Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
PP. 04.12.06 16:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Sklamala ma maximalka
(Omezovac)
A ako sa to prejavi ? zacne prerusovat a tym nepovoli prekrocit otacky ? Alebo to je nejako plynulejsie zmaknute ?
Neviem si totizto predstavit, ze by sa v takej rychlosti auto zacalo nejako spravat nekludne a nebodaj trhat ... Smile
Ale urcite je to dobre zmaknute lebo bezne su obmedzovace pri 250km/hod a asi by zakaznici neakceptovali keby sa to spravalo divne.
Ano,náhle to přestane tahat a v motoru je cítit škubání,jak kdyby velmi rychle pulsoval.
Jinak omezovač rychlosti se může chovat jinak,ten u Megana asi není >:D ,omezovač otáček motoru je trochu něco jiného. -
"-- skrytý --" 04.12.06 15:56
« Re: Re: Re: Re: Sklamala ma maximalka
ja tak rychlo bezne nejazdim, s kazdymi plus 15km/hod ide spotreba o liter hore nehovoriac, ze dnes uz meraju skoro vsade.
Z toho te snad nikdo neobvinoval :-)
Copak myslis ze takhle jezdim? V podstate poprvy a naposled jsem se takhle projel nekdy brzo na jare a od te doby konecna. Mezitim schvalili ten uzasnej zakon a to jsem si rek ze tem k****m nedam ani kacku, at si jdou zebrat jinam. A to i za tu cenu ze pri 30km/h pojedu 30km/h. -
"-- skrytý --" 04.12.06 15:38
« Re: Re: Re: Re: Sklamala ma maximalka
Červeného pole bych se nebál,pro tyto případy je tam omezovač.Teda snad tam je i u diesla,u benzínu ho občas prubnu,jestli je ve střehu
(Omezovac)
A ako sa to prejavi ? zacne prerusovat a tym nepovoli prekrocit otacky ? Alebo to je nejako plynulejsie zmaknute ?
Neviem si totizto predstavit, ze by sa v takej rychlosti auto zacalo nejako spravat nekludne a nebodaj trhat ... :)
Ale urcite je to dobre zmaknute lebo bezne su obmedzovace pri 250km/hod a asi by zakaznici neakceptovali keby sa to spravalo divne. -
"-- skrytý --" 04.12.06 15:24
« Re: Re: Re: Re: Sklamala ma maximalka
Červeného pole bych se nebál,pro tyto případy je tam omezovač.Teda snad tam je i u diesla,u benzínu ho občas prubnu,jestli je ve střehu
No to som ja v cervenom nikdy nebol, akonahle vidim, ze je to uz len o hluku, spotrebe a akceleracia nikde, tak radim vyssie. Predsa len diesle polavia skor ako benzinaky.
TDi tahalo obstojne do 4000-4400 otacok, dCi uz nad 3500-4000 to netaha. U diesla /v takych otackach/ z toho praveze vytazim ked radim pretoze sa dostanem naspat do otacok ked je krutak este zaujimavy.
Diesle moc nie su na vytacanie.
V kritickej situacii vytocim aj ja pretoze nie je cas na radenie ale bezne radsej radim pretoze potom z toho este nieco vyzmykam.
U benzinakov jasne, kto toci ten jede /a este k tomu 16V maju aj vykon aj krutaky pri vyssich otackach/. -
PP. 04.12.06 15:14
« Bez nadpisu
Jinak u mé 100 koňové 1.4 je to s maximálkou podobné.Nad 180 zlenivěla a dál šlapat na pedál příliš nemělo cenu.Sice je pravda že jsem se o to ani příliš nesnažil,když jsem zjistil,že už se mu nechce.Možná by ještě pár km/h dal,ale proti tomu jak táhne do cca 170 (to fakt tahá jako ďas,ty otáčky tomu motoru vyloženě svědčí),to už pak moc nemělo cenu.
