TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
« Pneumanty
Tak už vím proč mi to na těch nových zimákách plavalo. Ty experti mi je v pneuservisu nahustili na 2,1 a správně se mají dle výrobce hustit 2,4 - 2,7. Ještě že se mě ptali kolik tam mají dát. Řekl jsem jim ať je dají na 2,4 a oni si to zredukovali na 2,1. Zase se potvrdila má zkušenost. Co není origoš od Toyoty z fabriky, s tím je vždy nějaký problém. -
« Re: Dneska přezouvám na zimáky
To matuS: Já nesrovnávám Oktávku s Avensisem, poněvadž bych srovnával nesrovnatelné. Nejsem ten kdo začal jako první tvrdit že je Oktávka lepší než Avensis, což je samozřejmě blbost. Již několikrát jsem psal, že pokud někdo chce porovnávat Oktávku, tak ať sáhne přinejmenším k Corole, ale i ta je na tom s jízdníma vlastnostma o poznání lépe. Celé to tkví jen v tom, že jsem odpovídal Howardovi na nedokončenou narážku :-)) Pochopil si to ??? -
modus ponens 28.10.03 20:13
« Re: Dneska přezouvám na zimáky
to Mitsi: Ja som pozeral testy na UG 6 a prekvapilo ma, ze napr. na 14"-kach vysli dost zle, no na 15"-kach boli v ADAC teste "sehr empfehlenswert" (www.reifendirekt.de). Neviem, cim to je, ale kazdopadne: kedze potrebujem kupit rozmer 205/55 R16, tak sa zrejme na vysledky testov inych rozmerov spolahnut nemozem. :-((
Dnes som si vsimol zaparkovany novy Avensis uz so zimnymi pneu a boli to Bridgestone Blizzak LM-22... -
"-- skrytý --" 28.10.03 09:21
« Re: Dneska přezouvám na zimáky
Stručné porovnání GY UG 6 a Nokian WR -
GoodYear UG 6: závažné problémy s trakcí, a to i na suchu; poněkud vágní reakce na pohyby volantu při jízdě přímo; problematický přechod z přímé jízdy do zatáčky (výrazné "žvýknutí" dezénu nebo snad přes hranu běhounu?), tato vlastnost se zhoršuje se zhoršujícími se povětrnostními podmínkami; nedostatečné boční vedení/nejhorší je ovšem ostré projíždění zatáček - guma se chová korektně (tedy až po "nasazení" zatáčky) pouze v tom případě, když jde o kvalitní povrch (nesmí tam být příčné nerovnosti), zatáčku o rovnoměrném poloměru (kolik takových je?) a v zatáčce nedochází ke změnám dynamického zatížení (tj. když nepotřebuji korigovat rychlost plynem a už vůbec ne brzdami); brzdění průměr; ovalita OK, valivý odpor nic moc; jinak velmi tichá (na všech druzích povrchu) a pohodlná. Zatím žádné zkušenosti z jízdy na sněhu! Předběžný závěr: Dobrý průměr pro řidiče, kteří jezdí opatrně v zatáčkách a nejsou milovníky "rychlých startů". Nokian WR: Z hlediska jízdních vlastností se blíží průměru letních gum, oproti nim však má "za studena" mnohem lepší trakci; neškodilo by více směrové stability při jízdě přímo (zvýšená citlivost na boční vítr a vyjeté koleje), výrazná zvuková/hluková kulisa ("mlaskání", resp. pocit lepení gumy k vozovce) při jízdě po od kamionů dokonale vyhlazeného asfaltu nebo po stříkaném vodorovném značení; zatáčky super, přitom je ale pohodlná; brzdění opět témeř na úrovni letňáků (srovnávám např. s Pirelli P7); ovalita OK; valivý odpor super; vzhled super. Opět zatím žádné zkušenosti z jízdy na sněhu! Předběžný závěr: Guma pro toho, kdo ani v zimě nechce slevit z nároků na sportovní styl jízdy. PS: Jedná se o mé osobní subjektivní hodnocení na základě zatím pouze několika stovek ujetých km při teplotách těsně nad nulou na suchém i mokrém povrchu, které jde do orčité míry proti výsledkům testů. Jedno však už vím docela jistě: UG6 bych příště nekoupil. Stále jsou však o dost lepší, než Michelin Alpin - ty raději nikdy více!!! -
