TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
"-- skrytý --" 20.02.07 21:47
« Re: Podtáčení motoru
Diky vsem za reakce. Asi se budu drzet zlate stredni cesty a nenecham to klesnout pod cca 1600-1800 otacek.
Jeste prosim o radu ohledne radia :*) - jak nastavit hlasitost dopravniho vysilani? Strasne to hulaka. Manual se zminuje, ze to jde, ale prekladatel to po sobe asi nikdy necetl (hrozny blabol). Moje dosavadni experimenty byly neuspesne :( -
"-- skrytý --" 20.02.07 15:27
« Podtáčení motoru
Já sice nevím, jak se liší D4D od TDCi, ale bylo mi vysvětleno, že do určitých otáček motoru není dostatečný tlak oleje pro dobré mazání.
Takže nepodtáčet v žádném případě, nekončí to hezky.
V mém případě jsem používal i 5ku a jel jsem mezi 60-70 po městě :*) , což je asi 1500 ot/min u Mondea.
nyní jezdím 50-60 na 4ku a mám asi 1700-1800 ot. Významnější tlak oleje údajně nastává kolem 1800 ot.
To bude pro každé auto specifické...
Mimo město jedu např. na 6ku max 2800 ot., pod 2200 ot. nejdu. -
matuS 20.02.07 14:58
« Re: Par hloupych otazek k D4-D
a nemas to popisane v manuali, lebo ja hej.
Ja som inak dost udiveny ich udajmi, lebo tam pisu, ze pre ekonomicku jazdu sa ma ist tak, aby prvy, druhy a aj treti prev.stupen rozbiehal auto z 1000ot, stvrty asi z 1200 a piaty z 1400. Mi to pride ako podtacanie motora, ale oni asi vedia, co je Ok a co nie.
to s tym turbom by som tiez rad vedel. -
« Skusenosti Avensis 2.2D4-D 110 kW
Avensis pouzivam od septembra 2006. Mam najazdenych 14 000 km.
Spotreba sa zatial pohybuje priemerne medzi 6.5 az 7.0 l. V meste to dokaze zrat az 7.5 .Dochadzam kazdy den do prace 16km a trva mi to 40 az 60 min tak asi preto tych 7.5 .
Pri 130 na dialnici okamzita podla pp je 6.5 az 6.8. Zatial najlepsiu hodnotu som mal nedavno z BA do KE 5.8 l priemerna rychlost bola 85km. V podstate nechodim rychlo dialnica do 140 mimo mesta siroke rovne useky 110 az 120.
Spotreba sa mi zda dost vysoka. Cakal som menej ,ale postupne to klesa.
Do 120 km/hod sa s tym da chodit v pohode pod 6 l potom to uz ide hore.
Problemy zatial ziadne az na pp ,ktory resetuje priemernu spotrebu aj ked netankujem. Robi to vzdy ked je minuta aspon tretine nadrze a zaparkujem v miernom kopci. Po nastartovani a vycuvani na rovnu cestu sa resetne spotreba.
Podvozok treba viac drzat a vyrovnavat v rovnej stope ako som cakal.
Predtym som mal VectruC a chodila rovnejsie. -
"-- skrytý --" 17.02.07 23:55
« Re: Re: Otazky k novemu kombi 2.0 D4-D
matuS
Ad vibrace
Mam pocit, ze v te predvadecce jsem zadne vibrace (spis se jedna o jemne chveni) nezaznamenal. Ale to byl silnejsi motor a navic uz mel najeto 12tis.
BTW kdyz jsem vylezl z auta (sveho), abych si poslechl zvuk motoru, tak jsem doslova cumel, jak silne se klepe ramecek na SPZ. Budu to muset s nekym porovnat...
Ad zvuk pri pritapeni
Ten zvuk vychazi z predni casti a objevuje se az chvili po zapnuti spinace pridavneho topeni. Myslim, ze presne v tu samu dobu zacina topeni fungovat. Frekvence opakovani se zvolna (asi jak vzrusta teplota) zvysuje z vychozich 2Hz na 8Hz (odhadem). Ze by to delalo chlazeni toho topeni? V manualu pisou, ze je normalni, kdyz po vypnuti pridavneho topeni je slyset, jak jeste chvili pote dobiha jeho chladic. -
matuS 17.02.07 22:52
« Re: Otazky k novemu kombi 2.0 D4-D
Zdravim. Vcera jsem koupil noveho Avensise a vsiml jsem si dvou ?zvlastnich? veci:
- v kabine jsou citit vibrace behem stani na neutral. Po rozjezdu zmizi.
spravalo sa takto aj predvadzacie vozidlo?
