TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
"-- skrytý --" 17.10.04 21:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navsteva servisu
btw. mě ještě napadlo, že vlastně kámoš jezdí s autem taky každý měsíc do servisu..ale najezdí 15tis. měsíčně, takže jsou to převážně prohlídky. Ale není to Toyota, je to Prassat. A už mu 40tis. km opravují brzdy (moc nebrzdí a v případech prudšího brzdění zahlásí kritická porucha brzd ;o| ), kontrolku otevřených dveří a resetující se rádio... -
"-- skrytý --" 17.10.04 11:55
« Re: Re: Re: Re: Re: navsteva servisu
teda chalani, ja neviem ako vy, ale ja toyotu povazujem za najhorsie auto (kombinacia pocet poruch/kvalita servisu), ktore som kedy mal (a to som mal vselico). Kazdy mesiac stravim v servise skoro 3 dni aby som mohol dalsi mesiac jazdit. A pre mna je tym padom servis primarna vec.
Nemat vo firme dalsie auta tak som naozaj imobilny (pozriem si ten assistance, ci naozaj mam na to narok). Aj ked vzdy to uhraju tak, ze to urobia za 1 den. A na dalsiu opravu ma zavolaju o den ci dva.
K tym peniazom, mi povedali ze to bolo v lakovni a ta nie je "ich" takze stat sa to mohlo tam. Nejde o tych par sto korun. V inych servisoch (ine znacky) necham v aute cokolvek a pokial s tym nemusia hybat tak je to na tom mieste kde to bolo.
Jednoducho auto az na par konstrukcnych nedokonalosti je solidne. Ak sa vyskytne chyba zacinaju utrapy so servisom. -
modus ponens 17.10.04 11:31
« Re: Re: Re: Re: navsteva servisu
ad BA servisy:
No pjekne... Myslim, ze na prehliadky budem chodit mimo BA. Ked som tam nechaval auto, pytal som sa, ci si mam vziat osobne veci so sebou (CDecka + ine drobnosti, nie vsak peniaze). Vraj je to zbytocne, nic mi nezmizne. Pokial som si vsimol, ani nezmizlo.
Mam pocit, ze naozaj plati: cim mensi servis, tym lepsi pristup (nielen k zakaznikovi, ale aj k autu). Nevyhodou je ale slabsia solventnost servisu. Pre mna konkretne je to ale lepsie nez velky servis s moznostou platenia kartou, avsak s laxnym pristupom typu "ved je to len jedno auto z 50, co dnes spravime".
K tomu nahradnemu autu: chcel som si pozriet podmienky Toyota assistance, kedy mam narok na nahradne auto. Nechce sa mi verit, za ak tam doveziem auto na dlhsi zarucny servis (nie prehliadku), tak nedostanem druhe auto... -
"-- skrytý --" 16.10.04 12:04
« Re: Re: Re: navsteva servisu
pocit ako pocit ale je to najrozumnejsi servis v BA. Bohuzial stale vsak mizerny. Ked objednam nejake diely tak chcu zalohu (aby ma vraj motivovali k odberu) hoci vzdy opravujem auto tam. Nemaju "vlastne" dielne takze ak tam mas auto dlhsie a v nom nejaku hotovost (bezne mam 300skk v 10korunackach v aute v popolniku) tak sa s nimi rozluc. Nahradne auto nedostanes iba ak by si chcel platit cca 800 az 1000skk za yaris per day.
Vraj budu stavat novy showroom a aj servis. Najvacsi problem tohoto dealera je, ze ma "malo penazi". Faktury iba so 7 dnovou splatnostou, zalohy, okrem jednej ci dvoch poistovni krycie listy neberu. Stale vsak lepsie ako ppc team kde cakas na servis aj mesiac. Neda sa tam platit kartou (to sa neda ani v autogrande) a na fakturu ked chces tak si myslia, ze si zlodej. No a vrchol je awf, kde nemaju zdvihak na landcruiser takze nevedia robit vacsinu veci :) -
modus ponens 08.10.04 11:59
« Re: Re: navsteva servisu
Ano, servis maju tusim v ramci Auto BOAT. Tiez by som sa rad pozeral, ale kedze sa jednalo o dlhsie prace (prakticky cely den) a ja som nemal tolko casu, nechal som im tam auto. Musim sa ale priznat, ze som mal rano z toho dost blby pocit... -
modus ponens 08.10.04 10:00
« navsteva servisu
to all: Tu je moj komentar z navstevy Toyota servisu (Autogrand BA).
