Citroen C 3
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« dobíjanie
Mal som rovnaký problém s dobíjaním batérie za jazdy (gong, kontrolka dobíjania baterie svieti, stierače sú pomalé, prestávajú poriadne svietiť svetlá, autorádio sa vypne atď..), samozrejme než človek príde do servisu všetko sa znormalizuje a diagnostika nič neukáže. Naštastie som vždy stým prišiel do servisu a sťažoval sa na to (asi 6 krát) a na siedmy krát mi vymenili alternátor za nový a tieto problémy už nepoznám, medzi rečou mi v servise povedali že o tom vedia, že sú tam vadné alternátory, že moc to v záruke nechcú robiť pre problémy s importérom a podobné reči. Takže moja rada je atakovať servis kým je auto v záruke a možno povolia ako u mňa, veď pozáručná oprava (výmena) by stojí cca 20 až 30 tis. Sk. -
« dobíjanie je strašné!!!
...takže som šiel do servisu z KE do SNV (80km), kontrolka svietila,stierače išli pomali a stale pomalšie, svetlá už ledva svietili.Bol som rad, bodaj by to auto zdochlo...Tak som mu ešte pridal-zapol som hmlovky v predu aj v zadu, dialkove svetlo a vyhrievanie zadneho skla(ale toto uz mi nedovolilo zapnut) - takže elektrika bola zatazena na max. V tom mi zacalo blikat aj ABS.Asi po 1km vsak dobijanie a ABS kontrolky zhasli a vsetko bolo ako by sa nikdy nic nedialo.Samozrejme pred servisom mi uz kontrolka nesvietila-samo sa to opravilo vsetko bolo OK. V servise mi povedal, ze o takom niecom pocul, ale kedze som sa ponahlal tak na dignostiku som nesiel.Zastavim sa na buduce. Sam som sa vsak rozhodol,že ja to kaslem aj s tou kontrolkou, pokial auto pojde, tak s nim nebudem robit nic.Inac je vsetko OK. Dnes som sa vratil zo Ziliny bez problemov, kontrolka sice asi 100km svietila, ale potom prestala-tak nech si svieti. Ked zistim pricinu, tak Vam dam vediet-snad sa toho dozijem... -
HonzaTu 10.02.06 21:11
« Re: dobijanie
Mám C3 již skoro 2 roky, ještě v záruce. Jsem s ní spokojený, ale pár problémů jsem také měl. Mám vcelku slušnou výbavu, 1,4 benzín, 14" hliníkové disky, ABS, 4 airbagy, el. okna, mlhovky. Suprová je prosklená střecha, to je paráda, auto je krásně prosvětlené. Dost oceňuji posilovač řízení s variabilním účinkem, občas jezdím se služební Fabií a je to hrůza, nemám takový cit ve vyšší rychlosti jako u C3. Měl jsem 3 problémy. Nejprve drobnost, porucha jednoho čidla na parkovacím asistentu, vyměněno. Potom porucha čidla teploty motoru. Po nastartování hlášení že mám přehřátý motor a točil ventilátor. Řešeno výměnou čidla. Nejvážnější bylo loni v létě, nešel jeden válec. Diagnostika v servisu našla poruchu jednoho vstřiku. Aby to mohli uznat jako záruku, tak museli udělat rozbor paliva z nádrže a filtru. Byl OK, tak výměna vstřiku. Problém byl v tom, že jsem byl víc než týden bez auta. Před Vánocema jsem si v akci dokoupil záruku na další 2 roky (pro jistotu). Před asi 3 týdny mi poprvé párkrát svítila kontrolka dobíjení. Poslední 3 dny mi několikrát kontrolka svítila a po pár kilometrech zhasla. Chci zkusit o víkendu pořádně dobít baterii, většinou jezdím poměrně krátké trasy do 15 km. Tak uvidím. Jinak jsem uvažoval, že po splacení leasingu si za rok pořídím C4. Pak jsem ale viděl novou Hondu Civic a je rozhodnuto. K Vánocům chci Hondu! Ale asi si ji budu muset brzo objednat, už teď se objednávají auto k dodání srpen, září tak aby byla pod stromeček. Zdravím... -
« dobijanie
...ked som sefovi servisu zavolal, ze mi svieti kontrolka dobijania na mojej C3, tak sa tvaril dost vystrasene. Hned mi hovoril, aby som dosiel do servisu, a vymenia mi v zaruke alternator. Kontrolka mi vsak po prejdeni asi 30km prestala svietit, a zatial nesvieti stale. Takze to vyzera ze sa to samo opravilo. Aj tak mi povedal v servise aby som sa zastavil aby si zapisal nejake udaje, aby vedel postupovat dalej, ak by sa to znova opakovalo. ... *** inac mam naj. 44.000km a slape ako oci. som spokojny. Aj robotizovana prevodovka SensoDrive radi skvele, aj motor ide super. je to celkom OK auto. ani tomu alterantoru nic nie je... :D -
« Bez nadpisu
Tak to máš kliku že nedřou, já mám v techničáku povolené max 16´ kola, ale kromě vzhledu nevím co by mě přinesly za výhody. Je fakt že to vypadá móóóc pěkně (to se mě fakt líbí, když to nevypadá jak 13´kola ve Š 105, kde mezi kolem a blatníkem prostrčí člověk hlavu), ale poslední čas dávám přednost spíš komfortní výbavě. Sice vyjde vybavená C3 dost draho ale nenašel jsem v téhle kategorii malých vozidel auto s lepším turbodiselem. -
« Bez nadpisu
Mám C3 1,4 HDi 16V s 66KW motorem , byla vybavena v základu 15´kolama, díky tomu je tam jiná převodka řízení než májí 1,1 ; 1,4 benzíny a 1,4 HDi 50KW a můžu vám říct že rejd to má úplně na hov...
