Suzuki Ignis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 07.09.06 00:02
« Smrad spálenina
Spálenina se do vozu dostane ventilací při týrání na zpátečku, mám sice předokolku, ale v zimě při vyjíždění zpátečkou do kopce mě taky malinko zasmradila. Jinak stále pěji chválu, najeto 43.000, pár oděrek, je to prostě oheň na našich sakra děravých silnicích.... >:-[] -
"-- skrytý --" 17.07.06 19:28
« Re: Re: Zápach pri spiatočke a zadnom náhone
Áno, sprevodovanie je iné. Keď potrebujem zrýchliť, nie je problém na 2-ke do 70-80, a na 3-ke na 130. Motor ožíva pri 4500 otáčkach. :-!
Ak by ste niekto mali skúsenosti so "smradom" zo spojky (tak tvrdí servis), budem veľmi vďačný. Asi zájdem aj do iného servisu, kde sa skúsim o tom poradiť. Nerád by som bol, keby to bol problém a skončila by mi záruka.
Prosím, kto máte 4x4, skúste na spiatočke, aby sa zapojil zadný náhon (napr. na štrkovej ceste), či pri zapnutej ventilácii za do kabíny dostane štiplavý až kyslastý zápach. V servise ma moc tým ich vysvetlením neuspokojili. :'-(
Vďaka.
MS -
Marcelino 17.07.06 01:37
« Re: Zápach pri spiatočke a zadnom náhone
tak s palenim spojky ti neporadim, ale to ze je slabe zrychlovanie na 5-ke to je normalne :idea: predpokladam, ze tam je take iste sprevodovanie ako u mna na Swifte, takze len pre zaujmavost 4.-ka na Swifte ma takmer identicke sprevodovnie ako napr. 5-ka na otcovej Fabii 1,2 47kW ci len o tosku vyssie ako 5-ka na sluzobnej 1,4-ke, alebo porovnatelne ako 5-ka na oktavii 1,6 :-! no a 5-ka na Swifte ma podobny prevod ako 6-ka na inych autach so 6-stupnovou prevodovkou.
Skratka 5-ka na Swifte je len "rychlobeh" a na akceleraciu treba motor tocit - teda podradit do 4-ky ci lepsie do 3-ky. Je to japonsky motor, tak sa naboj otacok.
Treba si uvedomit, ze max. krutiaci moment ma az pri 4200ot a max. vykon tusim pri 5800ot :!: len pre porovnanie pri 130-ke toci Swift na 5-ke iba cca 3500ot (Fabia napr uz cca 4200ot)a je nutne podradit do 4-ky , aby si sa dostal nad 4000ot, kde ma motor potrebny zatah...
pre porovnanie z najcastejsi predbiehaci manever :
80-120km/h ide Swift na 4-ke az za 15,2s (co je tusim horsie ako o 20koni slabsia Fabia), ALE na 3-ke to zvlada Swift uz za 7,2s :!:
... z tohoto je vidiet, ze ma uplne ine sprevodovanie, nez vseobecne byva zvykom a teda treba tomu prisposobit aj styl jazdy a radenie, aby si dostal z inak skvelej 1,3-ky tych krasnych 68kW ;-) ja si bezne podradzujem z 5-ky do 3-ky a naopak, ten krasny zatah a zvuk vytoceneho japonskeho motora za to stoji ... a je to aj bezpecnejsie - dokoncit predbiehanie co najskor... -
"-- skrytý --" 16.07.06 22:55
« Zápach pri spiatočke a zadnom náhone
Prosím poraďte mi:
Keď sa mi pri spiatočke zapne zadný náhon (napr. keď cúvam v snehu), dostáva sa mi do kabíny štiplavý kyslý zápach. Volal som do servisu, ale tvrdili mi, že je to od spojky a je to normálne. Vraj je mäkšia ako u iných áut a "vypaľuje" sa. Toto mi tvrdili aj pri ročnej kontrole. Mne sa to nezdá a tak by sopm sa chcel spýtať, či niekto s tým nemá podobné skúsenosti.
Pri ajzde dopredu som nič nezacítil, možno sa to len nedostáva do kabíny. Ten smrad je dosť nepríjemný.
Tiež závidím tým, ktorí si Ignis pochvaľujú. dlhodobo mám spotrebu okolo 8 litrov (mám síce stvorkolku), aj keď sa snažím jazdiť úsporne. Felíciu som nešetril, ale dlhodobo som bol okolo 7 litrov. V nižších obrátkach sa mi zdá Ignis lenivý. Felícia nemala problém zrýchliť na 5 stupni z 110 na 130, pri Ignise tuším je lepšie podradiť na 4. stupeň. Menší kopček na diaľnici a už musím dať 4. stupeň.
