Suchý led v sacím potrubí
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
- Dočasné zvýšení výkonu 05.01.2004 18:01
- Bez nadpisu 05.01.2004 20:33
- Bez nadpisu 05.01.2004 20:39
- Bez nadpisu 05.01.2004 21:31
- Bez nadpisu 05.01.2004 21:34
- Bez nadpisu 05.01.2004 21:45
- Bez nadpisu 05.01.2004 21:53
- Bez nadpisu 05.01.2004 22:14
- Bez nadpisu 06.01.2004 10:40
- Malý tip 06.01.2004 10:52
- Bez nadpisu 06.01.2004 11:10
- Bez nadpisu 06.01.2004 17:11
- Bez nadpisu 06.01.2004 21:36
- Bez nadpisu 06.01.2004 23:06
- Bez nadpisu 06.01.2004 23:49
- ad Nitro 07.01.2004 09:10
- Pojmy, dojmy 09.01.2004 13:13
- Mokry lad v sacom potrubi 22.01.2004 09:25
- Nemrdá Vám tady s tím ledem co ? 12.02.2004 21:17
- bezva 24.02.2004 17:42
-
-
-
« Re:
podla vsetkeho si si to pomylil s pevnym liehom. Suchy lad sa pri normalnej teplote vyparuje a nakoniec aj celkom zmizne. Suchy lad pouzivaju, napriklad divadelnici a muzikanti na javisku... horlavinu by pouzivat nemohli.
-
-
Bez nadpisu
Používal se k přidávání do šlehané smetany a bílků ke zvýšení soudržnosti.Byl též dříve hodně využíván ve zmrzlinových strojích.
Hodíme-li kus suchého ledu do vody, klesá ke dnu protože je téměř o polovinu těžší než voda. Ve vodě, ale i na vzduchu dojde k vypařování, kdy se mění v plyn a z vody vystupují bublinky vyvolávající dojem, jako kdyby se vařila voda. No ono to tak skutečně vypadá ale má to mnohem silnější efekt než když vaří voda ! :) -
-
« Re:
ten kyslicnik ti to bude sat, az uz budes chtit, nebo ne, to si nevyberes, a ten ochlazenej vzduch moc vykona neprida, viz. jizda v zime-
-
« Re: Re:
kdyby sis udelal chlazeni motoru pomoci kapalneho dusiku, ktery ma -200, tak uz by to mozna poznat bylo :-) :)
-
-
« Re: Re:
to: marlin Možná by jsi se divil, ale podle prokazatelných měření má motor největší výkon, při teplotách kolem -7 st.C a suchém vzduchu právě proto, že se ho ho do motoru nasaje nejvíce a tím obsahuje nejvíce kyslíku. BTW obdobná diskuse o přidávání vody běží i v rubrice AUTOKOMPLEX motory ...-
« Re: Re:
Jestlize je nejlepsi vykon pri -7 st.C , pak je blbost tam pridavat suchy led, ktery ma -80 st.C....urcite by slo udelat nejake zarizeni, ktery ten vzduch ochladi.... nejaky velky mrazak pred sanim.... :-) coz urcite existuje a ja zase o tom nevim.....-
« Re: Re:
no s tím -7... Když vezmu takovou věc jako je Nitro, což je řekněme vyšší level suchého ledu :), tak Nitro při vypuštění má rozhodně méně jak -7° a mám pocit, že údělá i námrazu na trubkách, ale na to se radši zeptám kolegy co Nitro má v autě nainstalovaný.-
"-- skrytý --" 06.01.2004 10:16
« Re: Re:
2. pokus: při snaze o vložení mého původně napsaného (dlouhého) příspěvku spadlo spojení a text mi prostě zmizel, takže teď už raději jen ve stručnosti. Většina aut má přisávání vzduchu (do sání) ohřátého od výfukového traktu; zároveň má většina aut recirkulaci výfukových plynů a chlad. kapalinou vyhřívanou komoru škrt. klapky. Jistých pozitivních výsledků se dá docílit už eliminací prvních dvou zařízení, ovšem obvykle za cenu zhoršení chodu studeného motoru, zvýšení jeho spotřeby a zhoršení kvality zplodin. Vyhřívání hrdla sání se zrušit nedá, neboť pak v zimě zamrzá škrt. klapka! PS: Nejde o to co nejvíce ochladit nasávaný vzduch (to by bylo příliš jednoduché), ale "nacpat do motoru co nejvíce kyslíku". U nitra ani tak nejde o chlad. efekt, ale právě o podporu hoření ve válcích!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