« Re: Dneska přezouvám na zimáky
To SirAnton: To že jsou Micheliny zatraceně drahý, to je pravda, ale na silnici se ti odmění skvělými jízdními vlastnostmi. Dneska jsem trochu provětral ty Pneumanty a je to docela bída. Byl to dárek, tak už je nějak odjezdím, ale vůbec nejdou za volantem. Je to praktická ukázka toho, jak můžou pneumatiky snížit jízdní vlastnosti. Uvidíme co dokážou na sněhu. -
modus ponens 27.10.03 19:11
« Re: Dneska přezouvám na zimáky
To Brázdič, Lubos1: Micheliny su dobre, ale ich cena je doslova odstrasujuca. Este by som bol ochotny ist (cenovo) do Goodyear Ultra Grip 6, prip. Bridgestone Blizzak, ci Pirelli Snowsport. Nemam vsak ziadne prakticke skusenosti ludi, co ich maju (na testy sa neda bezvyhradne spoliehat). No a potom su tu cenovo prijatelnejsie znacky ako Nokian, Vredestein, Fulda... Stoji za to ist do tych drahsich?
Trochu som pozeral po rozmeroch a zistil som, ze najuzsie 16"-ky su 205. Takze si nepomozem (kedze chcem pouzit povodne ocelove rafky) a budem musiet zachovat rozmer 205/55 R16. ;-( -
« Re: Dneska přezouvám na zimáky
To SirAnton: Být po mém tak bych zvolil Michelin, ale jelikož to je předběžný dárek od rodičů k Vánocům, tak jsem si nemohl vybírat. Nechtěl jsem jim kazit radost protože sám nevím co by mi mohli dát. Vše co potřebuji si vždy hned koupím a tak je těžké pro mně něco vymyslet. Také se říká darovanému koni na zuby nekoukej. Mám tedy Pneumant 205/55 R16 a zatím jsem toho na nich moc nenajel, ale buď mi je málo nahustili, nebo trochu plavou. Budu muset nastudovat na kolik se mají správně hustit a zjistit jaký tlak v nich je. Vůbec se mi do toho ale nechce. Ani nevím kam jsem zahrabal manometr :-))
-
« Re: To Howard: Re: Avensis a nezávislé topení
To Howard: U benzínů bych také nevyzdvihoval nezávislé topení, poněvadž tam není až tak nutné, ale vyzdvihuji ho jako skvělou věc právě u dieslu, poněvadž obzvláště motory Comonrail a Pumpe Düse mají dost pomalý ohřev. Každopádně ale se ale ani benzíňák neohřívá jako motor z přídavným topením a to jsem u Oktávky ještě neviděl, nebo ty jo? Škodovka ho sice má v nabídce, ale raději nechá lidi mrnout :-)) Asi je to tím že za něj chce moc peněz :-))
-
« To tomcat: Re: Avensis a nezávislé topení
To tomcat: Já jsem nepsal že si můžu sednout do vymrzlé Oktávky rovnou v tričku, já jsem psal že se člověk v Avensisu může za chvíli svléknout do trička a to je rozdíl. Ty si tam lez klidně ve spodním prádle, když ti ta sedačka tak hřeje. Dobře vím co dokáže vyhívaná sedačka, ale na nezávislé topení nemá.
-
Howard 24.10.03 17:09
« Re: To Howard: Re: Avensis a nezávislé topení
to brazdic: Hele hele mladej, nejdriv si to po sobe precti a pak delej ramena. Ja reagoval na tvoji desinformaci o benzinovych autech a topeni po 6-8km. TDI ani D-4D me nezajimaji neb nemam rad traktory :o)
Co se nezavisleho topeni tyce - muzes si ho do Octavky samozrejme dokoupit vcetne dalkoveho ovladani, tak nevim, co zase odbocujes a kvokas...