TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
« Re: Vylepšení
našrot: Co je to zase za rádobysprávňácký řeči, jestli si japonci na něco hrajou? Když mohla bejt kůže i v Peugeotu 205 nebo Fiatu Uno (Ano, je to tak), nechápu, proč to nejde u konkurenta Passatu. Myslím si, že auta jako Accord nebo M6 můžou převálcovat i konkurenty s delší tradicí, ovšem těžko jim to půjde, když mají na výběr ze dvou čtyřválcových motorů a dvou vnitřků v hadru, to teda pardon. -
"-- skrytý --" 21.11.03 00:00
« Re: Auto SirAntona
bambione: už to tu různě bylo několikrát probírané a taky jsem tu už i psal, že dneska jsou motory 100% bezzáběhové (způsob návrhu a výroby je jiný, než před 10ti a více lety) a už ve fabrice, když ho poprvé zkouší, tak ho nechávají běžet naplno. Jinak záběh celého auta (aby si "sedlo") se počítá cca 10-50hodin (normovaná průměrná rychlost pro takovéto údaje je 60 km/h - tedy 600-3000km, ale to už je extrém, průměrně stačí do cca 1500km). A pokud jde o "vychování" motoru - tak částečně se jeho pružnost dá ovlivnit způsobem namáhání jednotlivých součástí (tedy jestli jsou namáhány více dynamicky nebo méně) a dále dneska si řídící jednotky ukládají způsob jízdy a těm po určitém potřebném množství nashromážděných dat přizpůsobují řízení motoru. -
modus ponens 20.11.03 13:04
« Re: Auto SirAntona
to bambinone: ono dost zalezi na tych cislach. Ja tiez verim na zabehavanie noveho motoru. Ale ci je to 1500kom alebo 4000km, to je uz rozdiel. Najma pre ludi, co najazdia 10tis. km rocne by tych 4tis. znamenalo polroka... ;-)
Ja som len chcel povedat, ze sa dost tazko da s autom jazdit 4000km bez prudsieho zabrzdenia. To by som musel jazdit iba o druhej-trejet rano, kedy su cesty prazdne, prip. ist ako dochodca - s dvojnasobnym odstupom od auta predo mnou (aby som stihol zabrzdit jemne). :-) -
« Re: Auto SirAntona
SirAnton: ja tedy na zajizdeni "verim", byt v manualu a u prodejcu rikaji, ze uz to je dnes skoro jedno. minimalne myslim, ze se auto nema jeden (dva, tri) tisice km pretacet (4000+) a soucasne ale stridat ruzne otacky - chvili nize, chvili vyse, aby nebylo pozdeji line. mozna to jsou povery. take se rika jak se motor po cca peti, deseti, anebo patnacti tisici "probudi". spise bych myslel, ze za to muze computer, ktery drzi auto zpocatku na uzde a vlastne tak zajizdi auto za nas... -
modus ponens 20.11.03 12:43
« Re: Auto SirAntona
to bambinone: ja som sa pri preberani auta pytal, ako mam auto zabehavat. Mam pocit, ze univerzalny algoritmus nie je. V manuale pisu o doporuceniach, no ja uz mam najazdenych 900km, takze pomaly asi zacnem dvihat aj otacky (plynulo) a ani prudke brzdenie by nemal byt problem.
Az tak prudko som zase nepribrzdil, piska(lo) mi to len pri dobrzdovani, a tak som dobrzdoval silnejsie. Nie vsak prudko. Aj preto to chcem este sledovat.
