TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
modus ponens 18.01.06 11:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
matuS: suhlasim - predvadzacku radsej nie. Pred par rokmi to este nebol zly business, pretoze nie kazdy predajca umoznoval skusobne jazdy za volantom. Dalo sa len ako spolujazdec. V takom pripade mohol predajca polahky ustrazit sposob testovania. Dnes sa necudujem ludom, ze taketo kusky nechcu. -
modus ponens 18.01.06 11:38
« Re: Re: Re: Re: Re:
matuS: specialne v meste Ti je tazsia noha nanic. Nic nou neziskas a u benzinu len stratis. Takze je to o zvyku na konkretny motor, nie o nejakej snahe ist za menej. A na akej hodnote sa spotreba ustali, je skor vecou casu a typu ciest. Ja sa vyhybam zapcham - nie kvoli spotrebe, ale preto, ze ich neznasam - podobne ako stat v rade do obchodu. ;-)
Porovnavat spotrebu diesla a benzinu nie je lahke. Ked porovnava clovek zvyknuty na diesel, vyjde mu spotreba benzinu o dost vyssia a naopak. Argument, ze pri diesli nemusis hladiet na vahu nohy, je trochu lacny, pretoze ked naozaj potrebujes ist dynamickejsie, tak na spotrebu nehladis. A ked nepotrebujes, tak je to len o navykoch. Celkovo je to potom o matematike: pocet najazdenych km, cena udrzby, cena benzinu vs. nafty, poistky, ... atd. -
matuS 18.01.06 11:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
2matus : nebylo lepší se domluvit s prodejcem a koupit předváděčku v naftě??
o tomto som sa samozrejme informoval a povedal mi, ze sa to neoplati, lebo zlava nieje natolko velka a na auto by sa cakalo 3mesiace vyroba+ 3mesiace by muselo byt u nich..
uz teraz je tam zlava 6.7% - a to na fungl nove auto.
ten dizel nieje v odpocte DPH, takze je to vlastne polozka 19% z ceny auta. -
Lubos.1 18.01.06 11:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
napr. tu je celkom vyhodna ponuka:
[odkaz]
D-CAT 5dv. Executive tesne pod 1 mil. Pred mesiacom mala najazdenych do 5000 km, ale stale to nemozu predat a stale jazdia.
Ja planujem menit auto az buduci rok, keby to bolo teraz, minimalne by som si isiel to auto obzriet. -
« Re: Re: Re: Re: Re:
2matus : nebylo lepší se domluvit s prodejcem a koupit předváděčku v naftě??Nepřišels bys o sedadla v zadu, což je důležité. A úspora by mohla být zhruba stejná jako odpočet a i kdyby ne , tak by jsi převzal velice výhodný lizing od Toyoty či pro Toyotu.Normálně takový výhodný neseženeš.Zkus se domluvit.Dealer bude rád že bude mít 3 měsíce kvalitní předváděčku a když budeš šikovný, tak nebude mí víc jak 5000 najeto. -
Lubos.1 18.01.06 10:45
« Re: Re: Re: Re: Re:
A cenovy rozdiel medzi 110kW dieslom a 1.8 VVT-i je len 63 tis. Skk.
Vyskusal som obidva diesle, slabsi (110 kW) mi pripadal priemerny, silnejsi (130 kW) ma nadchol. Ma ale mensi rozsah pouzitelnych otacok ako ten slabsi, je potrebne viac radit. S hlucnostou a kultivovanostou su na tom viac-menej rovnako.
Jediny problem je s kvalitou slovenskej/cestej nafty, na ktoru je D-CAT 130 kW citlivy. Podla testov Toyoty je na limite, takze sa moze stat, ze sa budu musiet niektore diely menit (neviem presne co, tusim nejaky filtre), ktore su za inych okolnosti bezudrzbove a nemali by sa menit vobec (informacia od jedneho z dealerov Toyoty).
Ja ale v SR tankujem len vynimocne, takze by mi to nevadilo. -
matuS 18.01.06 10:42
« Re: Re: Re: Re:
matus: ani jeden D-4D nema rovnaky vykon ako 1.8 VVT-i (t.j. 95 kW). Ten najslabsi diesel ma 85kW, nova generacia 110kW a 130kW. No a cenovy rozdiel je tusim vyssi ako 80tis.
ja pozeram iba verso, a tam je v cenniku 100kw verzia, kazdopadne ta nieje na odpocet DPH, takze ma nezaujima.
Co sa tyka porovnania Versa a Octavie, tak by som podotkol, ze:
1. Verso je o dost vyssie => vyssi odpor vzduchu => vyssia spotreba
2. benzinovy motor je spotrebou citlivejsi na sposob jazdy. Tych 5.9 na Octavii by si uz moc neskresal, ale na tej 1.8 tipujem, ze ano. Po dlhsom case, ked by si obidva motory lepsie poznal, by Ti vysli namerane spotreby tesnejsie k sebe.
1. ale to neplati v meste pri 70km/h. My sme mali v skusobnom okruhu aj usek dialnice, kde sa islo 130km/h, a prave tam isla priemerna spotreba dole, v meste to bolo nad 10l.
