TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
"-- skrytý --" 01.12.05 11:20
« www.denso.cz
To Sir Anton:
www.denso.cz je výrobní továrna v Liberci (klimatizace!!!) tam Ti neodpoví!!!
Obrať se na Moto Liko (Andrej Liko, moto.liko@netax.sk) nebo do Prahy na tadpraha@tiscali.cz.
To dabel:
Svíčky DENSO jsou Mazdou samozřejmě předepisovány a povoleny, v Německu je síť DENSO slabá tak holt berou NGK. -
modus ponens 01.12.05 09:25
« Re: Proč Německo
Petr T.: preco Nemecko? Vec sa ma nasledovne. Chcel som zistit, ci mi Toyota schvali pouzit sviecky Denso Iridium Power (dalej len IK16), pretoze nechcem prist o zaruku. Nikdy nevies, co sa (pocas zaruky) moze stat - v tom sa asi zhodneme. Takze som oslovil Toyota servis. Povedali, ze mi ich tam v pohode daju, ale ze pripadne problemy s motorom moze Toyota zviest na "neoriginalne" komponenty. Tak som zavolal do Toyoty Slovensko. Chlapik sa snazil, hladal specifikacie motorov/sviecok a nakoniec mi povedal, ze IK16 nikde nenasiel a ze by mohol byt problem. Neodporucil mi ich. Bral som to ako prakticku neskusenost s IK16 a poistenie sa vseobecnym odporucanim Toyoty. Tak som napisal do Toyoty Nemecko, pretoze tam je situacia s neoriginalnymi komponentami trosku ina ("staci" mat homologaciu - ABE a zaruka Ti nepada). Odpoved bola v duchu, ze oni (Toyota) IK16 netestovali a ze teda je rozhodujuce, co povie vyrobca sviecok, t.j. Denso. To ma vcelku potesilo, pretoze som predpokladal, ze Denso si ako vyrobca sviecok pre Toyotu IK16-ky obhaji aj v pripade mojho motora. Kedze islo o Toyotu Nemecko, napisal som do Denso Nemecko. Odpoved dala na seba cakat :'-( a nakoniec bola vyhybava. Ze ak Toyota neodporuca pouzit IK16, nakolko ich netestovala, tak mi aj oni odporucaju pouzit standardne Denso sviecky (K16R-U11). Hmm, zaujimave. Po odpovedi Mitsiho, ze zastupca Denso pre Europu je v Prahe, som napisal svoju povodnu otazku na denso.cz. Doteraz ziadna odpoved... :-( Preto vravim, ze skoda pre samotne Denso. Prehliadku mam o par dni... -
"-- skrytý --" 30.11.05 19:19
« Proč Německo
Sire Antone,
proč se poptáváš všude kolem, proč se nezeptáš v Česku nebo na Slovensku? V obou zemích je zastoupení Densa přičemž z Česka je zásobován slovenský zástupce.
POZOR! Pokud je 80% modelů Toyoty osazeno svíčkami Iridium Long Life, nemusíš se bát použít iridium Power ve svém voze.
Kupříkladu prodejci Mazdy mají ve svých manuálech automaticky iridiové ekvivalenty standardních svíček Denso s U drážkou.
Do Německa už vůbec nepiš, Němci nejsou schopni akceptovat japonské svíčky potažmo Denso přes ty svoje ubožácké Boše a Beru - co není Německé tak pro ně neexistuje. Prodeje Iridium Power v Německu prakticky váznou na nule, v ČR a SR se prodá odhadem tak 12 až 15 tisíc svíček Iridium Power ročně (auto, moto, skútry vodní i sněžné).
Dokonce se prodaly svíčky i do Trabanta a do Stadiónu (IK31 - pro Mitsiho) - ten člověk s tím závodí v nějakých závodech Stadionů a vyhrává, neuvěřitelné. Dnes jsem slyšel že se poptávaly svíčky na Porsche Cayenne 4,5 l Turbo jánevím 400 koní 8 válec (VK20 - Iridium Tough). Svíčky prý nebyly nalezeny v katalogu ale na internetu a ve verzi pro USA!!! www.globaldenso.com/PLUG/search/index_eu… pro Evropu nebo www.densoiridium.com pro USA. Zdravím. -
« Bez nadpisu
T.E.CH, diskutoval som s kolegom o veciach ktore mu na CV vadia.