Povodne som tam chcel ist vyriesit problem resetu priemernej spotreby PP, jemneho klepania niekde vzadu (myslel som, ze zadne dvere) a vrzgania sedadla vodica (pri zapreti sa do operadla). Este pred navstevou som vsak zistil, ze zadne dvere nevrzgaju, ale s najvacsou pravdepodobnostou to robi SPZ-ka, a tak som nahlasil len PP a sedadlo.
PP: o probleme nepoculi (skoda, ze si ludia nechavaju taketo veci pre seba a pri servisnych prehliadkach nic nespomenu), tak som ich naviedol na cidlo v nadrzi. Udajne rozobrali palivovy system, ale nic zle nenasli. Doslova mi technik povedal, ze to mam pozorovat, lebo nie su si vedomi, ze by nieco opravili. Zial, dnes sa reset zase zopakoval... :'-(
sedadlo: premazali a ... nevrzga. Zatial maximalna spokojnost.
Servis: priam osobny pristup, nahliadnutie do vnutornych smernic a pripisov o fungovani PP v snahe zistit popis problemu, kratka prakticka ukazka "zavad", s ktorymi som tam prisiel (reset spotreby zial nereprodukovatelny), pri odovzdavani opat osobny pristup (technik pockal pri aute, kym si neoverim, ze sedadlo nevrzga) s upozornenim, ze aj ked prezreli palivovy system, nic "zle" nenasli. Celkom ma zaujalo, ze ked mi isiel odovzdat auto, mal nejaky surny telefonat, ale nechal to tak s poznamkou, ze tu ma zakaznika a isiel so mnou von. Niekto si povie, ze takto to ma predsa fungovat vsade. Kto uz ale nejake tie servisne navstevy preskakal, vie, ze taketo nieco je skor vynimka a aj to len v pripade, ze v servise mate znameho. >:-[] -
« :-)
Těžší motor přitlačí víc kola...a líp to brzdí >:D
Ojojoj, a co teprve "přitížení" přední nápravy při brzdění vlivem momentu sil-tzv.klopný moment (ánžto těžiště auta neleží v rovině vozovky? )
Při nejjednodušším výpočtovém modelu (přímá jízda po rovině, jedno kolo- škoda že tu nejde malovat) je silová rovnováha: brzdná síla na kole F=mí (koef. adheze) x m(hmotnost x g (tíhové zrychlení)
a síla setrvačná Fs= m (hmotnost) x a (zrychlení- v tomto případě zpomalení)
Hmotnosti se pokrátí na obou stranách tudíž vztah pro teoreticky dosažitelné maximální zpomalení je mí x g - nezávisí vůbec na hmotnosti >:D
V praxi je to trochu komplikovanější,uvedený vztah platí jen pro zablokované kolo (kola) ale chtěl jsem demonstrovat jen základní princip...
Fyzika - střední škola...
Brzy se sejdeme na novém webu www.nehody.net - ale to je hudba budoucnosti... -
"-- skrytý --" 06.10.04 21:59
« Re: Toyta z Turecka
V montážní hale Toyoty v Turecku prý pracují 4 lidé na 1km2... Navíc po počátečních zkušenostech z Anglie Toyota kompletně předělala způsob výroby v Evropě a zavedla mimo jiné trojnásobné výstupní kontroly, oproti Japonsku je to třikrát tolik :o) A tak paradoxně vyjíždějí prý nejlepší Toyoty z Turecka, nejhorší z Japonska. Ovšem to prý nebude dlouho, protože v Japonsku taky modernizují. Problém EU modelů je však v subdodavatelích (právě Bosch a podobní), kteří dodávají šmejdy, kterých se dá jen těžko vyvarovat - kontrolovat cizí práci je poněkud dražší, než daný kus vyměnit, a tak pokud nejde o životně důležité díly, jsou stále používány Evropské (např. alternátor ale už je zase Denso).. A mimochodem - Avensis se z UK dováží i do Japonska, tak snad na něj dali větší pozor... a nebo mají speciální linku pro exportní modely do japonska ;o) -
"-- skrytý --" 06.10.04 19:15
« Re: Toyta z Turecka
To Brázdič: ...a je jen otázkou času, kdy přejdou na turecké (díly). Možná ekvivalent dávného případu rumunské Dacie v počátcích její výroby v 70. letech, kdy se ještě montovala z francouzských dílů: to dřív úplně shnila karoserie, než se něco mechanického pokazilo. Pak už tomu bylo naopak... -
"-- skrytý --" 06.10.04 18:47
« Re: Re: brzdové destičky
A to je jeden z důvodů, proč bych nad Toyotou z UK (i odjinud, kromě Japonska) hodně váhal. Na destičky sice kašlu, ale když si představím, že min. polovinu dílů vyrobili u evropských dovatelů dílů, tak mne jímá hrůza!
