TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
« Re: Sterace
To Povalec: Na stěrače jsem si zvykal trochu déle. Možná to bylo tím, že mi zlobila jedna gumička a blbě stírala vodu přesně v místě, kde je čidlo. Po výměně gumičky dnes chodí stěrače jako hodinky. Když jsem jel v ráří z Chorvatska 1050km, tak mi 70% cesty pršelo a páčky stěračů jsem se za tu dobu nedotknul ani jednou. Pootočením prstence na páčce stěračů se dá nastavit citlivost na vodu a tím reakce stěračů. Mám to trvale nastaveno na nejnižší citlivost. Když jsem auto kupoval, tak jsem dešťový senzor považoval za zbytečnost, ale je to moc příjemná záležitost. Když člověk jezdí v Praze, tak furt musí stírat rychleji a pomaleji, protože stále mění rychlost a díky senzoru mi teď odpadá nudná manipulace s páčkou. Pokud ale vím, tak třeba u Peugeotů, Citroenů a Oktávek si dělají dešťové senzory co chtějí a často vesel stírají suché sklo a nebo se naopak zapomenou a člověk najednou nic nevidí. -
« Re: Re: Re: Novej Avensis
To Miro: Na tom je taky něco pravdy. Je to můj první ropák a trochu jsem si na něj musel zvyknout, ale i když jsem jel s novým Avensisem konstantní rychlostí 130km/hod, tak jsem měl spotřebu o dost výš než dnes při jstejné konstantní rychlosti. -
« Sterace
Jo jo :-) Se steracema jsem taky chvili bojoval. Kdyz jsem auto prebiral, tak mi o intervalu stirani neco rikali, ale nejak jsem tomu nevenoval pozornost. Asi dojde na manual. Spotreba casem asi opravdu klesa. Nevim, jak hodne je to reprezentativni, ale dneska jsem najel po natankovani asi 300km s prumerem 5,4L/100km + v tom bylo asi 50Km po dalnici s cruise control nastavenym na ~145km/h. -
modus ponens 03.11.04 12:18
« Re: Novej Avensis
To radenie islo tazko aj mne, ale uistoval som sa tym, ze to je len novym autom. Po case sa to upravilo. Drahy paky si musia "sadnut" podla sofera.
Na co som ale doteraz neprisiel, je nastavovanie intervalu stieracov. Mam dazdovy senzor, no nedari sa mi ho vypnut. Stava sa mi, ze pri miernom dazdi mi senzor spusta stierace rychlejsie, ako by som si rucne nastavil ja. Da sa niekomu dazdovy senzor vypnut?
Este sa vratim k brzdovym dostickam. Ake doporucujete pouzit? Ked by sa stalo, ze mi ich budu chciet menit, aby som bol pripraveny. -
« Novej Avensis
Tak jsem nedavno nafasoval novou Toyotu Avensis, kombik, 2L D4-D, ve vybave s xenonama, hlinikovy rafky a.t.d. Zatim mam najeto asi 3 tisice a tak uz muzu hlasit moudra :)
Pred tim jsem mel Opla Vectru, 2,2DTI caravan v obdobny vybave a za 2 roky jsem s ni najezdil asi 130 tisic Km. Opla jsem nesnasel a z mnoha racionalnich i iracionalnich duvodu. Sice nejezdilo spatne, ale pruser je uroven servisu (napr. 3x jsem se objednal na geometrii a 3x jsem odjel s neporizenou, po dvou garanckach jsem se musel hned vratit do servisu... jednou nefunkcni svetla, jednou nefunkcni pulka kontrolek, oprava prevodovky trvala 4 tydny a stala 65 tisic a podobny prihody... inu, firemni leasovany auto...)
Volba Avensis byla celkem jasna. Vektru nikdy vic, Passat je 9 let stary auto, "francouze" nemusim, Mondea jsou nestesti, nova Primera vypada divne, Mazda 6 je takovy "wanabe" "sportovni" auto a Accord se nelibil manzelce :-) Takze Avensis.
Prvni dojmy? Prvni tyden, tedy asi 1100Km, to byla fuska, razeni slo hrozne z tuha, ale pak uz pohoda. Hluk je proti Vektre daleko nizsi, chrastila ale "zlata" mriz, to neni chyba vyrobce, ale servisu, to uz jsem poresil. Pri jizde na kostkach nejak povrzava plast vlevo dole pod volantem, takovej ten ramecek, ve kterym je ovladani zrcatek, to asi necham na prvni garancku po 15 tisicich. Pak uz jen pozitiva: naprosto maximalni vyhled z auta, zrcatka jak placacky, vyhled je fakt dobrej. Slusnej motor, po recenzich jsem nic moc necekal, ale jsem mile prekvapenej. Dobre tahne uz od nizsich otacek a je pohodlne zprevodovanej. I pri jizde po meste se moc nemusi radit (tak, kde jsem s Vektrou musel podrazovat na 2, tam s Avensis uplne pohodlne projedu na 3), i pri vyssich rychlostech (~130km/h) celkem dobre tahne. Par tejdnu jsem jezdil s C5 2,2HDI a i kdyz papirove mozna lepsi, nemoh jsem ji prijit na chut. V Avensis pri rychlosti nad 150km/h, to jsou otacky pres 3000, se motor zacne trochu ozyvat, ale porad prijatelny. Pohodli je prikladny, po 900km ceste zadna bolest zad ani nohou (z Vektry jsem soukal ven v bolestech :)
Jo, spotreba, nulovani pocitadla po natankovani je sice trochu neobvykly, ale aspon clovek vidi, za kolik tu nadrz projel. Mimo mesto jezdim kolem 6L/100km, dalnice kolem 6,5L/100km (nejsem zavodnik, 140-150km/h).
