Rally

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Rally

  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.03  22:41

    « Re: Octavie vs. Sierra

    kostey: Cossworťácká sierra se zkušeným řidičem tý oktávce prostě musí zmizet.
  • « 00 Reagovat !

    foto kostey

    kostey 23.10.03  22:27

    « Re: Octavie vs. Sierra

    docela by mě zajímalo jak by dopadl souboj mezi "Škoda OCTAVIA RS a Ford Sierra Cosworth 2.9 V6"
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.03  21:55

    « Re: Octavie vs. Sierra

    Jinak OCTAVIA!!!! jsem na to fakt háklivej:-). No čekal jsem spíš něco jako osobní dojmy a pocity z těch motorů. To že 2.0 Octavie dostavaj od sierr na * neni vůbec překvapivý- 2,0 od Vw je dost prehistorický nářadí, ale taková 1,8 20v :-) od 5 tis celkem hustá dynamika o turbu ani nemluvim:-). P.S: Na mě v tdi si taky nikdo netroufne- skrz ten černej kouř totiž není vůbec vidět
  • « 00 Reagovat !

    foto kostey

    kostey 22.10.03  21:41

    « Re: Octavie vs. Sierra

    Tak co řikáš srovnání? Všichni kdo Maj 2.0i DOHC řikaj že daj každý Octávce na *!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto petous

    petous 22.10.03  21:26

    « Re: OHC vs. DOHC

    Já rád blondýny i brunety. Je to celkem jedno, podstatný je výsledek (cena, výkon, spotřeba, prostě parametry).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.10.03  20:30

    « Re: OHC vs. DOHC

    Jo, jo celkem hezky řečeno. Vůbec jsem termín DOHC, neznal- zato 2xOHC , OHC a OHV jo :-). Jinak jasně, že 2OHC má asi svoje opdstatnění, stejně jako čtyř až pěti ventily, když se tak dělaj skoro všechny nový motory. Jinak fakt nechápu proč do Octávek dávaj místo 1.8 20v 2,0? Spotřeba na stejný brdo a ta 1,8 je celkem super.
  • « 00 Reagovat !

    foto kostey

    kostey 22.10.03  08:56

    « Re: OHC vs. DOHC

    Petous: Tzn., že seš zastáncem OHC před DOHC?
  • « 00 Reagovat !

    foto petous

    petous 22.10.03  07:36

    « Re: OHC vs. DOHC

    Hezká teorie z učebnice. DOHC má krom zjevných výhod v podobě lepší výměny náplně válců i mnoho nevýhod:
    1. mnohem větší rozměry hlavy a motoru
    2. vyšší hmotnost
    3. související vyšší setrvačné hmoty
    4. 2x větší třecí ztráty
    5. výrazně vyšší cenu dílů(kvalitní vačková hřídel se jako náhradní díl prodává i za 15kKč).
    Spousta značek používá OHC i u 16 ventilů, např. slabší a úspornější hondy. Třeba motory D16.. mají SOHC VTEC cca 92kW z 1.6 objemu a velmi nízkou spotřebu (na svůj výkon), motor DOHC B16A2 má 118kW, ale spotřebu citelně vyšší.
  • 00 Reagovat !

    foto kostey

    kostey 21.10.03  22:10

    « OHC vs. DOHC

    DOHC

    Ventilový rozvod 2xOHC využívající dvou vačkových hřídelí umístěnými v hlavě válců. Sací i výfukové ventily tak mají vlastní vačkový hřídel, což umožňuje použití více ventilů pro sání i výfuk. Nejčastější konfigurace u moderních motorů je dva sací a dva výfukové ventily, čímž lze dosáhnout dokonalejší výměny náplně ve válci a tím i dokonalejší spalování. Díky tomuto konstrukčnímu řešení je možné dosahovat vyšších výkonových charakteristik motoru (výkon a největší točivý moment) za dosažení příznivé spotřeby.

