TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
"-- skrytý --" 15.03.06 16:03
« Bez nadpisu
majco: Tomu turbu přihoď jednu nulu a budeš v přibližné relaci otáček.
Pokud se dodrží elementární způsoby zacházení s motorem který má turbo a mění se olej-Toyota má správných 15 tis km, tak nemůže být problém.
Turbo zpravidla odejde blbostí uživatele. -
« Re: Re: Re: Re: Avensis Combi 1.8 VVTi vs 2.0 D-4D
Vdaka za info Atlis a SirAnton. Pri diesely je nevyhoda turbo. Co toci 12000 ot/min. to sa casom urcite potento. Cim jednoduchsi motor, tym menej problemov. Ak je rozdiel v spotrebe 1 - 1,5 l, tak neviem, ci sa oplati ten diesel. Pocitovo su to odlisne motory, to je fakt, ale hovorit o spolahlivosti pri 30tkm sa neda. Mam nemenovanu znacku (diesel) a cez 130 tkm, ale motor uz 2x fungoval v nudzovom rezime. Image je nanic, pocuvaj smad :D -
modus ponens 15.03.06 12:44
« Re: Re: Re: Avensis Combi 1.8 VVTi vs 2.0 D-4D
majco:
ked som sa svojho casu rozhodoval medzi benzinom a dieslom, tak diesel bol o 120tis. drahsi. Takze prakticky nebolo co riesit. Ale aj tak som zvazoval, pretoze som predpokladal vyssi najazd km. Nakoniec to vyhral benzin, nielen kvoli cene, ale aj kvoli tomu, ze je japonsky. Bol som si ho vyskusat na starsom Avensise a presvedcil ma svojou zivostou.
spotreba: Celkovu mam cca 7.2 - cize presne podla udajov vyrobcu. Nie som s nou nespokojny. Jazdim denne mesto, obcas okresky a obcas aj dlhe dialnicne trate. Najhorsiu spotrebu ma mesto.
hlucnost: pri rychlostiach do 140 je vnutri ticho. Pri vyssich otackach ma motor celkom prijemny zvuk, u mna to bol jeden z dovodov, preco ist do benzinu.
servisne intervaly: 15tis. km. Rovnake pre oba motory. Povazujem ich za optimalne. Radsej menit olej castejsie ako zriedkavo. Motoru to len prospeje.
cena servisu: nemam to teraz v hlave, ale podla mna lacnejsi ako konkurencia. Najdrahsiu prehliadku (po 60tis. km) som mal za 7tis. Skk.
pristup v servise: velmi dobry, ale chodim do Nitry. Mozem len odporucit.
poruchovost: Motoricky som na aute neriesil vobec nic. Zatial len same vychytavky "detskych chorob" a interierove zalezitosti. Porucha ako taka zatial ziadna.
zvolavacie akcie: tusim len jedna. Kontrola hriadela v stlpiku riadenia.
nahradne diely: nemam porovnanie s konkurenciou
radenie: jedine, co mi vadi, je obcasne tazke zasuvanie 1-ky, ked je auto trochu v pohybe. Ale neviem, ci je inde 1-ka plne synchronizovana...
Inak, pri znovurozhodovani v pripade Toyoty by som pri cenovom rozdiele 1000Eur volil asi diesel. Nie kvoli nespokojnosti, ale kvoli tomu, aby som vyskusal nieco nove. -
« Bez nadpisu
Uz som to davnejsie spominal - ja mam Sedan D-4D, kolega to iste Combi, dvaja kolegovia Sedany 1.8VVTi a jeden Combi 1.8VVTi. No a nakoniec jeden kolega ma Corollu Verso 1.8VVTi.
