Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Re: Re: Re: Tempomat vs uspora
matuS - vysvetli mi, co sa moze stat? Voda sa dostane maximalne ku valcu, dalej uz asi nie, ventily by mali byt zatvorene. Ale aj keby sa dostala do valca, po vysuseni ta motorka musela fungovat dalej, nie? Na Rallye Paris-Dakar som videl, ako chlapik vytahoval motorku z bahna, potom s nou isiel do vody, tam prakrat pretocil motor (aby vyplachol to bahno?), vyliezol von a po case tu motorku nastartoval a isiel na nej dalej :shock: -
« Re: Re: Re: Tempomat vs uspora
To ma rad asi kazdy motor. V nedelu mi synator zlomil drziak roletky na okne :'-( , bol som taky nastvany, ze som nedokazal jazdit svojim klasickym umiernenym tempom. Manzelka mi nadavala, ze kde tak letim, ale nedokazal som ist pomalsie. Do dedin a pri dobiehani aut som ale doplachtoval (brzdenie motorom alebo iba na neutral) a spotreba vysla 6,9. Na to, ze som to tocil a mackal plyn stale na podlahu, tak je to velmi slusne. Chapem, preco som mal s Cliom taku nizku spotrebu aj pri takych rychlych jazdach -> lahke auto sa rychlo rozbehlo a potom som uz iba udrzoval 130 s miernym zmacknutim plynu.
BTW roletka stoji 3000CZK >:-[] -
« Re: Re: Re: Tempomat vs uspora
sak ja Vam ukazem ked sa vratim z dovolenky, ake rekordy s tym mojim narobim. Uvidrime ;-) Este stale neviem, kde na pobrezi skonic. Je vela alternativ. Baska, Crikvenica,Pakostane, Primosten a cela makarska az po Gradac. Asi zacne v Baske a ked sa nebude lubit, cez noc sa dopravim nizsie a uvidi sa a ked sa stale nebude lubit pojdem zase nizsie :-) Ale maximalne po Dubrovnik. Inac to co pocit od strechy bude asi uvolneny kablik k osvetleniu. Staci pritlacit a je ticho. Ani to teraz nedam robit, ale az po dovolenke. Nechcem sa rozculovat :-) Tusim necham aj dotiahnut priklop laktovej operky. To by hadam mohlo byt vsetko. Som zvedavy, kolko im ta strecha zaberie casu. Ten zvuk ma bez pustene radia vytaca. -
« Re: Re: Tempomat vs uspora
Luf, v piatok mi to este nedalo, a dva krat som presiel taky maly okruh ako sme jazdili spolu, len som to natiahol az do Stupavy (okreskou), potom po ty klukatych k WV, potom tym strmym kopcekom zase k nam. Udrzal som primernu rychlost presne 70. Raz som siel kludnym sposobom viac menej konstantnou rychlostou, to som mal spotrebu 5,1 a potom som sa snazil rozbeh na plny plyn okolo 2000 otacok a dobeh bez brzdenia ... bola to nuda pri dobehu, lebo na motor to spravi pri tych 70 priemernych len pink a potom dldhe plachtenie, spotrebou sa dostal na 4,7 (vsetko s klimou v jednej osobe). Takze to je odpoved na to prekvapenie precom som mal v Kremnici taku nizku spotrebu, on ma proste rad plyn na zemi pri 2000, tam je doma, a zaroven odpoved ci tempomat nieco uspori. -
« Re: Tempomat vs uspora
Mne to zerie pri 150 na tempomat 9,5l. Overene na dialnici Brno-Blava, od hranic az do Blavy stale 150 na tempomate, priemerna rychlost 144,9km/h, spotreba 9,5l.
Vzapati na okreskach s plnym autom spotreba 6.7l pri priemernej rychosti 77km/h. IMHO spotreby v pohode :D -
"-- skrytý --" 01.08.04 15:23
« Bez nadpisu
Tak jsem se dočkal!
