TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
luf: a prave ta Jet ma slusny odber a hlavne je cestou , no a nemozem zato, ze je lacny :-). Inak ja co som videl iste testy, Jed medzi (% vychadzal ako najkvalitnejsie ;-) Na Bajkalskj u ESSA u mna nastal pruser zvany " Doplna = dusenie " -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
To luf: Já klidně tankuju u těch nejlevnějších beznínek jako je MAKRO, HYPERNOVA, GLOBUS a jezdím bez problémů. Jednou jsem ale v nouzi tankoval u Shellu na Barrandově (Praha 5) a prvně jsem pocítil čemu se říká mizerná nafta. Auto skoro nejelo a žralo min. o litr víc. Musel jsem to pak alespoň naředit naftou u Makra, aby to vůbec jelo. Byl to super kauf když si vemu že stála o 3Kč za litr víc než u JETTky, která je vzdálená 300m a ještě k tomu stála za ho... -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Mozno moja necitlivost na kvalitu je sposobena tym, ze v SR takmer vyhradne tankujem na Shellke. Prave vdaka tu spominanej JETke na Panonskej je priamo oproti Shellka, kde je natural len o 10-20hal. drahsi. Ale nikdy som nemal problem ani s inym benzinom z normalnej velkej pumpy (vratane Essa kdekolvek inde, len Bajkalska je nejaka divna). Netankujem tam, kde stoji o par halierov menej, ale tam, kde je velky vydaj a benzinka patri velkej spolocnosti. A mozno prave tu bude pes zakopany, testy kvality paliva hadzu do jedneho vreca stojany na JRD aj stojany na velkych znackovych pumpach. Chcelo by to vidiet presne vysledky kontroly. -
"-- skrytý --" 11.08.06 11:36
« Bez nadpisu
S naftou je asi možné pouze jedno:tankovat tam,kde mám ověřeno,že jsou seriozní(já vím,se mi to kecá s nádrží 70 litrů) a dojezdem přes 1000 km + přidávat vyzkoušené aditivum(celoročně). Není to podvod! Zatím mi ropáky takto fungují,celoročně, nikdy žádný problém....´tuk,´tuk...
Nebo jezdit na benzín a seč nejsem odpůrce nafty,začínám nad tím pomalu uvažovat. Protože zrovna tenhle špičkový ropák do Avensise se mi zdá být nějak moc složitý(příslušenství kolem motoru).
Pod čarou:asi jsme všichni zvolnili, takže nějaký solidní 2 litrový benzín(neturbo) možná stačí. Já teď na okreskách jezdím max. na 5 tku, 6. stupeň má dovolenou... :'-( :'-( -
matuS 10.08.06 19:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
S riedenim je to ine. Pocul som (z doveryhodneho zdroja) o pripade, kedy zamestnanci Shell pumpy v Budapesti riedili benzin vodou, pretoze si odpustali bokom pre seba.
no, fyzika ani chemia nikdy neboli moje kamaratky :-) ale logicky - voda je tazsia ako nafta/benzin, takze po doliati vody do nadrze sa voda zhromazdi na dne. Pre zamestnancov pumpy to znamena, ze kradez si nikto nevsimne, lebo podla odmerky je hladina OK.
Co to ale znamena pre zakaznika? Neviem ako su urobene sacie hrdla v nadrzi, ale myslim si, ze pumpa bude tahat cisty benzin/naftu a az ked sa mnozstvo vody dostane na hranicu sania, vtedy to zacne tahat vodu. Nepredpokladam, ze ked tam zlodeji nalievaju vodu presne na hranu, takze podla mna to zacne tahat vodu vo velkom, t.j. ten kto tankuje natankuje cistu vodu (kedze voda a benzin sa nedaju zmiesat). No a toto je potom jasny pripad, nie? Takto natankovane auto prejde max 5 km.
