TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
« To oddie: Re: Avensis a nezávislé topení
To oddie: Jenže Avensis má u motoru D-4D nezávislé topení již ve standardní výbavě, což Oktávka nemá ani v předražené verzi L&K. Dokonce to neobsahuje ani Superb. Fakt je že Škodovky si kupují nenároční zákazníci, tam ta chvilka mrznutí zřejmě nevadí :-)))
-
"-- skrytý --" 24.10.03 12:12
« Re: To Howard: Re: Avensis a nezávislé topení
Hele, a ty blbý škodovky se nedaj koupit taky s nezávislým topením? Já bych řekl, že taky daj - když se to dá jednoduše dodělat i do starý šunky. Takže nic moc objev... Máš to aspoň na dálku, nebo programovatelný, aby se ti to auto vyhřálo ještě než do něj sedneš? To ty lepčí typy uměj - dokonce při tom prohřejou i motór, takže nestartuje úplně promrzlý. -
« To Howard: Re: Avensis a nezávislé topení
To Howard: Ty jsi ještě větší komik, né-li blb, poněvadž oktávka 1,8T sice po 2km topí, ale teprve začíná a dnešní diesely topí třeba po 10-15km, díky kvalitnímu spalování bez zbytečných tepelných ztrát. Proto si majitelé TDi PD u Škodovek a Passatů tolik stěžují na dlouhý ohřev interéru. Proč bych ale mrznul v blbý Škodovce, když si v Avensisu zatopím ve chviličce tam mám na tričko s krátkým rukávem :-))))
-
« Avensis a nezávislé topení
Tak jsem se snažil vysledovat jak funguje nezávislé topení. Po cca 1-2km začíná jít z ventilace teplý vzduch a po cca 5km už je fakt velice příjemně teplý. V každém případě je ale nutné vypnout automatiku a nastavit si ručně prou vzduchu. Automatika to totiž pustí až za dost dlouhou dobu. Zřejmě vychází z teploty motoru a sepne až když je motor dostatečně teplý, ale když se to nastaví ručně, tak to hřeje ještě před tím, než se vůbec stačí pohnout ukazatel teploty motoru. -
"-- skrytý --" 20.10.03 12:36
« Re: Avensis a vyjeté koleje
kadell: motoráři mají takový velice oblíbený graf, který ukazuje na svislé ose dávku paliva (tedy jedno stříknutí tryskou) a na vodorovné "spotřebovávaný" točivý moment. A ta křivka vypadá asi tak, že nejdřív z nekonečna cca exponenciálně klesá a pak navazuje přibližně na spodní čáast paraboly, která má ten inflexní bod ještě trochu níž, než by ho měla normálně a je v místě max. točivého momentu - tedy z něj plyne, že motor má bez odběru Mk nekonečnou dávku paliva a při odběru max. Mk minimální dávku paliva. Samozřejmě že ta nekončná je nějakým způsobem snížená, ale pořád toho tam jde nejvíc. Jenže nějak už si nepamatuju proč přesně to tak je. -
« Re: Avensis a vyjeté koleje
To kadell: Tak co, už sis pustil nezávislé topení? Je to docela bašta, ale podle návodu jsem čekal že sepne topení a z ventilace hned půjde velmi teplý vzduch. Jak se ale ukázalo, tak jde spíš o to, že z ventilace jde lehce teplý vzduch až po chvilce a ta teplota by mohla být výrazně vyšší, ale i tak je to příjemné. Funguje ti to stejně ? -
« Re: Avensis a vyjeté koleje
To kadell: To je přece logické že když stojíš s nastartovaným motorem, tak ti leze průměrná spotřeba. Vždyť spotřebováváš naftu a nejedeš. Stejně tak ti musí rapidně lézt průměrná spotřeba když couváš, protože ti ubýbá vzdálenost a i nafta. Musel bys ale couvat dost daleko, aby to bylo na průměrné spotřebě znát.
-
« Re: Avensis a vyjeté koleje
Někdy méně, znamená více:-). Myslím, že nic nezkazíš, když tam dáš 215/45 ZR17. Tenhle rozměr se dává na Avensis s motorem 2,4 l, ale je možný, že bude mít jinak nastvenej podvozek. Ty 17" jsou fakt znát, ale jak říkám. Je to ještě snesitelný a vcelku i pohodlný. Jen jsem si na přejezdu překousl jazyk:-). To si dělám srandu. Dneska jsem přišel na pěknou kravinu. Když necháš motor na volnoběh, tak se zvětšuje průměrná spotřeba. Dneska jsem měl zapnutej motor 15 minut a spotřeba vylezla z 6,1 na 6,6 l.