TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
modus ponens 07.07.04 16:37
« Re: Mám nový problém s D-4D 85kW Avensis T25
to Brázdič:
Ja mavam obcas problem s dialkovym ovladanim. Proste mi nan auto niekedy nereaguje. Bol som s tym v servise a vraveli mi, ze to moze byt nejakym rusenim signalu (robi mi to len pri dome) a ze keby sa to opakovalo, mam im zavolat a ze oni to pridu premerat (vzhladom na to, ze je to sporadicke, v servise by to asi nezreprodukovali). Takze si myslim, ze by si nemal vahat a ist do servisu vysvetlit situaciu. Podla mna nebude problem. Ak ano, skus iny servis a tomuto pohroz stratou Tvojej dovery. ;-)
Moc by som to neodkladal, aby si si nieco nerozhasil. Drzim palce, aby to rychlo a dobre dopadlo. Daj potom vediet. -
« Mám nový problém s D-4D 85kW Avensis T25
Teď už to není jen vrzání sedačky, nebo klepání rolety, ale začalo se mi z motoru ozývat přerušované pískání a to zejména když je motor studený, nebo ne zcela zahřátý a to v okamžiku kdy začne zabírat turbo. Čím vyšší rychlostní stupeň, tím je pískání znatelnější. Není to ale běžné pískání turba. Je to takové přerušované pískání jako když podkluzuje řemen servořízení, což znám dobře z předešlých Peugeotů, kde se mi podobný, ale intenzivnější zvuk ozýval při plném rejdu vždy, když jsem ráno vyjížděl z garáže. Každopádně tento zvuk slyšitelný jen v okamžiku vrcholu kroutícího momentu a jakmile ustane výrazný záběr auta, tak pískání ustane. Nevíte někdo jestli je v motoru nějaký řemen, který pohání turbo a mohl by tudíž v této fázi podkluzovat? Obávám se že když přijedu do Toyoty s ohřátým motorem, tak mě budou mít za blbce, protože zvuk bude při ohřátém motoru tak nevýrazný, že když nevědí, na co se mají zaměřit, tak ho prostě neuslyší. -
« Bez nadpisu
PRED LETY MI V SERVISU TVRDILI,ZE PRECHAZET Z POLO NA PLNOU SYNTETIKU JE BLBOST,PROTOZE V MOTORU ZUSTAVAJI USAZENINY,KTERE POTOM MUZOU DELAT NEPLECHU,NEHLEDE NA TO,ZE PRI POUZIVANI POLO JSOU VETSI VULE MAZACIHO USTROJI,TAK ZE JEDNODUSE RECENO PO NALITI PLNE SYNTETIKY,SE TOHO UZ MOC NEZLEPSI ,PROTOZE JESTLI MEL MOTOR VICE NAJETO,MAZACI PLOCHA MEZI DVEMA KOVY JE VETSI A TIM PADEM LEPSI OLEJ NEPOMUZE,JESTE SNAD,KDYZ NEKDE PRODAVAJI ZAVODNI OLEJ,TAK VETSINOU HO DOPORUCUJI PRO AUTA S MAX 80000 KM NAJETYMI - ASI VI PROC,PRO ZAJIMAVOST TREBA TAKOVA HONDA PRO SVE AUTA UPREDNOSTNUJE POLOSYNTETIKU ,NE VZDY NEJLEPSI A NEJDRAZSI = NEJLEPSI >:-[] -
« Bez nadpisu
k tem olejum , jestli si dobre pamatuji, tak pri vymene syntetiky za jinou by nemel byt problem , dokonce snad ani nevadi, kdyz nekdo kupuje starsi auto a prejde ze syntetiky na polo, aby usetril penize kdyz to neni nejaky citlivy motor,pozor vsak naopak nikdy neprechazet z polo na plnou syntetiku !!!!! , -
modus ponens 24.06.04 08:58
« Re: Re: Re:
to ccc:
1. Aky motor mas v Tvojej Carine? Asi nie VVT-i (vtedy sa este nerobili alebo?), cize odporucanie Toyoty o olejoch pre VVT-i motory sa Ta netyka. ;-)
2. Keby som nemal auto v zaruke, pravdepodobne aj ja by som si olej menil sam. Nevidim dovod, preco cpat peniaze servisu za nieco, co viem spravit aj sam. Ine je to s prehliadkami ako takymi, ale o tom pisat asi nema vyznam. -
modus ponens 24.06.04 01:12
« Re:
to dabel:
Mozno je to zbytocny luxus. Ale ako som uz pisal, spotreba mi mierne poklesla (oproti povodnemu oleju 5W-30) a subjektivne to lepsie taha, pricom sa mi vidi, ze motor je tichsi. Potvrdzuju to aj skusenosti veduceho servisu s olejom 0W-xx. Tiez mi vravel, ze 0W-30 (v servisoch 0W-40 vobec nemaju) je oproti 5W-30 "nebe a dudy". Podotykam, ze islo o Castrol a konkretny olej som si doniesol sam, cize snahu predat drahsi olej mozem vylucit.
