Zkušenosti s Meganem Grandtour???

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • 00 Reagovat !

    foto

    20.03.07  09:32

    « Bez nadpisu

    Ja mam 1.4/16V, najeto cca 43 tisic a civka jeste ani jednou neodesla...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.03.07  23:16

    « Cívky u benzínových motorů

    Proč u benzínových motorů tak často odcházejí cívky?
    Švagr kupoval Megana II - 1.6 16V a za cca 60tis km už měnil 3x cívku.
    Kupoval ho 30-ti najeto a teď má něco kolem 95tis. Motor je to slušný. Dokáže s ním jezdit za 6litrů. Pokud mu šlápne na krk, tak jede jak pila.
    Kdyby se mu občas z toho motoru nestalo "HTP" - 3 válec, tak by byl asi spokojenej. Já mám dCi-čko a nemůžu si na motor stěžovat.
    Známej s 1.4 16V Megane I - cívky mu také odchází.
    Není na tu cívku třeba 2-letá záruka?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.03.07  20:15

    « Re:

    MatuS: Soráč, ale za svý výrobky je zodpovědnej pouze a jen výrobce jednotlivých dílů. Je jasný, že cenový jednání sou tvrdý, na tom není nic divnýho a nepochopitelnýho ze strany výrobců aut, kerý sou sami tlačeni zákazníkama k co nejnižším cenám a jejichž marže sou v současné době naprosto minimální. Ale výrobce ND svobodně nabídl takovou cenu, jakou nabídl, nikdo ho k tomu nenutil. Pokud není za tu cenu dodávat kvalitu, je to smůla, ale to si měl spočítat dřív. Důvěra zákazníků je pro automobilku to nejcennější co má, takže rozhodně nebude žádná dělat takový handly ve stylu: dodejte za 75 % ceny, kvalitu si klidně snižte taky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.03.07  18:12

    « Bez nadpisu

    to kamil22:
    Potvrzuji, že zadní stěrač automaticky nemá stírat. Automaticky stírá pouze tehdy, když máš zapnutý (v jakýmkoliv režimu) přední stěrače a zařadíš zpátečku.
    Mně brzdy taky před časem začali pískat (už jsem se na to byl ptát i v servisu) - tedy ne při každém brždění, jen někdy (spíše při přibržďování -, ale po nějaký době se to zase zlepšilo a teď nepískají skoro vůbec. Pro uklidnění...viděl, resp. slyšel jsem i Mercedes E současné generace s pískajícíma brzdama, Chrysler Sebring či Škodu Octavii Scout, takže to není jen doména MeganaII :-!
    to matuS:
    Co moze vyrobca robit? Prostě tu zakázku nevzít, pokud je názoru, že to za cenu pozadovanou automobilkou už nelze (kvalitně) udělat. Vždyť Renault (a Nissan) či VW přeci nejsou jediný automobilky na světě. Navíc si tím výrobce kazí jméno i sobě, protože se ví, že ta součástka, co se *, je od nich ;-)
    to all:
    Kdysi tu někde proběhla diskuse k trvanlivosti předních žárovek u MeganaII. Mám čerstvou zkušenost - odešla mi přední u řidiče a v servisu říkali, že jejich životnost je cca 15 000 km s tím, že dříve odejde ta u řidiče, protože je blíž u zdroje. Jestli je to pravda, nevím /mé znalosti fyziky jsou téměř nulové/, ale pravdou je, že jsem měnil tu u řidiče a najeto mám 17 000 a nějaký drobný.
    P.S. za 1,5 roku (zatím) - kromě těch brzd, trošku vrzajícího stropního světla u řidiče na nerovnostech, toho předního světla a sem tam ne zcela ideální funkce zámku dveří kufru při jejich zavírání (musí se zavřít na 2, 3x), tj. celkem hloupostí - žádný problém.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.03.07  21:11

    « Re: Re:

