TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
« Re: Vylepšení
To kadell: Ten nový motor bude určitě zase D-4D. Má se jednat o stejný motor, jen má mít zvýšený výkon. D-CAT je jen nějaký název pro dieslový katalyzátor u Toyoty. Jen jsme tady řešili, zda-li ho už naše Avensisy mají, nebo je budou montovat až do výkonnějších verzí. Mrzí mě že už nevím, kde jsem článek o tom novém motoru viděl, ale bylo to někdy v červnu letoního roku.
-
« Stabilizační systém.
Dnes jsem poprvé vyzkoušel VSC v běžném provozu. Trochu jsem pospíchal a najednou mi v jedné ostré zatáčce auto jakoby přibrzdilo, aniž bych se dotkl brzdového pedálu. V tom jsem si všiml že mi probliklo VSC a když jsem mrknul do zpětného zrcátka, tak jsem si všiml krásně zledovatělého pruhu, jenž vedl přes silnici. Ze strany odkud jsem přijížděl to vůbec nebylo vidět, ale při pohledu zpět se led pěkně leskl. Asi nějaký potůček přes silnici, co do rána zmrzl. Život mi to dnes asi nezachránilo, ale rozhodně to pomohlo. -
« Re: Vylepšení
To našrot: Jseš si s tím jistý? Já jsem četl v nějakých materiálech od Toyoty, že dieslové motory nových Avensisů již teď splňují normu Euro4 a že zhruba od listopadu budou navíc vybaveny filtrem pevných částic, který ještě sníží již tak nízké emise. Jinak tam taky psali, že Toyota již testuje turbodiesel D-4D s výkonem 100kW. Původně jsem myslel, že s ním Toyota přijde současně s filtrem pevných částic.
-
"-- skrytý --" 14.11.03 11:56
« Re: My Avensis
Brázdič: to není tak strašný - v mém případě stojí jedna taková středně použitelná Catia (specializovaný konstrukční software) vč. 1 licence cca 600tis., hodně dobrá milion. A aby se něco stihlo, tak musí mít člověk aspoň 5 konstruktérů (tedy 5 licencí na software) a každému počítač, kterému nebude všechno trvat týden (tedy dalších cca 100tis. jen za 1 počítadlo - takže zatím jsme na cca 5mil. a to ještě není kde pracovat a už vůbec ne pro koho ;o) ), k tomu nějaké to příslušenství (což je ve srovnání s ostatním prkotina - cca dalších 100tis.) a dál místo, kde se dá pracovat atp. Počítal jsem jen peníze do začátku... -
« Re: My Avensis
To našrot: To by ses divil kolik je na to potřeba peněz do začátku. Mám ve firmě 5 počítačů, servisní vybavení za 0,5 milionu a skladové zásoby za cca 2,5 mil. K tomu musíš připočítat kopírku, fax, prodejní pulty a a jiný nábytek, zabezpečení, pojištění, platy pro zaměstnance, provoz aut.... Dnes bych se vrhl na něco úplně jiného, ale po 11 letech podnikání jsem v tomto oboru už dost zavedený a nechce se mi znovu začínat. Před pár lety jsem uvažoval o autosalonu, ale chyběly finance a těch je na autosalon potřeba zatraceně hodně. -
"-- skrytý --" 13.11.03 22:12
« Re: My Avensis
Brázdič: hmm, tak to je dneska poměrně slušně výdělečný obor podnikání (za 3 koupím, za 15 prodám a ty 3% mi bohatě stačí k obživě ;o)) ). Hlavně do začátku to ani nechce moc financí. Já za 2 měsíce končím školu, ale kdybych chtěl podnikat, tak bych asi pro nejlevnější začátky udělal konstrukční kancelář, ale i na tu bych potřeboval aspoň 1,5 - 2mil. jen na software a poč. vybavení :o( Takže se podnikání, pokud se nestane nějaký zázrak, konat asi nebude...
Spíš by mě ale zajímalo, jak se dá auto odepisovat a koupit bez daně? Jste v tom někdo zběhlý? -
"-- skrytý --" 13.11.03 22:07
« Re: Vylepšení
Jenže ten FAP Toyota mít nikdy nebude, protože má ten jejich D-CAT (mimochodem licenci na výrobu a používání koupilo i VW, ale ještě to nepoužívají - myslím, že až u těch nových 2litrových dieslů je), který redukuje jak NOx, tak pevné částice a čistit se nemusí, protože ty pevné nespálené uhlovodíky vlastně znovu spaluje. Takže FAP bude ve všech dieslech za chvíli minulostí. -
« Re: Vylepšení
Ještě bych rád dodal, že jsem moc rád že v mém ropákovi ještě nemám FAP (flitr pevných částic). Snižuje to výkon, zvyšuje spotřebu a časem se to musí měnit a není to nic levného. Navíc mi to nečudí ani bez něj. Jestli by měl mít někdo FAP, tak jsou to TDi od VW Group. Někdy člověk vidí fungl novou oktávku a hulí jak parní lokomotiva. -
« Vylepšení
To palom: Docela by mě zajímalo jak vylepšily to uchycení vertikální sítě. Jinak ten bzučák ať si klidně bzučí, když si spolujezdec nevezme pásy. Když dojde k nehodě a airbag ho zabije, tak to odnese vždy řidič. Jen bych malinko zvedl práh rychlosti, při které dojde k aktivaci bzučáku. Často totiž vyjedu z garáže a jak to rychle odpíchnu, tak mi sepne bzučák ještě dřív než dojedu k vratům a tak to musím buď nechat pípat dokud neprojedu vratama a nezavřu je, nebo se symbolicky připoutat a odpoutat, aby to ztichlo :-) Ideálním stavem je když nepospíchám a nepřekročím na zahradě rychlost 15km/hod, ale ta velká zahrada svádí :-)
-
modus ponens 13.11.03 12:27
« Re: My Avensis
to Kadell: tak zbehni do servisu, nech to opravia. Su to naozaj prkotiny (s tou kontrolkou otvoreneho kufra), ale prave preto by som tam zbehol. Je to chvilka, kym Ti to opravia, nemusis tam nechavat auto cely den...
Licovanie som este nepozeral. Ale mozno to tak ma byt, pozriem pre istotu u seba.
Na spataku mam aj ja jedno tlacitko...