TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
« Re: Re: Re: Re: Spotreba diesel kombika
To fleggy: Děkuji za poklonu. Asi to mám nějak v noze >:D Teď jsem koupil manželce Scenica 1,9 dCi 88kW. Na spotřebu Avensisu se s ním dostanu leda při ekojízdě, ale fak je, že když jej řídí manželka, jezdí výrazně pomaleji než já, ale spotřebu má vždy o cca 0,5 litru vyšší. Já s ním jezdím za 6,5 a manželka za 7 litrů. I tak jej ale oproti Avensisu šetřím, protože jinak leze spotřeba hned znatelně nahoru a nemám v něm takový pocit jistoty jako v Avensisu, protože má dost měkké odpružení. -
"-- skrytý --" 08.03.07 12:32
« Re: Re: Re: Spotreba diesel kombika
to Zajic Diky za info. Myslim, ze na ten motor mas hodne peknou spotrebu.
Minuly patek jsem zresetoval prumernou spotrebu a po ceste z Bratislavy domu jsem na to trochu slapl (uz bylo najeto neco malo pres 2000km). Po dalnici az po Kuty jsem stridal tempo 160-190km/h. Kdyz jsem sjizdel na Kuty, tak jsem mel prumernou spotrebu 8l. Pak jsem pokracoval pres Kuty, Hodonin a Kromeriz do Prerova. To uz jsem jel podle predpisu, jenom vzdycky za koncem obce jsem co nejrychleji vyrazil. I tak diky okreskam klesla prumerna spotreba na konecnych 6.7l (vse podle PP). Skutecnou spotrebu mivam zhruba o 0.2l vyssi.
Nechapu, jak to delate, ze mate tak nizkou spotrebu. Zvlast Brazdic je mym velkym vzorem :) -
"-- skrytý --" 05.03.07 20:55
« Re: Re: Spotreba diesel kombika
To fleggy:
Těžko se dá porovnávat okamžitá spotřeba při daných otáčkách. Je tam moc neznámých a to včetně typu pneumatik, ale hlavně odporu vzduchu (roste se čtvercem rychlosti). V silném protivětru máš půl litru nahoru ani nevíš jak. Průměr je asi lepší porovnání.
Pro informaci. Teď jsem jel trasu cca 2000km.
80% dálnice (120-150km/h, občas 200 ;-) )
20% ostatní
Kombinovaná spotřeba 6.4l. Ale je to motor 130kW. -
« Bosch Aerotwin
Tak jsem po třech a půl letech usoudil, že by bylo vhodné vyměnit nejen gumičky, ale celé stěrače. Jelikož jsem nedavno četl příspěvek tuším od Kadla, že si koupil stírací lišty Valeo, tak jsem po nich koukal také. Narazil jsem ale na nějaký test, kde Valeo dopadlo tragicky, zejména co se týká rychlého opotřebení. Naopak Bosch AeroTwin dopadly skvěle. Kopil jsem je tedy a je to bomba. Takhle skvěle auto nestíralo snad ani jako nové. Vyzkoušel jsem již mnoho gumiček do stěračů a vyjma origo Toyoťáckých vždy všechny stíraly bídně hned od začátku. Toyoťácké byly dobré, ale tyhle jsou prostě ještě lepší. Když jsem je ale sháněl, nevěděli jaké mi na Avensise mají dát, tak jsem si změřil stávající stěrače, které měly 60/40cm a koupil jsem Bosch AeroTwin na Renault Scenic I, který tomu rozměrově naprosto dopovídal. Má totiž také přesně 60/40cm. Kdyby tedy někdo chtěl pořizovat AeroTwin na nového Avensise od roku 2003, tak mají označení "A 601 S" a pasují skvěle. Dal jsem za ně 700,-Kč, ale běžné stojí kolem 950Kč. Prodává je třeba [odkaz]
Test1: [odkaz]
Test2: [odkaz]
Zdá se že ty testy zaplacené nejsou. -
"-- skrytý --" 28.02.07 18:08
« Re: Vypnuti svetel
Tak ted jsem zmatenejsi vic nez obvykle. V pondeli mi na dalnici nesly zapnout mlhovky v poloze Auto (to vim naprosto jiste). Pred chvili, kdyz jsem jel z prace, tak jsem si vsechno znova vyzkousel a svete div se - ted ty mlhovky, mrchy jedny, sly zapnout i v poloze Auto. Ze by to bylo tim, ze jsem stal? Uz vubec nicemu nerozumim. To auto je na mne moc chytre :/
BTW je zvlastni, ze mi prodejce potvrdil, ze mlhovky a dalkova v poloze Auto zapinat nelze, coz ocividne neni vzdy uplna pravda.
