Zkušenosti s Meganem Grandtour???

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.06.07  06:50

    « Re: Bouchání od přední nápravy

    o.k tak len tu tycku. Inak aj mna dnes rano napadla ta rucka.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.06.07  22:53

    « Re: Bouchání od přední nápravy

    Osobne by som preventivne nemenil nic, kym by som sa nepresvedcil, ze je to na dobrej ceste odist. Ak vymenis tycku stabilizatora a vec bude ticho, nechaj to tak. Peniaze mozes minut hocikedy neskor a ceny snad nebudu ovela vyssie - predsalen Megane je v ramci Europy jedno z najmasovejsie vyrabanych aut, ziadna specialita.

    BTW, pri vymene tyciek STABILIZATORA ist na geometriu nepotrebujes. To by si potreboval pri vymene guloveho capu alebo tyce RIADENIA. Tie ceny, co si napisal, su celkom v pohode.

    To, ze sa Ti zadne koleso netoci lahko by Ti vedel podla mna urobit aj ten chlapik, ktory Ti vymeni tycku stabilizatora. Ja by som nejakym nastrojom zoparkrat skusil roztiahnut dosticky od seba a potom ich zase stlacit spat brzdou. Kapol by som aj kus vazeliny (najlepsie nejakej tepelne odolnej, no zadne brzdy sa hreju maloco a tak moze byt aj obycajna) na mechanizmy rucnej brzdy - su zvnutra kolesa dobre viditelne a pristupne. Pokial viem, na kazdom brzdici (strmeni) su aj take bazmegy na udrziavanie stalej vole rucnej brzdy, ale nestudoval som ako to vyzera. Mohli by drhnut a tak sa kukni aj na to.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.06.07  11:25

    « Re: Bouchání od přední nápravy

    takze to nakoniec vypada len na lavu tycku stabilizatora. Cenu mi dal 2800,- dve tycky a 700,- robota + ist na geometriu. Myslim ze je to aj s danou a v Kestlery 5800,- tycky + 1200,- praca + 900 geometria. Len teraz som zabudol sa opytat, ci to su ceny s danou. Ak nie, tak to je este vacsi rozdiel.
    Inak aj zadna naprava nieje zrovna ticho. Ten plast na nej trosku buchoce a ako celok pekne drnci :-). Trosku divne na mna pozerali, neviem ale preco :*)
    No a tie zadne brzdy musim dat tiez rozbehat a vycistit. Skoro som "neotocil" kolesom :-). Teda potocil, ale hned stalo. Nedalo sa ho roztocit a ratat otacky. To je asi to, co ma dobrzdovalo na cervenu :-). A to sa tvarili, ze mi robili pri garancke brzdy , teda ze im nic nieje a precistit netreba a ja ze mam pocit ako by ma nieco brzdilo :-)
    Takze skusim Renault ci sa chytia na to, ze mi zvrzali vymenu ramien a ked nie, tak to dam u znameho vymenit. Uvazoval som, ci preventivne nevymenit aj tycky riadenia, vysli by na 2500,- aj s pracou a este dake capy co su na tom ramene. TV ako by si to riesil ty, vymenil by si preventivne aj tieto dalsie veci ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.06.07  18:03

    « Re: Bouchání od přední nápravy

    keby to bola vec za 2500,- tak sa ani nebudem snazit uhnat to na zaruku skrze moznost zleho zlozenia a podobne. To mi za to nestoji. Uvidim teda zajtra, hadam sa to najde ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.06.07  16:59

    « Re: Bouchání od přední nápravy

    Aha, teraz uz pamatam. Vies, vela vody odvtedy preslo a tak podrobnosti mi uz vyfucali z hlavy.

    To hrkotanie, ktore popisujes by teda mohlo byt od stabilizatora - treba pozriet nielen tycky, ale aj ulozenie. Mimochodom, Fabie boli tymto zname, toto bola ich chronicka zalezitost a objavovala sa kedykolvek od 20 tisic km vyssie. U mna, kedze som jazdil hlavne mimo mesto, sa tycky prejavili az pri 80 tisicoch. Stalo to nejakych cca 2500? Sk a vymenil som si ich na parkovisku za necelu polhodinku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.06.07  15:09

    « Re: Bouchání od přední nápravy

    no presne na takych roletkach to hrkoce, klepoce. Vtedi je to najlepsie pocut a ako pises, v priamom smere jazdy.

