TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
« Pazvuky z prednych dveri
Caute,
mam Avensis kombi 2005 a ozyvaju sa mi take pazvuky z dveri. Normalne su to zvuky, akoby dvere jemne narazali do gumovych tesneni, na velkych nerovnostiach to zadrnci. Mam z toho pocit, akoby po zavreti tie zamky dveri nedrzali pevne na konzole na karoserii. Skusali to uz riesti v PPC teame a pomohli tomu len trochu. Neriesil nahodou niekto tento problem (viem este o jednom avensise, ktory ma toto iste, mozno sa to vyskytuje castejsie).
Dik
marcel
P.S. Ad predchadzajuci prispevok - motor 2.2 D4D 150k - suhlas so vsetkym. Mam na nom uz najazdene asi 12000km, pred tym som mal Ocatviu TDI 66kW. Motor je neporovnatelne tichsi ako TDI. Dieselovy zvuk pocut len ak sa podtoci pod 1500 otacok, nad tym poriadne stichne a pri vytacani ma tiez velmi znesitelny zvuk. Ma citelnu turbodieru, ale nema ten TDI kopanec - ma lepsi priebeh tocaku. Pod 1500 ot nema zmysel nieco riesit, do 2000 ot je to na pohodovu jazdu, nad tym taha velmi pekne. Cca nad 4500 vadne. Spotrebu mam v lete medzi 5.5 az 5.8 (vzdy po natankovani sa to resetne), v zime som mal medzi 5.8 az 6.3, je to najma dochadzanie z devinskej na plynarensku. V cisto mestskej jazde to vie vyskocit aj na 7.5, ale da sa jazdit aj za 5l. Dialnicna jazda priblizne ustalenou 140 km/h na tempomate (s obcasnymi spomaleniami a zrychleniami) sa ustali na cca 6.2. Inak treba si aj uvedomit, ze dieselovy avensis vazi prazdny cca 1.5t, co je dost. Napriek tomu je s tymto motorom prijemne zivy a predbiehanie je bez problemov. Urcite mozem doporucit, k TDI uz by som sa nevratil. -
« avensis jazda
Ahoj, takze cerstve skusenosti z cerstveho avensisu. Dnes som opacil ten novy model. Dokopy sa nic nezmenilo, nie ze by som jazdil so starsim, ale vlastne len kozmeticke upravy a budu trochu inak robene vybavy. Ja som jazdil s D-4D 150k. Fakt je ten ze v aute nepocut takmer nic, pri 110km/h a vypnutom radiu som mal pocit ze mam vypnuty motor. To mi prichadza na mysel otazka preco nerobia automat. Totiz som musel cumet na otacky ako idiot aby som vedel podradit. Jasne ze to je o zvyku a za 20 min. si na afto len tak nezvyknete. Bol to kombik a motor bol fantasticky tichy, keby tam bol otackomer do 7 000ot/min bol by som skalopevne presvedceny ze to je benzin. Auto taha odspodu cca 1 500ot/m zacina tah, na trojku pri 2 500-4 000 je to zatah ako svina, nie vsak turbokopanec!!! Rovnako tak stvrty aj piaty stupen, sestka ani nepadla. Jednotka je len na rozbeh, dvojka nieco podobne, ale trojka stvorka je pecka. Ani na pätku ked som chcel pri 80 km/h obiehat nebol problem. Je to skratka super auto, je tak odhlucnene a tiche ze si pripadate ako vo vakuu a mimo svet okolo. Je treba si na to zvyknut. Uz sa tesim na ten 180k, to musi byt dost mäso >:-[]
Ten totiz je v uzsom vybere. Celkovo hodnotim auto ako velmi dobre, tiche a ten motor je skutocna lahoda. -
« Re: pneu
To SirAnton: Mám stejnou zkušenost. Na letních gumách mám najeto asi 55.000 a na zimákách asi 25.000. Letní by vydržely ještě příští rok, ale jelikož nejsem zstáncem jízdy až na zákonnou hranici dezénu, tak je raději na příští rok pořídím nové. Zimáky mají ještě dezén jako nové, ale mají otřesné jízdní vlastnosti, takže si na letošní zimu už asi také pořídím nové. Byl to dárek k Vánocům. Asi jsem se na nich měl zabít :-) Pneumant = nekupovat !!! -
modus ponens 14.08.06 12:30
« pneu
Co by ma zaujimalo, je opotrebenie pneumatik na dieslovych Avensisoch. Aj ked niekto moze namietnut, ze zalezi od stylu jazdy.