dodatek
Dnes rano mlhovky zase nefungovaly. Asi v tom ma prsty snimac intenzity venkovniho svetla. Zkusim ho zakryt a uvidim. -
"-- skrytý --" 28.02.07 16:48
« Vypnuti svetel
Nazdar vespolek. Uz jsem sem dlouho nic nenapsal :)
Je normalni, ze kdyz je zapnuty motor, tak nelze zhasnout svetla? Byval jsem zvykly vypinat svetla a pak az motor (a zapinat je az po nastartovani). Muj Avensis se chova nasledovne:
- poloha "OFF": sviti potkavacky, nelze zapnout dalkova ani mlhovky, po vypnuti motoru svetla zhasnou
- poloha "parkovaci svetla": sviti parkovacky, nelze zapnout dalkova ani mlhovky (myslim), po vypnuti motoru sviti dal
- poloha "potkavaci svetla": sviti potkavacky, lze zapnout dalkova i mlhovky, po vypnuti motoru sviti dal
- poloha "Auto": sviti potkavacky, lze zapnout dalkova, nelze zapnout mlhovky, po vypnuti motoru ve dne zhasnou, v noci sviti dal a zhasnou az po otevreni a zavreni dveri ridice.
Podobne se to chova pri startu. Jak zapnu elektriku, tak se svetla rozviti s vyjimkou polohy Auto. V te se rozviti hned jenom v noci nebo za sera. Zda se mi to celkem nesetrne k baterce. Nebo to neni takova zatez?
Myslite, ze je mozne chovani ovladace svetel zmenit nejakym jednoduchym zasahem do zapojeni? -
« Re: Spotreba diesel kombika
okamzita spotreba
4.st 1600-2000 3,8 az 4,5. Zvycajne chodim na 4.st 60 km/hod 1600 ot. 3.8l
6.st 2400ot. 140km/hod 6.7. Ale je to dost klamlive. Posledne ked som sa vracal z NR do BA. V Nitre sa mi resetol pp. Cela cesta po dialnici 140 km/hod tempomat na vstupe do BA priemerna spotreba 6.3 a pritom okamzita oscilovala medzi 6.4 az 6.8 .
- ja tiez nemam polohu auto pri svetlach . Mam predfacelitovy model s poslednych skladovych zasob ale nazov vybavy si nepamatam. Na hmlovke ma prekvapilo ze zadna svieti az po zapnuti prednej. Cakal som dva samostatne cudliky. Vacsinou mam potrebu svietit zadnou predna tomu aj tak nepomoze.
- rezim TP pouzivam a zda sa mi byt v poriadku. Hlasitost som nepotreboval menit. -
« Re: Nevyhody Avensise
To fleggy:
Nedavno tu tusim ze Brazdic uvadel par veci, co mu na Avensisu vadi. Osobne bych po tydnu uzivani pridal dalsi tri:
- nelze zapnout mlhovky, kdyz je ovladac svetel v poloze Auto
- pri zavirani kufru (kombi) se musim zaspinit, protoze dvere se nezavrou vlastni vahou
- rezim TP na radiu je nepouzitelny kvuli velke hlasitosti. Prodejce mi sdelil, ze je to tak nastavene od vyrobce a ze to nejde zmenit (coz se mi zda divne, ale budiz).
Jinak je to bezva auto.
- polohu Auto u ovladače světel nemám, takže mi jdou mlhovky v pohodě
- při zavírání kufru se nikdy nezašpiním
- TP nepoužívám, ale když jsem jej kdysi zkoušel, tak bylo tuším OK
Že by byl nový Avensis horší než ten starý ??? -
"-- skrytý --" 27.02.07 07:46
« Nevyhody Avensise
Nedavno tu tusim ze Brazdic uvadel par veci, co mu na Avensisu vadi. Osobne bych po tydnu uzivani pridal dalsi tri:
- nelze zapnout mlhovky, kdyz je ovladac svetel v poloze Auto
- pri zavirani kufru (kombi) se musim zaspinit, protoze dvere se nezavrou vlastni vahou
- rezim TP na radiu je nepouzitelny kvuli velke hlasitosti. Prodejce mi sdelil, ze je to tak nastavene od vyrobce a ze to nejde zmenit (coz se mi zda divne, ale budiz).
