Rally
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Rally
-
« Re: Octavie vs. Sierra
Jinak OCTAVIA!!!! jsem na to fakt háklivej:-). No čekal jsem spíš něco jako osobní dojmy a pocity z těch motorů. To že 2.0 Octavie dostavaj od sierr na * neni vůbec překvapivý- 2,0 od Vw je dost prehistorický nářadí, ale taková 1,8 20v :-) od 5 tis celkem hustá dynamika o turbu ani nemluvim:-). P.S: Na mě v tdi si taky nikdo netroufne- skrz ten černej kouř totiž není vůbec vidět -
« Re: OHC vs. DOHC
Jo, jo celkem hezky řečeno. Vůbec jsem termín DOHC, neznal- zato 2xOHC , OHC a OHV jo :-). Jinak jasně, že 2OHC má asi svoje opdstatnění, stejně jako čtyř až pěti ventily, když se tak dělaj skoro všechny nový motory. Jinak fakt nechápu proč do Octávek dávaj místo 1.8 20v 2,0? Spotřeba na stejný brdo a ta 1,8 je celkem super. -
petous 22.10.03 07:36
« Re: OHC vs. DOHC
Hezká teorie z učebnice. DOHC má krom zjevných výhod v podobě lepší výměny náplně válců i mnoho nevýhod:
1. mnohem větší rozměry hlavy a motoru
2. vyšší hmotnost
3. související vyšší setrvačné hmoty
4. 2x větší třecí ztráty
5. výrazně vyšší cenu dílů(kvalitní vačková hřídel se jako náhradní díl prodává i za 15kKč).
Spousta značek používá OHC i u 16 ventilů, např. slabší a úspornější hondy. Třeba motory D16.. mají SOHC VTEC cca 92kW z 1.6 objemu a velmi nízkou spotřebu (na svůj výkon), motor DOHC B16A2 má 118kW, ale spotřebu citelně vyšší. -
kostey 21.10.03 22:10
« OHC vs. DOHC
DOHC
Ventilový rozvod 2xOHC využívající dvou vačkových hřídelí umístěnými v hlavě válců. Sací i výfukové ventily tak mají vlastní vačkový hřídel, což umožňuje použití více ventilů pro sání i výfuk. Nejčastější konfigurace u moderních motorů je dva sací a dva výfukové ventily, čímž lze dosáhnout dokonalejší výměny náplně ve válci a tím i dokonalejší spalování. Díky tomuto konstrukčnímu řešení je možné dosahovat vyšších výkonových charakteristik motoru (výkon a největší točivý moment) za dosažení příznivé spotřeby. OHC
Nejmodernější typ ventilového rozvodu (vyjma ekvivalentu DOHC), který se v současnosti používá u spalovacích motorů. Zkratka OHC je z anglického výrazu Over Head Camshaft, což lze volně přeložit jako vačková hřídel v hlavě válce. Pohyb ventilu je způsoben působením vačky na otáčející se vačkové hřídeli, která prochází hlavou válce. Tento ventilový rozvod je konstrukčně jednoduchý, jeho součástí je vlastní ventil, vratná pružina a vačková hřídel s vačkami. Tento rozvod se vyznačuje poměrně dokonalou výměnou náplně ve válci, relativně malou poruchovostí a snadnou provozní údržbou. Jeho malá prostorová náročnost navíc umožňuje využít pro výměnu náplně zdvojený mechanismus, vždy jeden pro sání a druhý pro výfuk, který nese označení DOHC (2xOHC).
-
kostey 21.10.03 22:07
« Bez nadpisu
Psal to kámoš a tak to nechávám v původním znění: Good morning mr. Theunissen,
as I promised, I'm sending you comparsion of official parameters of petrol engines, fitted into good-old Sierras and today's Skoda - Octavias.
It is apparent, that - if in good condition - DOHC Sierra must beat any model of Octavia with common (not RS) petrol engine :)) And one more note,
the offical speed of DOHC Sierra is very underrated, it is no problem to drive that car over 200 km / h - top speeds reached on flat road with DOHC Sierras are between 225 - 230 km / h.
