Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 26.06.07 15:00
« Re: nadpis
Jinak ta hladina musí být až nahoru - tím myslím opravdu nahoru, tj. že jinak než vyndanou pistolí to tak není možný načerpat. Potom to nejede odhadem tak kilometr, takže množství paliva které stačí odebrat je deci. Takže z toho jdse dovodit jak vysoko ono problémové místo v hrdle nádrže je a že když bude pistole zasunutá tak že k tomu nedojde - je určitě delší... -
"-- skrytý --" 26.06.07 14:52
« Re: nadpis
není to jen můj problém - řešilo se to tu sáhodlouze někdy vloni aniž se přišlo na to čím to je a nebyl jsem to já kdo ten problém měl. Já na to přišel čistě náhodou když jsem si nabral tak že jsem měl hladinu ve víčku a hle, ono to nejede a nejede. Tak jsem na to přišel... Volant pod zatížením to neodemkne - je o tom poznámka v návodu jak že drcnout do kol když to náhodou stojí opřený o šutr a nechce se to hnout... -
"-- skrytý --" 26.06.07 13:37
« Re: nadpis
To mě na tom právě docela zajímá, jak vlastně ten startovací systém pracuje v "nestandartních" podmínkách. Třeba když motor z jakéhokoliv důvodu nenaskočí, tak člověk s klíčkem na chvíli startování přeruší a zkouší to po pár sekundách znovu. Tady to startuje až do vyčerpání baterie ? To asi ne.....
Taky když to na křižovatce náhodou zdechne, tak to trvá taky tak dlouho ?
Co když to zamykání volantu je zaskočené a pod zatížením ? Má to dostatečnou sílu to odemnknout ?
-
PP. 26.06.07 10:07
« Re: nadpis
Od té doby co benzín někdy v zimě stál 25Kč a od té doby pomalu leze nahoru,jsem se naučil tankovat doplna,ale fakt doplna,vždycky když už to vypne pistoli,tak ještě pomalu dolívám,dolívám až už to fakt nejde,ale nějaký problém se startováním nebo s motorem nebo jak tady Tamtam píše jsem nikdy neměl.
Je to jen Tamtamův problém nebo o co vlastně jde? -
"-- skrytý --" 26.06.07 07:45
« Re: nadpis
Ano dá se snést 20min do stlačení tlačidla, ale já dřív (Fabie) jezdil na dovolenou s lednicí (Peltiere) a měl jsem vyzkoušeno, ze 64Ah baterka v pohodě přes noc vystačí, že můžu zastavit, nechat lednici lednit a jít přespat. Ráno když nezaspím tak ještě nastartuju. Dokonce jsme spávali i v autě, sklopili jsme židle a nějak to přežili. Ted to z mnoha důvodů nejde. Jednak uz nemám 64Ah ale snad jen 50 (velikost je co klasicka 44-ka ale na štítku má cosi víc nevím přesně kolik), budiž, vstával bych dřív, i když vlastně chodit co 20 min někam něco mačkat, to se blbě spí že jo >:-[] >:-[] ale hlavně - ony v tom ani nejdou sklopit sedačky !!! Prostě nejdou, jde jen do 1/2 a pak konec. Stejně tak kdybych chtěl vézt tyč, tak jí od nohou spolujezdce dozadu na plato prostě nedám, vadí opěradlo. No jo co už s tím... >:-[]
Ohledně startování - logika podrží startér do doby než nastartuje. Ehm co když to nejde... Když přetankuješ do hrdla, ucpe si to vyrovnávání tlaků nádobky z uhlím co vede do nádrže (máš vývod pod hladinou) a auto kucká a nejde nastartovat resp. zdechne a 10km nejede a nejede. To ti garantuju že ti 3 ruce budou málo co to začne vyvádět - nápisy po palubce, veškeré kontrolky co to umí rozsvítit a zase zhasnout to předvede, rozsvěcí to lampy v interiéru, bliká varovkama, odemyká, budíky padnou na nuly i když ještě jedeš atd. no prostě tě to nutí vystoupit a utíkat pryč - ještě by ti to mělo otevřít dveře. Pokud v tomhle režimu chceš startovat (no co jinýho ten benzín se musí spotřebovat vylejt nejde, je teda notně veselý vidět startér jak se furt točí točí ono to jen prská jak Pionýr a ani to nechytne a ani to nezastavíš... >:-[] >:-[] Startuje a startuje - leda snad dupat na pedály abys zrušil startovací podmínku?? No je to zkrátka veselý - doporučuju zkusit :-)
