Zkušenosti s Meganem Grandtour???

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • 00 Reagovat !

    foto

    14.01.05  09:38

    « Megane vs. Octavia 2

    Protože na firmu uvažujeme o dalším autě a kolega je přeci jenom příznivce "německé aut. školy" tak porovnáváme Megana Grandtour i s O2. Takže pár postřehů, rád bych se s Vámi o ně podělil a znal třeba i Váš názor na věc.
    Když to vezmu jako statickou prohlídku auta:
    vzhled je subjektivní záležitost, ale vnější vzhled Grandtouru u mě jasně vede, Octavia je proti němu takovej tlusťoch těžkopádnej, Megane působí takovým svižnějším dojmem
    vnitřek: v Octavii působí velmi kvalitním dojmem, ale
    působí na mě ponuře a stísněně a co mi nevyhovuje prakticky:
    mikro schránka před spolujezdcem - kam dát autoatlas, to se musí vozit volně hozený v obrovském kufr?
    mikro úložný prostor v opěrce
    tvar dveřních výplní, přeci jenom u Meganu si můžu nechat odpočinout loket levé ruky při řízení na obložení dveří
    tvar hlavice řadící páky
    a ty páčky ovládání auta pod volantem - prostě Renault systém přepínání světel apod. mi vyhovuje víc a přijde mi logičtější, ale je to věc zvyku
    vzadu je už dost místa narozdíl od O2, ale v Grandtouru je to lepší
    zavazadlový prostor je opravdu obrovský, ale ten schod u vstupu do kufru mě fakt šokovala, celkově si myslím, že využitelnost zavazadl. prostoru u Meganu je určitě lepší
    a dál v čem se mě zdá lepší O2:
    ten interiér ačkoli je ponurý a stísněný působí luxusnějším dojmem
    třeba když zavřu dveře tak to má takovej lepší zvuk, u Meganu přeci jen trošku plechovější
    i plastovej (pogumovanej) volatn je docela přijemnej na omak
    pěkná vychytávka je dobře vymyšlená a udělaná roletka nad zavazadlovým prostorem
    zdá se mi, že pro dlouhé cestování jsou vzadu delší sedáky, což pro čahouny možná bude o něco lepší než v Meganu.
    No a co jízdní vlastnosti ?
    na krátké jízdě jsem nemohl poznat extrémy, takže mi připadají zhruba stejné, možná se na nerovnostech (dírách) o trochu lépe chová Megane (asi delším rozvorem, O2 je víc taková koza nakopnutá
    Nevím co v extrémech....
    Ale motor 1,5dci 74kW u mě a 1,9TDI 77kW - určitě lepší odhlučnění v Meganu. Uznávám, že to TDI působí dojmem a nejen asi dojmem ale logicky o něco líp jede, ale že bych za to musel tolik připlatit o tolik líp to zas nejede.
    O2 má lepší pohyb řadící páky v kulise, je to takový hladší, přesnější
    Brzdy - řek bych, že Megane brzdi ostřeji, ale to je subjektivní, objektivně to nebude zas takovej rozdíl
    No a když kouknu na cenníky:
    O2 má třeba jen 4xairbag, má v základu 15" al. kola, Megane u s třední výbavy 16", nemá střešní nosiče, ISOFIX vpředu, ten lepší počítač(odpovídá základnímu počítači v Meganu) je za příplatek atd., prodejce dá slevu tak 3%
    Megane - slevy 60000Kč proti ceníku až do odvolání
    Takže stejně vybavené auto, třeba s motorem 1,6 - O2 je tak o 70-80 tis. Kc drazsi a to neni malo.
    A tabulka náhradních dílu, kterou jsem u prodejce vyžebral k nakouknutí - náhradní díly jsou dražší než u Renaultu !
    Když k tomu přidám neporovnatelně vyšší možnost odcizení O2 oproti Meganu....
    Zatím opravdu nelituji, že mám Grandtoura a nevydržel jsem ještě 3/4 roku čekat na O2. To bych spíš kouknul po Focusu Combi
    Jinak teď mě víc nenapadá. Jaké jsou vaše postřehy ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.01.05  19:06