- pri zapnutem pridavnem topeni je slyset z motoroveho prostoru periodicky zvuk (cca co pul vteriny), jako by nekde neco drhlo.
Je to oboje normalni?
ja pri tom pocujem take akoby cvakanie zo zadnej casti auta, zrejme nejake cerpadielko v nadrzi.
Ze spotreby jsem trochu zklamany. Vim, ze v zabehu je vyssi, ale treba na sestku pri 120km/h mam okamzitou spotrebu 7l/100km. Kdyz trosku uberu plyn, tak uz na tu sestku ztracim rychlost. Doufam, ze si to "sedne".
neviem ako toyotacky dvojlitrovy dizel, ale ten 2,2 je znamy tym, ze je strasne tuhy od nova. Na jednej strane je do cca 5000km naozaj slabsi ako by mal byt, na druhej strane - ja mam 9tis km a nebadam ubytok oleja, zatial co u tdi je dolievanie oleja zo zaciatku bezne.
takze musis jazdit. Chalani co maju is220d hovoria ze este po 15tis km im klesa spotreba.
Co se zabehu tyce (vecne tema), tak mi prodejce rikal, ze on osobne jezdi pianko a opatrne jen prvnich 50km (nula opravdu nechybi), a pak uz jezdi tak, jak je zvykly. Ze pry auta otaci celkem casto a ze lide, co je po nem dedi, se ho vyptavaji, jak to dela, ze ma tak dobre zajeta auta. Muze mit i on pravdu?
a co je to "jak je zvykly"? Ze jazdi s plynom na podlahe? :)
Na zabeh existuje viacero nazorov, ale ja tiez v podstate suhlasim s tym co povedal predajca, ved nakoniec takto to aj odporucaju manualy - nechat auto zahriat a potom mu davat do tela, ale _s citom_.
Prinajhorsom znizis zivotnost agregatu z 500tis km na 400tis.km.... -
"-- skrytý --" 17.02.07 22:28
« Re: BT handsfree - jak na to?
Odpovim si sam :)
Staci podrzet na volantu tlacitko mode pak si popovidat s jednou pani :)
Zatim porad sbiram zkusenosti a musim rict, ze tempomat se mi moc zalibil. Hlavne proto, ze pri dane rychlosti jezdi usporneji nez ja. Holt se musim zlepsit... -
"-- skrytý --" 17.02.07 10:03
« BT handsfree - jak na to?
Prosim vas, muzete mi nekdo poradit s nastavenim originalniho Toyota BT handsfree v Avensisu vyuzivajici std. ovladaci prvky na volantu? Navod nejak nemuzu najit. Myslel jsem, ze telefon (6230 a 6230i) si ho najde, ale nedeje se tak. Jak to sparovat dohromady? Diky. -
"-- skrytý --" 17.02.07 07:25
« Otazky k novemu kombi 2.0 D4-D
Zdravim. Vcera jsem koupil noveho Avensise a vsiml jsem si dvou ?zvlastnich? veci:
- v kabine jsou citit vibrace behem stani na neutral. Po rozjezdu zmizi.
- pri zapnutem pridavnem topeni je slyset z motoroveho prostoru periodicky zvuk (cca co pul vteriny), jako by nekde neco drhlo.
Je to oboje normalni?
Ze spotreby jsem trochu zklamany. Vim, ze v zabehu je vyssi, ale treba na sestku pri 120km/h mam okamzitou spotrebu 7l/100km. Kdyz trosku uberu plyn, tak uz na tu sestku ztracim rychlost. Doufam, ze si to "sedne".
Co se zabehu tyce (vecne tema), tak mi prodejce rikal, ze on osobne jezdi pianko a opatrne jen prvnich 50km (nula opravdu nechybi), a pak uz jezdi tak, jak je zvykly. Ze pry auta otaci celkem casto a ze lide, co je po nem dedi, se ho vyptavaji, jak to dela, ze ma tak dobre zajeta auta. Muze mit i on pravdu?