    Si zabudol, ako som sa dopracoval skrze tahanie dolava, zlemu opotrebeniu pneumatik az k vymene zadnej napravy a prednych ramien :-) Islo vtedy o to, ze na pravej strane som mal mensi razvor naprav tusim o 12mm, predne koleso vzad o cca 8-mm a zadne vpred o cca 4+mm. Po vymene sa dostali a celkovu odchylku cca 3mm, ale aj tak tahanu to nepomohlo a prestal som to riesit. Nevedel som co dalej a aj to co vymenili bola fuska docielit a na tahanie bola odpoved, ze na slabom skolne neudrzi smer ziadne auto. Takze sa uz nedalo nic robit a bol som sklamany, ze to uz nezmenim. Teraz naposledy som bol vo Schwechate a cestou nazad hodne fukalo z prava. Po pusteni volantu som bol beho 30 m v protismere a teda dost ostro. Je tam ale slaby sklon vozovky na lavu stranu. Viem ze lepsi vietor odhodi auto, ale na druhu,pravu stranu, ma tak nikdy neodhodi. No a hlavne nie tak prudko. No a asi 2-3x som mal pocit, ze volant sa nehol a auto sa odklonilo dolava. Ale skor sa mi zda, ze sa mi to len zdalo a ze si nahovaram. Inak sa tomu tahaniu moc nevenujem. Teraz som zvedavy co nakoniec sposobuje to hrkotanie. Zajra na 9h idem do jedneho servisu, nech sa na to pozru iny ako z renaultu a hlavne budem pri aute aj ja.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.06.07  13:18

    « Re: Bouchání od přední nápravy

    Jaj aha, teraz ked to citam po sebe zistujem, ze je to trochu chrobacne napisane. Mal som tym na mysli smer priamo a nejake tie mensie hrbole - typicky nejaka slabucka roletka na semaforoch.

    Tebe menili ramena? Trochu mi to pripomen, bud som to nezaregistroval alebo mi to uz nejako nepali... Kvoli comu to?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.06.07  08:22

    « Re: Bouchání od přední nápravy

    ja si myslim, ze v tom bude mat prsty ta vymena ramien. Ktovie ako prebiehala demontaz a montaz s velkym kladivom. No necham sa prekvapit, chcem sa na to pozriet. Stale potichu dufam, ze to niekde bucha vidlicovy kluc :-)
    inak v bode 3. si ako myslel tu rovinu ? Myslis na ceste bez hrbolov ?

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.06.07  23:36

    « Re: Bouchání od přední nápravy

    37 tisic nie je fakt vela... Otec ma 30 tisic a nic take nezaznamenal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.06.07  21:49

    « Re: Bouchání od přední nápravy

    tv: skusim na to upozornit cloveka, co mi to pozrie. V Renaulte mi povedali jednoznacne tycky riadenia alebo stabilizatora a Garancia plus to u mna uz nepokryje, mam vela nabehane 37tkm. Smolka, uz sa im vymiena, ked to treba platit, v zaruke ani bohovo a to som ich upozornoval, ze na STK ma upozornovali na pukanie, len slabe a nevedeli presne odkial. Takze musim opacit kamosovho mechanika, pochvaluje si ho a tvoj tip posuniem.
    Inak ma to stve, lebo to auto nema skoro nic nabehne, taketo chyby som necakal skor ako po 60-70tkm. Hlavne ked sa ho snazim sanovat. Este som nemal auto, ktore by som tak sanoval, kurna.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.06.07  16:58

    « Nova Laguna

    Ja viem, ze toto je forum o Megane, no o Lagune snad ani topic nie je otvoreny a tak sa pytam ako sa Vam paci?

