Zkušenosti s Meganem Grandtour???

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.04.07  14:34

    « Bez nadpisu

    Ne - lze získat mnohem víc... A ani inženýry netřeba vyhazovat, na náš trh to ale holt dodávají v provedení které umožňuje denní svícení pouze se značným stupněm diskomfortu... Tedy alespoň pro mě (musel bych oželet světelný senzor a nevidím na palubák atd to už se tu rozebíralo). Holt každej jsme jinej - těžko s tím něco zmůžeš.
    Však jsem to říkal že to spoustu lidí irituje >:D >:D Odporuje to zákonu o osvětlení vozidel - samozřejmě, protože je napsán diletantsky... Co konkrétně, že vzadu nesvítím?? Kdybych svítil denními světly DRL tak mu to najednou už neodporuje, že... A tak dále. Tučnou pokutu si jistě zasloužím >:D :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.04.07  14:27

    « Bez nadpisu

    Zdravim,
    k těm brzdám - také mám své zkušenosti. Zpočátku brzdy pískali sporadicky, občas. Nechal jsem je tedy v servisu pročistit v rámci záruky, pískání zmizelo. Po čase se opět vrátilo, ale objevilo se jenom občas. Při 60tis km prohlídce mi vyměnili obložení na předních kolech (mimochodem, snesly by určitě dalších 20tis km, takže kecy o 40tis a měnit nebrat vážně) a píská mi to při každém brždění. Tuším, že bude problém s materiálem, asi si to nechám znovu vyčistit.
    Před časem jsme to tu rozebírali - dělal jsem mnoho pokusů jak svítit z originálních reflektorů ale tak, aby se 1) nepřehřívaly, 2) zbytečně nešedly a nesleply, 3) zbytečně nesvítil zbytek auta bez užitku (zejména střední kaple v režimu noc kdy nepřečtu PC a displej od klimy atd.).
    Hmm, někdo by měl Renaultu říct, proč platí desítky konstrukčních inženýrů popř. smluvních designerských kanceláří, a doporučit mu všechny vyházet. Stejně pak dojde nějaký český všeuměl a všechny je svými metodami strčí do kapsy.
    Protože to rozsvěcí separátní logika tak vše ostatní zůstává zhasnuté, jednak přední obrys, zadní obrys, SPZ plate a celý interiér...
    Tak nad těmito uvedenými jednotlivými pokusy s žárovkami si lze klepat na čelo a smát se. Jednak dochází k porušování přepisů a zákonů uvedených i ve vyhlášce - Paragraf 32 - Osvětlení vozidel (což by si zasloužilo pořádnou pokutu), tak mi hlavně uniká význam celého uvedeného pokusu. Co tím lze získat? Že ušetřím nákup jedné žárovky v hodnotě cca 200 kč/ks při určitém nájezdu km? Spousta lidí nenajede víc jak 10tis km za rok a tak je výměna jedné obyčejné žárovky za cca dva roky nijak nezruinuje. A ti co najezdí 60tis km ročně obyčejně i více vydělávají, tudíž je žárovka pro ně korunovou položkou....
    PTF
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.04.07  14:16

    « Re: brdzy - pískání, výdrž, kotouče

    Tento vikend som prezuval na letne a podla mojich pozorovani, bzrdy vydrzia do 120t bez vymeny. Aktualne mam najazdene 83t, brzdim kolko sa mi zapaci, ale malokedy pribrzdujem - pouzijem radsej brzdenie motorom a potom na kratkej drahe zabrzdim. Tolko isto mi vydrzali platnicky aj na predchadzajucom Cliu (teda aspon myslim, pri 105t servis tvrdil, ze budeme menit pri 120t, ale ukradli mi ho, tak k tomu nedoslo). Ad piskanie - jedno-dve ostre zabrzdenia a pisaknie je prec. Mne to vzdy fungovalo. Za posledny rok som ale moje brzdy uz pisknut nepocul.
    A aby som iba nechavlil - pri vymene som si vsimol, ze zadne brzdy trochu dru aj ked su odbrzdene. To vysvetluje, preco sa mi za mokreho pocasia brzdy v garazi prilepia ku kotucom a mozno to vysvetluje aj aktualne zvysenie dialnicnej spotreby o cca. 0.3-0.4l (pripadne sa pyta vymenit vzduchovy filter, ktory ma za sebou uz 53t km). Kazdopadne to budem musiet riesit :-( Ak ma niekto nejaky napad co s tym, poradte. Do servisu sa mi to davat nechce, a do znackoveho vobec >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.04.07  10:42