Napadlo ma to preto, lebo kamos mal s 307 SW problem, ze mu od novoti nenormalne piskali brzdy. Riesil to nejako v servise, tusim mu menili kotuce alebo co. -
« Re: Auto SirAntona
s tim prudkym brzdenim nevim... v autohausu mne rikali naopak, abych se vyvaroval prvnich X set kilometru prudkemu brzdeni - zaslapnuti - a brzdil co mozna nejplynuleji. mne avensis nejprve pri pribrzdeni hucel, postupne to zjemnovalo, dnes mne poprve (po cca 600 km) piskal) a doufam, ze to take prejde. pri prudkem zaslapnuti, se nejspis strhne nevyzrala vrstvicka na kotoucich a brzdeni by nemuselo byt pozdeji tak hladke. odbornik ale rozhodne nejsem... -
modus ponens 20.11.03 12:26
« Re: NST
to Lubos1: neviem, ako je to s mini-vanmi (307 SW, Picasso, Scenic, Corolla Verso ...) a triedami. V tychto autach je ovela viac miesta nez v ich klasickych surodencov (307, Xsara, Megane, Corolla). Razvory teraz neviem takto narychlo porovnat, ale myslim, ze je to sposobene predovsetkym zdvihnutim vysky auta a nasledne aj posedu cestujucich. Preto neviem, ci sa tieto auta neradia do samostatnej kategorie.
Napr. ked som sedel v Scenicu vzadu, nechapal, som kolko miesta mam na nohy. Citil som sa sice trochu ako v autobuse (posedom), ale sediet sa dalo. Za volantom to bolo s pocitom horsie, to som mal uz naozaj pocit, ze soferujem autobus/nakladak. Volant natoceny dohora, chybala mu uz len gula. ;-)) -
« Re: Auto SirAntona
SirAnton: Kdyz se podivas na tu listu pod vydechem a klikou, tak tam je ta mezera videt nejvic. Jinak to piskani jsem zatim neresil, ale dam na tvoji radu. Zkusim prudseji zabrzdit a treba to fakt prestane. Ale jak se toho zbavit opravdu nevim, jedine snad namazat kotouce olejem:-))) -
modus ponens 20.11.03 11:31
« Re: Auto SirAntona
to kadell: A co si s tym piskanim robil? Nechal to tak? Ja som parkrat prudsie pribrzdil a zazdalo sa mi, ze to pominulo. Este to vsak budem sledovat, ci sa to neobjavi zase. Mas nejaky tip, co by to mohlo byt, resp. co by mohlo pomoct?
Tie medzery sa mi z fotiek nezdaju moc odlisne. Mozno trochu. Pripustam ale, ze v reale to moze vyzerat inak. Ako si na to prisiel? Len tak, na pohlad? Skusim to u seba nejako premerat. -
Lubos.1 19.11.03 23:11
« NST
Len pre zaujimavost...do akej triedy by ste zaradili napriklad Volvo S40/V40? Vseobecne sa zaraduje do strednej. Sedeli ste v tom niekto? Mozno je tam menej miesta ako v Octavii. Takisto razvor je podobny.
V kazdom pripade suhlasim s nazorom, ze kufor vyssiu triedu nerobi.
Ale vezmime si napr. P307 kombi alebo SW, kde je razvor 2700 mm a sirka auta je rovnaka ako Passat. Miesta je tam az az, napriek tomu je auto zaradene do NST.
Takze triedu nerobia asi ani rozmery, ale skor image. -
« Re: Vylepšení
Brazdic a Saab: chlapci nerad by som, aby ste si mysleli, ze sa s vami chcem hadat a plne vam verim, ze to v tej relacii vraveli. Len mi to pride silne nelogicke, to je vsetko... A takisto viem, ze Nemci stale zaraduju Koktavku do NST. Inak samozrejme suhlas s poslednou vetou Saaba, to sedi ;)))
Sir Anton: Asi je tachometer v Tvojom Avensise presnejsi ako v Tvojom predchadzajucom aute. To iste som pozoroval, ked som kupil moju momentalnu Mazdu: moja "tradicna" vzdialenost bola na predchadzajucich autach - hoci tiez Japoch - cca. 520km, s Mazdou zrazu rovnych 500 ;) - presnost tachometra sme s kamaratom pre istotu overovali na dialnicnych kilometrovnikoch so stopkami ;) PS: Zaujimava skusenost bola ist pred kamosovou Octavkou trubo 1.8, ked mne ukazovalo tacho 150, jemu 170 ;))