Trochu nestastny mi pripada ovladani mlhovek. Bud predni nebo predni a zadni, nejde svitit jen zadnima, coz je asi skoda (a taky Skoda :). Mista je v aute dost a odkladacich prihradek taky.
Nekdo tu psal, ze mu chrasti drzak rolety, tezko rict, uz mam v kufru najaky veci, tak toho chrasti vic...
Dojem z auta mam ale veskrze pozitivni :) -
"-- skrytý --" 26.10.04 09:34
« Re: Toyota Carina E 2.0i 16v /98Kw/
Vyměň VN kabely. Na jejich kontaktech nic nepoznáš - problém je nejspíš zakopaný v uhlíkovém jádře, které se vibracemi časem ničí. Krom toho Carina E snad měla ještě rozdělovač (ale jistý si tím nejsem). Pokud ano, sundej jeho víčko, důkladně odmasti vnějšek i vnitřek a z kovových plošek, kam skáče jiska od raménka (palce), odstraň napálené usazeniny: jde to dost těžko, budeš muset použití ostrý šroubovák nebo čelo pilníku. Totéž udělej s kontaktem na raménku rozdělovače. Na závěr zkontroluj opotřebovanost uhlíku uprostřed víčka rozdělovače a funkčnost pružinky, která ho tlačí na palec. -
« Toyota Carina E 2.0i 16v /98Kw/
zdravim panove, nemam Avensis ale jeji predchudce - Carinu E.
Pred mesicem se mi zacal objevovat problem.Kdyz je auto studeny jede motor bez problemu, kdyz se ohreje zacne cukat pri pridani plynu, nejvic se to projevuje kdyz auto ohraty odstavim a pak za par minut nastartuju a jedu dal.Problem se zhorsuje cim je vetsi venkovny teplota vzduchu !
Proste cim je motor teplejsi, tim vice skube - obcas vynechava zapal na nekterem valci.
Motor se pritom neprehriva, nevari, teplota je O.K. nove tesneni pod hlavou,termostat,rozvod.
Experimentoval sem se svickami - skousel sem 3 nove sady, stale je to stejny..
A co VN kabely ? vsechny sem vyndal a procistil kontakty /vlastne nebylo ani co cistit vypadaji dobre r.v.1999/
diky za kazdou radu.
email: mipr@mailbox.sk -
"-- skrytý --" 25.10.04 17:42
« Reset PP
Jestli je na dně nádrže hydrostatický snímač tlaku, od kterého je odvozen reset PP, tak je to resetování vcelku pochopitelné. V návodu je tuším, že reset se má dělat otevřením víčka nádrže, ale možná programátoři zapracovali víc, než měli, a vyhodnocují změnu tlaku. U kamionů se snímačem tlaku hlídá zda někdo (řidič) neukradl z nádrže naftu :-) -
modus ponens 25.10.04 15:37
« Re: Re: Re: Re: Re: este raz PP
to kadell: a ceny prehliadok nenapises? Ak teda nie su privatne...
Hlasil si tie resety v servise?
Onedlho ma caka prehliadka po 30tis. km, tak zacinam byt plny ocakavani a obav, co z toho vzide. Najma na zadne brzdove dosticky som zvedavy. Ake Ti dali? Opat Bosch alebo si mozno objednat japonske? -
"-- skrytý --" 25.10.04 13:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Avensis - lupající roleta
Reset průměrné spotřeby - no mám pocit, že se to chová nějak podivně, ale neřeším to, je to prkotina, která asi souvisí s náklonem vozidla při parkování.
Spotřeba Kombi 1.8 95 kW, Pneu Michelin Pilot Premacy 205/55R16:
Jedu-li po okreskách velmi pohodově (80 až 100 km/h): 6,0 až 6,8
Jedu-li po dálnici umírněně (cca 120 km/h): 7,2 - 7,4
Šlapu-li autu na dálnici na krk (mírně agresivní jízda do 160 km/h): 8,0 -8,6
Město: 8,5 l/100km
Nejlepší zkušenost mám s benzínem od Slovnaftu. Kvalita benzínu šíleně ovlivňuje spotřebu - stejnou trasu stejným stylem jízdy udělám od 7,2 do 7,8.
Stejná trasa cca 300 km, průměrné spotřeby při stejném stylu jízdy:
Kvalitní slovnaft (ne vždy se zadaří): 7,2
ESSO: 7,4 - 7,6
Aral, OMV: 7,6 až 7,8
Už jsem ale taky nabral benzín, sekterým jsem to jel za 8,5. :-(
Řídící jednotka se očividně adaptuje na načerpaný benzín a pár desítek km jí to trvá. Proto doporučuji nádrž téměř vyjezdit a pak dočerpat plnou.
Pokud to jde, tak beru Slovnaft, ale mám pocit, že na některých benzínkách to občas nějak ošidí :(