Tam kam jsem dřív zacouval se soukám na 3x , jak je menší mezera tak stojím 0,5m od chodníku, protože jinak popojíždím dopředu - dozadu jak trotl... stopový poloměr zatáčení je zoufalých 5,65m proti 5,05m u slabších modelů. Když dáte do 1,1 větší 17´kola opravdu nikde za žádných provozních podmínek nedřou ? Tak proč ty pitomci udělali takovou šílenou úpravu převodky řízení už u 15´kol ? Když stopový průměr je 11,3m kolik je asi obrysový ?? Jinak s autem jsem spokojený, hlavně se spotřebou. Teď se mě povedlo v hustým provozu kde kolona jela 80-100 a provoz byl tak hustý že nemělo cenu spěchat, měl jsem na trase cca 300 km silnice I.třídy spotřebu dle PP 3,3 l/100Km, Jinak celkový průměr na 5000 km mám 4,62 i na dálnicích do 140 km/h se držím na hranici 5l. Jak to jezdí Vám ? -
« Re: Re: 17 kola.
Mam vybavu X tak jsem lakoval lišty a záslepky mlhovek :-)). Podvozel bude od HR před -55mm zadek -40mm jen musim ještě vydržet.. nejsem zavodnik a nejezdim rychle a na akceleraci je to trošku znat jinak uplně v poho. taky sem s toho měl strach.. Jinak zatim v poho jen budu dávat v tydnu nový sedák na reklamaci. mam 75kg je je prosezený.. (otec ma fabku 200tis km a 105kg a sedat jako nový) hold francous :-) -
« Re: Re: Re: 17 kola.
to Hdi ma 90 PS? Ja mel na aute cca 140 PS a sedmnactky kola tam byly teda znat, ale jinak musim pochvalit,ze auto vypada pekne. Mel si s nim nejake problemy? Co spotreba? Premyslim o nem jako o aute pro mamu. Jak se chova v zime, jak startuje? Diky moc -
« Re: Re: 17 kola.
mam samozdřejmě Hdi ..!! mam 1.1 bych je nedal neboj. u toho Hdi to nejde ani poznat.. je to nejlepší motor v C3 a rozdil v ceně dieslu se vyplaci asi po 9tis za rok. ¨Jinak za první rok sem najel asi 50tis¨km. Kdo jezdí na tuning srazy tak me auto určitě viděl... :-)) pa -
« 17 kola.
Ahoj tak tam mam 17 (205/40/17) a to mi jeste neprisel podvozek -50mm od hr.. a nikde to nedře. když jsi koupiš kola se špatným et tak se nediv!! a to mam 7.5x17 rozmer. ale priště už 215/35/18. bez problemu a mam netu je dost takovych fotek. jinak me na www.streetline.cz čau all -
"-- skrytý --" 23.05.05 07:50
« Převodovka - řazení
Mám C3 v záruce - při zařazení zpátečky - táhla k převodovce v prostoru motoru - zvuk kov na kov - něco klapne/bouchne - je to docela hlučné.... navíc dvojka jde od počátku poměrně těžce. Jaké máte zkušenosti s převodovkou? To klapnutí v interiéru slyšet není - jen např. po stažení okýnek. -
« Bez nadpisu
Čím víc automatiky, tím víc šancí zadělat si na problém... No v tomto pohledu jsem asi blázen, v C3 mě chybí už jen měnič CD, skleněná střecha a tempomat a byl by v plný palbě ( Za ty prachy by mohla i mluvit ).
