Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
To je normální,já se s tím setkávám běžně.Dokonce ti někde auta ani nepůjčí.Byl jsem na předváděcí jízdě Cgrysleru 300 C a vybral jses si ten s motorem 5.7 V8 HEMI a taky jsem neřídíl.Jinak předváděčky u prodejců,to je na delší povídání. :-) Jinak alespoň řadějí jdu na předváděčku se slečnou než s chlapem. :) -
Lubos.1 16.12.04 10:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Vonku to tak funguje (aspon v Rakusku a Nemecku). Dostanes kluciky od auta na par hodin a mozes sa sam povozit a nikdy ti do toho nekeca.
V podstate nemusis ani dotankovat, ak nie je nadrz prazdna.
Na Slovensku sa mi este nestalo, aby som siel na testovaciu jazdu bez dealera a vzdy som sa citil ako v autoskole.
Dokonca v Mazde isla so mnou nejaka zenska, ktora ma previezla a potom sa ma spytala, ci chcem vazne sogerovat :)
To uz bol vrchol!!! -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
s tym dotankovanim by som nemal problem, dokonca ani s tym, keby som dostal plnu a platil napriklad 5,-skk/km. Ziadny problem, ale dako nebola tu ochota. Donkonca aj cestu som dostal vybranu od predajcu. Ale uz je mi to u Teba jasne, znamosti robia svoje. Inac ked uz sme pri tom testovani, odolal som Seatu Leon 132kW. Niekde som cital, ze s tym bolo treba dost jemne jazdit na mokrom a zimnom povrchu, pokial neslo o 4-kolku a kedze v tom by jazdila aj zena, tak som to hned zavrhol. Ako sa s tym jazdi ? Ja som skusal len 92kW verziu a ta bola celkom slusna, ale auto malo uz 3-4 roky. -
"-- skrytý --" 16.12.04 09:22
« Re: Re: Re: Re: Re:
Část jich znám, část ne. Ale je pravda, že mám postavení "privilegovaného klienta" i tam, kde mne neznají. Ovšem v minulosti se mi stalo (poté, co naléhali, abych jim vylíčil své dojmy, a já tak popravdě učinil...), že u některých prodejců (povětšinou zn. Opel) jsem se znovu nemohl ani ukázat...
Jinde mne zase docela "pobavili" tím, že mi dealer (který jel se mnou) až po jízdě (během níž celou dobu zarytě mlčel) oznámil, že to auto sice neprošlo žádným předprodejním servisem (vytáhli ho rovnou "z placu" s nějakými 15 km na počítadle km proběhu), ale že po "mém vyzkoušení" to už ani nebude nutné, jelikož kdyby na něm bylo něco vadného, tak už by se to dávno muselo projevit.
PS: Poslední dobou se ale nějak šetří, takže s půjčením stále není problém, ale téměř prázdná nádrž mne povětšinou donutí napřed alespoň symbolicky dotankovat - samozřejmě za své... -
« Re: Re: Re: Re:
mitsi: ale neprehanas to? Ja som bol radk, ked mi dali previest tak do 10km a to len v Citroene. Inac to boli len 5km okruhy. Na dialnicu ci mimo mesta som sa s tym ani nedostal :-( a vse auta , co mali cca 2-3tkm. Ani len poriadne vytocit to neslo. Len jedno auto, lebo prave sa vratilo z predvadzacky, ale tiez tomu vedla uz z toho siel strach z oci, ked to slo cez 5.tisic :-(. Urcite tam kazdeho poznas a potom ze Ti daju auto na 1h a este aj samemu :-) -
"-- skrytý --" 15.12.04 19:05
« Re: Re: Re: Re: Re:
yyyyyy: Vojenské eroplány bez elektroniky nepoletí, protože jsou úmyslně navržené jako dynamicky nestabilní systémy.
Úmyslně proto, že jim to dává výrazně lepší manévrovací schopnosti - systém není přetlumený, ale nestabilní a tak má pořát snahu někam zatáčet. Počítač se musí starat, aby to letělo rovně, protože člověk není dost rychlý aby to ureguloval. Nevyhodou samozřejmě je, že když vypadne elektronika, tak zbývá jen katapult.