Ja napr. nemam TRC a pri rozbehu sa mi sem-tam stava, ze gumy zapiskaju. Letne vsak maju za sebou takmer 55tis. km a este nevyzeraju na vymenu. Mozno buduci rok... -
« D4D vs VTI
Faktom je, ze dnesne diesely uz nie su to co byvalo prve TDI. AutoBild v teste na 100tkm v Avensise potentoval kat (nekvalitne palivo) a spojku. A ani povrchova hrdza nebola Avensisu cudzia. Testovali 85kW verziu. Dalsia vec, co musis na diesely menit je DPF (filter), ktory postupne budu musiet mat vsetky diesely. Ekonomicky si benzin vylepsuje poziciu pre normalneho smrtelnika s malym km priebehom (do 20tkm). Mne sa 1.8 VVTI celkom pozdava a ta spotreba je tiez slusna. -
modus ponens 14.08.06 10:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
luf:
Mozno moja necitlivost na kvalitu je sposobena tym, ze v SR takmer vyhradne tankujem na Shellke
Ak je pravdou, ze na SK beru vsetky pumpy PHM od Slovnaftu (aj ked udajne napr. METRO nie), tak to mas jedno. Zlu skusenost s V-Power 95 mal kamos v zime pred par rokmi. Pri -17 st. mu zamrzol v nadrzi... :roll:
Lacnejsi benzin je aj na Shell na Roznavskej - tusim este o nieco lacnejsi ako na Panonskej. Pripisujem to skor lokalite. Roznavska je vypadovka na METRO, kde su PHM rel. lacne.
ad kontroly. Jedna vec je otestovat, ci neboli porusene normy a druha vec je porovnat kvalitu s okolitymi krajinami, najma smerom na zapad. -
modus ponens 14.08.06 10:15
« Re: Re:
Brázdič:
Myslím že cenový rozdíl Benzínu 1,8 a 2,0D-4D byl tenkrát menší a 2,0 D-4D jede určitě líp.
Neviem, aky rozdiel bol v CR, ale u nas bol dost velky (tusim 80tis. Skk). Kdesi som pisal predpokladane naklady, pri ktorych by som dieslom (2.0 D-4D) dohnal cenovy rozdiel oproti 1.8-ke pri cca 100tis. km. A to sa mi videla trochu dlha trat, na ktorej sa moze predsalen hocico stat. Nielen motoru, ale napr. aj zmena legislativy (ekologicka dan), resp. zmena rocneho najazdu km.