* * * SKODA OCTAVIA 2.0 l (current models)
Engine type: OHC, petrol
Number of valves: 8 (? - maybe error on skoda-auto.cz)
Maximum torque: 170 nM / 2400 rpm
KW / Horsepower: 85 kW / 5400 rpm (115 HP)
Cylinders: four (1984 ccm all)
0 - 100 km / h: 11.2 s
Top speed (official): 199 km / h
Fuel consumption (official): 11.2 l (city), 6.1 l
(90 km/h)
* * * FORD SIERRA 2.0 l (1989 - 1993)
Engine type: DOHC, petrol
Number of valves: 8
Maximum torque: 171 nM / 2500 rpm
KW / Horsepower: 88 kW / 5500 rpm (120 HP)
Cylinders: four (1998 ccm all)
0 - 100 km / h: 8.7 s
Top speed (official): 187 km / h
Fuel consumption (official): 9.3 l (city), 6.3 l (90 km/h)
* * * FORD SIERRA 2.0 l (1986 - 1989)
Engine type: OHC, petrol
Number of valves: 8
Maximum torque: 154 nM / 4000 rpm
KW / Horsepower: 74 kW / 5100 rpm (100 HP)
Cylinders: four (1993 ccm all)
0 - 100 km / h: 11.2 s
Top speed (official): 178 km / h
Fuel consumption (official): 11.6 l (city), 5.9 l (90 km/h)
- - -
Best regards,
Jaromir Vich
-
« Re: rally
Tak to jses celkem šéfík s takovouhle prácí:-) Já taky nedokážu řídit, když neslyším motor a na tý dálnici to je nuda, teda pokud zrovna nejedeš na spolujezdci ve 240 a neřídí opilej spolužák:-). Já kazety nesnáším, dokonce jsem koupil matce do octavie rádio s CD, místo toho debilního škodováckýho kazetaku. Na test se těšim, tak pospěš. Jinak praktickej rozdíl mezi ohc a dohc neznám, tak nemůžu posoudit, ale řek bych že škodovka nedělá do vývoje motorů, spoléhá se na VW. Teda pokud nepočítám motor pro vysavače 1,2. -
kostey 21.10.03 00:00
« Re: rally
nedávno jsem nastoupil v Rytířský (naproti stavovkýmu divadlu) do Firmy Odkolek... Nojó no, je to pekárna, ale já se tam učim vést směny, objednávat zboží, dělat inventury, počítat prachy ... a tak tam prostě dělám zástupce vedoucího... Docela pohodička, ale zodpovědnost jako kráva. Co se týče muziky, tak na Okreskách a vůbec ve městě radši poslouchám motor (není to pravidlo, ale vjetšinou tak jezdim). Na dálnici je to ale nuda a tak bych chtěl aspoň něco poslouchat. To rádio co tam mam je tak rozesraný, že bych potřeboval i na kazety antishock. Vjedu do díry-radio přestane hrát, vjedu do další a ono zase začne.... Zítra (jestli to stihnu) tak ti tady napíšu jen takové malé strovnání Octavie 2.0 X Ford Sierra 2.0 DOHC X Ford Sierra 2.0 OHC To budeš koukat! + Nevíš Proč u Škodovky dělaj motory Pořád jen OHC a ne Lepší DOHC? -
« Re: rally
Jo muzika je fajn, ale zas všeho s mírou, protože se v tom autě pak nedá moc jezdit. Podle mě je nejdůležitější odhlučnění. Megavýkonná audiosoustava je tak akorát na frajeřinku, ale i ta fraježinka stojí za to, hlavně pohledy lidí co ten rámus nesnášej:-). Kde pracuješ? Jestli to teda není nějak top secret? -
« Re: rally
Tak si dej pozor na mě na semaforech :-). Na autoshoe nejdu, protoze tam je vzdycky pendrek a mě se navíc moc nový auta designove nelíbí. Zlatý devadesátý léta. Navíc mam o víkendu školení, takže ani kdybych chtěl tak nemůžu. - nějak si na tu Alfu prostě musím vydělat! -
kostey 18.10.03 00:00
« Re: rally
lítá to mnohem líp, olej mi to nežere, (Ta 1.6 předtim žrala 1-2litry na 1000km) Co se týče benzinu, tak okresky (moc nešetřim) 7litrů a město (tady to taky nešetřim) tak 9l. Všeude by se dalo spořivější jízdou jet tak o 1,5l méně, ale to mě moc nebaví. Mám radost, že sem si zatim na semaforech dal všechny feliny, některý oktávy a všechny Fabie (nastěstí sem nepotkal eReSo). Takže spokojenost. Dneska jsem byl na Autoshow, Byl si tam taky, nebo teprv pudeš? Nebo že bys nešel? -
kostey 17.10.03 00:00
« Re: rally
nene, bydlí v Hostivaři... + Včera jsem měl štěstí, Jel jasem v Modřanech směrem od Aralky, kolem mekáče a Delvity na kruháč a tam z kopce dolů směrem k Bývalý Mikrotechně, a nák mě dojíždelo auto, tak jsem trochu přidal, z kopce jsem tam měl nějakejch 110, dal jsem neutrál, a najednou mě to auto dohnalo. Byly to policajti... Pronesly pár slov o tom že mi to pěkně lítá, divili se že to je papírová 1.6 z roku 1985, dali mi dejchnout, popřáli štastnou cestu a odjeli... Pohodička :) -