Možno je to problém iba môjho auta, ale ja nie som moc nadšený. Tada okrem pohodlného vysokého sedenia a dobrého manévrovania v meste....
Milos -
« Bez nadpisu
Fabia Combi a Ignis jsou obě dobrá auta ale jsou to prostě auta jiné krevní skupiny a také každé určené pro jiný okruh zákazníků.
Výkonově a vybaveností jsou porovnatelné verze Fabia Ambintente 1,4-55 Kw a Ignis 1.3 GL
Fabia Combi má proti Ignisu plus:
daleko větší zavazadlový prostor,pohodlnější podvozek,lepší jízdní vlasnosti hlavně při bočním větru.
Ignis je oproti Fabii Combi:
výkonější,má lepší dynamiku,pohodlnější nastupování z vozu,ve stejné výbavě je levnější o cca 60 tisíc,má vysoký podvozek a možnost pohybu v horším terénu ,je menší a obratnější v městském provozu.
Rovnocené jsou spotřeba a výbava,odhlučnění..
Tyto vlastnosti vozů je předurčují Fabii Combi jako spíše rodinný vůz na delší cesty, dobré silnice a pro poklidnější styl jízdy.Suzuki Ignis zase spíše pro manželský pár do města a na vesnici pro každodení ježdění po horších cestách včetně temperamentnějšího stylu jízdy.
Já vlastním Ignise cca 1 rok a jsem velmi spokojen a v zaměstnání mám služební Fabii Combi 1,4 více než 3 roky a nemám také k ní žádné větší výhrady.Ale svezení v Ignisu to je prostě něco jiného. -
"-- skrytý --" 06.04.06 17:23
« Re:
Ja bych doporucil Ignise - ma vykonny motor, je spolehlivy, za ty penize je to velmi dobra volba, ma hezky design a skvelou vybavu. Fabia ma zase o trochu lepsi podvozek, vetsi kufr, ale ten design je fuj. Kdyz jsem kupoval Suzuki Swift srovnal jsem si ho se stejne vybavenou Fabii s podobne vykonnym motorem a vysla o cca. 40 tis. Kc draz. Najezdil jsem s Fabii asi 30 tis. km, byl jsem spokojen, ale je to draha, nevyrazna tuctovka, kterou ma kazdy. -
« Re: Re: Ignis, prosba, skusenosti
Dik za tip. Byl jsem vcera v Nymburce na garancce a parada. Jenom mne vecer nastvalo zjisteni, ze se o mne nekdo zezadu pri parkovani oprel a promackl naraznik ... nekde na ulici, mozna vcera, mozna pred par dny.
Jinak IGNISEK po vymene oleje ztichnul, a mozna mene zere.... ale spojuji to i s dofouknutim pneu :shock: nejak jsem jezdil na podhustenych. -
"-- skrytý --" 05.03.06 15:02
« Re: Ignis, prosba, skusenosti
Tak jsem byl na druhé garančce, opět pohoda. Délka prohlídky 2 hod a cena i dolitím náplní 2.418,- Kč. Jen mne nas... jeden asi lyžník, který mě na parkovišti škrábnul lak na dveřích (vedle auta byl otisk lyže) >:-[] Budu to muset dát zaretušovat >:-[] -
« Ignis, prosba, skusenosti
Ahoj,
mam prosbu na vsechny co jiz byli na servisni prohlidce. Muzete mi dat typ na solidni servis v okoli Prahy, strednich Cech a rict jakou cenu si zhruba reknou? Je to prvni garancka po 15000
No a dojmy? Mel jsem si koupit 4x4 , protoze na zimnich barumkach v horach se snehem je to hnus. Delaji to nejspis ty mizerne gumy, barum uz ani na trakar.
Na uzitkovost nemohu nadavat, na tak male auticko dost prostoru, pes ma cely zadek.
Startovani v zime pohoda az na jednu divnou vec, kdy se motor po startu horko tezko rozbehl na pomale otacky a zacala smrdet guma. V zapeti se ozvala rana, zajeceni nejake kladky, motor vyletel do otacek a pak uz vse bylo ok. Mam dojem, ze byl problem s nahonem kompresoru klimatizace, protoze voda v chladici zamrzla nebyla.
Co se tyka madarskeho puvodu, je znat na klepani, vrzani, tukani ... moje Honda CRX po 20 letech zivota je snad mene rachtava.
