Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Re:
takze Hr auto zvladlo bez novych problemov. Ziadne nove chyby sa nenasli. Aj ked som si vspomenul, ze ma vystrasilo, ked nie a nie udrzat volnobeh po starte asi 3x. Ako stalo 8 dni v klude, horku, tak zrejme vyprchal benzin z portubia a trosku trvalo, kym ho natlacil. Potom som nechal zoslapnuty pedal a uz bolo o.k. Taktiez som mal pocit, ze ma neposlucha radio a dokonca pro 0-hlasitosti hralo :-). Inac som si cestou tam zapisoval poctivo iste udaje, ako priem. spotreba a rychlost. Takze moja 1.6 to zvladala takto:
- Madarsko/Slovinska hranica: 222km pri priem. rychlosti 70km/h a 5.4l/100km (respektoval som kazdu obmedzenu rychlost 90-50 a casto boli aj 30-40-60)
-zaciatok dialnice Cakovec: 260km , pri 67.5km/h ( trosku ma zacali zdrzovat :-) ) a 5.4l/100km
- koniec dialnice pri Karlovaci : 402km, pri 74 km/h ( stupla o 4km/h) a 5.6l/100km (nenahanal som sa, mal som dost casu a tak som to drzal na cca 6l aktualky, takze jazda od 90-130 podla kopcov)
-Makarska, nalodenie na traject: 821km pri 70 km/h a 5.6l/100km ( cez plitvicky som moc neusetril, aj ked bola casto hmla, nahanal som sa s jednym z Varazdina a nakoniec mi pomohol pri obchadzke plitviciek :-) , na konci plitviciek som na PP 5.8l/100km a 74.2km/h ).
Cesta nazad zhruba to iste, len pri presune v noci zo Splitu do Crikvenice som mal priemer 5.2l/100km. Mal som hodne casu, tak som siel tak 80-tkou. Aj unava hrala svoje a nechcelo sa mi ist rychlejsie. Inac najvyssiu spotrebu som dosiahol na 9km kopecku (ostrov Brac) 18.6l/100km :-) Po zlezeni z kopca som sa dostal na 8.5l :-).
Inac som s jazdnymi vlastnostami spokojny. Zatah motoru na II a III velmi dobry. Ako je u mna zvykom, cestou nazad som cez madarsko trosku svihal a resetol na zaciatku toho useku PP. Asi do prvych 150km som sa krotil a priemerna rychlost bola do 70km/h, ale potom som postupne zrychloval a dostal som sa na 78km/h( chcel som si splnit slubeny cas dojazdu 24.00h :-) ) pri celkovej priemerke 6l je podla mna dobre aj vzhladom na to, ze z dedin som siel plny II a III . Su tam vazne dobre cesty s dlhymi rovinnymi usekmi. Trosku som aj predbiehal, co tiez ...... :-). Predbieha sa s tym super, aj ked obcas tomu chyba este tak 30-50 konikov. Hlavne v kopecku uz pri III a na rovinke pri IV. Colkom som nabehal 1880km a spalil 112l.
Luf: no ako pisem mam dobru spotrebu do 120km/h ale potom .... :-( , ked som bol na dialnici, siel som na Tempomat 130 a PP ukazal 126.3km/h a 8.4l/100km na 10km(ziadne predbiehanie, kopec) useku. Pri 140 to vychadzalo stale cez 9l :-( . Stale sa mi to zda dost oproti Tebe. Azda sa to este upravy ?