    [odkaz]

    Malokedy sa mi nove auto zapaci na prvy pohlad, ale toto (najma kombi) ano. Uplne ma dostal ten joystick na stredovej konzole - je to ovela lepsie ako hrat sa s tlacidlami niekde v urovni radia. Avsak z vlastnej skusenosti v C5-ke viem, ze takto ulozene tlacidla mozu byt aj na obtiaz, pretoze akykolvek tazsi predmet (PET flasa napriklad) urobi nechcene veci. C5-ka ma takto ulozene tlacidla ovladania vysky auta (hydropneu pruzenie) a stalo sa mi parkrat, ze sa mi auto zdvihlo ci padlo, ked som tam v rychlosti polozil flasu (C5-ka je tak nestastne vyriesena, ze ju nie je kam inam dat...).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.06.07  16:52

    « Re: Bouchání od přední nápravy

    Ja by som s dost velkou pravdepodobnostou povedal, ze do bude niektora z tychto troch veci (v poradi pravdepodobnosti):

    1. spodny cap (cap na spodnom ramene); s presne takymito istymi priznakmi sa mi to prejavovalo na Berlingu uz od nova, najprv sa nic nezistilo, neskor, ked sa to vybilo viac, uz to zistitelne bolo. Vymenene v zaruke, odvtedy je ticho. Zistit, ci je to tento cap si vyzaduje dost skuseneho mechanika ktory vie, kde a ako podpacit.

    2. vonkajsi alebo vnutorny gulovy cap riadenia. Oba je velmi lahke zistit, vonkajsi sa meni velmi jednoducho a stoji par susnov, no vnutorny (ten, ktory je na tyci riadenia a spaja ju s prevodkou) je trochu drahsia polozka a trochu ta vymena trva.

    3. s mensou pravdepodobnostou by to mohla byt aj spojovacia tyc torzneho stabilizatora, pripadne ulozenie torzneho stabilizatora, no to by sa asi prejavovalo aj na rovine.

    Informuj co to bolo, ked to najdes.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.06.07  10:29

    « Re: Bouchání od přední nápravy

    Zdravím,
    to mi připomnělo mé staré noční můry.
    Ať dají otci nový O kroužek na tyč řízení, mně to tehdy pomohlo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.05.07  16:08

    « Re: Bouchání od přední nápravy

    Taky bych prispel do tematu. Auto nevlastnim, ale otec ano - presne bych toto bouchani popsal takto: Jde od prave predni napravy v okamziku kdy se projizdi pravotociva zatacka a v te zatacce jsou pod pravym kolem diry nebo jakekoli nerovnosti. Zvuk ktery to vydava je jako kdyz nekde v trase "kolo-naprava-rizeni-posilovac-tyc volantu volant" nekde u posilovace/tyce volantu o sebe klepaly dva kovove predmety (vetsi kovove predmety, zadne plechy).

    Zkoumani servisu: nic... jednou na tom kole udajne spatne natocena pruzina perovani, po jejim spravnem usazeni by to melo byt jiz ok.. neni.

    Muj nazor - pri prujezdu zatackou se prave kolo odlehci (vetsina zateze jde na leve) a pri nerovnosti ve vozovce dojde k uvolneni sily posilovace jdouci do praveho kola (jde tam vic nez ma) a v tomtez okamziku kolo opet ziska kontakt s vozovkou narazem (proste druha strana diry, konec diry, dalsi dira) a tento naraz jde proti razu z posilovace (rizeni) - coz vede k tomu ze nekde je vule (pravdepodobne) a tyto proti sobe jdouci sily si "klepnou". Kde je dana vule, zda primo posilovac nebo zda nekde na cepech nebo necem jinem to netusim.. v servisu s tim nejsou schopni udelat nic, jen cekam kdy neco na rizeni timhle odejde..

    Pri rovne jizde nebo pri zataceni doleva toto nedela, at je v silnici der kolik chce. Cim vetsi rychlost do zatacky nebo prudsi zatacka (tim padem vetsi odlehceni praveho kola) tim jsou razy znatelnejsi nebo castejsi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.05.07  14:29

    « Re: Klima +Airbag+dveře

    no ja som osobne opravu na jeden krat nikdy nezazil, zvdy diagnostika, objednavka dielu a potom zase oprava/vymena. Dokonca aj u brzdovych kotucov a platniciek a to je iny spotrebak. No a potesilo aj to, ze ma objednali na 8h a auta sa dotkli az poobede
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.05.07  10:12

    « Klima +Airbag+dveře

    Zdravím,

    opět něco málo z mých zkušeností s Megane II Grandtour 1.5dCi (najeto cca 80tis km).