Naproti tomu to služební Polo 1,9 SDi je uplnej naháč (tam je za příplatek snad i volant a pedály) a elektrika se v něm kazí od začátku. Nejvíc mě na něm deptalo že nemá centrál a kolikrát jsem zapoměl třeba zamknout kufr... a pak ty kličky u oken jak tlačí do nohy, prostě skvělé VW za ty prachy je to běs ! -
matuS 18.04.05 09:50
« Bez nadpisu
ja vidim s citroenami problem v tom, ze sa snazia byt inovativni, prepchaju to elektronikou a ta komplexnost systemu im tak prerastie cez hlavu, ze to nezvladaju kvalitu.
moja C5 je toho jasnym prikladom, to auto stale trpi muchami a je to dan za to, ze toto 4 rocne auto ma vybavenie ktore sa az nedavno stalo standardom v tejto triede (2zonova klima, 6bagov, senzor na stierace a svetla, kontrola tlaku pneumatik, multiplex atd)
preto by som sa na to takto pozrel aj z porovnania k tomu polu. v pole nieje nic inovativne, v C3 je multiplex a to je zaklad problemov.
otazka je, ci sa oplati mat taketo "auto buducnosti" na ukor spolahlivosti, alebo ci sa clovek uspokoji s bezproblemovou klasikou. -
« Citroen
prekladys souhlasím,Citroen se kupuje hlavně z lásky k značce,já měl asi 5 BMW od E30 316 až po E34 525i a nakonec sem skončil také u Citroena možná to bude tím že do tady těch aut dělam a taky tím že každý kupuje auto podle toho kolik má peňez,já na nový prostě nemam a tak jezdim v ojetinách, každý auto má svoje výhody i nevýhody. >:D -
prekladys 16.04.05 15:36
« Re: Proč C3
prostě ta frekvence závad a pravděpodobnost výskytu je tradičně vyšší
(u koncernu VW zase obecně není dotažená elektronika, tohle zlobí občas u všech jeho značek, i u AUDI)
když si představím to tradiční handrkování ve FR či Portugalsku: zaměstnavatel - odbory, kolektivní smlouva, v pondělí se nechce do práce, v pátek už zase rychle z práce, tam stávkují kamióny, jinde MHD, tuhle železnice, tam ten či onen, takže často se nestihne začátek směny...
nejsem takový znalec, abych věděl, která série se povedla a která ne, kam montovali sérii motorů s takovou či makovou vadou. tohle riskovat nechci -
« Proč C3
No proč jsem si koupil Citroena je samozřejmě dlouhá řada rozhodnutí. Chtěl jsem malého turbodisela. Ve firmě máme několik VW, mimo jiné i 2 Pola. To jedno má naskákáno skoro 300 tis bez problémů a to druhé je od začátku s problémy v elektroinstalaci, které se nepodařilo odstranit ani po 3 letech a auto se občas zblázní a samo si rozsvítí palubku (ráno k němu příjdete a svítí) do měsíce prasknou min. 1-2 žárovky atd... Seata Toledo co je ve firmě, taky bída, po třech letech a 150 tis. km je to kasička na prachy, navštěva servisu dost častá... Naproti tomu Berlingo po 150 tis. nic, jenom provozní náklady a to nijak vysoké. Hdi tiché proti TDi a to mě dostalo. C3 se mě líbí, není to žádná novinka aby neměla vychytaný mouchy, HDi 1,4 16V ta 66KW verze je stejně tichá jako 50KW a vzhledem k tomu že převážně jezdím sám nebo ve 2 osobách a se psem, tak tak mě vyhovuje i rozměrově.
Bohužel u každého výrobce se vyskytne občas vada, je to jen v přístupu servisů. -
« Re:
2prekladys:
Vcelku souhlas, ale jedna poznamka - pokud vim, tak krome exaktnich velicin, jako je odpor vzduchu atd. se design meri predevsim mirou vkusu jednotlivych spotrebitelu.
U aut mi to trochu pripomina sledovani volby miss v hospode. Vsichni se koukaji na 12 super kocek (modelu jedne tridy: 18-20 let, do 55kg, 180 cm, 90-60-90)a rikaji, ktera je hezka, ktera je hnusna, ma kratke nohy, male kozy, ... a pak se vrati domu ke sve stare, ktera ma sve chyby a casto se od miss dost podstatne lisi ;-) .
U aut mi prijde rozumnejsi spis strizlive zhodnotit, co od noveho auta ocekavas. od auta pro pritelkyni jsem chtel kvalitu zpracovani, ekonomicky provoz a hlavne bezporuchovost!! Polo mi vse splnilo - jako bonus se ji jeste libi a ja mam HLAVNE KLID a nemusim poslouchat: ta c3 cos mi vybral zase neostrikuje, chcipe, nestira, vydava divne zvuky - udelej s tim neco, zavez mne nekam svym autem, co ten servis stoji a jak uz je tam potreti s tim samym!! -
« Bez nadpisu
PeterM sem chvíli dělal v citroenu a je to teda síla co se s těma autama dělá.(měli sme tam pána s C5 2.0benzin a že mu to pořád nejede,pořád se to řešilo,nic se nevyřešilo,tak se mu nahrál novej ruskej soft co se tu nepoužívá kvuli emisím a bylo vyřešeno >:D -
« Re:
Fakt dobra diskuze. Naprosto presne ukazuje, ze pri nakupu auta hraji nejvetsi roli emoce. Asi vas jako zakazniky citroenu dostal jejich design nebo pak uz nevim.
