Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re:
IT tak teraz nechapem toto sa mi zda cele od veci:
>Mt naftového motoru ... má plošší průběh než srovnatelný benzínovýMt nafťáku je větší při všech jízdních režimech, tj., na kola se oproti benzínu přenáší větší síla=větší opotřebeníNerozumím, jako že asymetrický?<
Ako ako? no proste koleso nalavo je ine ako napravo (kedze sa naopak toci). Proste guma sama o sebe je asymetricka a nie je prava a lava, tak po namontovani je obutie nutne asymetricke. Pozri nejakemu meganu na kolesa, uvidis. Ja nehovorim ze to niekam taha, ja sa pytam ako si to dovolili? ja by som to urobil v kazdom pripade symetricky. ... uz len pre istotu alebo uz len preto ze sa najde niekto komu to bude proste vadit. Aj tak si myslim ze pri akvaplaningu alebo na snehu sa to musi nutne prejavit. -
"-- skrytý --" 14.09.04 15:35
« Bez nadpisu
Mt naftového motoru 1,9 bývá citelně vyšší a má plošší průběh než srovnatelný benzínový 1,6 l - je třeba srovnávat s ním, z pochopitelných důvodů. Hmotnost nafťáku je ale vyšší=větší opotřebení pneu(při nižším užit. zatížením vozidla). Mt nafťáku je větší při všech jízdních režimech, tj., na kola se oproti benzínu přenáší větší síla=větší opotřebení. Pokud by platilo, že převodovkou"odstřelíme=eliminujeme" vyšší Mt nafťáku, pak je otázka, proč by se proboha nafťák dělal? Přece Mt na kole = Mt motoru krát převodový poměr (1.-6stupně) krát stálý převodový poměr v rozvodovce/ 2 . Pokud je to pohon 1 nápravy. Pravdu mají ti co píší, že gumy hoří stylem jízdy, přetěžováním, nehuštěním,povrchem vozovky atd...Ještě ke směrové stabilitě:závisí na "koncepci" vozu(motor-poháněná náprava) a zatížení kola. Nesymetrické vzorky pneu? Nerozumím, jako že asymetrický? Na směrovou stabilitu má NULOVÝ vliv. Mám na Laguně a jede rovně jak po kolejích. Bylo na Octávce a taktéž. Uvažujme:to by si výrobce pneu nemoh dovolit ani omylem, aby mu guma táhla auto někam do boku. Opravdu NE. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Předmět
isty som si nie, lebo to mam teraz k autu 1000km, ale pozriem az budem doma, inak malo by byt aj v tvojom pokece od auta tak kukni a napis
... no a to druhe ... ved vravim ze je to o sposobe jazdy a nie o motore, aj ta 1.4 bez problemov pretocila kolesa aj na 2ku na trosku horsom asfalte ... na mokre bez problemov a to je puhych 125???Nm. Proste ked mas pri 10km/h k dispozicii 70kw tak pretocis kolesa, na tocivom momente to nevisi. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Předmět
yyyyy: to prehanas, ja mam pisane 2.2 a 2.0(ked sa nemylim :roll: ), takze mi rozdiel vychadza do 0.3
diesel vs benzin. No ja neviem, ale ked porovnam 1.5(neviem kolko vazi zaklad) a 1.6 , tak asi ja budem mat pri rozbehu vacsiu sancu zodrat gumy skor, ak budem viac vyuzivat potecial motoru. Cim vacsie zrychlenie, tym rychlejsie opotrebenie. Aspon podla mna. Otestovane to nemam. Malokedy to tlacim na 100%. Taka jazda brzda-plyn tiez narobi divy. -
« Re: Re: Re: Re: Předmět
Ludia, dizel je hlavne tazky, preto derie predne gumy viac ako benzin, tocivy moment motora s tym nic nema, ked, tak sposob jazdy, predoslym benzinovym meganom som pri rozbehu na lahky prevod tocieval dovysoka (co na kolesach znamena velky moment) a ziadne nadmerne dratie prednych kolies sa nekonalo. Tento novy s 1.9dci ma aj predpisane tlaky na prednej naprave s tusim az 0,5atm rozdielom (vpredu 2,5 vzadu 2?) tak predpokladam ze aj drat sa budu dost tie predne, tak po zime ich asi prehodim predne za zadne. ... a hlavne sa mi nepaci ze su na tom nesymetricke vzorky, ako to potom ma ist rovno??? :shock: -
