TOYOTA Avensis

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.02.04  14:45

    « Re: k tomu priemeru

    STAVROS, ak ti pri vymene auta ide o velkost, tak bacha aby si nebol prekvapeny, som kolegovi viezol 17" monitor v mojej davnej Skodnej 120 na zadnom sedadle, dojdem do garaze, ze mu to teda prehodim do jeho Forrestera na zadne sedadlo ale co to... ten monitor nepresiel cez zadne dvere... Musel som to dat do kufra a musim povedat, ze do mojej 626 GD ten 17" monitor lepsie pasne, ako do kufra toho Forrestera... Tak pozor na to. Inac, videli ste niekedy kufor Jeep-u Cherokee? To je ine peklo, myslim ze je mnsi ako vo Fabii :)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.02.04  14:28

    « Re: k tomu priemeru

    to Mitsi: jak je to teda s tim zajizdenim cestou do prace? Nejak jsem nepochopil zda myslis, ze to je dobre ci spatne. Dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.02.04  13:47

    « Re: k tomu priemeru

    To Brázdič: Mne už diskuze s Tebou taky nějak přestává bavit! Spočítej si, kolik ta motorka váží i s Tebou v sedle a jakou má plochu styku pneumatik s vozovkou (klidně si přitom můžeš započítat "k dobru" i podstatně měkčí směs motocyklových pneumatik, pokud je ovšem nemáš starší tří let od momentu výroby), a pak to samé udělej s hmotností vozu ve vztahu k ploše styku jeho čtyř pneu (o podstatně širší běhounové vrstvě) s vozovkou. Možná se dobereš docela zajímavých čísel, a to se stále ještě nebavíme o tom, jak to komu brzdí v obvyklých situacích (a těch je naprostá většina), kdy nejde o brzdění "v přímém směru jízdy" (auto jde maximálně do smyku, zatímco motocyklista už dávno leží mimo vozovku...). Doufám, že kromě helmy užíváš i kvalitní kombinézu! S kým bych se tady potom hádal?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.02.04  13:22

    « Re: k tomu priemeru

    To STAVROS: :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.02.04  13:21

    « Re: k tomu priemeru

    To Mitsi: O tvé zařazené trojce na Jižní spojce se mi už nějak nechce diskutovat. Jen bych dodal že porovnávám brzdy mého nového Avensisu (který je na s brzdnou dráhou velice dobře) a rok staré Yamahy DragStar, která sice brzdama nepatří ke špičce mezi motocykly, ale brzdí stále o dost lépe než běžná auta. Je to hodně dáno nízkou hmotností motorky. Řídil jsi někdy alespoň Babetu, že tomu tak rozumíš ? :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.02.04  12:47

    « Re: k tomu priemeru

    to Mitsi: takze zatezovat motor kazdodenni jizdou do prace-cca 15 km neni uplne super? Jinak diky moc, zkusim se podle toho ridit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.02.04  12:28

    « Re: k tomu priemeru

    SirAnton: no, nedoslo mi hned ;) Samozrejme viem, ze si Avensisa 1.8 kupil, ale nezaplo mi ;))) Akcie skoda, ale vsak sa hadam daju veci do poriadku...


    Brazdic: v pohode, aj tak som si do Teba rypol ja ;)) A s mojou hrcou som sa nikdy na 10 nedostal ;)


    STAVROS: Ajajaj, po Radimovi o dalsieho clena menej :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.02.04  12:25

