Suchý led v sacím potrubí
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Bez nadpisu
Používal se k přidávání do šlehané smetany a bílků ke zvýšení soudržnosti.Byl též dříve hodně využíván ve zmrzlinových strojích.
Hodíme-li kus suchého ledu do vody, klesá ke dnu protože je téměř o polovinu těžší než voda. Ve vodě, ale i na vzduchu dojde k vypařování, kdy se mění v plyn a z vody vystupují bublinky vyvolávající dojem, jako kdyby se vařila voda. No ono to tak skutečně vypadá ale má to mnohem silnější efekt než když vaří voda ! :) -
« Dočasné zvýšení výkonu
Co si myslíte o tomto způsobu jak dočasně zvýšit výkon ? :)
Zajímá mě vše ! Může to snad poškodit motor ? Není moc přetlakovaný ? Budu rád za všechny komentáře ! Nebo snad víte o jiném způsobu jak dočasně zvýšit výkon motoru ?
Myslím si otom asi toto ! Je možné že se mýlim !
Pokud vím, čím studenější vzduch se do motoru dostane tím víc pojede ! Chápu to asi tak že když je vzduch studený tak je smrsknutý a tím pádem se ho do válce vejde více a po zapálení se roztáhne a učinek by měl být dosti znatelný !
A o suchém ledu vím asi tolik :
Suchý led byl vynalezen na počátku minulého století v Indii vojenským lékařem. Je to ztuhlý plyn (kysličník uhličitý), kdežto obyčejný led je ztuhlá voda. Suchý led je o 60 °C studenější než obyčejný led. Jedná se o tuhý kysličník uhličitý, který se stále vypařuje, aniž taje. Na suchu po vypaření suchého ledu nezůstane žádná vlhkost.
Děkuji za komentáře
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!