Co ti mozem urcite potvrdit, je, ze samozrejme nakupna cena je vyssia u D-4D, servisne prehliadky su drahsie ale spotreba je vyrazne nizsia. Nizsia vsak za podmienok v akych jazdime my tu. T.j. asi 15 percent mesto, 85 percent dlhe trate. Okrem jedneho - toho z Corollou, sa vsetci stazuju na vyssiu spotrebu a ochotne by vymenili benzinaky za diesel. Treba zvazit kolko najazdis rocne kilometrov. Ja mam po nieco viac ako 7 mesiacoch 250 km do 30tis a druhej servisnej prehliadky. Ak jazdis takto, ber jedine diesel. Ak jazdis 10tis rocne aj to vacsinou po meste. Asi by sa ti viacej oplatil ten benzin. Je zivy, v meste ma takmer rovnaku spotrebu ako diesel. Cize celkovo zan zaplatis asi menej. Tolko z mojej strany. Jazdil som aj 2.0 aj 1.8VVTi, mam D-4D a aj ked som tu jednaosmicku povodne chcel, teraz by som nemenil. No ak by som bol fakt len v meste a sem tam vylet za rodinou niekde na SVK, idem do benzinu. Faktom je, ze ten diesel sa v zime aj pomalsie hreje, cize po meste sa oplati urcite benzin. -
« Re: Re: Avensis Combi 1.8 VVTi vs 2.0 D-4D
SirAnton: Kedze si sa rozhodol pre 1.8, tak celkom urcite ma zaujima spokojnost (spotreba, hlucnost, dlzka servisnych intervalov, cena servisu, poruchovost, pristup v servise, zvolavacie akcie, ceny nahr. dielov apod.)
Siel by si zas do 1.8 (vobec do Toyoty)? A co radenie, je naozaj take neprijemne ? -
modus ponens 15.03.06 11:27
« Re: Avensis Combi 1.8 VVTi vs 2.0 D-4D
majco:
Neviem, ci ma niekto obidve tieto auta, aby ich vedel objektivne porovnat. Ja mam 1.8 VVT-i vo verzii liftback. Aj mna by vsak zaujimalo zhrnutie ekonomicnosti tychto dvoch motorov - v case kupy som mal presne tuto dilemu...
Co presne Ta zaujima? -
« Avensis Combi 1.8 VVTi vs 2.0 D-4D
Zdravim Toyotakov,
moze niekto aspon trochu porovnat ekonomickost tychto 2 motorov
(nie len spotrebu, ale aj poruchy, servis atd.) Teda benzin vs diesel.
Nakupna cena je ina to je jasne (1000 Euro rozdiel), ale co dalej.
Kedze sa mi nepacia problemy s nemenovanym super dieselom (turbo, lmm). Vdaka. -
"-- skrytý --" 09.03.06 18:04
« Re: Brněnské C&K
Přejímací technik, se kterým jsem se jednou setkal, byl poměrně vstřícný. Kolega co tam jezdí servisovat remcá jedině nad cenou, ale kvalitu servisu zatím nezpochybnil.
Já jsem ve svém příspěvku měl na mysli pány prodejce, kteří byli v roce 2003 v Brně na Autotecu na stánku Toyoty C&K. Slečny na tom stánku měli hezké vstřícné a ochotné, ale dva starší pánové prodejci (věk tak 40 až 55 ?) byli skutečně nadmíru "přívětiví".
Už po první větě jsem měl pocit, že je nepřípustně obtěžuji svým nejapným dotazem na cenovou disproporci mezi cenou v ČR a cenou na Slovensku. (Tehdy cena v ČR 750 kKč, cena na slovensku 650 kKč. )
Drze jsem se jich zeptal jestli je tam rozdíl ve výbavě, nebo v čem je zakopaný pes.
Přívětivá odpověď: "Když si myslíte, že je to na slovensku levnější, tak si to tam kupte!"
Formulace a intonace mi daly jasně najevo, že je nadměrně obtěžujeme drzými dotazy a že o naše peníze skutečně nestojí, neb už mají vyděláno dost. Tak jsme poslechli jejich dobře míněnou radu a na Slovensku (Autogrand Bratislava) koupili. Ušetřili jsme tím asi 70 kKč.
Vystupování těch dvou prodejců mi připomělo vystupování nekompetentních panáků ve škodováckém Je&Ne servisu, kde už mě taky nikdy neuvidí - blbce ze mě udělali jenom 2x, potřetí už šanci nedostanou. -
« Brněnské C&K
Brněnské C&K mají tak nepříjemné vystupování, že stačila jedna jejich vhodně formulovaná intonovaná věta a auto jsme rázem kupovali na Slovensku ...