    « Re: Re: Re: REF: lenivec

    Jinak zabíhat motor občasnou jízdou po městě (např. ráno do zaměstnání a večer zpět, zj. v zimním období) je to nejhorší, co může člověk tomu novému motoru hned zkraje jeho "života" provést!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 13.01.05  17:00

    « Re: Re: REF: lenivec

    ad spravny zabeh: to je nekonecna tema. S postupom casu (a nasledne aj presnejsou technologiou na vyrobu motorov) je ale stale menej kriticka. Cital som kdesi na panda.skoda.auto.cz clanky na tuto temu, kde sa zabehavajuci delili na tych, co chceli mat dynamicke auto (avsak s vyssou spotrebou oleja a nizsou zivotnostou) a na tych, ktorych ciel bol dlhodoby - t.j. vysoka zivotnost bez potreby nadmerneho dolievania oleja.
    Dnes je uz situacia ina a mam pocit (uz aj z lisiacich sa reci jednotlivych predajcov), ze na tom az tak velmi nezalezi. Samozrejme, pokial nezabehavam v cervenom poli alebo pod 2000 ot.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.05  16:59

    « Re: Re: Re: REF: lenivec

    ak si z bratislavy, tak cez vikend vybehni do malych karpat, povoz sa cez babu a tam dalej zase nazat na trnavu, a ked sa vecer vratis, motor mas zabehnuty :-) ... ked pred kazdou serpentinkou vyhulis, tam vyradis a znova a znova, to je presne co ten motor potrebuje a prevodovka tiez a to vytocenie prijde samo, proste ti to neda, na 2000 do toho kopca nepojdes
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.05  16:46

    « Re: Re: REF: lenivec

    Vieš, zatiaľ som sa s ním velmi na dialnicu nedostal. Tých 600km som najazdil po Bratislave. Ale pokiaľ som mal možnosť rozbehnúť ho na cca 120, tak máš pravdu. Pedál plynu bol len tak zľahka stlačený a na štvorke. Keď som preradil na 5ku, tak otáčky klesli asi na 2800-2900 pri tejto rýchlosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.05  16:35

    « Re: REF: lenivec

    prave naopak, striedanie rezimov je ten spravny zabeh,
    ale nemyslim ze by to mal byt pre ten motor problem, to musi byt plyn ledva stlaceny nie? alebo mu ta velka kasna da zabrat aj pri 130? nemam predstavu
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.01.05  16:26

    « REF: lenivec

    Ďakujem za rady. Len by som chcel vedieť, čo to je nejazdiť ustálenou rýchlosťou po dialnici 130km/h. Myslel som že práve ustálená rýchlosť je O.K.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.05  15:52

    « Re: Re: Re: Lenivec

    miro> ta vykonova krivka NIE JE PLOCHA, preto ma vykon az v otackach. Momentova krivka JE PLOCHA a preto sa ten motor neohlasi poklesom tahu v cervenom poli a preto je taky zradny, proste treba davat pozor na otacky lebo sa velmi lahko presvihnu. Proste zaradis pri 2000 a do 6000 nepoznas zmenu. 1.6tka to bola uplne ina kava, po 5500 zacala odchadzat a clovek preradil uplne automaticky. Tie motory co su tam teraz, s variabilnym casovanim maju len malinko vylepseny priebeh na konci, ale furt to nie je ta 1.4ka. (aspon tie nove = malo najazdenych kilakov) ktorymi som jazdil. Ale LUF moze porovnat, pozna obi dva motory uz dobre zabehnute.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.05  15:44

