Suzuki Ignis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 14.07.05 08:34
« Bez nadpisu
Pridám svoju skúsenosť. Mám Ignis 1.3 4x4 a keď vyradím rýchlosť alebo aj keď idem so zaradenou rýchlosťou a pusteným plynom, stále ukazuje spotrebu 4.1 l/100km. U predajcu som dostal informáciu, že spotrebu meria podľa nejakého podtlaku (nezapamätal som si kde) a ten systém vraj nevie merať nižšiu spotrebu.
Neviem nakoľko je to dôveryhodná informácia, u predajcu som sa nestretol s veľkou fundovanosťou. Pri preberaní auta som sa pýtal na kontrolku autíčka so zámkom a nevedel mi predajca odpovedať (podľa príručky je to kontrolka imobilizéra).
Trápi ma však spotreba, stále mám okolo 8.5l/100km a po meste okolo 9.5l/100km a pritom sa snažím jazdiť pokojne a bez klímy. Je to síce štvorkolka, ale aj tak to nezodpovedá popisom (jazda mimo mesto 1/3 diaľnica, ostatné cesty 1. triedy - pri rovnakom štýle jazdy an Felícii som mal pod 7 l/100km). Na otázky v servise sa ma vždy opýtajú koľko mám najazdené a potom príde niečo ako "noooo, po prvej servisnej prehliadke sa to zlepší". Chýba mi racionálna odpoveď založená na faktoch.
Po vyše 3000 najazdených kilometroch si sále hovorím: "zlatá Felícia" a tajne dúfam, že sa to zmení.... :-(
Miloš -
Marcelino 11.07.05 23:06
« Re: zaradená rychlost nie "vyradená"
:roll: sorry, ale mi sa bavime o jazde z kopca so "zaradenou" rychlostou a "bez plynu" - to je naozaj spotreba 0.0l
- no ale ked "vyradis" rychlost, tak ides v podstate na "volnobeh" ci "neutral" a to mas spotrebu naozaj okolo 0,6 az 1,5l podla auta - bez ohladu na to ci stojis alebo ides z kopca :-! . -
"-- skrytý --" 11.07.05 17:10
« Bez nadpisu
Mam noveho Swifta 1.3. Ten palubni pocitac ukazuje okamzitou spotrebu. Pri vyrazene rychlosti ukazuje aktualni spotrebu 2.0l, to mi pripada realnejsi nez 0.0l ve Fabii a spol. Jinak spotrebu mam po prvnich 1.500km necelych 7l/100km, ale jezdim celkem swizne, po dalnici a nejvic ve meste a se zapnutou klimou. V Ignisu je stejny motor, kolik zere vam? -
« Bez nadpisu
Palubni pocitac od Suzuki je opravdu na .....
Dnes jsem sjizdel jednu horskou silnici smerem dolu a pri vyrazene rychlosti ukazoval do 12-7 litru, v zavislosti na zatackach a naklonu.
To znamena, ze prutokove cidlo je spatne reseno a informace jsou vsechno jen ne upotrebitelne. -
Marcelino 10.07.05 23:28
« Re: spotreba na "palubnom pocitaci"
no neviem kolko ukazoval predvadzaci Swift, ale ten moj pri ceste z predajne domov ukazoval "bez plynu" z kopca 2.0 l , 8-s bez ohladu na zaradeny prev. stupen... s tym som sa stretol po prvy krat - vsetky sluzobne vozy vo firme (fabie, oktavie, astry, vectry, 407-ka, 607-ka, zafira atd. ...) ukazuju 0,0l :-! tak neviem kde je chyba... -
« Re: Re: Re:
No ja bych tim palubakem neztracel cas >:D je to zbytecna funkce.
Ja premyslim, kdy vymenim olej po zabehnuti motoru. Nejspis po 3000km, kdy se motor jakz takz usadi. Protoze jezdit 10000km s olejem plnym castic od pocatecniho zabihani se mi nechce.
Dneska jsem vzal Ignise do lehkeho terenu a doslo mi, ze jsem vazne mel vzit 1.5 4x4 . -
« Re:
My stribrnou metlu. Prisel jsem do autosalonu s tim, ze bych rad odjel autem .... oni se v telefonu preslechli, mysleli ze nesu jen zalohu :0)
Takze jsem mel auto bez cekani v barve, kterou jsem chtel. Jen mne desi vrzani interieru ... takove slabe ....
