TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
« sedadla
Pokud ma novej Avensis stejna sedadla jako ten starej, tak si myslim, ze jsou v pohode. Mam diesel r.v. 03 a zadnou bolest nebo unavu nepocituju, a to jsem jel v lete 1500 km na jeden zatah. Casto jezdim na otocku z Prahy do Hodonina a nekdy jedu s otcovym Lexusem GS r.v. 2006 a z toho me boli hrozne *.
Ale jak uz tu nekdo psal, co vyhovuje mne, nemusi vyhovovat vam. -
"-- skrytý --" 05.02.07 13:14
« Re:
JJ, taky mám Premium v kůži. Výhoda? Když se to zasviní bahnem, tak houbičku a vodu a je to pryč. Neber ale světlej interiér nebo se z toho zblázníš. (má kolega >:D )
Každopádně se v tom ale svez. Všechny ty kecy tady na fóru jsou subjektivní. Není nad vlastní zkušenost. Už i nejen v Praze je taková konkurence dealerů, že ti to pravděpodobně půjčí i na 3 dny. Takto kupoval kámoš Lagunu. -
"-- skrytý --" 05.02.07 12:58
« Bez nadpisu
Diky za info,
o tech sedadlech jsem uz slysel, ja merim 179. Kdyz to auto budu brat tak ve vybave premium (v Belgii), tam je moznost nastaveni sedadla elektricky a je tam moznost nastaveni i bederni operky. Potahy jsou alcantra/kuze. Mas s touto variantou nejake zkusenosti? Jinak urcite nez si to auto objednam, zkusim testovaci jizdu. -
"-- skrytý --" 05.02.07 11:41
« Bez nadpisu
Každopádně čest.
Spojka je úplně v pohodě. Kdyby ses na to nezeptal, ani by mě nenapadlo o tom psát. Je to prostě OK. Měl jsem spíš strach při podřazování (brždění motorem) že to bude moc cukat. (Mám takovou zkušenost z Primery) Ale je to úplně plynulý, jako by tam ani 400Nm nebylo. Při popojíždění můžeš mít pravou nohu za uchem a levou popouštět spojku. Na volnoběh to nezdechne ani při najíždění na obrubník. (Ale ne v Bulharsku - tam mají vejšku 35cm a někdy i více >:D ) Pokud popojíždíš dlouho a v zimě, motor vychládá. Od určité úrovně začne klapka škrtit výfuk a volnoběžné otáčky se zvýší na 1200. To zajistí, že nezmrzneš >:D
Aby nebyly jen samý pozitiva. Pokud měříš cca nad 175cm, zaměř se na přední sedadla. Mají dle mého názoru krátký sedák i opěradlo. Trvalo mi dlouho, než jsem našel vhodnou polohu, kde záda po delší jízdě nebolí. A to jen díky bederní opěrce, která ale není ve všech výbavách. -
"-- skrytý --" 05.02.07 10:53
« Re: Re: Avensis 2007, motor D-4D 110kW/150k vs. 130kW/177k
Zdravim,
take uvazuju o koupi tohoto auta a zajimam se o verzi s motorem 2,2 D-4D 180 D-CAT (cca cerven). V nekterych recenzich pisou/rikaji, ze je prilis tuha spojka a ze pri rozjezdu musi byt clovek hodne citlivy na pedaly. Jak bys popsal napr. pojizdeni v kolonach? Neni to moc drina pri seslapavani spojky. Budes informovat o zkusenostech (pozitivnich i negativnich) s timto vozem? Hodne by mi to pomohlo. Dekuji. :D -
"-- skrytý --" 05.02.07 10:02
« Bez nadpisu
Jasný. Vím že je to o třídu jinde. Tím víc mě to ale překvapilo. BMW z vlastní dlouhodobé zkušenosti neznám a tabulkové hodnoty jsou mnohdy velmi zavádějící. Mám 2 známé, kteří mají 5-ku Touring (nové). Jeden je maximálně spokojený a všude se s tím chlubí. Druhý se těší až skončí leasing a dá ho pryč. Už měl pár poruch a navíc auto je prostě hlučný. Má automat, který při akceleraci nastaví velmi vysoké (konstantní) otáčky a převodovka řídí moment přenášený na kola. Takže to řve skoro furt. -
Lubos.1 04.02.07 22:49
« Re: Re: Avensis 2007, motor D-4D 110kW/150k vs. 130kW/177k
...2.2 D-CAT ...
- snese srovnání s 525d od BMW. Jel jsem nedávno v BMW 5 touring. Není pružnějsí a oproti Avensisu je hlučnější - celkem mě to překvapilo...
Tento motor je fajn, mne sa v Avensise pacil (napr. viac ako v IS 220d), ale porovnavat ho s 525d od BMW nie je namieste, uz len kvoli odlisnym triedam porovnavanych aut. Ak porovnas D-CAT v Avensise napr., aj s 320d, tak ma BMW navrh kultivovanostou, spotrebou, rozsahom pouzitelnych otacok. A pochybujem, ze x25d bude horise ako x20d. -
"-- skrytý --" 04.02.07 17:24
« Re: Avensis 2007, motor D-4D 110kW/150k vs. 130kW/177k
Zdravím.
Já se taky rozhodoval mezi 110kW a 130kW. Nakonec mám 130kW. Cenově jsem se vlezl do firemního limitu a navíc mi dali výraznou slevu na skladový model, který byl právě k dispozici. Ve 110kW jsem nejel. Jel jsem ale 2.0 D4-D.