    Attn: kmarty
    -dira v plynu: je patrná pouze na začátku jízdy. po nastartování po cca 20 vteřinách vyjíždím na rušnou silnici a i nyní "prakticky v létě" mám problémy se bezpečně vmáčknout do menší mezery. vždycky jde výkon dolu. potom je to o.k. V zimě to bylo v pavdě o poznání horší.
    -stěrač: super, je po problému. (to je ta hypochondrie)
    -brzdy: pln optimismu budu čekat až přestanou :-) . Hlavně že brzdí. A brzdí dobře, to musím nechat.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 14.03.07  15:38

    « Re:

    no vies Luf, ale co moze vyrobca robit? Aj kvalitny vyrobca spravi *, ked mu zakaznik povie cenu, ktora je neakceptovatelna. Potom je to o rozhodovani, ci chcem takeho zakaznika alebo nie. Ak ho fakt chcem, tak mu poviem, pozrite, ja to za tu cenu spravim, ale kvalita bude napr 95%, pripadne nizsia...
    Preto je to v rukach automobilky a preto aj za vahy vzduchu u vw ja nevidim problem v bosh. Proste vyrobca ich dotlacil tam kam chcel, a dostal to spat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.03.07  14:47

    « Bez nadpisu

    Ad klapka variabilneho casovania (tyka sa iba 1.6) - kazi sa standartne z dvoch dovodov. Ten prvy je vysoka kazivost solenoidu od japonskeho vyrobcu Denso, bohuzial uz ani tato znacka neznamena, ze nieco bude poriadne fungovat. A ten druhy je, ze sa mechanizmus casom zapecie alebo co, proste prestane byt pohyblivy a zostane napevno v nejakom stave (podla toho v akom auto bud tazko startuje alebo zdochyna pri rozjazde alebo nema vykon v otackach atd.). To sa stane, ak nefunguje soleniod alebo ak variablilitu casto nevyuzivate. Preto sa vraj doporucuje (ak jazdite hlavne v nizsich otackach) auto obcas poriadne pretiahnut.
    1.4 variabilne casovanie nema, 2.0 ma variablilne casovanie skokove (tusim 2 urovnove a preto jednoduchsie) a nekazi sa.
    To si pamatam z nejakeho anglicky pisaneho fora, ktore som kedysi, ked som mal este v praci cas, sledoval. Tak teda hodne zdaru a obcas si zajazdite. Ma to este dalsi pozitivny efekt - po ostrej jazde vam na cas prestanu piskat brzdy :-D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.03.07  12:28

    « Re:

    Stalo se mi přesně to samé. Vidím, že nejsem sám. Při celodenním dešti, mi natekla voda do přední levé kapsy. Nikde na tapecírunku ani na skle není mapa po stékající vodě. Při umývání (ani wapkou) se nic podobného nikdy nestalo. Kudy tam voda natekla netuším 8-s
    Jinak až na vadnou spojku z výroby, která byla bez problému na záruku za dva dny vyměna, jsem s autem spokojený.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.03.07  09:39

    « Re:

    kamil22: A co se ti na tom stěraču nezdá?? Tak by to mělo fungovat normálně, ne?
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.03.07  09:05

    « Bez nadpisu

    "Na mojom Megan GTour 1,4 som zatial najzdil cez 30tis a zatial som nemal ziaden vacsi tu spominany problem. Teda az na jednu malickost ktoru si neviem do teraz presne vysvetlit. Isty cas, ked sa nam rozprsalo tak sa v schranke na prednych lavich dverach nachadzala voda. Confused Uz to nastasie ale nerobi Very Happy . Ale inak vpohode, asi som mal stastie, lebo co sa tu clovek docita....z toho moze fakt aj zacat boliet hlava. A este nieco. Je bezne ze po nastartovani motora niekedy sam bezdovodne zhasne bez akehokolvek zasahu pedalov? Raz za cas sa stane. Diky"
    Me taky tam 2x natekla voda. Nevim proc, uz se mi to pak nikdy nestalo. Ano, motor obcas zhasne - hlavne v zime.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.03.07  07:53

