Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 15.01.05 15:36
« Bez nadpisu
To tom: (cit.) 1. Klíma
Desinfekce a doplnění klimy trvá cca 3 hodiny, cena by se měla pohybovat okolo 1 500 Kč
Sorry, nepochopili jsme se, a já to blbě napsal. Doba je za desinfekci a doplnění, cena je jen za desinfekci. Nemám problém s chlazením, ale se smradem. Proto není únik - není doplnění! Takže se zbytečně rozčiluješ.
Časově vycházím pouze z informace mi poskytnuté v servise. Co budou celou tu dobu dělat opravdu nevím a nebudu to raději zjiš'tovat >:D -
"-- skrytý --" 15.01.05 14:21
« Re: Servis
To tom: (cit.) 1. Klíma
Desinfekce a doplnění klimy trvá cca 3 hodiny, cena by se měla pohybovat okolo 1 500 Kč. Klímu mi vydezinfikují zadarmo, neboť jsem tuto závadu hlásil cca po měsíci provozu, což je i na ty malé smradlavé potvůrky moc krátká doba.
- A doplnění musíš po měsíci provozu platit, když dezinfekci Ti udělají zadarmo? Co je tohle zase za nesmysl? A ta cena 1.500,- je jako za co? Asi že se na to Tvé auto křivě nepodívali...
Takže za 1. Pokud je třeba klimu doplnit po měsíci provozu (já vím, hlásil jsi po měsíci provozu smrad, nikoli únik, ale přesto...), tak je především nutno najít místo úniku chladiva.
Za 2. Jestliže je auto v záruce, záruka se samozřejmě musí vztahovat i na těsnost klimy, neboť se nejedná o běžnou provozní náplň, která by ubývala používáním!!!
Za 3. "Doplnění klimy" je terminologicky nepřesný obrat, neboť profesionální přístup k věci velí: zcela odsát původní náplň (a odevzdat na ekologickou likvidaci); naplnit znovu okruh čerstvým (tzn. především neznečištěným - zj. vodou) a pro daný vůz předepsaným chladivem v hmotnostní dávce dle předpisu výrobce vozu. A tohle za 1.500,- nepořídíš ani ze známosti (problém ceny materiálu a likvidace původní náplně), natož ve značkovém servisu!
A konečně za 4. Celá operace (včetně dezinfekce nemůže trvat déle jak 45 min., tak jaké 3 hodiny?!
PS: Nevědomost zřejmě opravdu hříchu nečiní... -
"-- skrytý --" 15.01.05 00:05
« Re: Servis
Těžko hovořit o účinnosti, a servis ti stejně řekne 100%!!! Cena asi 1500,- Kč, nemohl si vzpomenout, že v sezóně si to pamatuje, teď je to bezpředmětné.
Dnes jsem stál na křižovatce a slyšel nepříjemný zvuk z pravé strany. Tak jsem šáhl na opěrku a ticho. Pustím, rachot.... Nedošlo mi, že jsem tlakem na čelní část opěrky zpevnil nejen "áčko", ale i tyče zasunuté do sedadla. Tak nevím... -
« Re: Servis
Tom> si si uplne isty tou opirkou? ja som mal tiez ten pocit kym som neprisiel na to ze je to uchytenie zachnannych pasov
dezinfekcia> cenu ti nepovedali? ucinnost?
1.4> vobec sa ti nedivim, ked si sadnem do scenica s 1.6 tak tiez padam zo stolicky (mam 1.9dci) chce to proste cas naucit sa s tym jazdit, potom je to uz zase fasa, je to proste o zvyku, benzin proste potrebuje pripravit si ho aby dal zo seba co v nom je, dizel to da pohodovo -
"-- skrytý --" 14.01.05 23:20
« Servis
Jak jsem slíbil, píšu dnešní výsledek návštěvy servisu:
Auto jsem odstavil, dostal náhradní a budou se dít věci:
1. Klíma
Desinfekce a doplnění klimy trvá cca 3 hodiny, cena by se měla pohybovat okolo 1 500 Kč. Klímu mi vydezinfikují zadarmo, neboť jsem tuto závadu hlásil cca po měsíci provozu, což je i na ty malé smradlavé potvůrky moc krátká doba.
2. Řinčící opěrka
Zatím tento problém neřešili, je to celé zašité, takže oprava by byla dost nereálná. Je otázka, jestli řinčí sklápěcí "áčko", nebo vodící tyče v sedadle. V každém případě prohlásili, že pokud to bude v áčku, vymění mi celou opěrku, je to přeci v záruce a řinčet tam nic nesmí.....
3.Klepání při max. rejdu
Jde opravdu o úpravu (nevím jakou) nějakého šroubu, který tyto rázy ovlivňuje. I po jejich minulém zásahu se to někdy ozve, tak mi to znovu prověří.
4. Parkovací senzory
Na moje přání objednali novou sadu čidel, aby mohli porovnat dle přiložené šablony správnost umístění čidel. První šok pro ně byl ten, že sada obsahovala ČTYŘI čidla a ne jen dvě, které mám já. Druhý pak byl ten, že čidla mají být umístěna v černém plastu nárazníku, ne v barevné části níže. Tím se vysvetluje špatná funkce čidel. neboť dolní část nárazníku ustupuje a čidla jsou skloněna moc k zemi.
Takže následně jsme po diskuzi přistoupili na řešení:
Namontují mi novou sadu čtyř čidel do správných pozic. Starou sadu si naperou do špic a díry v nárazníku zalepí a celý ho přestříkají.
Tvrdí, že Rakušáci jim pod shodným katalogovým číslem dodali jiné čidla, než měli dostat. Mi je to celkem fuk, hlavně ať už to funguje a mám to za sebou.