Jinak mě to příspěvky posílá zřejmě úplně choticky. Poprvý se většinou i uloží ale téměř nikdy to neodpoví že se tak stalo, tudíž to podezříváš z vyhnití a podruhý pak buď uloží a jsou tam dva nebo taky ne ale taky to neodpoví (anebo vymyslí nějaký nesmysl že nadpis musí být vyplněn když byl atd) a až na poněkolikátý to pak protestuje korektně. No jo ... >:D 8-s 8-s -
"-- skrytý --" 26.06.07 07:37
« Čelní sklo + airbag
Zdravím vespolek,
vidím, že se udílo mnoho věcí, včetně Broose, který se dokonce musel Megana zbavit. Škoda.
Můj Megane II Sportway musel na výměnu čelního skla, nějakému dobrákovi s dodávkou ulítl kamínek a na skle se z malé dírky udělala 1 m dlouhá prasklina. Nicméně v servisu nafoceno, nové sklo objednáno a vyměněno během dne. Náklady hradí pojišťovna, takže pohoda. :-!
Opět začala svítit kontrolka pro nefunkčnost airbagu (svítila neustále). Takže to chtělo opět kontrolu konektoru, opravilo se to, ale v případě dalšího rozsvícení bude nutné vyměnit celý svazek (na záruku samozřejmě). Takže pokud máte někdo podobný problém, rovnou si nechte vyměnit celý kabelový svazek, ať netrávíte v servisu spoustu času jako já. Čištění konektoru evidentně nepomůže.
-
"-- skrytý --" 25.06.07 21:34
« Re: nadpis
Mne sa podari odoslat prispevok iba raz, druhy krat to protestuje, ze sa ho nepodarilo vlozit do databazy alebo tak nejako. Pouzivam Mozillu a tak som si myslel, ze to je tym.
Co sa tyka fora - ani stare a ani nove nie je noc moc. To stare padalo a na tom novom sa zase nedaju vyhladavat uzivatelia a zistovat ich prispevky v minulosti (aj vlastne) a taktiez mi chyba, ze sa nezobrazuje kto a kedy dal posledny prispevok do ktoreho fora.
Dalej neviem, ako poslat sukromnu spravu.
A neviem prispevky otvarat v novom okne (ale napr. na moje.auto.cz sa to da), to je dajake cudne. -
"-- skrytý --" 25.06.07 21:29
« Re: titulek
Ze sa Megane vypne po 20-ich minutach sa este da zniest, lebo ked stlacis zapalovanie znova (alebo radio), mas dalsich 20 minut atd.
Ale napr. na Citroene to neplati. Ked sa po pol hodine sekne do Economy modu, nepomoze nic, len nastartovat motor a isty casovac sa zacne kazdu minutu inkrementovat. Po vypnuti motora sa casovac prenasobi cislom 2 a tym vznikne cas, za ktory to teraz prejde do Economy, ale hranice su 2 a 30 minut (dole/hore). A v Economy mode ani len radio nejde... Ktora mudra hlava TOTO vymyslela...
Niekto nizsie sa pytal ohladom oneskorenia, resp. usetrenia casu. No je to asi tak, ze strcis kartu do slotu (ti s hands-free feature ani to nemusia robit), stlacis tlacidlo start a kym to za tie dve mozno tri sekundy skomunikuje kartu, zapne zapalovanie, odomkne volant a nastartuje motor, ja uz mam zapnuty pas, zhodenu rucnu a zaradenu jednotku a vyrazam. Niekedy, ked som prilis rychly, dokonca zachytim este par zlomkov sekundy predtym ako sa autorizuje a rozbehne aj posilovac.