Ale tvrdit, že bez elektroniky to nepoletí, protože jsou inženýři neschopní, je zatraceně daleko od reality :!: -
"-- skrytý --" 15.12.04 18:22
« Re: Re: Re:
To Jarous: Na slušné vyzkoušení auta mi stačí cca hodinka, většina dealerů (nikoli v ČR) se diví, že to auto nechci na déle. Ještě před 10 lety chtěli dealeři většinou jezdit s sebou, dnes už aby je člověk přemlouval... Kromě toho není ani problém si domluvit testovací zapůjčení třeba na celý víkend (jen za cenu projetého paliva). Někde dávají možnost připojištění proti krytí spoluúčasti (obvykle dost vysoká) v případě nehody. Atd. atd... -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Mozno budes mat stastie - cez vikend budem v Blave. Tak ak chcete zorganizovat nejaky megazraz, tak sa zacnite cinit. BTW vyhovuje mi to v SO aj NE po cca. 22:00. Ale na zimnych gumach sa bojim jazdit prilis ostro, s Cliom som sa na zimakoch 2x skoro vyklopil a odvtedy uz voci nim nemam taku doveru ako k nizkoprofilovym letnym. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
yyyyy: v tej konkretnej zakrute mi to neuskakovalo. Proste tu druhu zakrutu 90 by som asi nepresiel ani v tvojom, zda sa mi to dost cez moje sily. Ale darmo, nemam ju ani vychytanu, ale aj tak, ja sa nepokladam za extra rychleho ale ani za extra pomaleho, len stred.
No vies, co zleho tam uz nahladam na tej zadnej naprave. Oni sa ohanaju dobrymi cislami z geometrie a nemam s tym co riesit. Pytal som sa ich na dynamicku geometriu , ale take nerobia, alebo ani nevedel co to je, ja tiez nie, ale niekto mi take nieco radil merat. Uvazoval som napr. aj o zlom pruzeni, ale neviem. Musel by som sa previest v rovnakom aute na rovnakom useku a potom by sa dalo posudit. -
« Re: Re: Re: Re: Re:
miro, furt si myslim ze s tym zadkom mas nieco chore, ja pocit skakania alebo nejakej nesedivosti nemam a to chodim v 90% sam, cize zadok ne nezatazeny, ani to zjazdenie som nepozoroval, a ta 90tka v tej zakrute to nie je na limite prilnavosti gum, takze ak ti to tam nesedi, tak si stale myslim ze nieco s tym mas ... este musime nejako ukecat Lufa aby to tam skusil, nech mame co porovnavat -
« Re: Re: Re: Re:
yyyyy: chcel som skusit tu Tvoju zakrutu na Vajnory, ale nieco tam robili cestary, ale 90 by som tam nepresiel. Ta pravotociva sa este dala, ale cele to 90-kou neurobilm. Z lavotocivej som vysiel tak 70-75km/h a keby bola prazdna , mozno by som si trufol 80. Ale je fakt ze to nemam na trenovane. Takze si dobry.
aby som pridal polienka do ohnika, tak ja si neviem pomoct, ale chovanie zadku v zakrutach mi nevyhovuje. Akonahle nieje idealne hladky povrch, zadok uskakuje a je jedno, ci mam 2.0 alebo 2.2 v pneumatikach. Inac na buducu sezonu tam necham fuknut plyn a mozno sa nieco zlepsi. Taktiez to vrzganie a drncanie co som spominal je pocut hlavne po prejazde priecnou nerovnostou ZADNOU napravou. Predna to odfiltruje a zadok skace jak koza :-).Asi tam dam pytel cementu. A to som vcera mal v pneumatikach pri -4 tlak vzadu 1.9. Vcera som si v oblubenom pneuservise ociachoval svoj tlakomer. V pertzalke na OMV pri TESCU im ukazuje ich +0.25 od skutocnosti . Slusna odchylka. Eso pri Jednote ma docela presny. -
JTF 15.12.04 13:39
« Re: Re:
Mitsi: docela by mě zajímalo, kde bereš zkušenosti s jednotlivými modely? Při předváděčkách u dealerů se toho při zkušební jízdě moc poznat nedá - většinou tě nechají řídit poměrně krátce. Jinak co se týká toho testu který jsem zmiňoval, tak vyšel v čísle 582 v dubnu tohoto roku. A ty testy jsou úúúúplně o něčem jiném, než jsme zvyklý z našich časáků. Například v našem časopise, např. SM vyjde test že auto té které značky se výrazně naklání a tudíž má horší jízdní vlastnosti než auto které se naklání méně. Pak si podobný test přečtu v Quattroruote a ta samá auta jsou porovnávána na okruhu a ejhle - on vůz s menším náklonem se utrhne při testu zatáčky s poloměrem 55m mezi kuželema vzdálených od sebe 4m "daleko" dříve a při menší rychlosti....takže asi tak. -
"-- skrytý --" 15.12.04 13:09
« Re:
To Jarous: Pokud jde o techniku, naprosto si rozumíme. Ani já nejsem zastáncem "složitých řešení" a rozhodně jsem dalek tomu, abych tvrdil, že víceprvkové zavěšení musí být vždy a za všech okolností lepší. Pro mne je totiž mnohem důležitější, co to předvádí/dokáže v praxi, nikoli jakou to má konstrukci.
