TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
« Re: olej
To Saab: Vyplývá mi z toho, že bych klidně mohl použít olej 0W-40, poněvadž často jezdím krátké trasy a pokud vím, tak Comonraily II generace zrovna nepatří mezi motory s vysokou teplotou. Už jsem si ale zajistil olej 5W-30, který budu mít stejně jako 0W-40 za 100Kč litr :-)) -
modus ponens 26.01.04 10:14
« Re: olej
to Brázdič: na skatuli Castrol RS Formula 0W-40 je pisane, ze je tak pre benzinove ako aj pre dieselove motory.
Z odpovede nemeckej Toyoty mi vyplyva, za ak je pre diesel odporucany olej 0W-30 / 5W-30 (tusim su obidva, ak si dobre pamatam), tak 0W-40 mozes bez problemov pouzit.
Ono by to bolo dost paradoxne, keby si nemohol pouzit olej, ktory je vylepsenim ineho v tom, ze optimalne funguje do vyssich teplot.
Ta odpoved je tu:
"Also, wie Sie sagen, das 0W-40 ist eine Verbesserung von 0W30 und kann auch verwendet werden."
-
modus ponens 24.01.04 13:01
« Re: olej
to STAVROS & others:
Tak som poslal par mailov do nemeckej Toyoty, aby mi napisali, s akym rozsahom su polovolene oleje do noveho Avensisu 1.8 VVT-i. Cuduj sa svete, napisali mi, ze 0W-40 je vylepsenie oproti 0W-30 (pri zachovani rovnakych noriem, samozrejme), takze ho mozem v pohode pouzit. Vazne uvazujem nad tym, ze ich odpoved preposlem do toyota servisu v BA, odkial mi horlivo odporucali pouzit 0W-30, pretoze 0W-40 nie je striktne vymenovana v navode na pouzite (a oni ju hlavne nemaju v ponuke). ;-((
Za tie ich ceny si olej uz nikdy viac v servise nekupim. Povazujem to za zdieracstvo, najma ked ide o rovnaky olej, ako mozno kupit vedla v obchode... -
« Re: První
To Laďa007: Neobracím téma, jen se bráním tvým nařčením. Přispěl jsem dost velkou částkou na povodně, přispívám na dětské onkologické oddělení, sponzoruji místní Mateřskou školku ve sportovních akcích a dalo by se jmenovat dál. Nedavno si u mě v prodejně zapoměl přepravce z DPD vybrat částku 79tis.Kč a ještě jsem mu volal, aby se pro to vrátil, že to byla dobírka a dal potvrzení o zaplacení. Ani by mě nenapadlo mu to zapřít. Vždyť by na to vydělával půl roku. Na druhou stranu jsem byl dost dlouho v servisech okrádán a tak jsem rád, že teď můžu chvíli čerpat opačných výhod, když se tam s někým znám. Já najít 500Kč na chodníku, tak si ho taky nechám, protože by si ho stejně vzal někdo jiný a původnímu majiteli by se již nevrátilo. Stejně tak je to s vyšetřeným olejem v servisu. Původnímu majiteli, který ho zaplatil navíc se už stejně nevrátí, protože už stejně nikdo neví, komu všemu byly ty trošky oleje navíc naúčtovány a když bych si ten olej nevzal já, vezme si ho někdo jiný. Připadá mi to jako dost podobný příběh, nemyslíš ? -
« Re: Dotaz
To Laďa007: Ceny se u různých dealerů skutečně liší, ale když člověk vychází z průměrných cen, tak jsou Myšivbuši na díly nejdražší z vyjmenovaných Japonců. To že ti Micina ujela 100tis. s výměnou setiček, čepů a kladek je hezá věc. Já jsem u Cariny měnil do 100tis. jen přední sestičky, ale známá s Galantem už takové štěstí na drobné opravy neměla. Skončila jí záruka a ve 115tis. vysolila za opravy 70tis.Kč. Koukal jsem tenkrát na ty ceny a protáčely se mi z toho oční bulvy. Jinak Nissan není žádná láce, ale tak drahé díly zase nemá. Ještě mám jednoho známého a ten se zbavil Galanta a také z důvodu extrémě drahých dílů. Teď má 626 Mazdu. Všeobecně mi přijde na díly nejlevnější Toyota, pominu-li na díly extrémě drahého Emila Freye. Akorát nevím jak jsou drahé díly na Pajero. Tam by se to možná mohlo rovnat Patrolu, nebo třeba Land Cruiseru. -
« Re: Dotaz
to Lada: a proc by nemohl mit levnejsi olej? Ja mit nekde v servisu znameho, tak bych asi taky rad usetril. Ale my mame na doprave jenom 15W-40 olej do kamionu a ten holt uz do novejch aut nejde. Myslim, ze brazdic nema duvod skudlit kazdou korunu. I zamestnanci v servisech maj velikansky slevy, takze to jde. Muj tata prodava Fordy a obcas mi taky neco sezene levnejc - koupi to na nej a mam se kvuli tomu udat na policii? -
« Re: Dotaz
Jo, velkej rozdíl tam bývá - dělá to až 50 procent mezi jednotlivejma dealerama, holt musíš tam, kde nejsou "mistři vysokých sklizní" (Esocar a spol....) Naštěstí Micina moc dílů nepotřebuje- na cca 100 tkm 1 x destičky,vpředu čepy (hlavně pravej u škarpy, ale vyměnil jsme celej pár) a preventivně řemen s kladkama, 1 x svíčky...
Ty znáš třeba ceny Nissan dílů? Já trochu jo, u značky jsem dělal. Jak je to s těma cenama si povíme, až budeš někdy nějaký díly potřebovat - pokud ovšem nemáš nějakýho dalšího člena rodiny v Toyotě a něco ti tam "nevyšetří" :-))))) -
« Re: První
Ha ha ha, zasmáli se zbrojnoši...Trapně a zbytečně se to snažíš obrátit jinam, přesně ve stylu " a u vás zase bijete černochy" ...
Nalezený pětikilo na chodníku samozřejmě na policii neodnesu, ale nalezenou peněženku vrátím (už se mi to stalo několikrát,jednou tam paní měla skoro celej důchod) a vůbec se za to nestydím! Ani za to, že přispívám na charitu nezanedbatelný částky. Ale hlavně NEKUPUJU KRADENÝ VĚCI :-)))
Mna viac nez viskozita zaujima teplotny rozsah oleja, t.j. to druhe cislo. Uz na Feldu som pouzival 10W-40... V lete vyssi teplotny rozsah podla mna motor oceni.