    « brdzy - pískání, výdrž, kotouče

    Trošku zareaguju na diskusi /zase/ o brzdách dole - také mi to píská - najeto 20 tis. - píská od 15 téměř nepřetržitě, poté, co mi v servisu srazily hrany "aby to nepískalo" nejdřív nic, teď k zešílení, dle servisu pískají měděné střepy ve směsi destiček, dole se někdo ptal na možnost vyhnutí kotouče po prudkém brždění - vždy, když dám auto do servisu /měl jsem problémy s únavou pružinek, nakonec při 3. návštěvě a zásahu vedoucího servisu Auto Koutek Liberec konečně vyměnili - bohužel nandali tak blbě ještě na zimáky poklici, že mi málem ulítla...no comment/ tedy vždy po návštěvě servisu se zvýší dlouhodobá průměrná spotřeba na nádrž tak o půl! litru - nevím, co tam s tím dělají - po poslední právě začly popiskovat při brždění kotouče, jak když jsou vyhnuté...před tím to nedělalo - začínám být paranoidní - mě ten servis asi zabije!!! no a k té výdrži - brzdím lehce - na 10 tis. mi predikovali přední desky výměnu na 20 tis. - vy tu píšete, že 30 - 40 tis. no tak buď si chtěji vydělat, nebo se juknu do manuálu a změřím si desky...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.04.07  08:14

    « Bez nadpisu

    Před časem jsme to tu rozebírali - dělal jsem mnoho pokusů jak svítit z originálních reflektorů ale tak, aby se 1) nepřehřívaly, 2) zbytečně nešedly a nesleply, 3) zbytečně nesvítil zbytek auta bez užitku (zejména střední kaple v režimu noc kdy nepřečtu PC a displej od klimy atd.).
    Pokusů bylo fakt mnoho, jeden čas jsem jezdil s 20W halogeny na místech parkovacích žárovek (svítí to výborně, bohužel vjem takto rozsvíceného auta z dáli znamená vkročení příslušníka se zastavovavacím terčem, pozdrav a dobrý den pane řidiči... - prostě z principu by se ptali co to je i když to je vidět na 2km daleko neb to svítí před auto a ne do země, ale osvětlení vnitřní paraboly není z ohniska tak to jde poznat) no a pak jsem experimentoval co původní žárovky. Nejlepší podle mě je ubrat výkon a svítit hlavní žárovkou, u dvojí optiky pak technicky správně svítit dálkovýma (jednak je to průraznější po čem volají zarputilí svítiči a druhak tato žárovka H1 je mnohem méně používaná v provozu a navíc její závada se nedotkne hlavních H7 co pak nesvítí v noci a jezděj jednooký auta), není problém ubrat na svítivosti tak aby to neoslňovalo ale informovalo že něco jede a kterým směrem. Funguje to super jen do chvíle kdy z blízkosti policajt pozná že tlumený nevítěj a svítí dálkovky - to u dvojí optiky poznat bohužel jde. Takže finální stav je, že mi svítí H7 tlumené, ale v režimu cca 60% jmenovitého výkonu, což bohatě stačí a stále to svítivostí překonává žárovkové projektorové čočky (ty nejsou vidět skorem vůbec). Protože to rozsvěcí separátní logika tak vše ostatní zůstává zhasnuté, jednak přední obrys, zadní obrys, SPZ plate a celý interiér... Spotřeba tedy klesla zhruba na 1/3, efekt zůstal a negativa jsou zmírněna jak je v technických mezích možno.
    Zbytek můžem diskutovat časem, otázky např. ohledně podžhavených halogenů a zhasnutých zadních světel spoustu lidí iritují, ale v realitě je to nakonec to nejlepší co jsem v daných podmínkách dokázal vymyslet :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.04.07  23:59

