TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
"-- skrytý --" 08.12.04 01:21
« Malé srovnání
Tak jsem nedávno testoval několik aut, ze kterých musí vybrat známý nové služební auto. Se všemi jsem jel stejnou trasu a zkoušel ostřeji stejnou zatáčku a všechny jely na stejně velkých kolech (205/55-16). Předtím jsem si tuto trasu projel naším Avensisem (sedan, 1,8 130hp, pneu Nokian WR). Zkoušené byly Ford Mondeo (kombi, TDCi 133hp, pneu Continental TS810), Mazda 6 (kombi, 2,3 119kW v automatu, pneu Michelin PA2), Octavia II (liftback, 1,9TDi 77kW, pneu Michelin PA2). Musím říct, že výsledkem bylo, že jsem byl pokaždé moc rád, že můžu odjet tím naším Avnesisem ;o) Jen pro zajímavost uvádím rychlosti průjezdu zkoušenou zatáčkou (v závorce odhadovaný limit, kdy by auto vyletělo, u Avensisu kdy by pípalo VSC), jejíž poloměr byl odhadem tak 130-150m - Mondeo 120 (125-130), Mazda 6 110 (cca 130), Octavia II 85 (90-95), Avensis 120 (135-140). Ne s každým autem byl průjezd hladký, ale taky ne nějak extrémě drsný - akorát Mondeu a Oktávce už pískaly gumy, včetně toho, že se Mondeo tak nějak chtělo trošku hrnout ven a u Octávky zasahoval protiprokluz a musel jsem jí docela přitahovat do zatáčky (hrnula se ven rozhodně víc, než Mondeo). V M6tce jsem nenašel za celou cestu nějakou rozumnou pozici za volantem na ostrou jízdu a navíc hodně dělal ten automat (včetně toho, že to auto bylo neskutečně líné). Avensis se do zatáčky doslova zakousl a vyjel jako po kolejích. A jen takové upozornění, pokud si někdo nevšiml - M6 a Octavia II jely na zcela stejných pneu a jak se každá chovala v zatáčce naprosto odlišně.. a pak, že je dle novínářů nová VW platforma s víceprvkem vzadu výborný podvozek ;o) -
Jirka185 26.11.04 23:25
« Topeni (D4D)
Zdravim,
Avensise mam cca 3 mesice, ale doposud jsem prilis nepochopil funkci pridavneho topeni (pokud se nepletu, ma ho jen diesel). Az ho zapnu, nebo vypnu, nepozoruji zadny rozdil. Podle manualu by melo napomahat rychlejsimu vyhrati interieru pri studenem motoru - fakt se mi nezda :-(
Jinak u PP dochazi k resetum prumerne spotreby asi jako kazdemu co tady je. -
"-- skrytý --" 26.11.04 09:00
« Re: Antistaticky pasik
To je úplně k ničemu!
Pořiď si "vybíječ statické elektřiny" (v podobě přívěsku na klíče) kterým se dotkneš třeba zámku zveří (nebo jiné kovové části vozu) ještě před tím, než budeš ty dveře zavírat rukou. Pokud něco podobného neseženeš, tak se prostě při vystupování z vozidla drž kovového rámu bočního okénka dveří tak dlouho, dokud se nepostavíš na nohy.
Anebo změň materiál oblečení a podrážek obuvi!
PS: Onen elektrostatický náboj totiž vniká až v momentě vystupování z vozu třením oděvu o (z elektrostatického hlediska) nevhodný materiál potahu sedaček. Intenzita jevu je úměrná vhodnosti/nevhodnosti kombinace materiál oděvu a podrážek obuvi/materiál potahu čalounění sedadel a rovněž závisí na aktuální vzdušné vlhkosti, resp. vlhkosti podlahy, na níž člověk z auta vystupuje. -
modus ponens 26.11.04 08:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Počítadlo
našrot:
s tym som sa tusim nestretol. Ale neskumal som to, takze mozno by som to vedel nasimulovat aj ja. Otazka je, ako je to pri inych znackach. Napr. na Felde mi tiez pri ostavali dvere zamknute, ked som otvaral dialkovym a niekto ich sucasne otvaral kluckou. -
"-- skrytý --" 25.11.04 21:59
« Re: Re: Re: Re: Počítadlo
SirAnton: s tím odmykáním bylo zajímavé totiž to, že ten způsob, jak popisuješ, nefungoval...
- ad myčka - to jsem byl poprvé a ještě se to umylo hrozně a stejně se mi to nepodařilo vyreklamovat... ale měl jsem pocit, že jsou všechny myčky stejně veliké...
- ad pneu do kufru - máme sedan. Možná se tam asi našikmo vejdou, ale moc jistý si nejsem... zkusím to na jaře ;o) BTW: máte na tom někdo 17" kola? Případně jaké a za kolik a kde?
-ad dešťový senzor - pokud se hýbe to citlivostí, tak největší vliv to má v případě, že prší jemné kapky (jako třeba za náklaďákem), nejmenší pokud padají kroupy nebo velké vločky ;o) A nejhloupější je, že to třeba setře když si ostříkáš okno a pomlalu sjíždí kapky z horního okraje setřeneé plochy ;o) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Počítadlo
Miro - po kolko spalenych litroch ti zapipa rezerva? Kedysi mi pipala po 52l a palivomer ukazoval presne polku nardze po spaleni 30l. Ale raz som tankoval na benzinke, kde pistol vypla prvykrat OK. Ale ja mam vo zvyku tam natlacit este nieco az do dalsieho vypnutia pistole a v tomto pripade sa druhe vypnutie nekonalo a nacapoval som tolko, ze mi vytekalo cez hrdlo. Odvtedy mi rezerva zvrieskne po 50l a polka nadrze sa ukazuje po 28l. Scvrkla sa mi nadrza alebo sa plavak naucil, kde je jeho maximalna poloha alebo co sa mohlo vlastne stat? -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Počítadlo
skoda ze uz mac hodne najazdene a uz moze byt v nadrzi aj taka necistota, ale ja som to pre klud duse vyjazdil do prveho cuknutia uz na druhu nadrz a tak viem, ze od prveho signalu mam istych 10l na jazdene. Podla toho sa pri dlhsich trasach aj orientujem. inac tankujem pi signale do 50km. Po signale mi ukaze dojazd pri priem. spotrebe 7l na 80km a chvilu nato mi uz dojazd nezobrazuje. Inac pri kazdom starte to strasne pipa a tak som nuteni rychlo natankovat :-) -
modus ponens 25.11.04 10:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Počítadlo
to Lubos1:
mas to naozaj logickejsie. Toyota asi chcela spravit system odolny aj voci spekulantom a mantakom, pre ktorych existuje na pristrojovke snad len rychlomer.
Da sa nejako bez vacsich naslednych starosti vypustit cela nadrz a nasledne natankovat? -
modus ponens 25.11.04 09:57
« Re: umyvarka
Neviem, ci je to vodou, ale lak je naozaj poskrabany. Skor si ale myslim, ze je to tymi kefami - po umyti nieklokych aut tam proste nejaky sajrajt aj po vyplachovani ostane, no a tym sa to podla mna skrabe.
Najlepsie je rucne umyvanie - aspon mam pravidelnu kontrolu a mozem vcas zareagovat (opravit prip. skody po vacsich kamienkoch).