PS: Měl jsem příležitost řešit u jednoho Volva problém se snímačem polohy klikovky (nahoře u jedné z vaček) - výrobek zn. Denso made in Spain. Od japonského ho sice na první pohled nerozeznáte, ale ten japonský funguje ve 100% případů, zatímco španělský nikoli. Příčinu neznám. Obdobně alternátor na Nissanu Primera z UK - ale tady to byl výrobek od Boshe, takže je to jasné... -
modus ponens 06.10.04 10:23
« Re: brzdové destičky
to IT:
Myslim, ze prave feedback od zakaznika je velmi dolezity vo vztahu ku (aj globalizacnym) inovaciam kazdej firmy, ktora inovovat chce. Lagunu II som mal aj ja v zornom poli, ale po doslova neuspesnom pokuse posadit sa za sedadlo vodica nastavene na moju osobu som musel dat za pravdu hlasom, ze Laguna II je asi naozaj mensia ako (teraz uz stary) Megan.
Co sa vyroby aut v "lacnych" krajinach tyka, pocul som, ze vyrobna hala v Turecku je plne automatizovana a splna tak o dost vyssie standardy ako vyrobne haly v zapadnej casti EU. Tak neviem. Napr. VW hala v Bratislave patri k najmodernejsim a najvyspelejsim vyrobnym halam celeho VW koncernu a viem si predstavit recicky neznalych Nemcov, ze VW "aus der Slowakei" musi byt dobry *... ;-)
Ku vcerajsej navsteve servisu napisem par riadkov neskor - teraz som busy... :'-( -
"-- skrytý --" 06.10.04 10:11
« brzdové destičky
To Brázdič: To naštve, ale destičky patří mezi spotřební materiál jako pneu, žárovky atd. a na to se záruka nevztahuje.Je fakt, že 30 tis je málo. Holt globalizace. Když člověk uváží a trochu tuší, kde se auta vyrábějí, vyjde to nastejno. Já chtěl Avensise také moc, ale když jsem viděl prodejce, jeho přístup, dál to, že servisuji 2 auta, tak jsem vzal raději Lagunu. Blíží se jí 20 tis a je v pohodě, kámoš za rok 50 tis a také nic. Musíme se všichni smířit s tím, že v podastatě budeme mít +- stejně kvalitní auta a je fuk, o jakou značku se jedná. Občas se něco stane, záleží na štěsí či smůle.Když uvážím, kolik Toyot se dělá v Turecku, Yaris ve FR a jenom Avensis v GB, tak dělat si přehnané iluze o kavlitě je zbytečné. Ale přeji nám všem co máme nová auta, aby jezdila co nejvíce OK. -
« Re: Re: Re: este raz PP
Já už jsem se s resetem PP nesetkal cca 15tis. km. Teď mám najeto 24tis.km a pohoda. Jen mě štve, že marně čekám na odpověď od importéra, proč mi zadní destičky vyměnily už po 30tis. a musel jsem to platit. Tak jsem trochu sondoval sám a problém je asi na světě. Nový Avensis totiž již nepoužívá Japonské brzdové destičky, ale Německé BOSCH. Ty zasraný Němci se s těma svejma shitama roztahujou úplně všude. Jen jsem zvědav, kdy to Toyotě dojde a začne zase používat kvalitní Japonské díly.








