam mimo BA tak 800 + 1100 +300+200+200+200 = cca 3000 z toho cisto dialnice tak 500+200+200= cca 1000km . To vlastne potom urci spotrebu. V meste bezne 6.7l priemer , dialnica tak 8l a mimo 6l. -
« Re: Re: Re: Stredna trieda
Neviem, ako je na tom nova Oktavia, ale stara bola co do priestoru, motorov a vybavy uplne zrovnatelna s Meganom Kombi predchadzajucej generacie. Fakt neviem, co znamenalo jej tlacenie do vyssej triedy. To iste Fabia - preco sa ju snazia tlacit do nizsej strednej, ked je to male auto? IMHO priestorom ani nahodou nema na Xsaru, P307 a dokonca ani na noveho kratkeho Megana, ale aspon vybavou, motormi a cenou :'-( na tuto triedu ma.
to Lucky - s tvojou spotrebou to bude ako so spotrebou Mira na Megane. Mame take iste auta, ale mne jazda pri priemernej spotrebe 6-6,5l pripada ako vlecenie sa, on tak bezne jazdi. A za druhe, pri jazde ako sa mi zapaci mam priemernu spotrebu 7,3l za 16tis km (keby v tom nebolo 3tis km po Prahe, tak je o ~3 deci nizsia). Neporovnavaj to s dobou, ked som mal Oktaviu, odvtedy som vychladol a jazdim rozumnejsie ;-) BTW testovanie presnosti PP musis urobit spriemerovanim hodnot za viacero tankovani, vsade pistol vypina inak a su ine odchylky na stojanoch. Moj dlhodoby test presnosti som robil preto, lebo vypocitana spotreba a spotreba podla PP nesedela bezne o 0,4l. -
Kolík80 29.07.04 09:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia I x Megane II
To luf: Neni problem ;-) , ale me zkusenosti za prvnich 9 tisic rikaji neco jineho. Za prvnich pet tisic jsem mel prumernou spotrebu 5.4, pak se mi dvakrat vynuloval PC vynou povoleneho kontaktu na baterce. Takze za poslednich cca 2000 km mam prumernou spotrebu dle PC 5.1 Kdyz jsem pocital spotrebu podle dotankovanych litru/najetych kilometru, tak mi vyslo poprve 5.18 za 900km a podruhe 5.54 za necelych 900km, bohuzel minule jsem netankoval u pumpy, kde tankuju normalne, navic v techto cislech dela 1 litr benznu odchylku vic nez 0.1l a ja tam minimalne posledni dva litry pri druhem tankovani narval pod tlakem, takze bych rekl, ze palubni PC ma odchylku o dost mensi. Taky jsem jeste nejel po evropsky, abych se jukl na radar jakou ma odchylku tachometr... Nicmene muj nazor je ten, ze spotrebou ze ten motor Meganu smele konkurovat... :D -
« Stredna trieda
Vie mi niekto vysvetlit, preco je Octavka stredna a Megane,307 nizsia stredna trieda ??? To by som vazne rad vedel. Inac ten ecotest je podla mna dobra sracka ako ostatne testy. Nic konkretneho sa tam zlovek nedozvie, akurat vykon je asi to najrealnejsie cislo co cloveka zaujima. Porovnavat 2.0 s 1.6 a ine. Po prvom clanku som ocakaval v tabulke 4 stlpce: mesto, mimo,priemer, pri 130. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia I x Megane II
Lucky - verim ti vsetko okrem spotreby 5.5l ked nahanas auto. ;-) Bud si predstavujeme nahananie auta uplne inak, alebo si si ubral 1l. Zatial som sa nikdy neviezol TDIckom, ktore by na PP malo dlhodobu priemernu spotrebu vyrazne pod 6l, ked k tomu priratam 0,5l, ktore PP u VW Group nejako zabuda pripocitat, som na 6,5l na 100, co IMHO realne a sedi s tym, ako som s tym autom jazdil ja (vyslovene nahananie za 7,5)
BTW pozri sa na vysledky EcoTestu na [odkaz] Golf TDI tam mal spotrebu 5,7, Fabia RS 5,9. Ked uvazim, ze Megane 1.6 mal 7,3, tak mi vyjde ze s tymi autami moc rychlo nejazdili. Kde je tych tvojich 5.5? :-! Ziaden flame, neber to osobne, prosim. -
Kolík80 28.07.04 10:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia I x Megane II
To luf: Vsechno je to o lidech, soused kdysi koupil golfa, janom z principu protoze u Skodovky mu odmitli dat jakoukoliv slevu. Ja obesel par prodejcu a nakonec skoncil u Tukase, co tam ten clovek delal s cenama to jsem netusil. Navic byl velmi, prijemny a ochotny vzdy vzjit vstric. Vzdycky nez jsem se rozhodl tak dana akce byla pryc, takze mi delal snad sest nabidek nez jsou to auto koupil....
Je tak mimo, jednou jsem zkousel jet na spotrebu, mimo vesnice 95, ve vesnicich 65 na tempomat a vysledna spotreba 3.6... Je pravda ze cela cesta vede po rovine, ale na spotrebu 5.5 se dostavam jedine kdyz autu tezce zatapim (limity +40-50), nebo ho zenu dlouho po dalnici cca 140km/h, ale ja jezdim vetsinou sam...