Vo vseobecnosti je spokojny, spomenul len dve - tri drobnosti:
- hodila by sa 12V zasuvka v kufri, ta je sice pred druhym radom sedadiel, no pri plnom obsadeni 7 miest vzadu chyba (ak ju tam potrebujes)
- chyba priestor na odlozenie 1,5 - 2 litrovej flase
- posledna asi najzavaznejsia vytka - laktova opierka je pomerne uzka. a co mu na nej najviac vadi, ak si dvihnes sedadlo, dvihne sa aj opierka, pretoze je na nom uchytena, tym padom nie su ruky v rovnakej polohe, ak si druhu opries o dvere...
Z mojho pohladu to asi nie su veci kvoli ktorym by som auto nekupil ;) -
modus ponens 27.11.05 12:56
« Re: Re: Denso Iridium Power
Mitsi: problem nie je v akceptacii Denso znacky Toyotou, ale v tom, ze medzi predpisanymi (a teda zrejme aj testovanymi) svieckami pre moj motor (1.8 VVT-i) Iridium Power nie je. Neviem, ako je to s inymi motormi - dvojliter ma interval vymeny 90tis. km, takze tam idu ine sviecky.
Moj opodstatneny dotaz na Toyotu teda znel: ak tam dam Iridium Power, nestratim zaruku na motor? Pozname alibizmus okolo nas a v pripade nejakej poruchy by sa urcite vyskytli snahy zviest to na nespravne sviecky.
Pytal som sa v Toyote Slovensko, pisal som do Toyoty Nemecko. Vsade opatrne odpovede v zmysle, ze s tymito svieckami 1.8-ku netestovali, tak nemozu dat garancie. Prekvapuje ma to, pretoze Iridium Power nie je ziadna horuca novinka a vztah Denso-Toyota je viac nez dodavatelsko-odberatelsky. Kazdopadne za tychto podmienok nemienim riskovat pripadnu stratu zaruky. Skoda, pretoze Iridium Power su o dost drahsie ako obycajne a nie kazdy je ochotny do nich investovat. No a predovsetkym je to skoda pre znaku Denso. Odpoved z Denso Nemecko im trvala vyse tyzdna... :'-( -
"-- skrytý --" 27.11.05 12:33
« Re: Denso Iridium Power
SirAnton: Takovouhle blbost bych právě od Toyoty neočekával! Pro koho jiného, než právě pro Toyotu, by Denso asi vyvíjelo a varábělo zapalovací svíčky, když ne speciálně pro Toyotu, která Denso z podstatné části vlastní...?
Ono to souvisí spíše s tím, že prakticky jediný dovozce Denso Iridium Power v Evropě sídlí v Praze a značkové servisy viděli takovou svíčku maximálně na obrázku... -
modus ponens 24.11.05 12:49
« Denso Iridium Power
Tak som sa nakoniec rozhodol pre standardne Denso sviecky, ktore mam doporucene v navode (K16R-U11). Pritlacil som totiz na nemecke Denso zastupenie a chcel od nich zavaznu odpoved, tak mi (mozno alibisticky) odpisali, ze kedze Toyota netestovala na moj motor Iridium Power, odporucaju mi pouzit Toyotou odporucene vyssie uvedeny model. :'-(
No co, snad po skonceni zaruky... -
« Bez nadpisu
Rad sa ho na to opytam, no idem dnes na Slovensko, budem s nim najskor az v pondelok.
Link na predajcu kde som ju testoval je:
[odkaz]
Bola to 177k verzia, siva thundra, tmave skla a 17" elektrony. Na hlavnej stranke predajcu je z nej vidiet cumak vpravo pod napisom Toyota na budove, pri stlpe za Toyotou Aygo >:D -
« Re ATLIS
Díky za info :-) Pokud máš možnost zeptej se ho na závady, nebo co mu na Versu vadí ( mě vadí cena, ale co nadělám).