    « Re: Re: Lenivec

    Pri zabehu je dolezite tepelne ho nenamahat, ale to v navode technickemu antitalentu nevysvetlis, takze to zaklincovali malymi otackami kde ten motom nedosiahne ani 50% vykonu ateda to beru "na istotu". Neber to tak tragicky, hlavne ho "neunavuj" dlhotrvajucou zatazou. Rukami mi preslo uz vela motorov a viem ze najlepsi zabeh je kratkodobe striedanie rezimov. Aj po 100km mu neuskodi vytocenie ak zaroven neznamena prehriatie kritickych miest, a aj po 2000 ho mozes ustvat plnou zatazou. Kludne by som ho nechal tocit 4000 - 5000 ale nie na plny kotol. Proste zlahka zacni zvysovat otacky a ono to pride samo.
    Ten motor som mal v starom kombiku a mal som z neho lepsi pocit ako z 1.6 v scenicu. Ale to auto bolo o dost lahsie, ale aj tak si nemyslim ze budes lutovat ak sa nebus bat ho vytocit. Naucil som sa s nim bezne chodit do 6000.
    V astre mohol byt motor ktory mal urcite velmi podobny tocak ale nemal taky vykon, tak v lahsom aute to moze budit zdanie pruznejsieho motora, ale ver tomu ze ten pocit sa obrati az si zvyknes chodit do tych 6000 - len pozor na nos, ten motor nezvedne, jemu utne zapalovanie, tak aby netiekla krv z nosa :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.05  15:12

    « Re: Lenivec

    LubomirII: Ja som sa naucil, ze predajca vela keca a paier vela znesie. Moja osobna skusenost s Astrou 1.4 bolo obdobna. Motor velmi dobre tahal aj odspodu. Tuto si dovolim povedat, ze vykonova krivka nieje taka plocha ako uvadza Renault. Mne vraveli aby som vytacal do 4000t. a jazdil do 130km/h co asi sedi. Je vhodne nejazdit dialnice ustalenou rychlostou 130km/h.
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.01.05  15:03

    « Lenivec

    Nedávno som kúpil nového Mégane II Grandtour. Zatial som najazdil cca 600km. Je to 1,4 16V 98k. U predajcu mi hovorili, že ho prvých 1000 km nemám vytáčať nad 3000 rpm. Červené pole je medzi 6000 a 7000 rpm. Môže mi niekto vysvetliť, prečo je 1000 km taká magická hranica pre motor? Mne sa zdá, že to auto je strašne lenivé práve do tých 3000 rpm. Na dvojke skoro vôbec nezrýchluje. Ale v Renaulte mi hovorili, že je to normálne a vraj sa to upraví (bude živšie) po najazdení tých 1000 km. Tak by ma zaujímalo prečo až potom, resp. pochybujem. Čo vy na to? Máte nejaké podobné skúsenosti???
    Doteraz som jazdil s Opel Astra. Mal ten istý motor ibaže 90 k. Aj napriek tomu sa mi ten opel javil ako ovela svižnejšie auto, než skoro sto koňový renault. Predpokladám, že to má súvis so sprevodovaním.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.05  11:03

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klima

    No tak som to skusil, fachci to, asi to tak budem robit. Proste namiesto jedneho stlacenia tlacitka ho stlacom 2x a ventilator hned bezi na min vykon, dufam ze v lete nezafunguje nejaka logika a nevypne ho to napriklad pre nedostatocne vychladenie vyparnika, to by sa musel pustit ventilator rucne ... ale uvidime ... a dufam ze nezabudnem zapnute vyhrievane sedacky ako som to spravit teraz :-)
    Tamtie problemy s dezinfekciu su mi samozrejme jasne, ale manik v servise tie auta rozobera denne, takze predpokladam ze pamet mu sluzi a vie ako to ma urobit. V kazdom pripade je lepsie urobit "nieco" ako cuchat smrad takze tak to vidim ja.
    Co sa tyka spotreby - ten kompresor nejde furt. Ak ho netreba, tak samozrejme vypina. Realita je ale taka ze vonku musi byt asi 2 stupne pod nastavenu teplotu aby vypol, takze v lete siel aj tak prakticky furt.
    Stare dejvo co som mal skoro nechladilo a ked sa kompresor pripojil skoro zastalo. Tak tam bol patent co pri plnom kotli odpajal spojku. Stary megan 1.4 16V bol o poznanie lepsi, na spotrebe to nebolo citit skoro vobec a vykon len minimalne teraz mam dizla a nepozna absolutne nic. (no aby som nekecal tak skoro nic - skryje sa to v chybe merania).
    Chalani s 1.6 by mohli porefererovat, verim ze to maju zmerane. V kazdom pripade ked idem dlhu streku tak uz aj len suchsi vzduch v sparne urobi svoje takze automatika mi uplne vyhovuje. Navyse funguje velmi pekne a nikdy som nemal pocit neprijemneho podchladenia alebo prehriateho / presuseneho / prechladeneho vzduchu v xichte ako bolo bezne u manualu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.01.05  10:59