    Airbag - občas problikávala kontrolka airbagu s hláškou Service. Nevěnoval jsem tomu moc pozornost, protože tenhle problém byl nepravidelný. Jednoho dne se ale kontrolka rozsvítila nastálo a svítila v kuse týden, než jsem s tím dojel do servisu. Problém s konektorem - vyžádalo si to rozebrání, vyčištění a správné usazení.

    Klimatizace - přestala po zimní pauze pracovat, resp. fungovala ale nechladila. Vypadalo to na únik chladícího média, ale ukázalo se že je vadné čidlo. Objednávalo se, muselo se čekat pět dní. Jeho cena je 3.500 kč - naštěstí je vůz ještě 3 měsíce ve standartní záruce a taky byla dokoupena prodloužená záruka na další 2 roky. Nelituji toho rozhodnutí :)

    Dveře - u spolujezdce začali vrzat i při jízdě na uplně rovné silnici. Vyžádalo si to promazání plastů, gumy a mírné přitažení dveří ke karoserii. Vypadá to že to pomohlo.

    Jinak oprava proběhla docela fajn, kafíčko, dobrý přístup. Jenom mě vadilo, že jsem musel do servisu dvakrát, kvůli čidlu.

    PTF
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.05.07  23:10

    « Grandtour 1.5 DCi Expression

    prosím o radu k tomuto typu auta, hlavně co se týče světlého čalounění, které se v této verzi dodává - máme obavy, aby se to nějak nešpinilo, byť ohleduplným používáním - šmouhy na dveřních opěrkách, šmouhy od nohou na zadní části předních sedadel, nemluvě přímo o skvrnách na sedadlech, když by někomu něco náhodou ukáplo. na klasické šedivé není vidět skoro nic a dá se lépe vyčistit. Jaké máte s těmito potahy zkušenosti vy, co máte tenhle typ vozidla? díky moc za každou zkušenost a radu!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.07  11:41

    « Re: Info

    prepac, tebe sa zda ta suma velka ? Myslim ze to nieje az tak hrozne, ved len garancka ma stala 5t. Aj ked vlastne ked priratam kurz, tak ta to stalo 24t, co je zase trosku viac. Ja rozvody necham na Renault a platnicky by som si menil sam :-) teda znami . Presne ako pise niky, za ich cenu dielu mam diel , pracu a umytie auta a zrejme aj kvalitnejsie/doslednejsiu pracu

    tv: ale urcite tie Bendix nestali 2500,-
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.07  11:38

    « Re: Info

    Az na to, ze su dosticky "z kramu" a "z ineho kramu". Isty cas som sa staral o vsetky firemne auta a metodou pokus-omyl som dosiel k zisteniu, ze naozaj kvalitne dosky aj cosik stoja, nezriedka nasobne viac, ako blato od inych vyrobcov. Tie kvalitne brzdia a vydrzia dlho, zatialco tie lacne ani nebrzdia, piskaju a nevydrzia zdaleka tak dlho. Moja najoblubenejsia znacka je Bendix, ale robil som iba francuzske auta, ine znacky mozu mat inych kvalitnych vyrobcov. No a pozor, zdaleka neplati kvalita = cena.

    Samozrejme, priamo v salone Renault (alebo hociktorej inej znacky) su vsetky suciastky drahsie ako ine aftermarkety, okrem ineho aj preto, lebo chodia inymi, ovela drahsimi distribucnymi kanalmi a nezriedka ma salon na sklade iba velmi obmedzene mnozstvo dialov. Vsetko, co je potrebne, objednava samostatne a chodi to kurierom. No a nakoniec, salony ziju najma zo servisu a musime pripustit, ze vystavba a udrzba priestorov akehokolvek salonu je mnohonasobne vacsia, ako nejaka garazova firma v podnajme predavajuca diely cez okienko. Tot moj nazor.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.07  09:23

    « Re: Info

    No, renault dava do aut STEJNE DILY, ktere muzete koupit nekde jinde. Napr. brzdove desticky: od renaultu cca 2500, uplne ty same koupene nekde v kramu: 700 Kc.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…