TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
Saab 19.11.03 14:06
« Re: Vylepšení
Já ten Autosalon viděl a říkali tam, že většina evropských zemí měla jinou metodiku zařazování aut než mi (ČR) a byl na nás vyvíjen tlak, abychom tu normu sladili s ostatními a proto je teď Octávka ve střední třídě. Dle této normy je Octávka zařazena do střední třídy i v testech EuroNCAP. Teď je Octávka nejlevnější a nejhorší auto střední třídy nebo snad někdo zná auto střední třídy, které je na tom prostorově tak tragicky ? :-) -
modus ponens 19.11.03 14:01
« Re: Auto SirAntona
No, medzivysledky zatial moc nemam. Najazdil som zatial necelych 900 km, od posledneho prispevku som este netankoval, takze spotrebu nepoznam - PP sice ukazuje 7.1, ale viac verim svojim vypoctom ;-).
Co som si ale vsimol a trochu ma prekvapilo, je kilometrovnik. Na ceste, ktoru poznam z merani na predoslom aute, mi nameral o necelych 20 km menej (namiesto 500km cca 480). Neviem, ci to mozem pripisat novym pneumatikam (vdaka vysokemu dezenu ma aj koleso vacsi obvod, a teda sa na konstantnej drahe menejkrat otoci ako koleso so zodratym dezenom) - nerobil som totiz vypocty, ci je to realne. Ale v takom pripade by nesedela presnost tachometra (test so stacionarnym radarom). Uvidime, dam si na to pozor a odmeriam este par znamych tras, ci ta odchylka nebola sposobena niecim inym (napr. ze som tu trasu nesiel nejako inac; prip. sposobom merania).
Este ku kufru. Kupil som zimne pneu (Dunlopy 16") a chcel som ich dat do kufra - na prezutie do servisu. Ledva-ledva sa mi tam vosli, aj to len tak, ze sa musia trochu stlacit, z coho vyplyva, ze ak uz budu na diskoch, tak budem musiet bud sklopit zadne sedadla alebo dat dole plato. Trochu ma to pri takom objeme kufra mrzi, ale stale lepsie, ako keby som mal sedan. Tam by som asi moc nenaspekuloval. Alebo ake ma kadell skusenosti?
Takmer som zabudol: pozeral som zbezne na tu palubku. Napravo sa mi vidi rovnaka medzera ako nalavo. Aky velky rozdiel tam mal byt? -
modus ponens 19.11.03 12:24
« Re: Tridy
to all: myslim, ze je to v podstate jedno. Ak by aj bola 'oficialnym' meritkom celkova dlzka auta, tak kazdy z kupujucich si predsa pozrie, co kupuje a podla toho, co chce, aj kupi. A v pripade Octavie (nechcem sa do nej navazat - ine auto, ktore by som mohol uviest, ma proste nenapada) je to jasne. Napokon, co je to za auto strednej triedy, ked sa don nevojdu 4 trochu nadpriemerne vysoke osoby? Otazka je, ci sa don vojdu 4 priemerne vysoke osoby a aky stupen pohodlia (priestorovo) maju. Skor o tomto by malo byt kategorizovanie aut do tried, a nie o tom, ake problemy budem mat so zaparkovanim v meste (o tom jedinom totiz podla mna vypoveda celkova dlzka auta ako taka). -
« Re: Vylepšení
Brazdic: No, faktom je, ze cenou Octavka vyssich modelov uz do strednej triedy pomaly patri. Da sa toto zaradenie ale pochopit, kedze Skoda moze dalej drzat image lacneho auta - kup auto strednej triedy za 400 litrov ci kolko najlacnejsia Octavka stoji (odhliadnuc od toho, ze ide o auto s motorom 1.4 a jednym airbagom). Inak s Tebou nesuhlasim, v ams v "Auto des Jahres" je Octavka samozrejme v NST - kufor auto o triedu vyssie neposunie. -
« Re: Vylepšení
To našrot a dabel: Ve světě se uta již delší dobu řadí do daných kategorií podle celikosti, ale u nás to bylo podle rozvoru. Nevím kdo přišel se změnou a kdy proběhla. ale zrovna tuto sobotu v TV běžel Autosalon, ve kterém výslovně říkali, že se spousta lidí si myslí že Oktávka je stále nižší střední třída, ale upozorňovali, že tomu již tak není a že to bylo dle starého způsobu zařazování, které se již nepoužívá. Dnes se u nás používá stejný způsob řazení do tříd, jako v ostatních evropských zemích.
-
« Re: Vylepšení
nasrot: Jasnacka. Motor 2.0V6, 144 konikov. Robila sa len do toho "najagresivnejsieho" modelu 323F, napriklad je tu: [odkaz] id=11111111121950277 (vyhodte medzeru). Robila sa v case 94-97, v case, ked Mazda mala progresivny design a do kazdeho modelu V6, v case, ked prisiel rad Xedos, proste v "zlatych casoch". Potom ju kupil Ford a pre europske trhy sestvalce "zatrhol", udajne pre nedostatok dopytu (V6tiek sa ale predalo dost, hlavne 2.5V6 v 626). Pre Japonsko a Ameriku maju dalej volnost, napr. v USA sa predava Mazda6 s 3.0V6 motorom a 220 konikmi - to by som sa asi nechal ukecat! -
"-- skrytý --" 17.11.03 19:18
« Re: Vylepšení
dabel: 323jku dělali s V6tkou? To jsem ještě neslyšel. V kterých letech? Jinak šestiválce dělají japonci pořád, ale jen do těch aut "vyšší kategorie" (Subaru Legacy, Toyota Camry, Lexus IS200, Nissan Maxima atd.). Akorát dneska jsou takové všeobecné tendence dělat auta čím dál větší a proto každý očekává, že by auto střední třídy, které je dneska stejně velké ne-li větší, jako byla vyšší třída před 10ti lety, mělo mít také nějaký extra velký motor. -
« Re: Vylepšení
Brazdic: ako moze trosku nafuknuty Golf patrit do strednej triedy? To nie, to je volaka haluz ;)) Ad sestvalce: no nie je to tak davno, co Japonci sestvalce mali - a dokonca aj v NST. Mazda 323 V6 a 626 V6 ;)) * Ford, ze im to zatrhli :-( Teraz ostal uz len Galant 2500V6 a je to skoda :( -
"-- skrytý --" 16.11.03 07:55
« Re: Vylepšení
rbaron: a už jsi někdy viděl od japonců auto střední třídy (a nebyl to Lexus nebo Infiniti...), tedy úroveň stejná, jako např. kokotávka, které by mělo možnost takových pitomostí, jako je kožené čalounění a víc než 4 válcový motor? Já tedy ne. A to se mi na japonských autech líbí, protože si na nic nehrajou, narozdíl od evropských.