Čekací doba: TŘI MĚSÍCE A DVACET DNÍ!!!!!
Grandtour 1,5 dCi 80k, Comfort Expression + aut. klima, metalíza, CD.
Na začátek musím předeslat, že jezdím ročně 40 000 km a NEJSEM závodník! >:-[]
První dojem je vynikající, motor sice "klepe" jako správný diesel, ale v kabině není po zahřátí slyšet. I venkovní posleh je podstatně kultivovanější než např. u Škody TDi.
Mám najeto pouze 2 500 km, takže zatím jen testuji schopnosti vozu.
Spotřeba při jízdě na dálnici Lipník - Praha, 4 osoby, místy klima - průměr 5,3 při rychlosti 130 - 140 km/hod. (max. 3 000 otáček)
Když jsem se pokoušel o moc decentní jízdu - mimo město, do 90 km/hod, bez rychlé akcelerace, sám, délka 130 km po okreskách - průměr 3,9 l/100 km. Ale to bylo zoufalství! Snad pro starší ženu....
Při výběru jsem se rozhodoval ještě mezi Octavií - staré verzi v liftu. Vyšla by mě v podstatně horší výbavě s 1,9 TDi o 20 000,- levněji (pozor - objednával jsem v březnu - akce Škody se teprve rozbíhávaly a v Renaultu jsem dostal 10% slevu a 14 000,- jako bonus)
Tady bylo rozhodování jednoduché - proč si brát auto vyvinuté před "X" léty, když můžu mít něco technologicky podstatně novějšího?
Dotaz: "Proč sis nekoupil české auto?", mě přiváděla k šílenství. A argument, že při prodeji se bude lépe prodávat škodovka je taky k pousmání. Já kupuji auto tak na 5 let a kdo ví, co bude v té době?
Porovnávat starou Oktávii s novým Meganem je blbost. Musíte porovnávat novou škodovku - a v KOMBI!!! Potom by to porovnání mělo smysl a myslím si že by lépe (hlavně co se výbavy týče) vyšel Megan.
Potěšila mě i chvála kamaráda, který dva roky sedlá Oktávku s nejslabším TDi. Když si auto prohlížel a projížděl, tak chrochtal a nadával mi do sviní, že mám co on ne....
Dokonce se mi podařilo zblbnou kolegu, který nastartoval už teplý motor zavřený ve voze a projel se. První vytočení na 3 500 ot - a říká: "Dobře táhne, to je 1,6? Když jsem řekl 1,5, tak se ptá - Renault dělá 1,5 v benzínu? To člověka zahřeje u srdce! (On sám jezní v Mondeu 1,8 )
Nakonec - výběr vozu je věc komplikovaná a hrají v ní roli i emoce. Škoda mne nechala chladného, recenze v tisku mi spíše přivodily odpor ke koncernu VW. Všichni hrají Škodě do noty...:?:
Přeji krásný zbytek práznin! -
« Tempomat vs uspora
tak toto zalezi od vodica. Na idealnej rovinke, na dialnici bez narazoveho vetra asi usetri, ale v trosku kopcovitom terene, cesty mimo obce a ine , kde treba pridavat a uberat vyhram u mojho tempomatu ja :-) . Ale to zalezi od stylu jazdy. Treba porovnovat spotrebu pri rovnakej priemernej rychlosti na danom useku. Ja som u seba postrehol, ze ked sa hram so spotrebou, obcas klesnem na stresnu rychlost ;-) .Takze ak chcem ist svizne nepozeram na PP. Ale pri ustalenej rychlosti je to dobry pomocnik. Pretoze niekedy ukazuje napr 7l pri 120, potom trosku uberem na trebasr 6.6l a auto stale ide 120 a staci mu to. Proste pri ustalenej rychlosti si hladam tu najlacnejsiu polohu pedalu :-) . Neda sa to ale dlho. Tak jedine BA-Senec. Potom to je odrhovacka