Diky -
"-- skrytý --" 13.02.07 23:29
« Re: Setrvačník
čau, já měnil setrvačník asi po 85000km. O výrobní vadě nic nevím, ale auto bylo měsíc po záruce a v servisu to opravili zadarmiko z měnším domlouváním, takže je to možný. Přesvědčil jsem je, že není možné aby taková věc odešla tak brzo. Mj. jsem v té době měnil i spojku se kterou jsem měl dost problémy, pak z toho ze servisáků vylezlo že cukání při rozjezdu je zapříčiněno setrvákem - vyměnily setrvák dali další spojku a cukání se zlepšilo, ale ne úplně. Časem jsem se na to vykašlal a jezdíl z občasným cukáním při rozjezdu, postupem času to ustalo, tak čekám kdy bude spojka zase v čudu popř. setrvák. A co ty? jak jsi dopad? -
« Sedadla
Myslím že jsem to tu již prezentoval, ale znovu zopakuji co bych uvítal já:
1, druhé couvací světlo
2, 12V zásuvka v zavazadlovém prostoru
3, plnohodnotné náhradní kolo
Naopak jsem velmi spokojený s:
1, audiosoustavou
2, činností VSC
3, pohodlím (sedačky + podvozek)
S autem jsem v počátcích řešil pár drobností a nyní jezdí jako hodinky stále jako nové. Nepozoruji žádné zhoršení stavu ačkoli mám najeto 94tis.km. U aut jiných značek se vždy vše postupně zhoršovalo, až jsem nevydržel a koupil jiné auto. -
"-- skrytý --" 07.02.07 09:57
« Sedadla
V Avensisu bederní opěrky nemáme a domnívám se, že těm sedadlům trochu mi chybí. Bohužel se do Sol technical nedávaly.
Sedadla v novém Passatovi se mi při krátkodobém posezení jevily pohodlnější (křeslovitější), ale je otázka jak se člověk cítí po dlouhé cestě. Obecně pašíka nemusím.
Jinak ale musím konstatovat, že rozlámaný jsem z Avensisu ještě nikdy nelezl, nejdelší trasa "v kuse" měla cca 500 km (7 hodin jízdy).
Pokud si dobře vzpomínám, tak v Avensisu Sol Tech 02 mi v pořadí podle důležitosti chybí:
1. druhé couvací světlo
2. ASR
3. plnohodnotná rezerva, resp. možnost ji tam rozumně uchytit aby nelítala v díře pro rezervu
4. bederní opěrky
5. odkládací prostor na PET láhev ve dveřích ve stylu OII.
Kdybych teď vybíral auto, tak zase šáhnu po Avensisu, tentokrát už Sol 02 má ESP a tedy i ASR, po faceliftu má prý i tužší stabilizátior přední nápravy, takže se tolik nebude naklánět při prudších manévrech. -
modus ponens 07.02.07 07:12
« sedadla
Ked som pred vyse 3 rokmi vyberal auto, tak jedna z veci, ktora mi na Avensise chybala (podotykam, ze papierovo), boli bederne opierky v sedadlach. Ked som to v tej dobe spomenul znamemu (takisto majitel Avensisu), tak na mna iba prekvapene pozrel so slovami, ze jemu nikdy nechybali. Po 3+ rokoch jazdenia a takmer 100tis. km mu musim dat za pravdu. Sedadla su pohodlne a pojem "vyliezt z auta polamany" poznam len z pocutia. Jazdim casto dlhsie trasy a ani po vyse 2000km dlhej jazde som unavu nepripisal sedadlam. Meriam takmer 2m.
Mozno by bolo zaujimave, ci ma podobny nazor na sedadla v Avensise (ako uviedli na Prime) aj nejaky jeho majitel.
Ad podtáčení: Pokud motor po přidání plynu začne ochotně zrychlovat, tak jej nepodtáčíš. Pokud pro tebe každý menší kopeček znamená, že buď musíš zpomalit, nebo podřadit, tak jej podtáčíš.
Ad překlad: Jako obvykle překladateli nepůjčili auto, takže mu nezbývalo než přeložit to jak nejlépe dokázal. Bohužel občas návod nelze přeložit pořádně, pokud si danou funkci nemlůžeš vyzkoušet, nebo pokud si nemáš u koho ověřit který z možných výkladů je správný.