Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Re: Re: Re: Re: Geometria o.k ??
yyyyy: plechace si kup v www.mag.sk vysli na 1.600,- a pneumatiky na combi.sk Dunlop M#. Pri objednavke cez internet mas 15% zlavu a vyjdu Ta do 13200,- + 6400,- M3 a je to lacnesie. Naviac na GY ludia obcas nadavaju a M su zatial super a prekvapivo tiche. Mozno sa skor opotrebuju, ale v aute pocujem plasty a nie gumy :-) -
« Re: Re: Re: Re: Geometria o.k ??
kokokokokokokokokoktave forum >:-[]
... ale kukam ze si idem zmerat dezen na zadnych :idea:
ake mate zimaky, matadory stoja 4700sk a do toho sa mi nechce, neviem ci nekupim v renolte 15" zimaky GY aj s plechacmi je to skoro za tu istu cenu a na zimnych vytlkoch to moze byt lepsie ako tieto 16" -
"-- skrytý --" 26.11.04 10:18
« Re: Re: Re: Geometria o.k ??
Ten důvod může být velice prostý: záměr konstruktéra. Prostě se geometrie zavěšení kola zvolí taková, aby jako "stabilizující element" působila pneumatika (tj. její postavení vůči vozovce a dynamické síly vznikající na styku penumatiky s vozovkou při odvalování), namísto toho, aby konstruktér použil k dosažení stejného efektu náročnějšího/složitějšího, a tedy i dražšího zavěšení kol. Tohle jsou pak ty důsledky...
PS: Ale žádný strach, dělá to tak řada firem na nejrůznějších typech vozů! Prostě to neřeš, jelikož to žádné řešení nemá. Pokud samozřejmě výrobce nezmění konstrukci zavěšení kol či předpis pro nastavení geometrie (ale to může být na úkor jízdních vlastností...). -
« Re: Re: Geometria o.k ??
no pekne, takze sme dvaja. Inac neviem preco tie spravy su duplicitne.
Dam vediet, ako sa vyjadrili. No a ked nic neporiesia, skusim si dat nezavisle skontrolovat geometriu niekde inde. Mozno podla ich tabuliek je to o.k , ale ich nastavenie neprospieva pneumatikam. No uvidime.
Inac viem co mi tak strasne pukoce, bocne vyduchy na palubke, zadne srobky :-). Asi som vtedy nemal pouzit ten teflonovy spray, ktovie. -
"-- skrytý --" 26.11.04 09:44
« Re: Geometria o.k ??
Nebude to asi chyba len tvojho Megana. Ked som prezuval na zimne pneu, tiez som mal letne zadne gumy iac zodrate ako predne. V pneuservise boli dost prekvapeny ze su zadne viac zodrate ako predne. Ak ti nahodou Renault povie dovod preco to tak je a budu to vediet aj odstranit daj vediet. -
« Geometria o.k ??
takze ma v servise prekvapili. Zadna naprava je udajne ako kvalitne vino( potesilo a aj nepotesilo, lebo som ratal, ze to je dovod) a dostelovali prednu, troska vacsia zbiehavost. Teda potom nechapem, ako je mozne, ze zadne sa tak hnusne deru a rychlejsie ako predne. Vraj budu po dovode patrat a do tyzdna sa mi ozvu. Budu to s niekym konzultovata to trosku trva.No som naozaj zvedavy. -
« Re: Kurenie
mna moc netrapi kedy zacne kurit, lebo moje stare kosti si uz na vyhrievane sedacky davno zvykli a aj tohoto megana by som bez vyhrievania nekupil, ale aj tak ... ano zacne kurit skoro a necha si to zaplatit, v momente ked zacne ukazovat pp spotrebu po studenom starte a vynulovanom pp, tak tam naskoci ze 20l/100km :shock: ... no a pri kratkych jazdach to pod 7-8 nestlacim ale ak prejdem 2-3 kilaky, je vsetko zase v normale - ale aj tak +0,5 l proti letu navrch ... ale po meste aj tak beham viacej scenikom, tak o nic nejde >:-[] -
« Kurenie
nabieha celkom normalne. Sice je prevda, ze auto stoji v garazi, kde je stale cca. 15 stupnov, ale uz pri prvom stani na krizovatke (po cca. 300m) pustam kurenie naplno, ventilator na 3ku a vnutornu cirkulaciu, aby mi deti nepistali, ze im je zima. Na dalsej krizovatke (cca. 1km) uz je v aute citelne teplejsie. Clio tak rychlo nekurilo, ale zase predchadzajuci R21 kuril skoro hned po nastartovani, ale bohuzial nemal vnutornu cirkulaciu. Takze vysledok je +- rovnaky. BTW prekvapuje ma, ze dizel zacne kurit tak skoro... -
« Re: Re: Re: preslapnutie plynu
"Ale ten efekt by nemal nastat nad otackami max. tocaku."