Ale naposledy jsem to zkoušel,když měl najeto kolem 5000km.Asi ho bude někdy třeba zase prubnout,jestli si teď nedá říct. -
"-- skrytý --" 04.12.06 15:10
« Re: Re: Re: Sklamala ma maximalka
Miro:
asi maju fakt Renaulty presnejsie tachace, pretoze siel som v Rakusku cez obec a tam mali hned na zaciatku obce krasny velky cerveny digitalny display ktory ukazoval okamzitu rychlost (stale sa menili cisla) a siel som tachacovo 50 a na displayi ak som stihol vcas pozriet tak bolo 49 a hned 47 proste rychlo sa to menilo. Takze asi je tachac dost presny. Aj ked pri vyssich rychlostiach je rozdiel urcite vacsi.
Taky merak by sa zisiel aj u nas.
Inak ked nastavim na tempomate 130km/hod tak rucicka analog. tachometra je o hrubku rucicky cez 130km/hod. Neviem odkial cerpa info tempomat ale asi z riadiacej jednotky ?? neviem.
A kolko maju tie Fabiacke TDi-cka ? V papieroch je 74kW a teraz ich predavaju vylepsene tusim ako 77kW.
Proste vyzera to, ze nie nadarmo sa vravi "objem nicim nenahradis" (pozabudnem na biturba alebo kompresor a turbo ako pri 1,4 TFSI) ale fakt vyssie rychlosti su fakt pre vacsie kubatury. Pri vysokych rychlostiach este aj plati cim mensi objem motora tym zavratnejsia spotreba kvoli otackam.
Luf:
Diesel ma mat plny vykon po 6tisic, ja mam 7tisic takze uz by sa to malo rysovat. Casom sa to este spravi, ale nepredpokladam velku zmenu.
Ja som nevytlacil ani 190, kusok mi chybal, nehovoriac, ze zo 160 na 170 celkom dobra /na taky motorcek/ a zo 170 do 185 so smrtou v ociach.
Pre mna z toho vyplyva, ze 170 je moja hranica a za nu to nema zmysel, nehovoriac, ze to vyuzijem iba niekedy.
Pri zabehu pri cca 1500 km som to prevetral aby to nebolo lenive a siel som vtedy 170km/hod dufam, ze si to auto nezapamatalo, ze to je ono co chcem od neho maximalne :))
kmarty:
ja tak rychlo bezne nejazdim, s kazdymi plus 15km/hod ide spotreba o liter hore nehovoriac, ze dnes uz meraju skoro vsade. A ci idem 130 alebo 150 taky velky rozdiel v case nie je takze netreba. A nemam zase take bombove auto, ze by som si musel nieco dokazovat /predsa uz moj vodicak by uz mal svoj obciansky :)/.
Ide o to napr. ked predbieham dlllhu kolonu tak sa vzdy najde nejaky frajer co sa musi za mna zavesit na 1,5 metra, jeho svetla mi svietia do ksichtu a znervoznuje ma. Nestaci mu ani ked idem 150, proste mu zavadziam. Vtedy proste kratkodobo zvysim rychlost a ked kolonu predidem tak ho pustim nech sa odbavi. Doteraz som jazdieval max 170 a to som si myslel, ze este mam rezervu a teraz viem, ze to tak nie je. Netrapi ma to, iba si tazsie zvykam po prechode z jedna-deviny TDi. -
-
"-- skrytý --" 04.12.06 13:44
« Re: Re: Sklamala ma maximalka
Sranki:
na 5ku to nerisknem, pretoze uz na 6ke som mal cez 4 tisic a to uz je blizko cerveneho /u diesla/.
Sprevodovanim to nebude.
Mozno z letnymi gumami to pojde lepsie, teraz nemam zrovna idealny valivy odpor. Tie gumy podla mna trochu zavazia resp. zimny dezen. -
"-- skrytý --" 04.12.06 11:45
« Bez nadpisu
Hmhm, zajimavy. Ja mam maximalku 180km/h a tu to udelalo jako nic. Vic jsem nezkousel, ono jakmile jsem zjistil ze ostatni nejedou pomalu, ze to ja jedu rychle, tak jsem zpomalil.