Postřehy:
2.0 D4-D
- velmi příjemně vyrovnaný a tichý motor
- v podstatě všude táhne stejně (průběh točivého momentu)
- dle mého názoru úsporný (po městě cca 6.3l)
- na klidnou jízdu naprosto v pohodě, ale při řádném sešlápnutí plynu se oproti běžné svižné akceleraci celkem nic neděje. Neuvadá, ale ani netlačí do sedaček
2.2 D-CAT
- tichý, kultivovaný (3tis.ot. = 180km/h=ticho jak v kostele)
- hlučný, pokud se mu na nižší převodové stupně šlápne na krk a točí se přes 3tis. ot.
- v rozmezí 1800 - 2600 velmi dynamický na 4,5 i 6 rychl. stupeň (kam se hrabe 2.0TDI). V táhlém kopci na 6ku při 120kmh sešlápneš plyn a za chvíli máš na budíku 210.
- snese srovnání s 525d od BMW. Jel jsem nedávno v BMW 5 touring. Není pružnějsí a oproti Avensisu je hlučnější - celkem mě to překvapilo.
- chtěl bych vidět kouzelníka, který se dostane na tabulkové hodnoty spotřeby. Píše se 6.2l ale ať dělám, co dělám, furt jsem na 7.2l. (možná to je i tím, že je to v záběhu a je zima)
- větší citlivost na kvalitu paliva (je to i v manuálu). Naprosto stejnou trasu jsem jel při 150km/h za 9.2l od Essa a 7.5l Alpin Diesel od OMV.
130kW vpodstatě nabízí kombinaci kultivovanosti a možnosti velmi agresivní jízdy, kdy i nad 4tis. ot. nebudeš věřit, že je to diesel a často bude problikávat kontrolka prokluzu kol.
Myslím, že je to hodně o stylu jízdy. Pro klidnou a ekonomickou jízdu 2.0D-4D dle mého soudu stačí. Pokud chceš mít ale možnost občas ukázat záda mnohem dražším autům se šestiválcem tak D-CAT je tvoje volba. >:D
A nebo zlatá střední cesta 110kW? Tady ale nemůžu sloužit - nemám osobní zkušenost.
Ale třeba i tento můj pohled ti pomůže v rozhodování. -
"-- skrytý --" 02.02.07 09:00
« Re: Avensis 2007, motor D-4D 110kW/150k vs. 130kW/177k
Ahoj, nejlepsi by bylo se s obema projet. Resim podobne dilema 125 versus 150. Dnes je vyzkousim a uvidim. Slabsi motor by mel byt tissi a rozdil ve vykonu pry neni prilis citit. Taky zalezi, jaky styl jizdy preferujes - na pohodovou jizdu 150 koni bohate staci (aspon mne).
Pokud jsi aspon trochu "zeleny", tak asi jediny argument pro D4-D 180 je odbourani pevnych castic (ale vyssi spotreba a emise CO2).
Preju hodne spokojenosti, at uz se rozhodnes jakkoliv. -
"-- skrytý --" 01.02.07 21:40
« Avensis 2007, motor D-4D 110kW/150k vs. 130kW/177k
Mam moznost koupit Ave, na zaklade dostupnych udaju se tezko rozhoduje mezi tymito motory. Zatim davam prednost 150k, ma plochejsi krivku zavislosti kroutaku na otackach a v sirsim razsahu otacek. To povazuji za znacnou vyhodu. Znaly a zkusenejsi, poradte prosim. Pri doporuceni 180k uvitam argumenty. Nepiste blaboly prosim. Moc dekuji. -
"-- skrytý --" 01.02.07 13:02
« Brzdeni motorem pri zabehu
Zdravim. Jak to vypada, tak brzy rozsirim rady ridicu Avensis. Doposud jsem jezdil jenom benzinaky, takze bych potreboval poradit. O zabehu motoru jsem nasel informaci dost, ale nevim, jestli je dobre behem zajizdeni brzdit motorem (mam to hrozne zazrane pod kuzi). A jeste jeden dotaz - doporucujete nejaka konkretni aditiva a pokud ano, tak uz behem zajizdeni motoru? Diky moc -
"-- skrytý --" 30.01.07 20:56
« Sv?tlomety
to Sir Anton: dekuji za zpravu, myslim ze vnitrni roseni obou prednich svetlometu znamena nejakou prasklinu a tim pristup vlhka a kdyz auto nebylo bourane tak pricina by mohla byt jak uvadis, zkusim to jeste jednou v servisu vybavit.
Hezky den
Tomino ;-) -
modus ponens 30.01.07 11:30
« Re: Re: sv?tla
Tomas:
Pokial je mne zname, tak primarny dovod spominaneho pripisu na vymenu svetiel bol ten, ze povodne svetlomety mali vnutro z plastu, ktory bol nasledne tepelne namahany a po case nevydrzal (praskal). Nove svetlomety maju tieto casti z kovu. Mne sa svetlomety nerosili, tak neviem, ci to ma k tomu vztah. Ak by Ti vsak praskol vnutorny plast vo svetle, mali by to aj po zaruke uznat ako vyrobnu vadu (vid. ten pripis). Skus sa zastavit v servise a spomenut im vymenu svetiel kvoli tomu plastu. Resp. sa spytaj, ci Ti ich nevymenia, ked Ti ten plast praskne. Drzim palce.
To jsem od těch sedáků trochu odbočil :D