Myslis, mladeho p. Brabce ci nejakou tamni slecnu hned u dveri? Ci Brabcova otce, prijimaciho tehnika. Je pravda, ze me vic sedi starsi klidnejsi panove nez happy mladici. Sice je znam kratce, ale vzdy byl servis dobry. Kafe, mineralka, klid. Pohoda. P.S. Jen ten mladej pan je vazne na muj vkus moc rychlej... . -
"-- skrytý --" 05.03.06 14:01
« ake tlmice do avenesisa
Ahoj
prisla doba vymeny tlmicov a tak sa chcem spytat ake doporucujete, je to avensis kombi 2l benzin rv 2000.
Ja osobne mam zatial vo vyhlade kyb, normalne nie plynove kedze auto mam na pohodlne presuvanie sa.
Tiez mate skusenost kde kupit teleskopicke vzpery na zadne dvere kufru ? Nejak im ublizila zima co bola
ps. aka je web stranka kde su recencie jazdenych automobilov, na co si dat pozor atd. Neviem si spomenut, dakujem -
« Re: topeni
Nemam s tym osobnu skusenost, ale na tuto temu tu uz v minulosti co to pisal Brazdic.
Kedze som si pamatal ze sa tu o tom v minulosti pisalo, hladal som to tlacitko pri testovacke novej dieslovej 2,2 a ta tam nic nemala. Predajca len cosi poznamenal ze u tych novych dieslov to tam je, ale funguje automaticky.
On ale tvrdik ze idem o pridavne vyhrievanie motora a nie interieru. Predpokladam, ze sa tym gombikom zopne ohrev (je tam nejake vyhrevne teleso) netusim ale ako a co sa ohrieva (olej, chladiacka).
Vysledkom by malo byt rychlejsie ohriatie motora hlavne v zime - preto ta moznost vypnut/zapnut a tak ako to tu uz bolo povedane je to u diesla preto ze sa zohrieva pomalsie.
Neviem to ale potvrdit, vyhlasenia predajcov beriem po skusenostiach s rezervou. -
« Re:
Ja som dostal zlavu asi 6-7%, na skladovy model (ale mal som tam priplatkove veci navyse - alarm, defend atd. a zlavu pocitam z konecnej ceny).
Co sa tyka otacok, tak novy D-4D 2.2 150HP toci v 130 na sestke 2400ot a ticho ako v kostole (skoro :-) - nechapem, taky tichy diesel som este nepocul. Co sa tyka hluku na D1 (brno-praha), podla mna zodpoveda stavu praveho pruhu. -
"-- skrytý --" 01.03.06 13:32
« Bez nadpisu
ondra: Slevu ti dá spíš menší prodejce.
Brněnské C&K mají tak nepříjemné vystupování, že stačila jedna jejich vhodně formulovaná intonovaná věta a auto jsme rázem kupovali na Slovensku ...
Reálná sleva bude tak do 5%, pokud jsi rozený arab, tak možná trošku víc. -
"-- skrytý --" 01.03.06 13:27
« Bez nadpisu
Jediný hluk, který mi kdy v Avensisu vadil, je hluk od kol při jízdě v pravém pruhu D1. Faktem je, že v OII 1.9 (77 kW) jsem hluk od kol tolik nevnímal, ale důvod je ten, že v té OII byl randál od motoru takový, že hluk od kol byl zanedbatelný. V Avensisu na kvalitním povrchu je do 140 km/h celkem ticho. Samozřejmě při 5000 ot/min a víc už o sobě motor 1.8 dává vědět, ale pro příznivce benzínových motorů to není nic nepříjemného.
Jediná možná rada je - vyzkoušej si to. Avensis je odhlučněn výborně. Vzhledem ke kvalitám českých cest by mohl být ještě lépe odhlučněný podvozek, protože kus rovného povrchu se u nás hledá obtížně.
co sa tyka vibracie rychl.paky, tak si myslim ze to moze byt dosledok slabych pruzin - pakou sa totiz hybe neuveritelne lahko.
inac sedel som aj v avensise za vyse 1mil Sk a nepresvedcilo ma to. Hlavne sa mi nepacila ta polmetrova autobusarska rychlostna paka (nema toyota akcie v ikaruse? :-) )...malo to ten motor 2.2d 130kw, cena ako som pisal vyse 1mil a ocelove disky... :shock:
co sa tyka lexusov, tak vypracovanim a dizajnom interieru sa mi IS pacilo najviac. GS na trhu nema sancu s takym interierom - ked to porovnam napr s E-klasse. RX400 ten interier tiez nemala uplne 100%