    « Re: k tomu priemeru

    Výměnu vozu nehodnotím - záleží na konkrétních potřebách toho kterého jedince. Ad záběh: nejezdit se studeným motorem; neustále měnit otáčky motoru, jeho zatížení i rychlost vozu, tzn. co nejčastěji řadit; zásadně nepodtáčet (motor musí jít zlehka a pod plynem musíš mít vždy dostatečnou výkonovou rezervu pro akceleraci); nevytáčet nad 3/4 hodnoty otáček maximálního výkonu (krátkodobé vytočení např. při potřebě dokončit předjíždění samozřejmě nevadí); minimálně prvních 500 km pouze "lechtat brzdy" (tady se jedním prudkým dobrzděním "natvrdo" u ještě nezajetých brzd dá hodně zkazit); nejezdit nikdy na plný plyn (tzn. akcelerovat plynule); řadit "na dvě doby"; pro záběh použít "lepšího benzínu", pečlivě sledovat spotřebu paliva a oleje v motoru. Zásadně nedoporučuji: zabíhat jízdou po dálnici ustálenou rychlostí; zabíhat každodenním dojížděním do práce na krátkou vzdálenost. Vřele doporučuji: vyrazit na dlouhý "cestovatelský" víkend někam na okresky do podhůří Krkonoš (Jizerek či podobných "horstev" nevelké výšky) a tzv. "na jeden zátah" (tj. s motorem trvale na provozní teplotě) najezdit co nejvíce km, nejlépe tak min. 1000. Od cca 1000-1500 km možno začít využívat i "horního spektra" otáček s tím, že pravidlo nepřetěžovat motor podtáčením, přetáčením a jízdou na plný plyn platí až do skončení záběhu. Záběh je dokončen v momentě, kdy už dále neklesá průměrná spotřeba paliva, nezlepšují se dynamické paramentry vozu a nemění se spotřeba oleje v motoru. U dnešních vozů je to tak kolem 5 tis. km, ale může to být i o dost více. U mého 2.4 GDI se tak stalo až kolem 22-23 tis. km!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.02.04  09:41

    « Re: k tomu priemeru

    listopad ani prosinec, nebylo by rychlejsi tech par vet napsat? Dikas Jo jinak menim MAzdu 6 v nafte za Forestera v benzinu. Je to dle tebe chytry tah?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.02.04  09:14

    « Re: k tomu priemeru

    Zkus prosinec 2003.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.02.04  09:14

    « Re: k tomu priemeru

    To Brázdič: Já jsem pouze reagoval na fotky z jedné motonehody, které tu kdosi inzeroval. A když už jsme u toho "zabrat za plyn", tak Tě mohu ujistit, že já v autě (je v podstatě jedno, jakém) jedoucím na trojku po Jižní spojce (jakože po ní prakticky nejezdím) mám mnohem větší šanci "zmizet", než Ty se svou tzv. "bezpečnou" Toyotou a zařazenou pětkou. Jen tak mimochodem, zkus v praxi porovnat brzdnou dráhu moderního vozu a nadupané motorky (která je na tom co do brzd určitě lépe, než Tvůj Chopper). Možná se budeš divit, ale to, co ubrzdí auto (a to už raději vůbec nezmiňuji např. prázdný náklaďák), toho na motorce nikdy nedosáhneš a už vůbec ne třeba v zatáčce! Subjektivní vjem je totiž jedno a objektivní realita druhé!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.02.04  09:03

    « Re: k tomu priemeru

    jak starsi prispevky? je jich tam asi 6 000
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.02.04  09:00

    « Re: k tomu priemeru

    To Stavros: "Můj" podrobný návod najdeš v sekci "Škoda Fabia" (starší příspěvky). Platí to obecně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.02.04  07:36

    « Re: k tomu priemeru

    to Mitsi: chtel jsem se zeptat, co myslis, jak zajizdet obycejnej atmosferickej dvoulitr? Je to boxer-Subaru. Chci aby jezdil trosku svizneji, jelikoz Foreter je docela velky auto. Dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.02.04  21:29

    « Re: k tomu priemeru

    To Mitsi: Helmu samozřejmě mám, ale pokud to našije náklaďák do tvojí Carismy, nebo čím to jezdíš, tak ti taky moc šancí nezbývá. Na tý mašině máš ale 5x vyšší šanci zabrat za plyn a zmizet. To samé platí o brzdách, které jsou o dost účinnější. Motorky a jejich bezbečnost jsou samozřejmě dlouhé téma, ale je to zcela jiný život a jestli jsi jezdil jen na šlapacím kole coby řetězomotač, tak to nikdy nepochopíš.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.02.04  19:18

    « Re: k tomu priemeru

    To Brázdič: "Na silnici se dá zabít jedna báseň, ale na Choperu to zas tak nebezpečné není." - A hlavně si na to vezmi helmu, ať máš "čím ozdobit" čumák protijedoucího náklaďáku. Zn.: "Mozek tam špatně drží".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.02.04  16:03

    « Re: k tomu priemeru

    To rbaron: To máš pravdu, ale já mám Chopera a dost dobré oblečení. Na silnici se dá zabít jedna báseň, ale na Choperu to zas tak nebezpečné není. U motorek platí pravidlo "Když na tom neumíš, tak na to nelez!".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.02.04  14:16

    « Re: k tomu priemeru

    Z té spotřeby M5 jsme opravdu netušili. Mysleli jsme, že palubák kecá, ale podle tankování se to lišilo asi o 0.4 litru. Kdyby se mě někdo předtím zeptal, za kolik to pojede při tomhle stylu, okamžitě bych vypálil 20 a víc!