    OHC

    Nejmodernější typ ventilového rozvodu (vyjma ekvivalentu DOHC), který se v současnosti používá u spalovacích motorů. Zkratka OHC je z anglického výrazu Over Head Camshaft, což lze volně přeložit jako vačková hřídel v hlavě válce. Pohyb ventilu je způsoben působením vačky na otáčející se vačkové hřídeli, která prochází hlavou válce. Tento ventilový rozvod je konstrukčně jednoduchý, jeho součástí je vlastní ventil, vratná pružina a vačková hřídel s vačkami. Tento rozvod se vyznačuje poměrně dokonalou výměnou náplně ve válci, relativně malou poruchovostí a snadnou provozní údržbou. Jeho malá prostorová náročnost navíc umožňuje využít pro výměnu náplně zdvojený mechanismus, vždy jeden pro sání a druhý pro výfuk, který nese označení DOHC (2xOHC).

  • 00 Reagovat !

    foto kostey

    kostey 21.10.03  22:07

    « Bez nadpisu

    Psal to kámoš a tak to nechávám v původním znění:

    Good morning mr. Theunissen,


    as I promised, I'm sending you comparsion of official parameters of petrol engines, fitted into good-old Sierras and today's Skoda - Octavias.
    It is apparent, that - if in good condition - DOHC Sierra must beat any model of Octavia with common (not RS) petrol engine :)) And one more note,
    the offical speed of DOHC Sierra is very underrated, it is no problem to drive that car over 200 km / h - top speeds reached on flat road with DOHC Sierras are between 225 - 230 km / h.


    * * * SKODA OCTAVIA 2.0 l (current models)


    Engine type: OHC, petrol
    Number of valves: 8 (? - maybe error on skoda-auto.cz)
    Maximum torque: 170 nM / 2400 rpm
    KW / Horsepower: 85 kW / 5400 rpm (115 HP)
    Cylinders: four (1984 ccm all)


    0 - 100 km / h: 11.2 s

    Top speed (official): 199 km / h

    Fuel consumption (official): 11.2 l (city), 6.1 l
    (90 km/h)


    * * * FORD SIERRA 2.0 l (1989 - 1993)


    Engine type: DOHC, petrol

    Number of valves: 8


    Maximum torque: 171 nM / 2500 rpm

    KW / Horsepower: 88 kW / 5500 rpm (120 HP)

    Cylinders: four (1998 ccm all)


    0 - 100 km / h: 8.7 s

    Top speed (official): 187 km / h

    Fuel consumption (official): 9.3 l (city), 6.3 l (90 km/h)


    * * * FORD SIERRA 2.0 l (1986 - 1989)


    Engine type: OHC, petrol

    Number of valves: 8


    Maximum torque: 154 nM / 4000 rpm

    KW / Horsepower: 74 kW / 5100 rpm (100 HP)

    Cylinders: four (1993 ccm all)


    0 - 100 km / h: 11.2 s

    Top speed (official): 178 km / h

    Fuel consumption (official): 11.6 l (city), 5.9 l (90 km/h)


    - - -


    Best regards,


    Jaromir Vich

  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.10.03  20:18

    « Re: rally

    Tak to jses celkem šéfík s takovouhle prácí:-) Já taky nedokážu řídit, když neslyším motor a na tý dálnici to je nuda, teda pokud zrovna nejedeš na spolujezdci ve 240 a neřídí opilej spolužák:-). Já kazety nesnáším, dokonce jsem koupil matce do octavie rádio s CD, místo toho debilního škodováckýho kazetaku. Na test se těšim, tak pospěš. Jinak praktickej rozdíl mezi ohc a dohc neznám, tak nemůžu posoudit, ale řek bych že škodovka nedělá do vývoje motorů, spoléhá se na VW. Teda pokud nepočítám motor pro vysavače 1,2.
  • « 00 Reagovat !

    foto kostey

    kostey 21.10.03  00:00

    « Re: rally

    nedávno jsem nastoupil v Rytířský (naproti stavovkýmu divadlu) do Firmy Odkolek... Nojó no, je to pekárna, ale já se tam učim vést směny, objednávat zboží, dělat inventury, počítat prachy ... a tak tam prostě dělám zástupce vedoucího... Docela pohodička, ale zodpovědnost jako kráva. Co se týče muziky, tak na Okreskách a vůbec ve městě radši poslouchám motor (není to pravidlo, ale vjetšinou tak jezdim). Na dálnici je to ale nuda a tak bych chtěl aspoň něco poslouchat. To rádio co tam mam je tak rozesraný, že bych potřeboval i na kazety antishock. Vjedu do díry-radio přestane hrát, vjedu do další a ono zase začne.... Zítra (jestli to stihnu) tak ti tady napíšu jen takové malé strovnání Octavie 2.0 X Ford Sierra 2.0 DOHC X Ford Sierra 2.0 OHC To budeš koukat! + Nevíš Proč u Škodovky dělaj motory Pořád jen OHC a ne Lepší DOHC?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.10.03  18:48