Zial, kedze ho do VVT-i motorov nedoporucuju, prejdem na 5W-30/5W-40. Len si este zistim, ci mozem pouzit 5W-40, lebo ani tento nie je v ponuke servisov...
Inak, dost ma rozculuje odlisnost ponuky produktov (napr. Castrolu) pre servisy a pre obchody. 0W-30 nie je v obchodoch a 0W-40 zase v servisoch. :'-(
to all:
Mate niekto skusenosti s olejmi Valvoline? -
« Bez nadpisu
SirAnton: 0W-xx je podla mna na benzinovy motor 1.8 uuuplne zbytocny luxus. Neprinesie Ti to vobec nic (okrem vacsieho vetra v penazenke). 5W-30 alebo 5W-40 od kvalitnej znacky je plne postacujuci na celorocnu prevadzku. Miesat by som radsej nic nemiesal, bohvie, co z toho vznikne. Presadzovanie jednej znacky ako "jedinej spravnej" je podla mna tiez totalna haluz a asi len ukazuje "nadstandardne vztahy" konkretneho servisu s konkretnym dodavatelom. Btw. v nemeckej Mazde mi kazdy krat naleju inu znacku - od original oleja Mazda 5W-30, cez "klasicke" znacky 5W-30 alebo 5W-40 az po pikosky v style Veedol 10W-60 na leto. Podstatne len je, ze to auto dostava od zaciatku plnu syntetiku. -
Saab 22.06.04 07:31
« Re: Re: Re: Re: Re: este raz olej
to SirAnton: myslím že někde tam píšou, že míchat to můžeš (ikdyž spíše se to doporučuje jako nouzovka), ale výsledný olej bude kvalitativně na úrovni toho horšího. S tou značkou máš pravdu, každý doporučuje co má skladem, v Toyotě C&K Brno mi např. dávali olej Esso (před 2 roky) a v Toyotě Hodonín zase Castrol GTX, v dalším servisu zase Shell.
Pokud ti ale pro tvou Toyotu nedoporučovali Castrol 0W-40, tak na tom teoreticky něco být může, já se např. taky setkal v jednom Saab servisu s trvzením, že Castrol RS 0W-40 může v Saabu 9-5 dělat problémy s motorem a že je lepší Shell. Otázkou je co je na tom pravdy, ikdyž je fakt, že olej Shell 5W-30 má certifikaci přímo pro Saab. -
matuS 21.06.04 16:51
« Re: Re: Re: Re: Re: este raz olej
ked som bol menit olej v motorke, tak mi povedali ze hoci castrol je oficialnym olejom yamahy, vobec mi ho nedoporucuju, pretoze castrol nakupuje vyrobene oleje ktore splnaju urcitu kvalitu a predava ho pod svojou hlavickou.
tak som tam nechal naliat francuzsky motul.
Ked sa Ti to stane nabuduce, skus co najblizsie prilozit dialkove ovladanie k bocnemu oknu zo strany vodica (tam niekde je snimac) a tak zamknut/odomknut. U mna to zakazdym zabralo, co by hovorilo v prospech rusenia.