« Re: Re: Předmět
SirAnton:
Len trochu uvediem na pravu mieru ten tocivy moment. Je fakt, ze diesel ma omnoho vyzsi tocivy moment, lenze nema otacky v porovnani s benzinovym motorom. Ibaze ked sa bavime o kolesach, tak zabudate na prevodovku, ktora vpodstate vyrovna tocivy moment prenasany na kolesa a vyhoda tociveho momentu diesloveho motora je prec. Mozme sa bavit o rozsahu otacok, kde sa da vykon motora vyuzivat, ale o tocivom momente na kolesach - prosim nie. Staci pozriet do papierov od auta na pomery prevodovych stupnov a staly prevod a od toho sa da vypocitat tocivy moment prenasany na kolesa. Stavim sa, ze hodnoty pri benzinovom motore a pri diesli budu skoro rovnake. Takze to skorsie zodratie pneumatik pri dieslovom motore asi nebude tym tocakom, ale podla mna jednoducho tym, ze dieslovy motor je o dost tazsi a auto ma tazisko viac v predu - cim je viac nedotacave. Tie predne kolesa potom dostavaju o dost viac zabrat v porovnani s benzinakom. -
modus ponens 14.09.04 14:32
« Re: Re: Re: Předmět
to Miro: ja som sa pytal letca, lebo on ma diesel... ;-) Ale aj benzinove porovnanie Avensis vs. Megane Grandtour na rovnakych pneu je myslim zaujimave.
Inak s tym stylom jazdy mas pravdu, avsak podla toho, co letec popisoval, tak trhac asfaltu asi nebude. A to je pre mna postacujuci odhad, pretoze to vyzera, ze ich bude menit skor ako ja, co bude v konecnom dosledku dolny odhad rozdielu v opotrebeni nasich pneu. Navyse, ja som povodne uvazoval nad dieslom od M6 a Avensisu, ktore obidva maju vyssi tocak ako 1.5 dCi od Renaultu... -
« Re: Re: Předmět
SirAnton:
pokial by nepokracovalo to nadmerne dratie jedneho kola, tak este tak 40tkm za predpokladu, ze nove mali hlbku dezenu 8mm a tychto sa pri 3mm zbavim. Vse ale zalezi na style jazdy a tech. stave auta v buducnosti. Takze uvidime. Inac som cital, ze su to dost tvrde gumy a mali by dost vydrzat.
IT: takze to typujes na daku chybu. No uvidim, co mi povedia odbornici v Renaulte. Urcite im to nahlasim, nech si to preveria. -
modus ponens 14.09.04 13:55
« Re: Předmět
to letec: pred casom sa tu na MC riesil problem opotrebovania pneu na benzine vs. diesli. Zda sa, ze nieco na tom naozaj bude, ze na diesli (vdaka vyssiemu tociacemu momentu) sa pneu opotrebuvaju podstatne rychlejsie. Aj ked vo vtedajsej diskusii sa ako priklad pouzili motory TDI. Ak sa nemylim, bol to Mitsi, no nechce sa mi to hladat a ani na to nezalezi. Ako vlastne podla terajsieho priebehu odhadujes zivotnost svojich pneu? Ja mam na Avensise 1.8 VVT-i tiez Michelin Primacy 205/55 R16. Skusil by som pomerat... -
"-- skrytý --" 14.09.04 13:32
« Bez nadpisu
Mitsi : Směrová stabilita záleží na kinematice obou náprav, konstr.pneumatik(rad.-diag.,profilové číslo, rozměr ráfku a šířka pneu, huštění), pérování a tlumičích, konstr.řízení... Pokud fouká vítr, tak i na jeho bočním působení na vozidlo. Ale že by směrová stabilita záležela na zadním kole, ono "vedlo" auto a proto se více opotřebovalo, to sotva.Za tuhle větu se na VŠ strojních fakultách (konstr. aut) vyhazuje od zkoušky. Bohužel se u většiny aut s "vše vpředu" více opotřebovávají přední pneu, ale naopak tomu není. Pokud je, je někde chyba. Fakta nelze překrucovat. Táhnutí vozu na stranu má v 99% původ v chybě na přední nápravě. Tečka. -