    Motorka je moc pěkná věc, ale každá blbost tam končí smrtí. Když mi někdo nedá přednost a napálím to do něj, z bavora vystoupím a odejdu. Když se mi to stane na motorce, dopadnu asi takhle:


    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.02.04  09:29

    « Re: k tomu priemeru

    To rbaron: Taky jsem jezdíval jako ty, ale když si chci užít pořádný zátah, tak pořádně provětrám motorku. Zkus si jí taky koupit a ztratíš zájem o zátah běžného auta :-)) Auto považuji za cestovní prostředek a když je třeba předjet, tak si také samozřejmě podřadím, ale třeba na Jižní spojce jsem i s benzínovými motory na 4 podřazoval jen zřídka. Jinak k té spotřebě BMW. To Vás tlačil vítr, ne? :-)) Jeli jsme s kamarádem do Belgie jeho BMW 525 a při cestovní rychlosti kolem 150-160km/hod jsme měli spotřebu přes 13 litrů. Kolik žere tds nevím, ale BMW si asi spotřebama hlavu nikdy nelámalo. Taky proč? Když už někdo vypálí takovou cenu, tak je mu jedno jestli to baští nějaký ten litřík navrch. Důležité je že to pořádně akceleruje. Jsem si jistý že s tds-em se ale za 6,5 litru jet vůbec nedá :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.02.04  23:25

    « Re: k tomu priemeru

    Brázdič: Asi každej jezdíme trochu jinak, ne? Když to teď pročítám, celkem se řadím asi k těm Mitsiho mravům, rád auto točím a vím, že to je to poslední, co by motoru škodilo (pokud to není bez oleje nebo zastudena). Výhodu jsem poznal i dneska, sjel jsem si kopcovité silničky od nás z ČB do Kaplice, Vyšší Brod, Lipno, Frymburk, Černá v Pošumaví, Horní Planá, Volary, Lenora, Strážný, Lenora, Prachatice, Netolice, ČB. Když tam člověk má trojku, nejen že předjede i na velmi krátké rovince, ale třeba několikakilometrový sjezd z Libínského Sedla do Prachatic můj motor absolvoval na trojku ve 4 tisících otáček a brzdy jsem se dotkl asi třikrát, zatímco Golf TDi přede mnou jel na pětku to svoje "piánko", zatímco z brzd se mu kouřilo. Teď co je lepší... :o) Mimochodem, mám asi zvláštní zlozvyk, ale předjíždění absolvuju vždycky na ten nejnižší kvalt co jde a pod plnou parou, je mi jedno, jestli jsou přede mnou dva prázdné kilometry rovné silnice nebo to musím "stihnout" 200m před autem v protisměru. Mám strašně rád ten zátah a spotřeba je v tu chvíli to poslední, co bych řešil. Ten dnešní výlet mě moc a moc bavil a kdyby mi někdo řekl, že to mám celé jet na pětku (a že to třiapůli problém nedělá), asi bych nejel :o)


    Mimochodem, k těm úžasným spotřebám: Když jsme s kámošem jeli palbu BMW M5tkou co to dá (1800 km za 24 hodin, přes půl cesty nad 200 km/h), tak jsme spočítali účtenky na benzín a dělili kilometrama a poté asi pět minut kroutili hlavou, poulili očima a přepočítávali, prostě to tak bylo. Vyšlo nám kolem 14ti litrů na sto. Když jel ten samý člověk tu trasu podruhé s 525tds stejným stylem, žrala 11.6 na sto. Mě už je v tuhle chvíli jasné, jaké auto bych si na tu cestu příště vybral, stejně jako je mi jasné, že bys jel tdsem za 6.5 :o)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…