Jinak to Verso mělo (cos testoval) 2,2 D4D 130 kW, takže muselo být na 17 kolech, tmavá skla, lepší šajtrpáku atd viz :
[odkaz]
Až se objeví obrázek , tak klikni na levou část a objeví se ti Verso ve spec. výbavě.Vypadá fakt hezky. -
« Bez nadpisu
T.E.C.H - spracovanim som nemyslel kvalitu materialov a pod. Snad som sa zle vyjadril. Ide skor o to, ze je v C.V. citit, ze je to nizsia trieda, interier neposobi tak robustne, sedadla, hlavne zadne su menej pohodlnne, co je dane aj vnutornym priestorom C.V. Mne osobne sa nepaci modra stredova konzola, nejak mi do toho decentneho vzhladu nepasuje, ale proti gustu ziaden disputat. Mnoho ovladacich prvkov je ako aj u inych automobiliek rovnakych s inymi modelmi. Ako som hovoril, kolega ma 1.8 VVTi a je nadmieru spokojny. Ma dve deti a bohate mu auto postacuje. Je mnoho veci, ktore sa mi ale naopak na Verse pacia. Je to urcite vysoky posed a dobry vyhlad z auta ci vyborny pristup do batozinoveho priestoru. V Avensise mam problem napchat nieco vacsie do kufra a natrepat tam dcerin kociar si vyzadovalo par pokusov a spravny grif. No a samozrejme, ze mojej manzelke sa Verso paci ako viac rodinne auto. Ale ma smolu. ;) Ak by si mal zaujem, rad sa kolegu na Verso popytam viac. NA VVTi aj D-CAT som sa dokopy vozil asi polhodinku, takze vela ti o detailoch neporozpravam. Skor som sa zameriaval na motor, pretoze povodne som mal aj ja mal mat benzin v Avensise no a samozrejme ma zaujimal novy diesel. Ten na mna jednoznacne zaposobil pozitivne. Autu dava potrebnu dynamiku. Ten dunivy zvuk je skutocne len v obmedzenom rozsahu nizkych otacok a som viac ako presvedceny, ze keby som nepovedal predajcovi hned pri startovani nech vypne radio, tak si ho ani nevsimnem. :D -
« Re: Atlis
No nevím , ale zpracování v C.V mi připadá OK.Pravda je , že Avensis vypadá uvnitř dráž, ale kupodivu dyzainově spousta lidí vnitřek C.V chválí.Škoda že ses nevydováděl více.Tohle auto si chci koupit, takže jakýkoli postřeh vítám.Avensis je vlajková loď, takže rozdíl tam jistě je,ale nemyslím si že ve zpracování.Brzo bude na konkurenci test 2,2D4D 150k, takže můžeš srovnávat. -
« Bez nadpisu
Takze som po servise, co asi nikoho ani tak netrapi, ale bol som si vyskusat Toyotu Corollu Verso 2.2 D-CAT 180... :-!
Kedze moj kolega Corollu Verso 1.8 VVTi vlastni, auto ako take ma neprekvapilo. Rovnako ako predtym aj teraz som sa presvedcil, ze C.V patri do nizsej triedy a je to na spracovani citit. No najpodstatnejsi je samozrejme motor. Chcel som skor vyskusat jazdu na Avensise, ktory tam maju D-CAT 150, ale nebol k dispozicii, predsalen sa tak lahsie porovnava, no co uz. S Corollou som presiel vseho vsudy asi 10 km, zvacsa v meste. Rozdiel od mojho D-4D bol poznat uz od nastartovania.Motor je jednoznacne kultivovanejsi, tichsi, zvukovy prejav je v interieri takmer nerozoznatelny od benzinovej jednotky. Krutiaci moment je fantasticky. Na Avensise som si zvykol sekundu pockat do 2000 otacok, kedy zabera turbo a zacina sa skutocna jazda, Corolla ochotne akcelerovala od 1400 - 1500 otacok jedna basen, nastup turba je plynulejsi. Plny vykon 177 koni som v premavke nevyuzil, naviac nebol motor uplne zahriaty, takze som jazdil do 3000 - 3100 otacok. Do tejto hranice sa aj motor javi ako benzin, okolo 3000 otacok sa mi zvuk uz viacej podobal na moj diesel. Jedinu vytku, ktoru mam k motoru je dunivy zvuk pri 1100 - 1200 otackach. Neviem ci je to ciste prejav noveho motora, alebo sa takto prejavuje v Corolle aj D-4D. U Avensisu som sa s tym nestretol. 6 rychlostna prevodovka je dost podobna terajsej 5 rychlostnej aj ked rozdiely su znatelne. Trosku som tapal pri radeni spiatocky. Stupne su trosicku kratsie a radenie je presnejsie, lepsie sa jazdi v meste. Nemozem povedat ze by ma prevodovka ohurila, ale je to jednoznacne krok dopredu, predpokladam ze dojem z nej by bol este lepsi v pripade
Avensisu. Uz len kvoli polohe radiacej paky u Corolly a samozrejme inemu spracovaniu.
Toto su teda moje drobne skusenosti neskuseneho vodica ;-) ,ktore ste su uz vsetci tisickrat precitali niekde inde. I tak mi bolo potesenim sa s vami o ne podelit...
Atlis