Pozeral som aj gumy po 9tkm ako sa deru a na pohlad stale ako nove, ma naseru, ked vydrzia 80tkm , lebo rad kupujem nove :-) a tieto sa mi naviac zdaju velmi smyklave. Stale mam pocit, ze tie 205 su na to auto s 1.6 moc siroke. Proste to auto tak siroke gumy s vahov trochu cez 1.2t ich nievie moc dobre pretlacit cez vodu na vozovku. Zazil som slejvak, asi 1cm vody na ceste a nesiel som viac nez 40-50. A za mokra sa lahko presmykuju pri rozjade. Taktiez ABS som casto pouzil. Neviem, mam z tych Micheliniek zly pocit. Mozno to buede len fobiou ale ...... ? Ma este niekto tieto gumy ? Michelin Premacy 205/55/16 -
"-- skrytý --" 09.08.04 22:48
« Zavírání oken
Pokud vystoupíte z auta, chcete zamknout a zjistíte, že jste nezavřeli okno, nemusíte se vracet a zasunovat kartu do slotu. Stačí jen dvakrát rychle za sebou zmáčknout na kartě tlačítko zamknutí a okna se samy zavřou. Příjemné. Na starém meganu jsem se neustále vracel a strkal klíč do zapalování..... -
« Re: Re:
Radek> DOBRE a PODROBNE si precitaj navod (ta hruba nizticka), zistis este tolko tajov ktore ti unikli ze budes prekvapeny. Ja som zistil ze sa da auto zamknut aj na zadnych dveriach az po par mesiacoch a ze sa zrkadla daju sklopit som vedel, ale ako, to mi povedal LUF az ked som sa spytal :-) a to ako sa dizejbluje startovanie na jednej karte sa mi este nepodarilo (nestihlo) pochopit doteraz
IT> manici z renoltu ma pred lagunou zlahka varovali prave z tohoto dovodu, ale ja som ju nebral hlavne kvoli tomu ze sa zdala MALA, a dobre som urobil -
"-- skrytý --" 09.08.04 16:17
« Bez nadpisu
To "Tereza": Tak se jmenuje i moje dcera...hezké jméno.K autům: Terezko, já měl Octávku 1 s TDI a neměl jsem pocit, že by se po 90 tis. chtěla nějak sypat. Teď Lagunu 2 (což je o třídu výš než Mégane) a mám pocit, že řemeslné zpracování mohlo být trošku lepší( chvěje nezatížené sedadlo spolujezdce, nějak odskakuje lišta na dveřích řidiče, u studeného auta při plném rejdu a couvání nějaký ráz). Určitě se to spraví, ale stejně... Sice na ni nenadávám, že, když už ji mám, ale zase taková super kvalita to není. Moc se mi nechce věřit, že Mégane je o tolik lepší než Octávka. -
« Bez nadpisu
Ahoj,
všem moc díky za zkušenosti a názory !
Jsme zatím na ca. 1.200 km a už se těším až překonáme doporučenou hranici 1.500 km a na dovolenou budu moct auto pořádně projet.
Mégana jsme vyměnili za Fabii a dřív jsem jezdila viz. níže, Oktávkou...a musím říct, že jsem zatím nadšená a s Octavii, což je srovnatelná třída, je to neporovnatelné (v Octavii je jen to co tam být musí, ani ťuk navíc), klepu aby to vydrželo.
P.S. se zadním stěračem zatím problémy nemáme ;-) jediné nad čím jsem koumala bylo dovírání okének, když vylezete z auta, jedno zapomenete, auto vypnuté, "klíč" v ruce....vykoumáno ;-) -
"-- skrytý --" 08.08.04 19:53
« Bez nadpisu
Já jsem zatím najel něco málo pod 4 000 km. Jsem maximálně spokojený, museli jsme doma zavést rozvrh jízd. Já auto používám jako výrobní prostředek, proto v něm sedím denně skoro 10 hodin. Proto ostatní jízdy jede manželka. Ta je nadšená. Před tímto vozítkem jsme mělo Corsu a manželka měla strach, že Megan bude velký a nebude se dobře řídit. Opak je pravdou. Díky posilovači se jezdí výborně, ještě lépe se parkuje. Máme navíc parkovací asistent, takže ani malá mezera na zaparkování není problém. Zatím mám štěstí - žádné pazvuky se z auta neozývají, jen jsem si musel zvykat na zvuk dieselu. Také posazení otáček je oproti benzínu jiné, ale dobře se na to zvyká. Podstatně méně řadím, auto zabírá od nízkých otáček a kopce nejsou problém. Se starým autíčkem jsem už měl styl jízdy v kopcích a najednou to je úplně něco jiného - prostě pohoda. Uvažoval jsem i nad 100k verzí, ale cenové navýšení semi zdálo zbytečně velké, dal jsem přednost lepší výbavě.