    « Klima atd.

    Mam manualni klimu. Obcas z ni sel trosku smradek, tak jsem ji na 30tis. km prohlidce v rijnu nechal vycistit. Vymenili filtr a nekde ze spodu auta tam strkali hadici a vystrikali dezinfekcnim sprejem, to jsem pak i pocitil. Podle doporuceni poustim klimu i ted v zime - rychleji to topi a dobre odmlzuje okna. Ale jakmile se auto ohreje, vypinam. Mam 45tis. km a klima nesmrdi. Na jare pri 60tis. km prohlidce to necham zase vycistit. Ale jinak mam kamose chladare - delal pro Carier a rikal, ze 100% vydezinfikovat klimu by slo jedine kdyz se uplne rozebere - coz je nemyslitelne. Ale doporucil mi 2x rocne provest tohle cisteni, tim by to melo bakterie a smrady dost omezit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.01.05  09:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klima

    To yyyyy: OK, vyzkoušej ten větrák a pak poreferuj.
    Ale ještě ke klimě: Představ si, kde je ten výparník umístěn, jak komplikovaný labyrint vytváří jeho zakrytování a rozvod vzduchu. A teď pokračuj v obrazotvornosti: někdo tam přes průduch v přístrojovce strčí nějakou hadičku - i kdyby se s ní dostal až k výparníku (o čemž lze s úspěchem pochybovat), nastříká dezinfenkci max. "někam" na část jeho plochy z jednoho boku, v žádném případě ale nemůže obsáhnout celou aktivní plochu všech žeber! A i tam, kam se ta dezinfekce dostane, pouze "dočasně deaktivuje" ony plísně a bakterie - jak jistě víš, v oné "živné půdě" se rychle vzpamatují. Je tam ještě více aspektů, ale už se mi to nechce to rozepisovat. Závěr: Nevěř všemu, co Ti servis tvrdí!
    Dodatek k užívání autoklimy: Konstruktérný úzus říká, že kompresor by měl odebírat cca do 10% výkonu motoru (samozřejmě vztaženo k max. výkonu). K tomu nutno připočítat příkon spojky kompresoru a větráku (větráků) na chladiči, které musíš nakrmit přes alternátor. Tak se můžeš dostat na docela slušnou zátěž motoru navíc, zvláště ve spodní polovině otáček, kde motor dává třeba jen třetinu svého max. výkonu (nehovořím o turbodieselech). To se nemůže nepromítnout do spotřeby paliva, ztráty "výkonu na kolech", o výrazně větším zatěžovéní zdrojové soustavy ani nemluvím - u některých aut se při zapnuté klimě spouštějí větráky chlazení ihned po zapnutí zapalování, tj. přímo do startování, kdy je ona el. energie přece potřebná hlavně na něco úplně jiného, zvl. v zimním období! Závěr: I kdyby nebylo problémů se "smradem" z klimy, permanentní zapnutí všech funkcí autoklimy - tedy především permanentní provoz kompresoru - považuji za naprostou hloupost vyplývající především z neznalosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.05  08:45