Na obycajnom aute toto cele trva dvakrat tak dlho.
Kto sa v technike nevyzna a by ho zaujimalo nieco viac, mozem pridat dalsi pokec.
Kazde jedno dnes predavane auto ma imobilizer. Aby tento imobilizer spravne fungoval, ma v kluci zabudovanu taku malicku sklenenu kapslicku, v ktorej je elektronika s istym (dost dlhym a premenlivym) kodom. Ked dam kluc do zapalovania, auto bezdrotovym sposobom vytiahne tento kod z kapslicky a ak je spravny, povoli start auta. Cele je to vymyslene tak, ze v kluci nemusi byt bateria, aby to fungovalo (ak tam je bateria, tak je kvoli dialkovemu ovladaniu centralu a nie kvoli imobilizeru).
Renault to ma presne tak isto urobene, akurat ze tu kapslicku zalial do karty a vynechal mechanicku cast zamku s "FAB-kou". Na nastartovanie auta staci tlacidlo, ktore da elektronike vediet, ze vodic chce nastartovat. Vzapati prebehne komunikacia s kapslickou a ak kod pasuje, elektronika zapne starter a drzi ho zapnuty az zisti, ze motor nabehol.
Avsak aby to cele malo podobne vlastnosti, ako mechanicky kluc, este je treba postarat sa o zamok (mechanicke blokovanie) volantu. To sa robi v jednej jednotke spolu s elektromechanickym posilovacom riadenia. Vysledok je taky, ze ak kod z kapslicky nesedi, ani sa nenastartuje motor a ani sa neodomkne volant. -
"-- skrytý --" 25.06.07 15:42
« Re: Rozlucka
Skus www.autocomp.sk , mam len tie najlepsie skusenosti. Na rozdiel od znackovych servisov aj rozmyslaju, nie len diagnostika cez comp. Mozem bez obav odporucit. Ich motto "Kde ini zlyhavaju, my zaciname" naozaj plati. Nedaj sa oklamat tym, ze uvadzaju specialisti na VW a Audi, mne robia Clio a v pohode, vratane kontroly a naplnenia klimy po 5 rokoch. -
"-- skrytý --" 25.06.07 15:27
« Re: titulek
Roztlačit se určitě nedá, protože pokud je baterka vybitá (to jako myslím že vybitá z vnější strany, třeba samovybíjením nebo něčím co ji vybilo mimo auto - nějaký doplněk) tak nepůjde ani odemknout řízení - to se pak blbě roztlačuje >:-[] >:-[]
Jo jinak už zprovoznili nějaký slučování účtů, takže kdo máte jinačí nicky se snad můžete vrátit na svý původní... Možná. -
"-- skrytý --" 25.06.07 14:21
« Re: titulek
ked sa vybije baterka, tak v karte je kluc ktorym si auto otvoris a udajne sa ma dat 1x nastartovat a prist do servisu ci obchodu , kde kupis novu baterku. Vymenis a ficis dalej :-). Netsetoval som to, vymenil som ich preventivne :-!