Podařilo se nám už auto pokřtít, manželka mi slzami v očích hlásila, že v úzkých uličkách v pravotočivé zatáčce neodhadla délku auta a potkala se s patníkem. Odnesl to plastový disk - byla prostě první. Navíc máme už několik šrámů na dveřích a klice - vinou bezohledných vedlestojících řidičů. Ale s tím se nedá nic dělat. Jediná možnost, jak se tomu vyhnout je zaparkovat v garáži a nejezdit!
Luf: Zadní stěrač zatím dělá vše podle povelů.....
Suma sumárum: maximální spokojenost........ -
« Re: to letec
vobec vas nechapem, o com sa bavite? nikdy mi zadny stierac nerobil nic o co som ho neziadal ... mozno pri cyklovaci a spiatocke, aj to som si nie isty ... teraz ma napada ze ani ten dazdovy senzor som nepouzil v reali, iba co som ho vyskusal ci fachci. Pokial viem neda sa nechat zapnuty na furt, tym je pre mna mrtvou rybou :-)
... byt asi som este nepisal ze na ceste do nemecka som mal spotrebu 12l ze nie :-) -
« to letec
Ten zadny stierac sleduj a skus popisat, ako sa ti sprava. Tiez som bol nespokojny so spravanim zadneho stieraca a v servise mi velmi podrobne zacali vysvetlovat, ako to ma byt. Mal by byt nejako spaty s dazdovym senzorom na prednom okne, ale ako presne neviem, hned po chvilke som ich zastavil, ze moj sa sprava uplne inak. Tak sme to isli otestovat a oni z toho boli uplne mimo a vobec netusili, ako a preco sa tak sprava. Najhorsie na tom vsetkom je, ze sa mi ho podari niekdy dostat do stavu, ze nestiera vobec a zapnut sa da iba zastavenim auta a vypnutim zapalovania. Ked to clovek musi urobit 2x za jednu cestu z Brna do Prahy, tak to riadne naserie! -
« Bez nadpisu
Takze kdybych mel najit nejaky mouchy tak to je tohle:
- mohl by byt lepsi pohyb radici paky v kulise, obcas se trosku projevi prenos vibraci od prevodovky (ale neni to tragicky), spis to beru v porovnani s kolegovou A3 (coz je cenove uplne jinde)
- obcas se ozyvaji lupave zvuky ze dveri ridice, nemyslim drnceni nebo vibrace, ale pnuti - jakoby krouceni dveri (zatim neresim, cekam co ukaze cas)
- nejsem si jistej, ale mozna obcas nedela zadni sterac zrovna to co chci (mozna je chyba mezi sedackou a volantem), to zatim nedokazu posoudit
Vsechno to jsou detaily, ktery me zatim nijak netrapjej
Ted bych se snazil o nejaky klady (a ty se hledaji velmi snadno):
- super brzdy
- velice povedeny motor, uz nekolikrat me prekvapilo co takovej malej mrzacek dokaze, je urcite srovnatelnej s VW 1,9TDI PD 74kW v Octavii 4x4 a je urcite lepsi nez 1,9TDI 66kW, 2,0HDI 66kW. A urcite lepsi nez bezny benzinovy 1,6. Vse jsem vyzkousel.
V pruznosti neni zase tak dramatickej rozdil. Ale hlavne ta kultivovanost a tichost.