« Re:
nitro je takova nadherna vec, jenom je to drahy, a naplne hjsou jeste drazsi.... krome upravy motoru je to druha vecm ktera prida vykon.... :)
-
-
-
-
-
ad Nitro
Pokud se o tom chcete dovědět víc, t.j. o principu,vlivu na motor atd., podívejte se na www.lexani.cz. Je tam na to téma zajímavý článek. Lexa Holub byl jeden z prvních, kdo se tím u nás začal zabývat. Já mám zatím jiné priority, ale když budu mít těch 20 tis. volných, tak je do toho vrazím. Ta třetina výkonu navíc při předjíždění by se občas mohla hodit. Jen se obávám, že to nemá moc smysl pro nepražáky kvůli problémům s plněním. -
Pojmy, dojmy
Nejak sa tu splieta suchy lad a nitro.
SUCHY LAD = Kyslicnik uhlicity, CO2,akurat ze je zmrazeny v pevnom stave z ktoreho sublimuje priamo do plynneho, sodovkove bombicky, chemicky stabilny horenie nepodporí.
NITRO = Kyslicnik dusny, N2O = rajsky plyn (narkoza), chemicky nestabilny podporuje horenie.
Celkom dobry clanok o NITRO je na www.tuning.cz -
Mokry lad v sacom potrubi
Preco ste tuto temu nechali vychladnut? Zachranujem ju, aby sa nedostala do archivu, chudatko.
Miesto sucheho ladu by som tam dal normalny lad. 1, ochladi nasavany vzduch 2, zvlhci nasavany vzduch a ako vsetci vieme, voda vo valci je dobra vec 3, zvysenie vykonu tymto sposobom nebude pre motor smrtelne ako v pripade cesteho pouzivania nitra. Tak naco hned nitro a podobne veci :-)))-
« Re: Mokry lad v sacom potrubi
to: luf Kdyby jsi si dal na střechu zahrádku(nevím jak se to řekne po vašem)a na ní by ti sám napadal sníh, nebo i box na lyže, ale ten by jsi musel nechat pořád otevřený aby ti do něj ten sníh napadal a přivedl jsi k němu trubku nasávání vzduchu do filtru, jako to mají auta WRC na Rallye Safari, NZ a Austráli, tak by ti to rovnou přisávalo sníh. Stačilo by jen občas zastavit, zkontrolovat množství sněhu na střeše, přihodit pár lopat sněhu a hurá na plný kotel dál.... NO přece pořád nebudeš otevírat kapotu, box filtru a všecno to konrolovat, přidávat led a zase to zšechno zavírat :-)))() No jo ale co v létě :-( to zase jedině suchý led a jsme zase tam co jsme byli, ale to nic nevadí, na zimu to máme vyřešený :-)-
« Re: Mokry lad v sacom potrubi
Ladao - praveze ten lad je dostupny aj v lete, preto ma napadol. Pred cestou vecer das do mrazaku sacok vody a rano mozes vyrazit so zvysenym vykonom. V zime je to jednoduche - staci vyviest sanie von, urobit dopredu velky lievik a ked bude snezit, tak nachytas do neho aj dost vlociek a navyse pri vysokej rychlosti to bude fungovat ako soft-turbo :-)
Alebo co takto z nejakeho mraziarneskeho vozu vymontovat ten chladic a namontovat ho pred sanie? Chcelo by to spocitat, ci nebude ten vykonovy zisk mensi, ako vykon potrebny na pohananie chladenia. Ale to ponecham inym odbornikom.-
« Re: Mokry lad v sacom potrubi
luf: povídáš chladič z mrazícího auta hmm... hurááááááá mám to, auto který má klimu stačí trochu upravit a sát studený vzduch z toho výměnníku... a nepotřebovalo by ani chladič vzduchu v případě, že má turbo...No vidíš ještě tady něco vymyslíme... sakra a už jsme jako ten 1,2 HTP v rubrice Fabia a ten jemu podobný "a" :-)))()-
« Re: Mokry lad v sacom potrubi
prdlajs zahradku, nad autom treba mat velku siet a chytat do ne vsetky ucebnice s fyzikou :-)))
-
-
-
-
"-- skrytý --" 12.02.2004 21:17
Nemrdá Vám tady s tím ledem co ?