    « Bez nadpisu

    Na mojom Megan GTour 1,4 som zatial najzdil cez 30tis a zatial som nemal ziaden vacsi tu spominany problem. Teda az na jednu malickost ktoru si neviem do teraz presne vysvetlit. Isty cas, ked sa nam rozprsalo tak sa v schranke na prednych lavich dverach nachadzala voda. 8-s Uz to nastasie ale nerobi >:D . Ale inak vpohode, asi som mal stastie, lebo co sa tu clovek docita....z toho moze fakt aj zacat boliet hlava. A este nieco. Je bezne ze po nastartovani motora niekedy sam bezdovodne zhasne bez akehokolvek zasahu pedalov? Raz za cas sa stane. Diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.03.07  00:10

    « Re:

    -dira v plynuVzdycky? Mne to dela jen par vterin kdyz je zima (cim vetsi, tim dele). Pri dnesnich teplotach to nedela vubec. Na Internetu padaly hypotezy takoveho razu, ze je to tim, ze jsou jeste studeny lambda sondy a tak RJ motoru musi jit podle nejaky "univerzalni" mapy, ktera pro nase podnebi neni uplne ono (neovereno).
    Pokud s tim mas vetsi problem (opravdu trvaleho razu - at uz je motor teply nebo studeny) a/nebo pri startu se ti ozyva takovy rachtavy zvuk, pak muzes mit problem s kladkou, ktera ma na starosti casovani ventilu. Nevedu si zadnou statistiku, ale prijde mi ze s timhle prijede do servisu snad kazda Megani jednasestka (jestli je to vyrobni vada, nevim). Mne se to projevilo nekdy okolo 6tkm.
    S tim by nemel byt zadny problem co se tyce servisu. Pokud mas po zaruce a bylo by to ono, pak se asi slusne prohnes.
    -piskaj brzdyPiskaly, neresil jsem. At si piskaji, hlavne ze brzdi :-). Uz nepiskaji.
    -zadni sterac by mel automaticky stirat? mne se sam hejbne jen kdyz zaradim zpateckuU mne se chova stejne (teda na ty zpatecce setre jen kdyz mam zaply automaticky sterace a jen kdyz prsi). Podle mne by zadni sterac nemel byt automaticky, ma jen obyc cyklovac bez moznosti regulace.
    Ostatni veci neznam(nezazil jsem) a tak nemuzu posoudit.
    Jinak co se tyce fora (a Internetu obecne), nejsem si jisty jestli za nej mam byt rad. Diky nemu mne obcas chytaly zachvaty hypochondrie :-)
    Snad jsem ted neprispel na tu tvoji.
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.03.07  23:12

    « Bez nadpisu

    Ahoj / dobry den vsem,
    Pri hledani vhodneho servisu pro svuj Megan GTour 1,6 (vyroby 10-11/2005, najeto 17t) jsem narazil na toto vase forum. diky za nej, ale zacinaj mne brat mrakoty. Takze moje zavady (zel asi zcela bezne):
    -auto tahne doleva
    -dira v plynu
    -piskaj brzdy
    -zadni sterac by mel automaticky stirat? mne se sam hejbne jen kdyz zaradim zpatecku
    -a zcela nova zavada: po hodinovem az dvouhodinovem popojizdeni v zacpach po Praze mi pri rozjizdeni a i pri prerazovani z 1 na 2 "odskakuje" spojka. asi tak jako kdyz se nekdo uci rozjizdet, ale rychlejsi frekvence (frekvence toho spojování a rozpojovani spojky). Snad jsem to popsal srozumitelne.
    No, tak vas prosim o radu v jakem servisu v Praze (jsem na P9) by mi nejlepe pomohli? Nejbliz mam Auto Zeman na Podebradske - neznate je nekdo? A co ma vlastne cenu reklamovat? Narazil jste nekdo na stejny problem jako je moje posledni zavada?
    dik moc
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.03.07  22:47