- na hooodne dlouhy rovine na dalnici jsem z nej dostal 200km/h tachometrovych, takze tech 180 da bez problemu, ale to az ted po par kilometrech
- ze zacatku spotreba tak 5,5-5,7 apod. ted se to ustalilo kolem 5l/100, da se bez problemu jezdit pod 5. Zda se, ze to porad klesa. Ale to je hlavne o provoznich podminkach a stylu jizdy. Zatim porozuju snizeni o 0,5-0,8 nez na zacatku.
- kvalitne provedenej interier, prijemny materialy, zadne drnceni od plastu a pristrojovky, proste v tom aute travim vetsinu pracovni doby a pripadam si jako v pokojicku
- sedacky a posez: no chvili me trvalo nez jsem si nasel svoji pozici za volantem, ale ted je to parada, mam jen 174 a posez a sedacky si nemuzu vynachvalit, rovnez tvar volantu (mam Confort Dynamique, takze kuze)
A libi se mi spousta dalsich veci, proste se jim to auto povedlo a vubec me netrapi, ze jsem necekal na Octavii 2.
Byl jsem na dovce, ve 4 lidech, kufr narvanej, najeto 4tis. km a spolucestujici (kteri vlastni Octavii) si to auto nemohli vynachvalit.
Ted me vic nenapada.
Takze preju hodne stastnych kilometru a navstevu servisu jen na predepsanych prohlidkach. -
« Bez nadpisu
Díky za přivítání :-)
Já jsem čekala o trochu déle, protože jsem se s kámošem domluvila na předvádečce ;-)
Tak možná blbnu, aha už si vzpomínám ! Asi se mi v tom vedru vaří závity ;-)
Prodejce mi řekl, max. 130 km/h a 2.500 otáček....no a právě v těch 130-ti jsem jela na 3000 otáček...máš pravdu...
Jinak jsi zatím se vším spokojený ? Máš nějaké postřehy, co Ti opravdu vadí ?
Já jsem od pátku zatím moc nenajezdila, jediné, co pořád trochu zmatkuju jsou světla...pořád kroutím vším možným na všechny strany ;-) jezdila jsem předtím jedině Fabii nebo Octavii a pujcovala si BMW, takže francouze fakt nemám v paži :'-( -
« Vítam tě v klubu
8)
Konečně někdo s 1.5dCi 100k! Já čekal 3 měsíce. Mám ho od 30.dubna, najeto 18,5tis km. Takže jestli tě zajímaj nějaký postřehy můžu něco málo říct. Btw: na 3tis. otáček to jede lehce přes 130. Ale z prudkyho kopce kdyz vyhodis kvalt, tak klidne i vic treba na 800ot/min :) -
« 130-140 km/h na dálnici do max. 3000 otáček ?!
Zdar Tome,
od minulého pátku jsem se také skoro po 4 měsících dočkala....Grandtour Expression Confort, 1,5 dCi, 100 k >:D
Pročítala jsem, co jsi psal a docela mě zaujala jedna věc....jak jsi mohl jet na dálnici 130-140 km/h v otáčkách max. 3000 ?
Jela jsem z Valmezu (auto jsem koupila v Olmíku od známých, proto ta Morava) do Prahy a na dálnici jsem se tedy fakt dostala přes 3000 otáček....
Prodejce mi říkal, že to mám točit max. do 3000 tisíce, do 130 km/ h a řadit už na ca. 2500 otáčkách....tak mě to trochu znervóznilo....přece nebudu jezdil po dálnici 100kou :shock: už tak jsem měla problém těch 130 ;-)
Co Ty na to ?
Jak jsi jinak spokojený ? Já jsem zatím bezmezně nadšená, tak doufám, že nedostanu přes prstíky ;-)
Tereza
tato guma je vseobecne povazovana za velmi dobru, pretoze ma vyvazene jazdne vlastnosti vo vsetkych parametroch (=nieje najlepsia v ani jednom parametre)
takze sa mi to zda nejake cudne. mozno skus ist na geometriu