    « Re:

    Videl som predávať svetlá určené na denné svietenie. Firma Hella. Ale určite to vyrábajú aj iný výrobcovia.
    Podľa mňa je to dobrá vec. Určite lepšie, ako používať cez deň hlavné reflektory.
    Tuším sa tam používajú vysokovýkonné biele LEDky. Len neviem či je to u nás povolené.
    Tiež by ma to zaujímalo. Pred časom som videl takto svietiť jedno audi. Ale to skôr vyzeralo, že to mal už od výrobcu. Bola to vyslovene taká ledková "svietiaca lišta" pod každým predným svetlom. Vyzeralo to "cool" a malo to cez deň väčšiu účinnosť ako klasické reflektory.
    Viete niekto, ako je to s homologizáciou u nás?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.04.07  12:42

    « Bez nadpisu

    Na tohle někteří přišli už dávno a tak hlavními reflektory přes den nesvítí..
    A čím teda svítíš, to sis tam nechal něco domontovat nebo svítíš jenom parkovačkama
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.04.07  08:24

    « Bez nadpisu

    No ono je to taky těma zde použitýma H7. Malá vysokotlaká baňka a svícení v kolonách. Za slunečnýho dne dosahuje vnější teplota reflektorů (vypnutých) klidně k 40-50 °C jen expozicí od slunce, k tomu dalších 55W tepla zevnitř a téměř nulovej pohyb vzduchu ke chlazení, navíc nízko nad silnicí v koloně aut... Co čekat?? 8-s Ona i deklarovaná životnost současných H7 je mizerná, od 150 do 400h (dle výrobce).
    Dále dochází ke skrytému zhoršování odrazivosti vnitřní paraboly a ke snížení propustnosti krycího plexi (postupné mléčné zakalení resp. přímo žloutnutí od UV) - no co víc si přát. Na tohle někteří přišli už dávno a tak hlavními reflektory přes den nesvítí... Sám k nim patřím :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.04.07  16:56

    « Re:

    Taky mi už tlumené odešly a strašně špatně se vyměňují- nejlépe v servisu. Prý to má souvislost se svícením ve dne, protože plastové světla se víc přehřívají a proto taky praskají žárovky! U RM I jsem za 120 t.km neměnil ani jednu žárovku/ nebylo třeba stále svítit/.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.07  21:43

    « Bez nadpisu

    Zdravím,
    někde se tu diskutovalo o životnosti žárovek - bohužel mě nejvíc odcházejí žárovky pro tlumené (potkávací) světlo. Na mém voze (R. Megane Grandtour II Sportway, 1.5dCi, 6kvalt, 2005 r.v.) mám najeto cca 71.000 km, jsem měnil 3 páry těchto potkávacích žárovek. Už mám takový cvik, že si je dokážu vyměnit sám během pár minut i v košili :-! . Ostatní žárovky měním jenom zřídka.