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klima

    ja automaticku nemam, ale neviem ci som ju vypinal dostatocne skoro. Zatial ale nic necitim a budem si musiet dat na to vypinanie pozor, nieco to do seba ma.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.01.05  21:44

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klima

    >Tak to jsi na velkem omylu<
    mitsi vyzera ze nepoznas megana ... hlavne ten predpoklad vytahovania klucika zo zapalovania je mimo :-) ... je to tak ze mozes zapnut palubovku a nechat ju zapnutu aj bez pritomnosti karty, po asi 15 minutach sa vsetko vypne ... nie som si isty ci bude bezat ventilator ale na tak asi 90% by som povedal ze ano (zajtra vyskusam ak nezabudnem) ... ked ide radio, ukazuje palubak, svietia svetla, nie je dovod aby nesiel ventilator ... velmi casto tuto vlastnost vyuzivam ked necham nabijat akumulatory z konektora zapalovaca
    ta druha vec - no rozoberat samozrejme nebudem ale dezinfikovat kazdu jar sa moze aj bez rozoberania ak to vydrzi len cez leto, aj tak dobre, viem ze na to nejaky patent maju, ako to urobia je ich starost, ze sa to vrati je mi jasne
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.01.05  17:13

    « Re: Re: Re: Re: Re: Klima

    Tak to jsi na velkem omylu:
    1. Neznam zadne auto, u nehoz by bylo mozne, aby ventilator topeni bezel i pote, co vytahnes klicek ze zapalovani, zamknes auto, event. jeste aktivujes alarm, a odejdes.
    2. Neznam zadny zpusob, jak dukladne dezinfikovat ale predevsim odstranit vrstvy plisni z vyparniku. Tedy jeden existuje - uplne rozebrani systemu, samozrejme po demontazi pristrojovky a pri nutnosti nejprve odsat napln a nasledne naplnit chladici okruh klimy.
    Budes to delat kazde jaro?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.01.05  17:03

    « Re: Re: Re: Re: Klima

    a vobec najlepsie je zaparkovat to potom do garaze .... ale aj tak sa s nou hrat nebudem je automaticka na to aby fungovala automaticky a aj ked sa bude vzdy na jar cistit ... len keby som si to mohol urobit sam, ale nemozem, takze budem cistit klimu castejsie ako menit olej :roll:
    ale moli trochu pohnut mozgom a nechat 10 min bezat vetilator po zaparkovani ak je mokra, to by akumec zvladol, a neviem ci sa to tak aj nenaucim robit, ono sa to po 15 min aj tak vypne samo, tak len proste zapnem ventilator a necham to tak
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.01.05  16:48

    « Re: Re: Re: Klima

    Panove s automatickou klimou, laskave si uvedomte, ze "vam smrdi tak brzy", ponevadz ji nikdy nevypinate. Ale zadny strach, nedela to 99% majitelu vozu s autoklimami...
    Kdybyste totiz nechali vyschnout vyparnik vcasnym vypnutim kompresoru klimy pred ukoncenim jizdy, tak vas to vubec nepotka, resp. onen smrad zatuchliny se dostavi mnohem pozdeji (radove o nekolik let). Vymena filtru samozrejme nic neresi, nebot ty chladu a vlhkumilne plisne a bakterie ziji mezi zebry vyparniku, coz s filtrem nema vubec nic spolecneho.
    PS: A uplne nejhorsi je permanentne zapnuta autoklima se stale aktivovanym vnitrnim okruhem!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.01.05  13:38

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klima

    Nechám to na pátek a pak se ozvu, jak jsem dopadl. Je pravda, že vyčištění filtru nic nezlepšilo. Chvála bohu mi palubku po demontáži složili dobře, že nic nedrnčí. Doufám, že to tak bude i v pátek.....
    Kdysi jsem jezdil jako strojvedoucí a nechápal starší kolegy, kteří chodili po mašině se šroubovákem a papírkama na podložení řinčejících plechů. Po pár dnech jsem dělal to samé. Snad mne to nečeká i u auta! :?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…