A co sa tyka toho, co ide lepsie. Zalezi, co vyznavas. Ja by som ten diesel bral kvoli spotrebe (5.5 litra je super), ale ked som na dlhsej ceste, su chvile, ktore by mi ten 2.0 diesel nevyplnil takou radostou ako tato 1.8-ka. ;-) A kedze su to len chvile, tak na spotrebe sa to prilis neodraza. Za nieco vyse 80tis. km mam celkovu spotrebu 7.17, pricom vacsina je po dialnici. -
"-- skrytý --" 12.08.06 10:27
« Bez nadpisu
Mitsi: Jestli to byla reakce na mne nebo Brázdiče,teď nevím. U toho starého TDI(záměrně jsem bral 66kW),tak jasně,tam byl vstřik.tlak nějakých 39MPa,mechanické vstřikovače.81kW jsem záměrně nebral skrz turbo(var.lopatky).Varianty CR jso řádově 4x vyšší tlaky při vstřiku,namáhání je větší.Teď mám 88kW,sice to není raketa,trochu to jede...Nicméně špičkový 2,2 od Toyoty je krásný,parametry OK,předloni jsem na něj v Paříži zíral,nádhera.Osobně bych se toho bál skrz palivo,namáhání a možná i složitost konstrukce.Asi je to cesta pro naftu,nicméně "beze mne". :'-( -
"-- skrytý --" 12.08.06 08:35
« Re: Re: Re: Re:
Vyšší "odolnost" (já bych se zdráhal tohoto výrazu použít) onoho motoru spočívá pouze v tom, že "není nadupaný", tudíž patří mezi méně námahané. Kromě toho je to Toyota se systémem vstřikování od Densa, tedy kvalita. Tohle všechno je Ti ovšem úplně k hov.u, když tam (byť jen) občas naleješ nějaký sajrajt (samozřejmě, že nikoli záměrně). -
« Re: Re: Re:
To Mitsi: No to máš taky pravdu. Když jsem ale ustál tu sračkovou naftu od Shellu, tak snad snad už ustojím všechno. Subjektivně se domnívám, že ten Toyoťácký D-4D je trochu odolnější než konkurenční. U 2,2 D-4D bych si ale tak jistý nebyl. Zejména ne u toho D-CATU 177k. -
"-- skrytý --" 12.08.06 00:11
« Bez nadpisu
Právě tak nějak začínám uvažovat,protože např. těch problémů s turbem co lidé zažívají(jasně,mají je i některé benzíny), ale hlavně vysokotlaké čerpadlo a vstřikovače(neřešme jaký princip), tak to si žádá špičkovou naftu,k tomu pro jistotu aditivum. Stará TDI byla ještě jakž takž blbuvzdorná(malá nadsázka),ale tyhle CR,to je věc. Teď měnil v 80 tis kámoš trubku a vstřikovače u 2,2dCi a protekčně to měl za 80 tis.Špatné palivo....K tomu ještě uhnal turbo(honili studené,nechladili),originál v servise stojí 57, katalyzátor,protože olej proletěl kolem kol v turbu(část přímo,část přes válce).Turbo se také dá nové za polovinu,kat stál 25t...raději to nepočítejme. Turbo bylo vyloženě brutálním zacházením. Tohle vše u nějakého solidního 2 litrového atmosf. benzínu nehrozí. -
« Re:
TO IT: Autíčko je v pohodě, ale myslím že diesel byla dobrá volba. Je fakt že za to co jezdím bych s benzínem nejezdil ani zdaleka. Dříve jsem si furt říkal, že jsem měl možná zvolit benzín a jezdil bych třeba za 8 litrů, ale známý má Corolu Wagon 1,6 benzín a při zhruba stejném stylu jízdy s ní jezdí za 8,2. Avensis je o dost těžší a já jezdím cca za 5,5 litru. i když bych tedy vzal skutečnost, že bych jezdil s Avensisem v benzínu taky za 8,2, tak jsem už ušetřil min. 60.000Kč a auta se zatím rozhodně nehodlám zbavovat. Zatím uvažuji že si ho nechám ještě cca 3 roky a tudíž úspora 120.000Kč. Myslím že cenový rozdíl Benzínu 1,8 a 2,0D-4D byl tenkrát menší a 2,0 D-4D jede určitě líp. Hodnota dieslu při prodeji je také o chlup vyšší, takže další úspora. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
To luf: Jo to je skutečně ta dolu z kopce. Tenkrát jsem jezdil celý den po Praze a všude jsem viděl u Shelek ceny kolem 23Kč. Stále jsem chtěl někde zastavit, ale nebyl čas. Hladové oko svítilo skoro od rána a docela jsem se bál že někde zůstanu viset. V tu chvíli jsem míjel Jetku, kde byla cena za naftu 23Kč a říkla jsem si, že když mají Shellky taky 23, tak zkusím Shell o pár metrů níže. Když jsem k téhle Shellce zajížděl, tak jsem se sotva protahoval mezi kamiony, kterých tam stál celý štrůdl a díky tomu jsem neviděl tu děsnou cenovku 26,90Kč za litr. Dodnes si pamatuji ten šok, když jsem viděl na stojanu ze kterého jsem vytočil už skoro 60litrů cenovku. Nějak jsem v tom pracovním vytížení zapoměl kouknout na cenovku před uchopením pistole. Umíš si asi představit ten vztek, když jsem pak jel po Jižní spojce a ARAL, OMV a pak i jiné Shellky o dost levnější a k tomu všemu auto vůbec nejelo. Do té doby jsem občas tankoval u Aralu a OMV, ale po zkušenosti se Shelkou mám pocit, že je lepší tankovat tam kde je levněji a je tam slušná výtoč. Mizernou naftu asi může mít každý a proč tedy platit víc za stejnou nejistotu. Za celé 3 roky a 80tis.km jsem natankoval blbou naftu jen u té Shelky. Jestli je dnes levnější než jiné, to fakt nevím, protože už se po ní raději nikdy ani neohlížím. Tenkrát to byla snad nejdražší benzínka v Praze. No hlavně že to tenkrát autíčko vydrželo.