Ale IGNIS byl dobra volba za rozumne penize. HOWGH
ps. nejaky mini srazek IGNISU na jare? -
Marcelino 14.02.06 13:50
« Re: zkusebni jizda
no pokial viem, tak Swift ma byt (neviem ako skoro) tiez v prevedeni 4x4 ;-) ... teraz v zime by sa to hodilo - vyhrabat sa z neodhrnutej bocnej cesty na hlavnu iba s jednou hnanou napravou je niekedy dost ohubu, hlavne ak je na hlavnej husta premavka... :roll: -
mmsmms 13.02.06 23:13
« zkusebni jizda
Tak jsem mel Ignise pujceneho na cely vikend, trosku jsem projel dalnice i nase okresky na Kladensku a dojmy me malinko zklamaly. Neni to spatne auticko, posez hezky vyse, zatah i ta 1,3 ma, ale pripada mi to takovy maly kostitras (snad Vas Ignisaky neurazim >:D ) Mel jsem jen predokolku, nad kterou jsem uvazoval koupit ve Speedu. Kufr jsem mel nalozeny taky a diky tem pevnym sedackam to neni, co jsem si predstavoval. Samozrejme 4x4 na hory ci na chatu nema chybu, ale na normalni cesty a hlavne na delsi trasy prevazne po dalnici se budu tesit na mou prvni volbu, Swifta. Kdyby ta 4 kolka byla za min, jeste by me asi presvedcila, takhle u mne vitezi radost a pozitek z jizdy a mozna i ekonomika provozu ( predci jen Swistik je nizsi a ma mensi odpor vzduchu) i kdyz o te mam sve pochybnosti, protoze jezdim, abych se nekam dostal relativne vcas a neplouzil se >:D Mnoho stastnych kilometru vsem a diky za cenne postrehy ;-) -
« Pár zkušeností po roce.
Mám IGNISE od jara loňského jara a najel jsem s ním cca 5000 km a i když je určitě předčasné nějak auto hodnotit,musím konstatovat,že zatím mám jen ty nejlepší zkušenosti.Autíčko dostává díky tomu že bydlím na horách a letošní zima má tady u nás opravdu grády,pořádně zabrat.Zatím žádné závady jen my v mrazech jaksi zamrzá radio(začíná hrát tak po 2 min.jízdy) a ze začátku mě trápilo klepání a vrzání ze zadní části vozu.Po 14 denním úporném hledání jsem zjistil že tyto zvuky mají na svědomí páté dveře,.stačilo vyšroubovat trochu gumové špunty na dveřích a bylo po klepání.Jelikož mám auto celou zimu venku a u nás jsou už dva měsíce mrazy 10-20°C, docela mně příjemně překvapilo perfektní ranní startování (na ťuk). Musím konstatovat, že IGNI mě zatím v ničem nezklamal, i když je třeba říci že jsem ho vybíral na míru, přímo pro své podmínky a s výhodami a zápory vozu vycházejícími z koncepce vozu jsem počítal dopředu.Jako každému autu tak i IGNISU lze vytknout nedostatky.Třeba je to nevhodné umístění osvětlení kufru,nemožnost kontrolovat hladinu kapaliny v nádobce ostřikovače,nemožnost vyjmutí zadních sedadel či takovou maličkost jako je obrácené uložení reservy.Ještě pár slov ke zde tolik diskutované spotřebě.
Jisté je že spotřeba je určitě vyšší než by pro mě bylo optimální ale protože používám v zaměstnání FABII 1,4 a ta je zhruba výkonově srovnatelná s IGNISEM (a to musím zahmouřit obě oči) a u ní průměrná spotřeba osciluje kolem 7.5 l je moje spotřeba u IGNISU (taktéž 7.5ll)zcela srovnatelná.
Autíčko je solidně udělané i když po pravdě řečeno že je montované v Maďarsku a ne v Japonsku na některých detailech znát je. -
« Re: snih
Máš pravdu,hochu,sú tie naše Inisy dost fajnové,na tú spotrebu,čo majú by sa žiadalo viac výkonu akeby som bol prv ako som ho kúpil vedel,čo za geniálne radenie to má,tak by som dal od toho ruky preč!Mám na mysli to geniálne radenie bowdenovými lankami,som zvedavý,čo to bude robiť tak za 5 rokov?!!Hlavne keď teraz po 2 rokoch mávam problémy zaradiť hlavne spiatočku??!!!! -
« Re: Ignis - pár otázek na vlastníky
Ak by mal niekto problém dostat do Ignisa dozadu bicykel,poradím!Moj syn jazdí 4 roky cyklotrial,to je taký bike,čo nemá ani sedanku,také sa do Ignisa vojdú aj dva,možem vrele doporučiť!Ale nie,teraz už vážne,asi by to bol velký problém dostat tam bicykel i s odmontovaným predným kolesom,ale načo máme hore lyžiny???Trochu to síce potom pri jazde hučí,ale dá sa to vydržať,keď už chceme relaxovať niekde na horách na bicykli!Takže vela zdaru ! A ináč videli ste už novú Vitaru?Už som v nej sedel a nebyť tej ceny a zrejme aj spotreby/2liter??/,tak si na ňu začnem už teraz šetriť!Ale je to kára,to sa musí nechať!!!