"-- skrytý --" 14.09.04 12:16
« Re: Re: Re: Re: Předmět
Jeste dodatek pro Mira: pokud mas hlinikace, muze byt problem i v tom jednom jedinem disku, trebaze na nem nic spatneho neni videt (vlastni zkusenost). Zkusit sledovat to na zimnim obuti je proto dobry napad (pokud samozrejme nepouzijes stejny disk na stejne misto). -
« Re: Re: Re: Předmět
yyyyy: ale to nemusi kazdy vediet .Uz na tom pracujem, blizi sa lyzovacka a treba chytit kondicku :-)
Mitsi: to neviem, ale uz som zase mudrejsi. Ale u Feldy som ziadne nadmerne opotrebenie jedneho kolesa nezaznamenal. Tuto ide len o tu vonkajsiu stranu a ten rozdiel sa mi proste zdal velky 0.6-8mm. Necham to tak a uvidim, ked prezujem na zimne. Potom to zase premeram. Aj ked sa na to skusim opytat v piatok v servise. Idem na vymenu tych brzd. -
"-- skrytý --" 14.09.04 09:37
« Re: Re: Předmět
Miro: (cit.) "Ako viete, stazoval som sa na tahanie volantu do lava, ale tu ide o zadne kolo. Velka chyba mojho merania vylucena. Tlaky kontrolujem 1x mesacne a vzdy mam rovnake tlaky na lavej ako na pravej strane. takze"
- A Ty nevíš, že o směrové stabilitě vozu rozhoduje především zadní náprava? Dost často se stává, že vzhledem ke konstrukci náprav, výrobním tolerancím a nastavení geometrie podvozku (pozor - tady myslím "podvozku jako celku") se jedno kolo (obvykle právě zadní) stává tzv. "vedoucím" (především ono "obstarává" směrovou stabilitu celého vozu), a tím pádem se mnohem více opotřebovává (ostatně právě tohle je hlavní průvodní jev, podle něhož se to pozná). Táhnutí ke straně proto klidně může mít původ vzadu... -
« Re: Předmět
letec: u Teba je to ine, ja za to iste obdobie mam do 10tkm a u mna sa to skrze peniaze brat neoplatilo. Velky rozdiel v cene auta, maly v cene benzin/nafta a ani s tou 1.6 nemam hroznu spotrebu, ale jazdim pomalsie ako Ty. Myslene na dialnici. Ale moc ich nenajazdim .
No schvalne som si pomeral svoje Micheliny 205/55/16 a po 10 tkm ma 7mm dezen. Takze co sa km vykonu tyka su asi dobre. Ale nesial som jednu muchu a neviem, co si o tom mysliet.
Lava zadna ma na vonkajsiej pozdlnej drazke len 6-6.2mm. Dost velky rozdiel a neviem co si o tom mysliet. Vie niekto, co by to mohlo sposobit ? Ako viete, stazoval som sa na tahanie volantu do lava, ale tu ide o zadne kolo. Velka chyba mojho merania vylucena. Tlaky kontrolujem 1x mesacne a vzdy mam rovnake tlaky na lavej ako na pravej strane. takze :?: -
« Předmět
pro Tererzu:
já mám v techničáku 74kW ! Mám asi silnější verzi :-)
jinak tu spotřebu potvrzuju, mám podobné zkušenosti
Když to ženu po dálnici Lbc-Pha-Brno 140-150 (tempomat), pak silnice I.třídy ca 110, tak to pak stejně v pohodě vychází do 6 l. Když se to moc nehoní tak do 5l běžně.
V pátek se mi podařilo na 200km trase tady v ČR po silnici I.třídy najet průměr 4,2l/100km, nejdřív jsem jel poměrně svižně. Pak jsem tam měl 4,6 - 4,5 a tak jsem si řek, že zkusím na kolik to spadne. Jsem se snažil a výsledek byl zajímavej. A to že jsem se snažil znamená, že jsem jel předpisově 90 a v obci tak lehce přes 60 - co vzala 5 :-)
Já jinak od dubna - 25000 a zatím spokojenost.
Ale ty pneu se nějak rychle ojížděj. Dojedu do podzima a jdou pryč, teď maj 3,5mm. Měl jsem tam z výroby Continentalky 205/55R16. Na Feldě mě tak rychle Barumky neubejvaly :-)
Miro: vzhledem k nájezdu km, nepřipadal benzin v úvahu