Tady asi někomu mrdá, ale pořádně, suchej led tak možná do hospody k pípě a né do auta. Tady tu rubriku asi musel založit těžkej magor.Asi z auta chce udělat raketu, ale musí spíš do Ruska a Bajkonuru a potom do Bohnic.-
« Re: Nemrdá Vám tady s tím ledem co ?
Mnóóó...tedy nám nemrdá(v hlavě) ale tobě "gogo360" asi jóóóó když nerozumíš srandě ... di se "vycpat" nebo ještě lépe "vyspat" do Bohnic :D) ... Dej si na hlavu pleš, ručník a mýdlo a di si zahrát do filmu "4 vraždy stačí drahoušku" :)))()-
"-- skrytý --" 23.02.2004 18:15
« Re: Nemrdá Vám tady s tím ledem co ? Pro LADAO !!!!!
Nesmíš moc se dívat na filmy typu " Rychle a zběsile, 60 sekund ". No dobře dej si suchej led do káry a odjeď. Běž do NASA hledaj raketu na MARS, možná budeš dobrej odborník a poradíš jim. CHACHACHACHA.-
« Re: Nemrdá Vám tady s tím ledem co ? Pro LADAO !!!!!
Suchy lad pre raketu na mars asi nema moc vyznam. Do sania do davame preto, aby chladil, ale co v kozme, kde je 3 stupne kelvina? Asi by tam moc nepomohol (ibaze by sa pouzil na ohrievanie), to chce nejake uplne ine riesenie... Nieco inovativne!
-
-
-
-
"-- skrytý --" 24.02.2004 17:42
bezva
To je fakt bezva úroveň diskuse. Jednak se to normálně prodává jako hotový výrobek ve folii a funguje to, přidá to max 5% výkonu. A za druhý je snad normální že turba mívají chladiče stlačeného vzduchu. Teda ne žigulíky že ano. Pěkný den.
Zajímá mě vše ! Může to snad poškodit motor ? Není moc přetlakovaný ? Budu rád za všechny komentáře ! Nebo snad víte o jiném způsobu jak dočasně zvýšit výkon motoru ?
Myslím si otom asi toto ! Je možné že se mýlim !
Pokud vím, čím studenější vzduch se do motoru dostane tím víc pojede ! Chápu to asi tak že když je vzduch studený tak je smrsknutý a tím pádem se ho do válce vejde více a po zapálení se roztáhne a učinek by měl být dosti znatelný !
A o suchém ledu vím asi tolik :
Suchý led byl vynalezen na počátku minulého století v Indii vojenským lékařem. Je to ztuhlý plyn (kysličník uhličitý), kdežto obyčejný led je ztuhlá voda. Suchý led je o 60 °C studenější než obyčejný led. Jedná se o tuhý kysličník uhličitý, který se stále vypařuje, aniž taje. Na suchu po vypaření suchého ledu nezůstane žádná vlhkost.
Děkuji za komentáře