Jinak je to bezva auto. -
"-- skrytý --" 27.02.07 07:40
« Spotreba diesel kombika
Majitele 2.0 D4-D 125 a 2.2 D4-D 150, muzete mi, prosim vas, uvest pro srovnani vasi typickou okamzitou spotrebu pri ustalene rychlosti (tempomat) na rovine za podminek
4. st., 2200 ot. (mivam okolo 4,5l/100km)
6. st., 2200 ot. (mivam okolo 7,0l/100km)
Vim, ze behem zajizdeni motoru jeho spotreba casem trochu klesa, ale i tak se mi moje spotreba na 6. stupen zda dost vysoka. Pri jezdeni po okreskach a ve meste je spotreba super, ale dalnice je hruza. Tak jsem se tesil, ze se sestkou usetrim palivo... :(
Diky a doufam, ze tu moc neotravuju. -
"-- skrytý --" 27.02.07 07:35
« Re:
to Zajic to tlacitko tam je/neni podle vybavy. A asi budou existovat i ruzne varianty stejne urovne vybavy, protoze na fotkach na webu je videt, ze i testovane Avensisy SOL tam to tlacitko nemaji.
Napriklad moje vybava nespada ani do jedne z bezne uvadenych kategorii Terra/Sol/atd. Mam neco jako Exclusive, akorat mi chybi xenony, lita kola maji jen 16" a motor je 2.0 D4-D 125. Naopak navic mam tu pseudodrevenou listu. Puvodne jsem chtel ciste Sol, ale jeden prodejce mi nabidl nejvetsi slevu + nejvetsi vybavu + ihned k odberu (a nebyl to predvaci vuz), tak jsem to vzal. -
"-- skrytý --" 26.02.07 09:27
« Rozumnej kluk
Brázdič:
Na rozdíl od Tvého Avensisu jsem nikdy nezůstal stát. Jednou jsem skončil v Luxemburgu na 0 (Wasserbillig). To bylo přesně, možná až moc přesně spočítané, až mne orosilo.
V CR čerpadle je všechno hrozně na knop, minimální tolerance. Na sucho se to fakt dře a nemusí to skončit dobře.
Ale vidím že si dáš poradit. :shock: -
"-- skrytý --" 26.02.07 08:53
« Bez nadpisu
To fleggy: Vím, že je to i v manuálu a znovu jsem si ho potupně nalistoval. Ale tlačítko tam skutečně nemám. Vedle TRC je záslepka a pak až vyhřívání stěračů a zrcátek. Asi je to podle výbavy a motoru. Ty máš manuální klimu nabo automat s duálem? Zvláštní je, že v manuálu je do detailu popsaný, jak to přídavný topení funguje a že žere naftu, ale nic takového mě nikdo z techniků toyoty nepotvrdil. Může mi to být jedno, topí to super, ale já jsem takovej, že dokud nevyšťourám, jak to je, nedám si pokoj. :D -
« Re: Čerpadlo
To Petr T. - vždyť já se snažím, ale když ta nádrž je tak malá >:D Možná se moc spoléhám na záložní 10l kanystr co vozím v kufru, ale netušil jsem že jde o tak závažnou věc. Když jsem to konzultoval v Toyotě před jejím nákupem, tak mi řekli že se nic neděje, když to občas vyjedu do nuly. Že si to samo nacucne a jede to dál. No raději se pokusím být důslednější >:D Na tenhle způsob jízdy jsem si nejvíc zvyknul u bývalé Cariny na LPG. Tankovat jsem vždy jezdil až když jsem LPG vymlátil do poslední kapky a musel jsem přepnout na benzín :D -
« Re: Re: pridavne topeni
To fleggy: Taky jsem měl to tlačítko schované hned u volantu. Prohodil jsem jej ale se záslepkou, která byla hned vedle ovládání zpětných zrcátek a teď na ni vidím celkem dobře. Ta záslepka tam ale asi supluje nastavování sklonu světlometů a to já nemám, jelikož xenony se štelují automaticky samy. Vy ostatní s žárovkami H7 tam asi máte štelování.
Aby ti to s tou spotřebou nebylo líto, dnes jsem dal cvičně 700km v podstatě jen po dálnici a při 140-150km/h byl průměr 7.1l i podle tankování. Zajímavý je, že, vždycky když natankuju ve Švajcu, tak je spotřeba zřetelně nižší. Asi je ten motor hodně háklivej na kvalitu nafty. Ještě před rokem a půl byla u nás v platnosti norma pro množství síry do 300mg/kg. D-CAT má v parametrech do 50mg/kg. To u nás platí teprve od 2005. "Na západě" už se dají sehnat i bezsirná paliva do 10mg/kg, ale jestli se to nějak projevuje ve spalovacím procesu, to netuším.