Ale co se týče těch srovnávacích testů, tady jsem poněkud na pochybách (nejsem motoristický novinář, nemám možnost přímého porovnání 10 vozů a uvedený článek jsem nečetl): právě na těch testech mi totiž často vadí, že srovnávají (řadí k sobě) vozy různých značek v jednotlivých provedeních hlavně podle pořizovací tabulkové ceny, nikoli už podle "výbavy". Klidně se tak stává, že pak mezi sebou "bojují" vozy např. s bubnovými brzdami vzadu oproti kotoučovým u konkurentů, třebaže daný (testovaný s bubny) vůz existuje i s kotouči, jen se kvůli vyšší pořizovací ceně do onoho testu prostě "nějak nevešel". Stejně tak je to s pneumatikami - tedy nikoli jen s rozměrem/profilovým číslem, ale se značkami gum, přičemž na jednom voze stejné značky a typu se už z výroby často objevují dva, tři i více druhů gum, přičemž i mezi nimi může být propastný rozdíl. To samozřejmě i výsledky jinak exaktních měření velmi relativizuje.
PS: Mně osobně se líbí např. testy typu "průjezd šikanou", kdy se měří max. nájezdová, průjezdová a výjezdová rychlost. Z nich často vyplývá, že vozy "sportovního" image a vynikajících výkonových parametrů na tom mohou být v dané disciplíně třeba úplně stejně, jako nějaká "nákupní taška do města", což často až podezřele potvrzuje mé ryze subjektivní dojmy ze svezení... -
« Re: Re: Re:
Mitsi - karta obycajna je nezmyslom, ale Keyless Entry&Go je super. Pridem k autu, chytim klucku a odomkne sa. Sadnem za volant, slapnem na spojku a zmacknem tlacitko a motor je nastartovany. Uplna bomba, po cely cas nemusim nic odnikial vytahovat (kluc z vrecka), nic nikam strkat (kluc alebo normalnu kartu do spinacej skrinky). Kartu mam permanentne v penazenke a odtial som ju vytiahol asi 5x za celu dobu, co mam auto. Auto bez takejto karty by som uz nechcel, tomuto hovorim luxus >:D ! S ostatnym hodnotenim Meganu celkovo suhlasim. Ak si pamatas, skus viacej rozviest tie jazdne vlastnosti. Rad jazdim ostro, ale v rychlostiach, pri akych sa Megane dostane do smyku sa uz bojim, ze by som to nemusel zvladnut ja. Takze spravanie na limite som skusil zatial iba raz :'-(
BTW nesklamal si, som rad, ze si chlap a ku kritike si sa postavil pozitivne. -
« Re: Re: Re: Re:
Kratkym meganom som nesiel, tak neviem porovnat, ak niekto pozna obi dva, mohol by hodit nejake porovnanie. Stary megan bol oproti kombiku meksi, tak ak podla mitsiho je kratky megan tvrdy, a kombi je tvrdsie tak amen tma, mne osobne lepsie vyhovuju meke auta a po meste jazdim radsej mekym scenikom ako mojim tvrdakom ktoremu lepsie svedci nemecka dialnica ako bratislava.
Ale mitsi - ta "nezmyselna karta" to povazujem za ulet, za klucik v zapalovani po pol roku s meganom by som zabijal :-) ... ano je to nocna mora pouzivania scenika ktory ten klucik este furt ma ... v principe nechpem na co vlastne klucik este stale v autach pouzivaju, mozno len na to aby bol na dostrel imobilizer :-)
S hodnotenim benzinovych motorov suhlasim, ale neviem co si skusal za dizel, lebo ja som kupil 1.9dci PRAVE preto ze na rozdiel od TDIcok (dovtedy som common railom moc nenajazdil) sa dal velmi pekne ovladat a povazujem to za jednu z jeho velkych vyhod. Raz mi ho v sou rume nanutili a proste som si povedal ze to je motor ktory chcem, aj ked stal tolko ze sa to na spotrebe nikdy vratit nemoze. Kupoval som ho proste preto ze mi sedel. Aj ked si myslim ze 1.5dci 100k je tocivejsi a jeho chakter by mi sedel lepsie, ale 100k je proste na taku karu pre mna malo.
Inak v principe suhlasim, aj ked tie jazdne vlastnosti tiez nie kazdemu hned sadnu, napriklad ta samoriadiaca zadna naprava niektorych ludi prekvapila pri vbehnuti do ostrej zatacky. -
JTF 15.12.04 12:25
« Bez nadpisu
Mitsi: Hele já jsem v pohodě, navíc Megana nevlastním. Jen jsem reagoval na to co jsi psal o zadní nápravě(víceprvková vs "klasika"). Ne vždy lepší jízdní vlastnosti za různých podmínek musí mít auto se složitější technikou. K tomu zkoušení jak jsi psal - no nevím v jaké branži pracuješ, ale pokud nejsi zrovna motoristický novinář, tak těžko budeš mít možnost postavit proti sobě 10 aut nižší střední třídy a pořádně je porovnat za pomocí měřících přístrojů za různých podmínek na okruhu. Konkrétně v tomhle testu jsou zajímavá měření, kterým není důvod nevěřit. Není to jako v našich časopisech, která si taková měření nemohou dovolit, takže jen konstatují subjektivní dojmy.