Jako náhradní auto jsem dostal krátkého třídveřového Megana s 1,4 16V. Byl jsem zvědavý na rozdíl v motorech a pocitu z jízdy. Musím uznat, že jsem rád za DCi. Je pravda, že náhradní vozidla mají motory v celku na nic díky jejich provozu, ale i to nejslabší DCi je v kombíku přijatelnější, než 1,4 v lehčí krátké verzi. 1,4ka je sice o trochu tišší než diesel (ne o moc) akcelerace je v prospěch DCi, o spotřebě není třeba diskutovat.
Suma sumárum jsem spokojený s tím, co mám.
A Megan kontra O2? Vzhled je o pocitech, když jsem si O2 prolezl, nebylo čím by mne překvapila. Vadí mi slabá výbava v základu a horentní sumy za její dokoupení. Nevýhodou velkého kufru je jeho degradace zvednutou zadní hranou a hrbolem složených sedadel. Vadí mi nadutost propagátorů škodovek a jejich zaslepení . Zvolil jsem Megana a jsem spokojený. -
"-- skrytý --" 14.01.05 22:45
« Re: Re: Re: klimatizace
To IT: Když si přečteš moje příspěvky ke klimatizaci od 12. ledna výše, tak tam najdeš všechno důkladně rozebráno a nemusíš klást další otázky.
PS: Jak se ukazuje, nejsem sám, koho ta "automatičnost" tíží, resp. mne se.., že 99% majitelů vozů s automatickou klimou ji neumí správně používat! -
"-- skrytý --" 14.01.05 20:59
« Re: Re: klimatizace
Automatická=nastavím teplotu a nestarám se, ale ne bezúdržbová, což je o něčem jiném. Protože jsem se nedočkal odpovědi na to vypnutí: když ji vypnu před vypnutím motoru, tak když startuji, je pohon kompresoru vypnutý a trošičku míň zatěžuji spoštěč+akumulátor. Je to jak s automatickou převodovkou.Taky to řadí samo, ale občas se musí šoupnout s voličem. Jak přeložit slovo "srinkat". To jsem neslyšel a fakt neznám. Česky sr*t se s tím? -
"-- skrytý --" 14.01.05 19:41
« klimatizace
Ale no tak i klimatizace vyžaduje údržbu.Je jedno, jestli mechanická nebo digi. Ve výparníku se postupně hromadí bakterie a ty jsou zdrojem zápachu. Chce to nejpozději po 2 letech provozu stříknout nějakým přípravkem(nevím, jak se jmenuje, ale pokud vzpomenu, zjistím), pylový filtr a je to v pohodě. Dělají mi to na autech a je to OK. Někdy i zkontrolovat tlak chladiva. Není lepší ji před zastavením motoru vypnout?Jen se ptám. -
matuS 14.01.05 18:41
« Re: Re: Re: Re: Klima
Panove s automatickou klimou, laskave si uvedomte, ze "vam smrdi tak brzy", ponevadz ji nikdy nevypinate. Ale zadny strach, nedela to 99% majitelu vozu s autoklimami...
ja si myslim ze ak klima smrdi, tak je to nezvladnutim konstrukcie, pretoze nejazdim s prvym autom ktore ma automat.klimu a viem o tom, ze ani ja ani otec nikdy klimu nevypiname a klima nesmrdi. a pochybujem ze by to dezinfikovali bez naseho vedomia.
dlhodobo to mam odskusane na xedos9, picasse a C5 -
« Re: Re: Megane vs. Octavia 2
Mne sa nová Oktávka veľmi páči, ale Grandtour predsa len viacej. Dokonca som aj uvažoval, že si na ňu počkám a kúpim. Potom som si poriadne preštudoval cenník Renaulta a Škodovky... a zistil som, že sa mi neoplatí kupovať Oktáviu. Je to stále o tom istom ako pred 7 rokmi, keď som radšej kúpil Astru než Oktáviu I.
Totiž aby ste rozumeli, ak by som chcel tak vybavenú škodovku ako bola Astra v sérii, vyšla by ma o 60.000 Sk viacej než Astra. A teraz som sa presvedčil, že história sa opakuje. Ibaže to nie je Astra ale R Grandtour.
Neviem prečo sa stále predajnosť škodoviek na Slovensku drží tak vysoko. Veď za tie peniaze ponúkajú prakticky holé autá. Ešteže gumičky do stieračov si netreba priplatiť. -
« Re: Megane vs. Octavia 2
no nas presviedcat nemusis :-)
ale preda nejake postrehy:
- mne ovladanie svetiel na meganovi moc nevyhovuje - hlavne co sa tyka svetelnej hukacky, to ze ide na tu istu stranu ako zapinanie dialkovych tak to je uplne mimo podla mna
- nevsimol som si na oII ovladanie radia, u renoltu sa mi paci satelit pod volantom a nie tlacitka na volante
- to zatvaranie dvier ako pises tak to je velky rozdiel u textiloveho megana a polokozoveho luxa, aj odhlucnenie od klies sa mi zdalo u polokoze ovela lepsie
- u oII je choro vyrieseny priestor pre nohy (topanky) - sedadala su posunure do zadu aby sa formalne nahnali centimetre ale rovnako ako u kufra tym vznikne tazko vyuzitelny priestor, lebo pod zadkom donho zasahuje nadrz, proste oII je nestandardny hybrid, to by som uz radsej siel do superba ked to musi byt skodovka
- a co sa tyka motorov, megan ma aj 1.9vinu ked sme uz pritom a ta na rozdiel od VW jazdi TICHO
- zaruka mobility (rozsiritelna na 80000 za 14000) tiez nie je u firemneho auta na zahodenie
Vážně: stejně je to nějak brzy, aby po měsíci "páchla".