nepodstatne chyby:
Osupany volant po 6 mesiacoch, cierna farba sa otlacala na ruku
problemy so smerovkami, smerovka vlavo vydava cudne zvuky, rusi radio, nie vsak cd alebo kazetu (nedokazu vyriesit)
Centralne zamykanie zamyka kedy sa mu chce (neodstranene dodnes)
Plastove diely na blatnikoch a dverach sa odlepuju/odtrhaju po cca 3 mesiacoch, riesili vymenou (samozrejme diely chodia uz z fabriky nastriekane, auto vyzera ako harlekyn, kazdy diel ma iny odtien)
zavaznejsie chyby alebo nedostatky:
Sanie vzduchu vyvedene moc nizko a nevhodne, pri jazde lahsim blatovym terenom vnika spina a blato do "filterbudky", rovnako pri brodeni ovela mensom ako 700mm je vzduchovy filter mokry, t.j. pokial nemam druhy a ma pred sebou viac brodov tak riziko vniknutia vody (jednoducho voda lezie az do motora, vyriesene nakupom snorchlu)
Tahacie oka vpredu nedostatocne upevnene, pri tahani sa akosi "odtrhnu" (nejedna sa o ziadne brutalne tahanie)
Nedostatocna ochrana chladicov zospodu, staci prejst po vacsej vetve a chladice su na vymenu (nie je to az take horuce, pokial clovek dava pozor ale u terenneho auta by clovek cakal lepsiu ochranu)
Absolutne zle dimenzovany prechod medzi redukovanou 1 a 2 u automatu, prejavuje sa sklbanim
Vibracie prenasane do riadenia pri 100kmh (momentalne som nasiel nejake riesenie u australcanov, objednane diely, toyota nedokaze vyriesit)
Totalna smerova nestabilita pri prudkom brzdeni (vyriesene komplet zmenou podvozku)
"nedomyslene" veci:
zapinanie zadnej hmlovky, pri pravidelnom nastupovani a vystupovani v terene nechtiac zapnem kolenom
ovladanie vyhrievania sedadiel, pouzivane iba obcas ale mohlo by to byt na dostupnejsom mieste
upevnenie zadnych hmloviek, totalne nedostatocne, pri sebemensom kontakte zadneho narazniku s lubovolnym predmetom sa uchyty zadnych hmloviek odlomia a hmlovka nedrzi, nutna vymena. Bohuzial v lese niekedy treba nacuvat do krikov a aby som vzdy kvoli tomu menil hmlovku?
spodne kryty motoroveho priestoru nedostatocne, 1 az 2mm plech absolutne nestaci na ine jazdenie ako po nespevnenej ceste
tesnenie na zadnych dverach v priestore stupacky, zadny podbeh je vyriesene tak stastne, ze pri sa tam drzi blato a spina (medzi dverami a karoseriou), samozrejme postupne spina rada vnika do vozidla :)
montazov vacsich brdicov docielila toyota nutnost 17" kolies, co je sice pekne na cestu ale absolutne nevhodne do terenu. Importer zapisal dva rozmery v 17" do technicaku, bohuzial nikto nevyraba v tychto rozmeroch mudterrain pneu
Vymenit ziarovku vo svetlach (ktore mimochodom svietia mizerne) je uloha pre zrucneho iluzionistu.
Odhliadnuc o vyssie uvedeneho, vymena vzduchoveho filtru po 30t km je cista utopia, pokial nejazdite iba po ceste. Pelovy filter rovnako potrebuje menit castejsie ako 30t. Dan za konstrukciu naprav je pravidelna geometria. Ak je auto v terene v zatazi oplati sa motorovy olej menit castejsie ako 15t. Olej v zadnom dife nema problemy s 30t. Ram budem musite po roku osetrit, pretoze hrdzavie (ano je to hrdza).
Aby som len nehanil, v terene absolutne vyrovnane jazdne vlastnosti. Kombinacia zavrety stred a zadok riesi vsetko okrem lahnutia na brucho :)) Automat vydrzi aj dost nesetrne zaobchadzanie pri "rozhupavani" vozidla. Rezim 2nd start je dar z nebies pri velmi smyklavom podklade. Na ceste dobre jazdne vlastnosti (po vymene podvozku za arb tvrdsie a lepsie).