yyyyy: tak ako vravis, nad 4000 som to nepocitil. Uvidime co bude robit, ak poriadne prituhne :-) Inac kurenie je u toho benzinu trosku chabe. No bol som zvyknuty na Feldu a Bravu. Ta felda bola super, rychlo bolo teplo. -
« Re: Re: preslapnutie plynu
tamto sa moze stat prilis nizkym oktanovym cislom benzinu alebo inou podobnou zradou ... rj proste znizi z nejakeho dovodu predzapal pri vysokom plniacom tlaku. Ak sa uvolni plynovy pedal, tlak poklesne, rj to vyhodnoti OK a motor zase taha.
Inak to sa stava vzdy ak das pedal na zem pri otackach nizsich ako max tocak. Proste citis ze do urciteho presliapnitia to reaguje na plyn a dalej uz nie. Ale ten efekt by nemal nastat nad otackami max. tocaku. -
« Re: preslapnutie plynu
po vikende sa mi zdalo, ze ak som stale dupal na plny plyn, tak som ten predosli problem moc nepostrehol. Asi bude mat Luf pravdu. Ale obcas sa mi pri pomalom uberani zo 100% zdalo, ze auto vystrelilo do predu, len to mohlo byt aj prekonanim nizsich otacok a motor este lepsie zatiahol. No proste teraz to auto tahalo z 70-80 na V celkom slusne. -
« Re: Re: Re: Re: Re: preslapnutie plynu
plny plyn myslis az na podlahe, alebo na prvom mieste, kde pedal prekonava prvy tvrdsi odpor. Take jednanie s pedalom mi ho urcite zlahka akoby dusilo motor, proste netaha . No a tiez som za studena spozoroval, akoby to pri prechode z 2000 do 3000ot v cca +/-2500 akoby ubralo. Nieco ako diera. Pritom len zlahka pridavam plyn, rozbieha sa, na sekundu akoby prestalo pridavat a potom zase. No a to aj po prejdeni asi 500m na dvojku. Ked pojdem do servisu, necham to ceknut na diagnostike, len ........ . -
« Re: Re: Re: preslapnutie plynu
Do auta som sa dostal zase az cez vikend, preto som doteraz neodpovedal. Auto reaguje na plny plyn tak, ako ma (mohlo by aj inak, napriklad tak ako 1.9dCi >:D ). Ale seriozne - na plny plyn taha najlepsie, a akekolvek male popustenie plynu je citit ako stratu tahu. Okamzita spotreba je na plny plyn najvyssia, povolenim pedala klesa. Toto asi nie je to, co si chcel pocut, ze 8-s BTW daj potom vediet, ako to vyriesili. -
"-- skrytý --" 10.11.04 15:38
« Re: Re: preslapnutie plynu
kedze som dokazal bloknut svoj nick "Miro" pisem z noveho.
Zizal: nejde o to, ze sa to tak od noveho chova. Ak si dobre cital, tak ide o to, ze ta hranica sa posunula a clovek ked chce akcelerovat, nemoze este hladat idealnu polohu plynu. To je pekna blbost. To ze na pritlaceni na podlahu to netaha na 100% a zacalo po lahkom uvolneni mi nevadilo. Ale teraz to uvolnenie musi byt odost vyraznejsie. Takze reagujem na to, ze doslo k vyraznejsej zmene reakcie motoru na plynovy pedal.