Jinak mam pocit ze ten sestikvalt, co je u Megane, ma rychlobeh 5. a 6. stupen. Oba dva maji prevod mensi jak 1, pricemz sestka by mela byt jen "na spotrebu". Ale prakticky to posoudit nemuzu, takovyhle kvalty jsou pro mne u Megane neprobadana krajina :-). Ale na druhou stranu, ja tu ctyrku mam taky rychlobeh. -
« Re: Sklamala ma maximalka
Na tvojom mieste by som bol uplne spokojny, ja mam maximalku 192km.h a max som mal 189km/h a myslim ze viac ani netrebalo. Inak proti Fabiam je tu trochu presnejsi tachometer, Fabie bezne hodne premeriavaju. Zadalsie je vseobecne zname, ze 1.9TDi nema len 74kW, ale viac. Takze by som sa tym vobez netrapil. To nehovorim o tom, ze teraz protivietor nemas ako zistit a urcite nemas ako zmerat sklon vozovky, teda ci nebolo mierne stupanie, to sa na maximalkach dost prejavi. -
« Re: Re: Sklamala ma maximalka
Maximalka sklamala kedysi davno aj mna. Pri najazdenych tusim 6t km som to skusal a nedostal som sa nad 195, teraz da 200 tachometrovych uplne hravo. A to mam benzinak, ktory vraj po 3t km zabehu mal podavat plny vykon. Este je IMHO zavcasu riesit taketo veci, pa4r km este nabehaj a uvidis. Kolko ma byt maximalka podla papierov neviem a ani to neriesim, bezne potrebujem ist tak do 170-180 a to sa este da. Zrychlovanie nad tieto rychlosti uz nie je nic, co by malo nejaku cenu. Aby si mohol zrychlovat aj v rychlostiach okolo 200km/h, potrebujes normalny motor = 3.0 V6 s ~200PS a nie tieto nase krpate hracicky >:-[] -
Sranki 04.12.06 10:43
« Re: Sklamala ma maximalka
No problem moze byt v tom, aku rychlost si mal zaradenu. Ak si mal 6ku tak je mozne ze dany prevod je uz tak maly, ze si na kolesach nemal dostatok hnacej sily. Skus to nabuduce na 5ku, mozno bude stacit na prekonanie jazdnych odporov aj pri vyssej rychlosti.
Prevodove pomery na najvyssie prevodove stupne byvaju casto aj pod 1 a neda sa nich dosiahnut maximalna rychlost - su to prevody na ekonomicku jazdu po dialnici. -
"-- skrytý --" 04.12.06 09:24
« Sklamala ma maximalka
Trochu som sklamany, podla papierov ma 1,5dCi 78kW 6kvalt ist 185 km/hod. a vcera v noci ked bola uuuplne prazdna dialnica som to po prvy krat po zabehu vyskusal.
Do 170km/hod to slo normalne a potom minimalna, skoro nulova akceleracia. Ledva ledva sa to pomalicky dostalo k cca 187 >tachometrovych< ! Proste hroza.
Cakal som, ze ked to ma papierovo 185 km/hod, ze v reali to pojde aspon 195 tachometrovo ale rucicka sa zastavila pred 190km/hod a koniec.
Neviem kolko som siel v skutocnosti ale odhadujem, ze som nedosiahol poctivych 185km/hod. Nie, ze by mi na to nejako extra zalezalo ale trochu som prekvapeny.
Dufam, ze nebol mierny kopec alebo protivietor.
S fabiou 1,9TDi 74kW (240Nm/2000ot) 5 kvalt, ktora ma papierovo tiez 185km/hod. to ficalo do necelych 210 km/hod tachometrovych a pritom do 190km/hod to dobre zrychlovalo. Neviem ci to je kvoli tomu, ze objem je objem /motora/ alebo vdaka TDi ?
1,5dCi napriek 6 kvaltu a napriek vyssiemu vykonu ako fabia /ale bola to kratka fabia treba dodat/ bola maximalna uplne rozdielna - az 20km/hod.