Nedavno sa take nieco stalo v kosiciach, neviete ako to dopadlo? asi 5 aut tam skoncilo rovno za pumpou. -
"-- skrytý --" 10.08.06 14:24
« Re: Re: Re:
Za tu síru v naftě by měli pachatle zastřelit - pokud se tahne "nafta" dostane na paladiový katalyzátor, tak ho odrovná - škoda za několik desítek tisíc ... Nevím nakolik se ve filtrech pevných částit používá platina a nakolik palladium, ale palladium je mnohem levnější než Pt a na rozdíl od Pt nesnáší síru ... -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
ja tankujem pravidelne na Panonskej , neviem aky Jet ty , ale ja porovnavam s Essom na Brancskej pri Jednote. Plus mame odlisne motory. Luf nevidel rozdiel medzi SK a AUT a Ty ano. Aj tu by mohol byt pes zakopany. Ale je mozne ze ja sa mylim, lebo podrobne som to nesledoval, len mm pocit, ze na tom Esse ten rodiel bol vacsi o necely cca 1l na spalenych dla PP 55l. Na Jet vychadzalo cca nieco cez 56l a na Esse okolo 57l . -
1zdavu 10.08.06 11:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
To SirAnton:
Problem je ze porovnavas maloobchodne/koncove ceny pre spotrebitela a taktiez neberies ohlad na "zmluvne nakontrahovane" mnozstva jednotlivych produktov ktore sa mozno maloodberatel "zaviazal" pocas roka odobrat a tym si vytvorit inu cenu, t.j. ziska rabat. V pripade ze zmluvu "nedodrzi" asi moze dojst k sankciam, pripadne inej cene pri odbere v dalsom obdobi. :!: Takze zariskuje.
Toto co som pisal, ber to ako "vseobecnu obchodnu" uvahu. ;-) -
modus ponens 10.08.06 11:36
« Re: Re: Re: Re: Re:
1zdavu:
Ak sa nemylim, tak ceny N95 a N91 su rovnake. Osobne nevidim zmysel toho, ze pumpa objedna N91 a predava ju ako N95. Vynimkou moze byt, ked N91 nejde na odbyt a treba ho predat. Tak by mohol vzniknut dovod na zmiesanie s N95. Ak vsak N91 nejde na odbyt, nabuduce sa objedna menej - jasna logika - cim sa podobne scenare samovolne eliminuju.
S riedenim je to ine. Pocul som (z doveryhodneho zdroja) o pripade, kedy zamestnanci Shell pumpy v Budapesti riedili benzin vodou, pretoze si odpustali bokom pre seba. Ci sa to robi aj u nas a do akej miery je to vobec mozne/lahke, to neviem posudit. Kazdopadne by to bolo v rovine "je to o ludoch". Akonahle vsak pripustime, ze sa to u nas deje, musime pripustit aj zvysene riziko problemov s motorom. A pokial je 177k diesel od Toyoty citlivejsi na naftu (aby sme boli spat pri teme), tak tym skor. -
« Re: Re: Re: Re: Re:
proti starnutiu sa chranim tankovanim na Jet , tam je vecne plno , lebo dnes tam stoji l/95 nieco cez 41 Skk, ale mne osobne sa zda, ze motor ma na Jet benzin nizsiu spotrebu ako na ESSO. Nie podla PP, ale podla vlastneho prepoctu. Tiez sa mi zda pri tankovani Jet benzinu mensi rodiel medzi PP a ralom. Potvrdene to ale nemam, nechce sa mi to sledovat a teraz dost malo tankujem :*) -
1zdavu 10.08.06 11:16
« Re: Re: Re: Re:
To: Sir Anton
No poviem to asi tak. Producent t.j. vyrobca si nemoze dovolit nizsie oktanove cislo ani cachre so sirou. Pretoze co sa tyka benzinu je to iny produkt N91 a N95 skladovany na roznych miestach. Co sa tyka siry, tak take prekrocenie by znamenalo "poruchu" na vyrobnom zariadeni a prejavilo by sa to nielen na 2 pumpach, ale na ovela vacsej produkcii. :!:
Ked sa vydava do cisterny, tak je o tom presny doklad s presnymi hodnotami produktu a casom vydaja ktory ma odberatel aj dodavatel. Takze nie je problem spatne zistit odkial pochadza produkt a kedy bol vyrobeny a kto bral pred/za atd. a urobit aj tam kontroly.
Ale ak si objednam benzin N91 a potom ho dam na benzinke nadrze so stojanmi na N95 a predavat pod tymto oktanovym cislom, tak ak nepride tato kontrola nik to nezisti. Ved ako casto chodi kontrola? >:-[] A to este je mozne na benzinke aj "riedit".
