TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
"-- skrytý --" 07.02.04 23:06
« Re: k tomu priemeru
Ale vůbec ne! Mám rád auta zpřevodovaná "do dlouha". A dost dobře si neumím představit situaci, že např. ve 180 proti kopci nemám možnost pořadit. Auto, v němž v 50 zařadím za pět a na tu pětku pak už jezdím stále, rozhodně není můj ideál. Obdobně jsem vždy nesnášel styl jízdy, kdy někdo se sotva rozjede a už řadí za dvě, případně rovnou za tři... Bohužel, auta se dnes stále více dělají s "těsněji (za sebou) poskládanými" vyššími kvalty (např. krátká jednička, dlouhá dvojka a pak zase kráké 3, 4 a 5), a to včetně japonských vozů: za extrém v tomto směru považuji novou Hondu Civic. Avensis sice také nic moc, ale stále to ještě jakž takž jde. Logiku chápu: jsou tu rychlostní limity a v rámci nich ti "permanentní pětkaři" vlastně neustále podtáčejí, čímž škodí motoru i převodovce. Ale kdo s tím má pak jezdit po německé dálnici?! -
« Re: k tomu priemeru
To Mitsi: Ukaž mi kdo jezdí na Jižní spojce 80 :-)) Jsou auta co točí i daleko víc než tvoje GDI, ale rozumný člověk při rozumném cestování žadí takový rychlostní stupeň, na jaký auto dobře akceleruje a zbytečně nežere. Pokud má člověk nějakého chcípáka, tak si často musí podřadit a jít do téměř do červených hodnot otáčkoměru, ale to je extrém. Tobě by ale možná 3 kvalty stačily. -
"-- skrytý --" 07.02.04 18:40
« Re: k tomu priemeru
Pokud bych měl dodržovat předepsaných 80, pak tam tu pětku opravdu těžko zařadím - byl bych pod 2000 ot./min. A za tři mi není zatěžko řadit ani na dálnici: vlastní GDI "umí" na trojku 150, služební 160! Domnívám se, že převodovka je tam od toho, aby se používala. Jinak bychom asi stále ještě jezdili s tříkvalty: jednička jen na "rozpohybování", dvojka proti prudkému kopci, jinak vše ostatní za tři (dříve se tomu také říkalo "přímý převod" - 1:1). Nevím, kde lidi berou ty rekordně nízké spotřeby, ale když jsem ještě žil ve frankofonní Evropě a kupoval francouzský týdeník "Auto Plus" (patří do skupiny německého Auto Bildu), tak jimi naměřené průměrné spotřeby testovaných vozů obvykle nachlup odpovídaly "těm mým". U testů z německého Auto Bildu už tomu tak zdaleka není, hlavně pak ne u německých vozů (jsem "hodně přes jejich průměr"). Kde je chyba? -
modus ponens 06.02.04 19:07
« Re: 2000 otacok
to Keso: na tom nevidim ani ja nic zle, pokial to je po meste. Neviem si totiz celkom dobre predstavit, ako po meste niekto jazdi v 4-5 tis. otackach. ;-) To by asi pri zapnutych semaforoch bud hojne vyuzil ABS, alebo by jazdil na prvom, max. druhom prevodovom stupni... :-)
V meste motor tak ci tak poriadne neprevetras... -
modus ponens 06.02.04 19:01
« Re: Nove auto.
to Brázdič & Mitsi: Jedna vec je, ze kazdy tomu riadne vytne, hoci na vlastnom aute by motor prvych par tisic km pekne pianko zabehaval.
Druha vec (a ta je podla mna horsia), je, ze sa na predvadzacke vystrieda velke mnozstvo vodicov. Hoci celkovy pocet najazdenych km nie je velky, predsalen to moze byt na takom aute poznat. -
« Re: k tomu priemeru
SirAnton: mam taky silny pocit, ze sa pozname osobne... neuvidime sa nahodou o dva tyzdne na jednej akcii spojenej s tenisom a bowlingom?
Mitsi: napis Brazdicovi, ze si Avensisa nahanal co to dalo a aj tak to zozralo necelych 5 litrov. Inak nebude spokojny ;)) -
"-- skrytý --" 06.02.04 09:01
« Re: Nove auto.
Takové auto, které by mě plně uspokojilo, ještě nikdy nikdo nevyrobil! A kdybych si ho měl stvořit sám, rozhodně bych začal odbouráním cca 20% hmotnosti vozu tvořených zbytečnostmi, kterými marketingoví inženýři zasírají mozky zákazníků... -
"-- skrytý --" 05.02.04 22:13
« Re: Nove auto.
Už jsem o tom uvažoval: přívěs za auto s malou cisternou a natáhnout hadičku... Rovněž mi vadí tolik zbytečného místa na podvozku řady aut, když by se tam daly nakrásně namontovat přídavné nádrže: nejhorší je to asi u Toyoty Land Cruiseru, kde nádrž vlevo před zadní nápravou zbytečně omezuje přechodový úhel, příčemž dozadu pod podlahu zavazadlového prostoru by se vešla hezky plochá nádrž o min. trojnásobném objemu! Blbá Toyota... -
« Re: Nove auto.
To Mitsi: Už si někdy viděl, aby si někdo testoval předváděcí auto s lehkou nohou na plynu? Já teda ne. Je mi líto lidí, kteří si pak ty předváděčky kupují, ale já tomu dám vždycky pořádnej céres. Dokonce jsem si musel i vyzkoušet VSC (Vehicle Stability System) a to šlo nejlépe na šotolině. Prodejce s tím moc nepočítal a tak v okamžiku kdy jsem vlítnul a plácek se šotolinou a ostře to krouhnul, vyletěl nohama až do stropu. Seděl totiž na zadním sedáku a vedle mě ve předu seděla manželka. Bohužel však ani tento manévr nestačil na sepnutí VSC a auto vybralo zatáčku bez jakékoliv výpomoci fyzikálním zákonům. Prvně jsem pocítil funkci VSC až se svým vlatním Avensisem a to na sněhu. Myslíš že se tohle dá realizovat s 2.000 otáčkami? :-)) -
"-- skrytý --" 05.02.04 21:32
« Re: Nove auto.
A když mne budete zlobit, taky vám "svým zářením vypálím" např. ECU airbagů (ty mne totiž móc ser..) - i to se mi už u mého auta povedlo, jelikož žádné jiné vysvětlení neexistuje, resp. nikdo neodhalil! A jestli si někdo myslí, že je mi příjemné, když mi na dálnici (za soumraku a silného deště) dojde benzín (od r. 1976 se mi to stalo podruhé, přičemž poprvé jsem dojel k benzince setrvačností, tentokrát bohužel ne...), pak je na omylu. A to jsem si byl téměř jist, že to musí dojet ještě min. 40 km!