Lufik, ako by sme ta mohli nespoznat. Ja som s profilom mal tiez problem. Vidim ze uz mas nabehane pekne km a stale v poho. To je dobra sprava. -
"-- skrytý --" 25.06.07 13:20
« titulek
Ja mam Grandtoura ted uz bez mala 2 roky a taky se mi na nem nic nekazi. Zavadu z vyroby to nemelo zadnou a ani zadna casem nevznikla, chova se to stale stejne. Pravda, ma to svoje mouchy (nejvic neprijemna je asi nemoznost natankovat plnou nadrz az nahoru do hrdla kdy to pak 5km nejede >:-[] ) ale da se na ne zvyknout. Jo jsou tam veci co bych resil asi jinak (podsvetleni budiku vs. trvale sviceni, automaticke vypinani vseho mozneho par minut po odstaveni auta - vadi zejmena odpojeni CL zasuvky) a jedinou vytku co zatim mam je k povrchu vnitrnich plastu - tam mam furt samy opatlany prsty od ditete a vubec :-) Ale jinak jsem spokojen, ted jsme prijeli z Italie, jezdi to za 5.8 a docela pohodlny sedacky atd. Mam 1.6 a manual... -
"-- skrytý --" 25.06.07 12:44
« Re: Rozlucka
Bohuzial sa mi nepodarilo obnovit moj povodny ucet, takze mam novy nick. KAzdy asi ale pochopi, kto som ;-)
Ad karta - auto sa odomyka iba v pripade, ak je karta vo vzdialenosti cca. 1m od kabiny. Takze aj ked rozpazim ruky a kartu mam v tej daleko do auta, uz sa neda odomknut. Inak je to super, chytim klucku a nastupim, neriesim ziadne dialkove ani nic podobne. Auto startuje iba pokial je karta v kabine, opat nic neriesim, proste sadnem a zmacknem tlacitko. Ten komfort je namakany a pouzivat auto s dialkacom je pre mna archaizmus. Auto bez tejto ficury uz nechcem a to bude asi problem, lebo zatial som o niecom mozno podobnom pocul iba pri novom mondeu.
Ad kvalita - mam najazdene 88t km, zavady boli zatial dve klucky, plech pod vyfukom (ktory mi mimochodom poriadne opravili az na druhy krat) a teraz mi nechaldi klima (zrejme unik chladiva, na jar este isla a postupne jej vykon klesal a hlucnost narastala). Ak niekto vie o nejakom servise v BA, ktory vie skontrolovat a naplnit klimu, dajte prosim kontakt. -
"-- skrytý --" 25.06.07 11:58
« Re: Rozlucka
....spíš jsem myslel na zvídavé děti, to tlačítko START přímo vyzývá ke zmáčknutí...... ale pokud je zařazená rychlost a není sešlápnutá spojka tak to asi ani nestartuje, ne ?
A jak je to s elektrickými okny ? fungují i bez nastartování a stačí jen být v té pohotovostní blízkosti ? -
"-- skrytý --" 25.06.07 11:37
« Re: Rozlucka
musim byt tesne pri aute 1-2m. Auto niekto nastartovat moze, ale len ked je zatvoreny kufor, inak sa nastartovat neda, takze ak je vypnuty motor a prave nakladas do kufra, auto ti neukradnu a neviem , ale mam pocit, ze som testoval moznost kradeze a auto sa tusim vyplo, ked manzelka odisla trosku dalej autom :-) -
"-- skrytý --" 23.06.07 19:22
« Re: Rozlucka
no tak ked sme pri tej karte , tak inteligentna je super vec. netreba sa moc starat, staci dat ruku na klucku a mam otvorene. Ak to nahodou nezahapruje. Neznasa sa to so spinavym autom :-)Zatvaranie zase prevediem tlacitkom na klucke a mozem mat pekne plne ruky. Keby to nebolo trosku viac poruchove, bolo by to uuple super. Podla mna je to vyborna vec. Na start taktiez, ziadne strkanie karty, staci ju mat stale vo vrecku.
-
"-- skrytý --" 22.06.07 17:53
« Re: Rozlucka
Karta: vec zvyku. Vo vrecku mi rozhodne menej zavadzia a urcite sa tlacidlo na odomknutie auta nestlaci tak lahko, ako na tom polkilovom dialkovom ovladani s vystrelovacim klucom v tvare znacne obezneho hoteloveho mydla na Citroen C5.
Okrem toho sa mi paci, ze strcim kartu do strbiny, stlacim tlacidlo startu a kym to nastartuje, zapnem si pas, zhodim rucnu a zaradim rychlost. Neusetrim vela, ale je to ista frajerinka :-)