S benzínovou Carinou E 1,6 jsem taky tankovával zejména u Globusu a taky nikdy problém. -
"-- skrytý --" 11.08.06 18:16
« Bez nadpisu
to Brazdič: A kua,tos mně nepotěšil.Dolů Baranďákem jsem vždy bral,sice s ohledem na velikost nádrže tak 35 litříků...hm,cosi málo mi to vzalo,ale bral jsem to tak, že běžela klima na plné prdy...takže už mám jasno.
Nicméně u Makra,to bys v Brně udělal jen jednou. V práci jsme měli Megana1,majitel tvrdil,že tam má OK naftu,tak se nic neprověřovalo,daly se tam nové vstřikovače a vydržely na volnoběh 10 min + jízdu asi 400 m a definitivní konec.Prda jak z děla,zakouslé,všechny,uhrálo se to na reklamačku.Jasně že se pak majitel přiznal,že tankoval u Makra v Brně,vypustila se nádrž a barva do zelena,pěna...
Ale asi je to místo od místa.Já mám prostě strach,nicméně s tím Shellem jsi mne dorazil.Díky za info. V JM kraji je Shell OK.
Co Avensis: stále dobrý? Už jsem si zvykl na novou masku,ale jo,podle mne stále bezva auto,ale jak jsem psal,příště raději benzín.Avensis či M6 jsou krásná autíčka. Budu si muset hodit kačkou ;-) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
matuS - len to tu moc neroztrubujme, lebo nam tam zacne chodit este viacej ludi. Uz teraz tam byva dost plno.
Miro - u mna to znamena iba to, ci natankujem cestou do Tesca alebo az ked sa budem vracat. Na Shellke dostanem smart body a tak chodim tam. Iny dovod nemam :-)
Brazdic - Shellka na Barrandove, to je ta dolu kopcom? Ta je vraj znama nekvalitnym benzinom, ale zato ma aj nizku cenu (oproti inym Shellkam v Prahe). Tankoval som tam iba raz a bez problemov, ale kolegovia ma vystrihali, aby som to znovu uz neskusal. V Prahe som tankovaval na tej benzinke pod Nuselakom, uz si nepamatam na znacku (Agip?). Ale cena dobra a kvalita asi tiez, nikdy neboli problemy. -
"-- skrytý --" 11.08.06 13:53
« kvalita benzinu
Ja tankujem kde pride, najcastejsie na JET na slovnaftskej, uz asi 2 roky tankujem hlavne na JET a neviem povedat ze ci ide auto lepsie alebo horsie (pre uplnost 2l benzin 3S-FE)
Jazdim cim dalej pohodovejsie a spotreba velmi kolisa od toho aka trasa a hlavne aka nalada. Nechodim nieco tak casto aby som vedel povedat ze "je to v benzine" priemer je cca 7.5 az 8l na dochadzanie z Pezinka do BA a behacky po okoli
Drobny problem - stoji o korunu viac ako N95