Pritelkyne ma 3 roky VW Polo, coz je stejna trida jako C3, nalitano vic jak 30tkm a v servisu jsme byli 2x na zarucni kontrole po 5 a 10tkm a 1x na pravidelne prohlidce (vymena oleje, brzdovky atd.) Jinak o servisu ani nevime, jen kdyz nam zasle domu letacky.
Muze mi nekdo rict kolik stoji C3 v nejake normalni vybave - treba na urovni VW Polo Comfortline. Jsem zvedavej, jestli se to martyrium po servisech opravdu vyplati alespon financne.
BTW - znam dalsich sest majitelu Polo, ruzneho stari - nikdo, opakuji nikdo, nikdy nezazil ani naznak toho, co tady nekteri lide popisuji.
Nepresvedcuji vas, aby jste zitra bezeli k VW, jen mne zajimaji nejaka fakta a zkusenosti. -
« Bez nadpisu
Tak dneska uplynul týden co jsem koupil C3, bohužel od pondělka je v servisu a mě dochází trpělivost... Je pravda, že po urgencích se ozvali, že jednají se zastoupením Citroenu a ten musí rozhodnout o postupu opravy, je pravda že dnes mě dovezli alespoň techničák, když už nemůžu jezdit, tak si zaplatím aspoň přihlášení, protože převozní značce končí platnost v neděli.... No rozhodně si zastoupení Citroena dává na čas, asi májí letos obrovské prodeje a neví kam dřív skočit a nebo už jsi koupil, tak neotravuj a čekej ? No vypadá to, že budu chodit pěšky ještě příští týden... Nechápu, ale připadá mě to, že čím si člověk pořídí dražší věc, tak zažívá paradoxně více problémů. -
prekladys 13.04.05 05:15
« Re: HW?
ber to tak, že jsi správce sítě, oni zase nejsou počítačoví odborníci. postup je dnes ve všech servisech stejný. koukne se na diagnostiku, vymaže se paměť chyb a zkouší se, zda se závada neobjeví znovu, když ano, značí to, jak píšeš, "špatný HW", když ne, auto jde ven. vrátí-li se pak zákazník s toutéž závadou, mění se obvykle to, co uvádí interní předpis nebo prostě samostatný komponent. nikdo se v ničem nijak zásadně nehrabe. ale vždyť u počítačů je to to samé ;-)
přeju pevné nervy s kohoutem -
« Bez nadpisu
Tak jsem si minulý čtvrtek přivezl novou C3 1,4HDi 16V s tím 66KW motorem. Výbava slušná, komfort proti minulému vozu nesrovnatelný...
V sobotu ho jdu projet, naplánoval jsem trasu na výlet a vyrazil .... najeto cca 300 km a v táhlém kopečku na 1/3-1/2 plynu se rozsvítí kontrolka autodiagnostiky motoru. Zajel jsem do servisu napojí to na počítač, chyba v tlacích na turbu... přeměří tlaky vše vpořádku, smaznou chybu a jedu dál. V neděli cca 650 km to samé a tak to od pondělka stojí v servisu. Dneska volám do servisu a prý je to v software počítače a mám počkat další 2-3 dny co rozhodne Citroen v Praze. To je teda bomba, pánové pracuji jako správce sítě a počítačích si myslím, že něco vím a teď vidím, že jsem asi uplnej pitomec, když mám zbaštit, že motor vyrobenej v x explářích nemá vyladěný soft nebo že nahrání softu do počítače je úkol na 3 dny.. Tak je buď špatný HW a nebo nějaké čidlo od turba pošle nesmyslnou hodnotu za určitých podmínek .... Máte někdo podobnou zkušenost ?
No predsa Multijet od Fiatu - 1,3litra!!!!
To vie predsa kazdy :roll:
Kupis ho u nas v Corse, Punte, Grande Punto, aj v Swifte, Ignise
- dovody -
nizky obsah - nizka poistka
vyborny vykon a tah - vyborna spotreba paliva
rozvod retaz - ziadne vymeny rozv. remena
dlhe servisne intervaly (v Corse az 50000Km!!!) - usetris za servis
:idea: :idea: :idea: :idea:
A v porovnani s 1,4 HDi je aj 1,5 DCi od Renoltu lepsi - minimalne v tahu a spotrebe - a v poslednej dobe sa velmi zlepsila kvalita vstrekov oproti minulosti... ;-)