    « Bez nadpisu

    Presne TO som mal na mysli :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.03.07  22:43

    « Re:

    stacilo vypnut motor a znova nastartovat...
    Restart jak u Windows >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.03.07  17:21

    « Bez nadpisu

    Ano, to asi francuzi sranduju. Mne to raz urobilo s kontrolkou ESP - kraval jak svina, na displeji vazne varovania a pritom stacilo vypnut motor a znova nastartovat...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.03.07  11:40

    « Re: Volant

    "jemný" kopanec do predného kolesa. Otvorím auto, zasuniem kartu, ŠTART a zrazu bol volant odomknutý akoby nič.
    To uz aj Miro pisal, ze to pomaha :)
    To je asi rychla presvedcovacia metoda, to by si mohli dat patentovat.
    Naco servisy ? Nech spravia na aute jedno miesto urcene na kopanie a poopravujeme si vsetko aj sami.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.03.07  11:27

    « Volant

    Stala sa mi príhoda:
    Včera večer sme dorazili domov z lyžovačky. Po vybalení som ešte skočil na neďalekú pumpu doplniť benzín aby som sa nemusel ráno pred robotou zdržovať. Keď som chcel po natankovaní odísť, tak huups, po vložení karty a ďobnutí do čudlíka, sa auto nenaštartovalo a na displeji svietil nápis STEERING LOCKED.
    "No to je fajn, že je volant zamknutý, ale teraz už chcem aby bol odomknutý". Nič. Takže znova. Vybrať kartu, znovu zasunúť, trocha pokvedlať s volantom a ŠTART. Nič.
    Stále zamknutý. Čo robiť v takých prípadoch? Vystúpil som z auta. Zamkol dvere a.. "jemný" kopanec do predného kolesa. Otvorím auto, zasuniem kartu, ŠTART a zrazu bol volant odomknutý akoby nič.
    Tuším mu francúzi pribalili aj zmysel pre humor.
    Len dúfam, že nebude chcieť takto so mnou laškovať aj počas jazdy.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.03.07  11:05

    « hypoteza o poskodeni? kotucov pri velmi prudkom brzdeni

    Na Fabii TDI som si po par rokoch vsimol, ze ked som iba jemne pribrzdoval, ze brzdy jemne hucali tak kolisavo (ako keby bol jemne pokriveny alebo nesumerny kotuc/e).
    Pytal som sa znameho a ten povedal, ze niekedy ak v nudzi velmi prudko dupnem na brzdy, ze mozem nesumerne opotrebit alebo pokrivit alebo ako by som to povedal proste kotuc potom pri brzdeni je pocut kolisavo a nie tak normalne.
    Poculi ste o niecom takom ? Mozete to potvrdit alebo vyvratit ?
    Teraz sa obavam, ze niekedy kvoli nejakemu hnupovi budem musiet KRATKODOBO prudko skocit na brzdy(brzdovy asistent dopomoze k vacsim tlakom) a odvtedy budem pocut ten pulzujuci zvuk pri brzdeni.
    Nehovorim ak pojde o zivot, to je o inom.
    Skor si iba overujem informaciu, ci je to tak alebo nie.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.03.07  10:40

    « Re: Re: Ubytok oleja (asi bezny)

    dloubnu do cudliku "START" a behem toho co auto startuje si zapinam pas
    aj ja to tak robim ale obcas sa pozabudnem.
    Niekedy spozorujem prekvapeny pohlad okoloiduceho chodca, ktory vidi, ze si zapinam pas (tj. ruky v cinnosti a nie pod volantom na zapalovani) a auto sa v ten moment "same" nastartuje :)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…