2. ad citlivost - ano to suhlasim. Ad skresanie - s oboma autami sme isli ten isty usek, v ramci hodiny. Snazili sme sa ist normalne ako vzdy jazdime. Verim ze pri snahe by sa dalo ist v toyote aj za menej+spotreba pojde dole ked sa motor zabehne.
Keby sa to ustalilo na 8l, bolo by to uplne super. ale neviem ci je to realne. Picasso 2.0hdi cipnute na 87kw bralo tusim 7.1
Ako si pisal, vyhoda dizla je v tom, ze sa vobec nemusis snazit a spotreba je stale super. Verim tomu, ze na 5.5 by sa dalo dostat. Ale to by sa muselo ist s lahkou nohou. Takze nema vyznam jazdit na spotrebu a mat iba o 0.4l mensiu spotrebu, ako jazdit normalne. -
Lubos.1 18.01.06 10:38
« Re:
Lubos, prosim ta aku mas spotrebu, akym stylom jazdis a kde jazdis?
(ak si dobre pamatam mas avensis 1.
ak si myslel mna, nemam Avensis, ale dieselovu Mazdu 6. Priemerna spotreba cca 6,5. Jazdim pomerne svizne, ale dlhsie trasy a v meste menej. Dalsie auto bude bud Avensis 2.2 diesel (este neviem ktora verzia) alebo dieselovy Accord. Este skusim aj novu Vitaru, ale skor nie. -
modus ponens 18.01.06 10:31
« Re: Re: Re: Re:
Hmm, prave pozeram, ze ten najslabsi diesel uz nie je v cenniku Toyoty... :?:
A cenovy rozdiel medzi 110kW dieslom a 1.8 VVT-i je len 63 tis. Skk. Hmm, v case, ked som kupoval auto ja, to bolo 120tis. Skk... :'-( Myslim, ze za cennikovych podmienok asi ten diesel. -
modus ponens 18.01.06 10:28
« Re: Re: Re:
matus: ani jeden D-4D nema rovnaky vykon ako 1.8 VVT-i (t.j. 95 kW). Ten najslabsi diesel ma 85kW, nova generacia 110kW a 130kW. No a cenovy rozdiel je tusim vyssi ako 80tis.
Co sa tyka porovnania Versa a Octavie, tak by som podotkol, ze:
1. Verso je o dost vyssie => vyssi odpor vzduchu => vyssia spotreba
2. benzinovy motor je spotrebou citlivejsi na sposob jazdy. Tych 5.9 na Octavii by si uz moc neskresal, ale na tej 1.8 tipujem, ze ano. Po dlhsom case, ked by si obidva motory lepsie poznal, by Ti vysli namerane spotreby tesnejsie k sebe. -
matuS 18.01.06 09:57
« Re: Re:
neviem kolko berie D4D, ale pri rovnakom vykone oproti 1.8vvti stoji o 80tisic viacej.
Vcera som mal skusobne jazdy 1.9tdi 77kw a corolla verso 1.8vvti, ak vas to zaujima tak detaily su v konferencii Octavia II
SirAnton - co sa tyka zohrievania, tak vcera ta octavia kurila uz horucim vzduchom po 6minutach, takze vobec by som sa neobaval jazd po meste. -
modus ponens 18.01.06 09:47
« Re:
Atlis: praveze na jazdy do mesta by som nebral diesel. Kym sa zahreje, tak si davno na mieste urcenia, cize ides takmer stale na studeny motor. No a rozdiel 7,2 vs. 9 litrov v meste nie je az taky velky. Skus si spocitat, za aky dlhy cas usetris jazdenim po meste cenovy rozdiel medzi D-4D a VVT-i.
Moja spotreba v meste sa pohybuje okolo 8 litrov, ale zalezi, kedy a kade idem. Teraz je to pod 8, lebo sa vyhybam rannym zapcham. [1.8 VVT-i] -
« Bez nadpisu
Dakujem hosi, aj som si myslel, ze to bude cosi take.
K spotrebe 1.8, kolegovci maju okolo 9 litrov pri lahkej nohe v meste, pri 170km/h na Corolle Verso do 12 litrov... dost v porovnani s mojimi 7,2 u D-4D...
Asi by som do benzinovej Toyoty okrem hybridov (kua RX400h je nadhera) nesiel... -
"-- skrytý --" 18.01.06 07:26
« DENSO je JAPONSKÉ
...tak proč Bosch???
4,2TD.....Denso
3,0D4D...Denso
2,5D4D...Denso
2,2D4D...Denso (včetně D-CAT)
2,0D4D...Denso (včetně D-CAT)
1,4D4D...Bosch (v době, kdy dostal Yaris diesel 1,4 nemělo Denso svoji továrnu v Evropě)
Prius hybridní technika...Denso
Iridiové svíčky pro přímý vstřik benzínu v Toyotách...Denso
Svíčky pro F1 Toyota...Denso
Kompresory klima na bázi CO2...Denso (vyrábí se i v CZ!!!)
...a tak dále...
NAKONEC JAPONEC :P