    « Re: rally

    Jo muzika je fajn, ale zas všeho s mírou, protože se v tom autě pak nedá moc jezdit. Podle mě je nejdůležitější odhlučnění. Megavýkonná audiosoustava je tak akorát na frajeřinku, ale i ta fraježinka stojí za to, hlavně pohledy lidí co ten rámus nesnášej:-). Kde pracuješ? Jestli to teda není nějak top secret?
  • « 00 Reagovat !

    foto kostey

    kostey 20.10.03  10:37

    « Re: rally

    to jo, vydělávat se musí, já kvuli práci a škole přestávám mít čas na auto... Na auto show jsem šel, hlavně kvuli Car audio... Asi do toho tak 2 výplaty investuju, aby to trochu hrálo...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.10.03  10:07

    « Re: rally

    Tak si dej pozor na mě na semaforech :-). Na autoshoe nejdu, protoze tam je vzdycky pendrek a mě se navíc moc nový auta designove nelíbí. Zlatý devadesátý léta. Navíc mam o víkendu školení, takže ani kdybych chtěl tak nemůžu. - nějak si na tu Alfu prostě musím vydělat!
  • « 00 Reagovat !

    foto kostey

    kostey 18.10.03  00:00

    « Re: rally

    lítá to mnohem líp, olej mi to nežere, (Ta 1.6 předtim žrala 1-2litry na 1000km) Co se týče benzinu, tak okresky (moc nešetřim) 7litrů a město (tady to taky nešetřim) tak 9l. Všeude by se dalo spořivější jízdou jet tak o 1,5l méně, ale to mě moc nebaví. Mám radost, že sem si zatim na semaforech dal všechny feliny, některý oktávy a všechny Fabie (nastěstí sem nepotkal eReSo). Takže spokojenost. Dneska jsem byl na Autoshow, Byl si tam taky, nebo teprv pudeš? Nebo že bys nešel?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.10.03  20:06

    « Re: rally

    NO jo, nekdo má hold kliku, třeba kámoš, co teďka zbořil toho bawora dostal 5000 pokutu, za samozavinění( bylo to na odlehlý silnici, nikde nikdo). Jak jseš teda spokojenej s tim dvoulitrem, hlavně teda spotřeba.
  • « 00 Reagovat !

    foto kostey

    kostey 17.10.03  00:00

    « Re: rally

    nene, bydlí v Hostivaři... + Včera jsem měl štěstí, Jel jasem v Modřanech směrem od Aralky, kolem mekáče a Delvity na kruháč a tam z kopce dolů směrem k Bývalý Mikrotechně, a nák mě dojíždelo auto, tak jsem trochu přidal, z kopce jsem tam měl nějakejch 110, dal jsem neutrál, a najednou mě to auto dohnalo. Byly to policajti... Pronesly pár slov o tom že mi to pěkně lítá, divili se že to je papírová 1.6 z roku 1985, dali mi dejchnout, popřáli štastnou cestu a odjeli... Pohodička :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.10.03  18:48

    « Re: rally

    Jo sorry, já tu 18 přehlíd :-). Jinak bmw je na servis, úplná šílenost, nalítnutí na obrubník s E39 stojí 250k- vím o čem mluvím :-). Nebydlí ten tvůj kámoš náhodou Na Domovině- tady je jeden takovej maník, kterej tu pořád krosí s bmw
  • « 00 Reagovat !

    foto kostey

    kostey 15.10.03  17:59

    « Re: rally

    to co sem napsal v přispěvku č.18 jsem bral jako odpověď. TZN.: Bawo nemam ale často snim jezdim. (320 e30 docela slušně vizualně vytuněno. 6ti válec 92 kW rok výroby 86 Sníženo, že se v praze pořád brousí sportovní výfuk a už jednou proražená olejová vana...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…