Inak benzin "starnutim" straca oktanove cislo. Teda ak sa nemylim. :?: -
modus ponens 10.08.06 10:59
« Re: Re: Re:
1zdavu:
otazka je, ci pumpa ako taka moze nejako zmenit oktanove cislo a ci aj na hodnotu, ktora je mensia ako oficialne najnizsie oktanovy benzin. Bavil som sa s kamosom, co ma pumpu v DE a vravel, ze nielenze oni, ale nikto (v DE?) nepridava do benzinu aditiva priamo na pumpe. To sa robi v rafinerii, na pumpe sa to len preleje do nadrzi.
Takze to zavana niecim horsim ako lokalnym pancovanim PHM. -
modus ponens 10.08.06 10:52
« Re:
Aby som bol presny, tak ten rozdiel nebol nejako dramaticky - napr. ze by mi auto na SK neslo a pod. Ale na AT benzin (pre Belgicko skus B ;-) ) citim lepsi chod motora a rozdiel medzi spotrebou na PP a realom je mensi ako u nas. To vsak nemusi mat na svedomi benzin, ale sikovne nastavene stojany (ale zeby vsade? - netankujem len na jednej pumpe). Prirovnal by som to k rozdielu medzi V-Power (95) a normalnou 95-kou, ktory popisuju nadsenci V-Poweru. :) -
1zdavu 10.08.06 10:48
« Re: Re:
No k tej kvalite nafty a benzinu. Vid flashnews z dnesneho dna:
Vzorka motorovej nafty, ktorú odobrali kontrolóri Inšpektorátu životného prostredia v Košiciach pri kontrole na dvoch malých súkromných čerpacích staniciach v okrese Prešov, obsahovala až 3 066 mg/kg síry oproti limitnej hodnote 50 mg/kg, čo znamená vyše 60-násobné prekročenie povolenej hodnoty. Táto nafta nespĺňala tiež ďalšie dva predpísané parametre. Na druhej čerpacej stanici nedosahoval predpísané hodnoty zasa benzín predávaný s oktánovým číslom 91 a 95. Napríklad benzín predávaný s oktánovým číslom 95 mal v skutočnosti hodnotu iba 90,4. Agentúru SITA o tom informoval hovorca Slovenskej inšpekcie životného prostredia (SIŽP) Michal Štefánek. -
« Bez nadpisu
Mam tiez cosi pojazdene v cudzine a nijaky rozdiel som nezaregistroval, ci som tankoval v SR, CR, AT, DE, FR alebo Belgicku (sakra, ma Belgicko nejaku rozumnu skratku :-) ) Za cely zivot som natankoval zly benzin iba par krat, skoro vzdy na Esso na Bajkalskej (hluk vo vyssich otackach a maly vykon), raz na Shellke na dialnici v CR a raz v Chorvatsku. Nemam pocit, za by to u nas bolo tak vyrazne zle ak netankujes na JRD priamo z nadrze vedlastojaceho traktora. Ale s naftou velke skusenosti nemam, Oktavia TDI ide rovnako nanic na hocijaku naftu >:-[] -
matuS 09.08.06 17:43
« Re:
To nemusi byt zly napad s tym filtrom!!! Udajne to dost pomaha, vravel mi
kamos co robi rozme upravy atd. Udajne staci iba vlozka a deju sa veci. No otazka je co s tymto motorom, ked uz aj tak je silny ako svina.
ja nechcem aby bol silnejsi, ale aby bol zivsi v nizsich otackach a tocivejsi vo vyssich. -
matuS 09.08.06 17:22
« Re:
Co sa kvality PHM tyka, uz som som pisal o svojich skusenostiach s benzinom. Pri tom rakuskom mi ide motor lepsie, tichsie a kultivovanejsie - a s o cosi nizsou spotrebou. Preco by to malo byt s naftou inak?
to je neprijemne zistenie.samozrejme ale, ze v tomto pripade to nemusi nic znamenat. Ja som s moto pojazdil zapad tiez, a ziaden rozdiel nasich voci zahrn. benzinom som nezistil.
Niektory motor je teda na to citlivejsi a druhy nie.
Ja si myslim, ze aj v tych normach, ktore maju japonci, je urcita rezerva, takze aj ked ju splname na hrane, tak ju splname. Aspon v to verim :)