TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
modus ponens 21.06.04 12:57
« Re: Re: este raz olej
to Kadel:
Nejsi tim olejem trochu posedlej?
:-) Ani moc nie. Len reagujem na novovzniknute okolnosti. Davat do auta len to, co povie servis, povazujem za naivne. Oni totiz odporucia to, co sa im prave najviac hodi. Ved preco inak by bazirovali len na olejoch znacky Castrol? ;-)
to Brázdič:
Toyota odporuca tusim len svoje oleje. Na Slovensku ich ale nezozenies... ;-) -
"-- skrytý --" 18.06.04 18:39
« Re: este raz olej
SirAnton: míchat můžeš akorát syntetický + syntetický nebo minerální + minerální a nebo polosyntetiku + polosyntetiku a na chvíli se ta polosyntetika snese i s trochou jiného oleje (nebo trocha polosyntetiky s větším množstvím jiného oleje ;o) ), ale pokud to chceš od výměny k výměně, tak nemíchat 0W a 5W - ty oleje by se mezi sebou "hádali" a moh by se ti až zadřít motor. -
modus ponens 18.06.04 16:15
« este raz olej
Tak este raz k oleju. Po dlhsich vymenach dotazov a odpovedi s toyota servismi som prisiel k zaveru, ze Toyota neodporuca pouzivat pre VVT-i motory oleje 0W-xx, ale len 5W-30 (podla mna ani 5W-40 nebude vadit), dokonca na Slovensku maju na to extra nariadenie.
Co by som rad skonzultoval, je miesanie olejov. Z minulej vymeny mi ostalo cca 1.3 litra oleja Castrol RS Formula 0W-40. Mozem ho pri nasledujucej vymene zmiesat s napr. 5W-40? Do "kanala" sa mi ho teda vylievat nechce... :-( -
modus ponens 18.06.04 16:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda 6 vs Avens
to našrot:
:-) To percento vplyvu vodica by som nejako nevycisloval. Na predoslom aute som za 95tis. km nemenil gumy ani raz (letne, zimne), pricom kolegovia mali na takom istom aute vymenene a takmer zjazdene druhe letne aj zimne. ;-)
To je ale iba na okraj. Suhlasim, ze u turbodieselov sa pneu dozivaju nizsieho veku. Cim sa, ked sme uz pri tom, vyhoda diesla oproti benzinu zase o cosi znizuje. -
modus ponens 10.06.04 16:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda 6 vs Avensis
to našrot: Hmm, nemozem suhlasit s tym, ze opotrebenie pneumatik zavisi len od auta, t.j. nie od stylu jazdy. To by vsetci majitelia rovnakych aut (napr. Octavia 1.9 TDI 66kW) mali rovnake intervaly zodratia pneumatik. A tomu tak celkom nie je... -
"-- skrytý --" 10.06.04 11:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda 6 vs Avens
matuS: Ano, jde o typický problém "vyvíječů" točivého momentu z dílny koncernu VW (tedy mám na mysli samozřejmě ty "nadupanější" TDička) - "dole" mrtvo, pak velmi krátce "všechno", "nahoře" poněkud "mdlo". -
"-- skrytý --" 09.06.04 22:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda 6 vs Avensis
matuS: a jsme u toho - není to stylem jízdy, ale autem - např. katastrofální pro pneumatiky jsou dnešní diesly s nehorázným točivým momentem a protiprokluzem - tahle kombinace ty pneu přímo žere, ať se snažíš s plynem pracovat jemně sebevíc. -
matuS 09.06.04 09:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda 6 vs Avensis
zivotnost je velmi relativna, samozrejme zalezi od zmesi. su gumy ktore vydrzia 1000km a su gumy ktore vydrzia 15.000km.
ja som ale reagoval na tvoju vetu, ze styl jazdy sa nepodiela na zivotnosti gumy. specialne u silnejsich strojov pokial neustale naplno akcelerujes a brzdis motorom, tak mekka guma (zadna), ktora by mohla vydrzat 4-5000km bude na platne aj za menej 2000km. Nieje to ale moja skusenost, moje gumy maju 1300km (priemerna zivotnost je zevraj 10.000km zadna) a nevidim na nich ziadne opotrebenie a myslim ze je to sposobene najme tym, ze som do 1000km zabehaval a teda som prudko neakceleroval. -
"-- skrytý --" 08.06.04 22:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda 6 vs Avensis
matuS: a kolik ti vydrží pneumatiky na motorce? Já bych odhadoval, že těch 5 tis. je spíš hodně než málo, zvlášť třeba na supersportech. Na cestovních bych očekával výdrž pneumatiky zase o něco větší (je to holt jiná konstrukce). Kategorie sama pro sebe jsou skůtry, kde bych tu životnost asi moc nepaušalizoval. -
"-- skrytý --" 08.06.04 22:21
« Re: Re: Re: Re: Re: olej
Mitsi: problém je v tom, že klasifikace SAE (tedy xW-yy) je taková hodně obecná a záleží ještě na dalších specifikacích oleje, které se samozřejmě i při stejných viskozitách dle SAE liší... holt američani mají všechno tak trochu zjednodušené ;o) ..tedy až na formulář daňového přiznání :o)) -
"-- skrytý --" 06.06.04 23:25
« Re: Re: Re: Re: olej
Ještě k těm viskozitám: Není pravda, že např. 0W-40 a 5W-40 mají naprosto stejné vlastnosti "za tepla". Ta dvě čísla spolu totiž vždy souvisejí a tepelná odolnost (vůči vyšším teplotám) je u 5W-40 rozhodně výše, než u 0W-40. Takže vždy nutno hledět na "celý teplotní rozsah" (tj. obě čísla), nikoli pouze a jen na to spodní či jen na to vrchní. -
« Pneumatiky
To SirAnton: Dle mé osobní zkušenosti velmi záleží na výrobci pneumatiky a tím i použité směsi. Letní pneumatiky Pireli jsem s Peugeotem 605 3.0 V6 dokázal ohoblovat za 15 tis. km, ale seděly jako přibité a nekvílely v zatáčkách. Pak jsem přezul na Barum Bravura a hrůza hrůzoucí. Pneumatiky sice vůbec neubývaly, ale jejich chování bylo strašné a v každé zatáčce se nepříjemně ozývaly. Najel jsem na nich víc než 40 tis. a ještě měly slušný vzorek. Do mrtě jsem je ale neojel, protože jsem si hrál na Euro NCAP. Možná že mít tenkrát Pireli, tak jsem to ubrzdil :-))
zaujimave citanie, ale v podstate som sa nedozvedel exaktnu odpoved na moju povodnu otazku, a sice ci mozem zmiesat dva plne synteticke oleje s roznymi charakteristikami. Co uz, asi sa nic miesat nebude...