A strasne rad jezdim .... nejradeji bych ted jezdil i na zachod :)
Ted hledam nejake servisni manualy ... zajimalo by mne, jak to uvnitr vypada..... svoji Hondu CRX jsem si stavel ze dvou aut. -
"-- skrytý --" 08.07.05 11:44
« Bez nadpisu
Myslím, že ten zátah přijde s kilometry, bral jsem Agnes v Nymburku a prodejce mi říkal, že se auto cca ve 20.000 kilometrech změní... :shock: a bude jezdit o něco úsporněji >:D . Nevím jestli počitadlo něco doměří nebo tak. Zatím spokojenost >:D Co máte za barvu, já tmavou metalízu ;-) -
"-- skrytý --" 07.07.05 13:13
« Bez nadpisu
Mě lenivý nepřipadá, snažím se nejezdit pod 2000 otáček, zavčas řadit. Když potřebuju něco předjet většinou je lepší podřadit o dva stupně, vždyť i dvojka tahne do 90 km/hod >:-[] . Přítelkyně má Hondu Jazz 1,2 (57 kW)se sekvenčním zapalováním dvou svíček na válec, sice to táhne dřív od spodu, ale vadne od 4.500 otáček, je to velice pohodové a variabilní auto :-! . Ignis je proti tomu větší dravec, s tím golfovým vozíkem nesouhlasím 8-s . Na spodní část nárazníku jsem si nechal nalepit stříbrnou pásku šíře 50 mm, vypadá to dobře a chytá to ranky od kamínků, prodejce to ocenil jako dobrý nápad :P . Pod plato zavazadloveho prostoru se mi vešlo kromě povinné výbavy i dvě židličky, řetězy, kompresor a taška asi s 10 litry skript a nesmyslů do práce >:D . Teď mi huntuje Agnes přítelkyně neb provedla s Hondou čelní crashtest :roll: Každopádně zveřejním další poznatky o Agnes neb původně jsem si šel koupit fabku v cobmíku, ale rozhodla cena a přístup prodejců :?: -
« Re: Re: je tu nekdo?
Tak to mas stejneho jako ja. Jen ja ho mam treti tyden, najeto pouhych 1500 Km. Zatim se seznamujeme, kombinovana spotreba je kolem 7-8 litry. Snazim se to zajizdet rozumne, ale prijde mi to zatim priserne lenive, nicmene pred tim jsem mel Hondu CRX.
Nad vetsimi koly uz taky premyslim, s temi 14 kami to vypada jako golfovy vozik -
"-- skrytý --" 05.07.05 17:18
« Re: je tu nekdo?
Mám Ignise 1,3 GLAC od března 05 (marca), dnes najeto přes 10 tisíc, jezdím po Vysočině ( ...i šotolina a polňačky) a Prahu. Zatím bez větších problémů, v servisu jsem si nechal doseřídít řízení, malinko se nachýlilo do leva. Auto jezdí podle mé nálady :-) >:-[] od 5,9 do 8,5 průměrné spotřeby na nádrž. Chci si nechat namontovat tažné zařízení a dokoupit hliníky s něčím širším, ale asi ne od prodejce kvůli ceně... -
"-- skrytý --" 20.06.05 16:06
« Bez nadpisu
ydev: dej si bacha na blbce za volantem, známý jej do pátku měl, letos koupeno, odbočoval vlevo, mladík v obci to pálil asi 100 a z boku to do něj našil. Totálka-odepsáno. Téměř nezraněn, seč neměl boční vaky, nějaké menší zhmožděniny, dnes v práci. Takže zkušenost=bezpečnost není nejhorší. Viníkem dle Policie ČR ten mladík. Ale tuto zkušenost jsi asi nemyslel, jenže jinou nemám. Pár měsíců mu to jezdilo denně naprosto bezvadně, no problém.
Pokud se tyto auta - teď mám na mysli wagon nebo agilu - převážně používají pro městskou jízdu a krátké pojížďky - není lepší volba te 1,0 3 válec, co tam dává Opel? Do předchozích verzí dával Suzuki taky i menší obsahy. Asi ideální z hlediska spotřeby a kroutícího momentu by byl 1,3 DDiS, ale ten se u nás ve wagonu neprodává a i Ignisu je to už moc peněz (i když teď jsem někde narazil na slevu 65 tKč na tento motor)
Japonci vždycky uměli pěkné motory, ten 3-válec co býval ve Swiftu mi přišel jako ideální pro městské vozítko. 259 tisk za wagon s klimatizací a veškerou výbavou co tam lze mít mi to přijde jako rozumná cena. Bohužel ta spotřeba mne trochu odrazuje, s tou samou spotřebou jezdím s daleko těžším a pochopitelně větším kombíkem, takže zatím s volbou pro městské vozítko váhám.