Takze uz viem, ze ked bude vynimocne treba tak do 170km/hod. v pohode a potom uz nema zmysel sa silit.
Alebo problem bol v zabehu ? Nepredpokladam.
Este ma napadla jedna vec : Tankoval som v Ziline plnu nadrz na pumpe TESCO. Inak tankujem obvykle na pumach Esso a iba vynimocne na Tescu v Ziline. Jurki Jetta a ine "tiezpumpy" zdaleka obchadzam nech maju cenu akukolvek. Nafta z Tesca sa mi zda bezproblemova.
Mozno keby som natankoval Diesel V-Power ci ako sa to vola tak by to ficalo lepsie. Ze by aj palivo /nafta, nehovorim o rozne oktanovych benzinoch/ malo taky dopad na maximalku ?
Ja verim skor tomu, ze proste 1,5dCi je proste taky. Je to usporny motor a v normalnych rychlostiach (30-170km/hod) celkom svizny.
Ake mate vy skusenosti (maximalka, palivo, ine znacky aut,TDi vs comon rail vo vysokych otackach, prip. ako je to u benzinovych)? -
"-- skrytý --" 01.12.06 13:37
« Re: raménko stěrače jaká značka
prosím Vás nepodívali byste se, kdo má Mégana třeba z loňska, jestli máte na raménku nějakou značku, třeba Valeo a tak - pořád myslím, že mi to v servisu v české lípě vyměnili, jak to začalo drhnout při stírání - teď tam žádná značka není, díky.
Měl sem podobný problém, po loňské zimě bylo stírání nekvalitní, zanechávalo čmouhy, drhlo o sklo a mělo snahu ho i poškrábat. Možná to nějak poškodil mráz. Tak jsem to reklamoval, samozřejmě Renaultem neuznáno. Stěrače letěly velkým obloukem do kopřiv a pořídil jsem nové. Předtím i nyní byli značky Valeo. -
« Re: Re: Re: service-airbag
tak po dvoch jazdach mi nic neblika, ale ak by niekto vedel ako rozpojit tie konektory aby som nic neutrhol, neulomil dajte vediet. Predsa len by som ich radsej normalne precistil. Alebo som pritom pohol kablom v sedale. No uvidim, este to moze byt teplejsim a suchsim pocasim -
« Re: raménko stěrače jaká značka
prosím Vás nepodívali byste se, kdo má Mégana třeba z loňska, jestli máte na raménku nějakou značku, třeba Valeo a tak - pořád myslím, že mi to v servisu v české lípě vyměnili, jak to začalo drhnout při stírání - teď tam žádná značka není, díky.
Mam tam Valeo a nad tym aj Renault.
Megane naopak meria dost presne, a to nielen rychlost ale aj vzdialenost, spotrebovane palivo a priemernu spotrebu na PP (nestalo sa mi, ze by sa sekol viac ako o desatinu). Oproti tomu Fabia bola znacne optimisticka.
Takisto Berlingo mi premeriava iba 3% viac ako skutocnost. Velmi krasne to vidno v tom, ze ked dodrziavam povolenu rychlost +10kmh, ako to podla tacha robi vacsina vodicov, tak mi Skodovky zavadzaju. Na Fabii sa mi to nestavalo :-)
Este k tomu Berlingu. Je to dvojlitrove soft-blown turbo, bez medzichladica a so 66kW. Podla papierov ma vytiahnut 159kmh, co za nova podla tacha ako-tak zvladlo. Po 10tis. km sa znatelne zlepsilo chovanie motora (alebo som si ja zvykol) a teraz pri 80 tis. taha ako cert. Po dialnici smerom z Vazca na Vychodnu, kde je kopec taky strmy, ze v opacnom smere to na neutral zrychluje, som v kopci dokazal pri ustalenych 140kmh dokazal zrychlit na vyse 150 a predbehnut zopar osobakov. Potom som uz bol na vrchole :-). Na rovine vytiahne podla tacha cca 170kmh. A to vsetko na zimnych.
Ja by som teda na maximalky odporucal dobre zabehnuty motor, teda aspon 20 tis. km.