    Brooos
    PříspěvekZaslal: 28. 3. 2007 19:49 Předmět: Kolko pytat? :)
    ok ok ok ja viem, ale..........mam megana 2 grandtour r.v. 2005, cca. 47.000 km najazdenych, al.disky + zimne pneu...chcem ho predat, pani na kolko to vidite? Smile Vdaka

    Měl bych dotaz k Broos - ty jsi ten člověk, co měl smůlu s vadným posilovačem řízení hned po koupi nového vozu? Jaké jsi pak s ním měl zkušenosti? Vidím, že ho docela brzo snažíš zbavit :-) Co se týká ceny, viděl bych to na nějakých 250-300 tis Kč.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.03.07  14:16

    « Re: Re: diera v plyne

    Ja som mal tiez dieru v plyne a dokonca pri volnobehu napr. na krizovatke sa cele auto triaslo ako harajuca koza
    Takhle, to vsichni mluvite o ty "dire v plynu" u motoru za studena (cca 5-20sec po nastartovani kdyz je zima - cim vetsi zima, tim dele. Od cca 5st. Celsia nepozorovatelne) nebo to ma ten problem ... furt?
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.03.07  08:50

    « Desticky

    Zdravim,
    jeste k te diskusi k brzovym destickam - shodil jsem kolo a podival se na nej. A jsou sjete tak z poloviny. Takze je urcite menit nebudu, a spise tam doliju trochu brzdovky >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.03.07  08:38

    « Re: diera v plyne

    Ja som mal tiez dieru v plyne a dokonca pri volnobehu napr. na krizovatke sa cele auto triaslo ako harajuca koza - v servise renault na PC bolo vsetko v poriadku :shock: tak som sa nastval rozturoval som auto a presmykol som kolesami - hned sa zavada objavila v plnej krase - odisla jedna cievka a snimac otácok klukového hriadela - vymenili vsetky cievky t.j štyri - asi vedeli preco , snimac a je to v pohode >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.07  22:02

    « Re: Re: Re: Re:

    :lol: >:D >:D a koupil jsi mu alespon zmrzlinu za ujmu co utrpel ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.03.07  21:13

    « diera v plyne

    Sranda je ze mam teraz nahradny voz - nove clio 1.2...ta diera v plyne je aj tam. genialny francuzky inzinieri vtom maju jednoducho jasno. je to jednoducho vlastnost celeho brandu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.07  20:51

    « Re: Re: Re:

    este si asi nezazil ze si na semaforoch male decko chytalo usi ked si dobrzdoval :-) poviem ti, v * by si sa najradsej videl aj s tvojim renaultom. :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.03.07  20:49

    « Kolko pytat? :)

    ok ok ok ja viem, ale..........mam megana 2 grandtour r.v. 2005, cca. 47.000 km najazdenych, al.disky + zimne pneu...chcem ho predat, pani na kolko to vidite? :-) Vdaka
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.03.07  22:39

    « Re: Re:

    Mám také Grandtoura 1,5 dci, Dynamic Comfort, brzdy mi pískají od začátku, už cca 40 000. Je to dle renaultu problém toho že si destičky nerozumí s kotouči, je to nějaká speciální směs, aby destičky pomaleji ubývali, negativní efekt pískání. Poradili mi ať kotouče občas vystříkám wapkou a je po pískání. Funguje to, auto myji jen ručně, vždy vystříkám kotouče a na cca týden je klid.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.03.07  18:23

    « Bez nadpisu

    tycky stabilizatora/ulozenie tlmicov....
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.03.07  10:48

    « Bouchání od přední nápravy

    Ahoj lidi,
    chtěl jsem se zeptat - už nějakou dobu slyším bouchání přední nápravy a to takto:
    - jízda po dobré silnici je tichá, v pohodě
    - přejetí větší díry taky
    ale při přejížení drobnejších nerovností na vozovce je slyšet jakoby takové bouchání nebo klepání.....po přejetí té nerovnosti......hned poté je zase ticho.......
    ....někde jsem slyšel, že tohle můžou být stabilizační tyčky? nebo něco takového....
    ...megane ma najeto cca 33 tis. , stáří 1,5 roku, jinak závady žádné až na jednu odešlou cívku a obligátní vrzání
    Díky za odpovědi...
    Woslik
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…