TOYOTA Avensis

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota

  • 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 16.04.08  13:45

    « vibracie

    to zajic:
    Uz si prezul na letne? Ak ano, ako to vyzera s vibraciami?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.04.08  09:07

    « Avensis

    aku mate spotrebu? klepe vam za studena motor? dik uz som sa to tu pytal nizsie, ale nikto neodpisal.
  • « 00 Reagovat !

    foto mrazik

    mrazik 15.04.08  15:40

    « Re: avensis combi 2007 2.0 d-4d terra

    Mam 11/2006 vybava Soll, pokud budu vedet, rad odpovim tve dotazy
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.04.08  21:40

    « Re: avensis combi 2007 2.0 d-4d terra

    Se zeptej rovnou, mam ho ale v jiny vybave ... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.04.08  10:42

    « avensis combi 2007 2.0 d-4d terra

    Má tu někdo tohle auto? Chtěl bych prodiskutovat některé detaily log35@seznam.cz
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.04.08  10:42

    « avensis combi 2007 terra

    Má tu někdo tohle auto? Chtěl bych prodiskutovat některé detaily :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.08  19:35

    « Re: Avensis

    to Lubos.1:
    Ahoj. Ještě jsem na letní nepřezul. Dám vědět. Ale převážením to nebude. Běžné vyvažovačky mají přesnost 5g. To je tak jeden větší kamínek nebo kus bahna nalepenýho na disku a to vliv nemá. Pes bude zakopanej jinde.
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 26.03.08  10:06

    « Re: Avensis

    to zajic:
    Ako to dopadlo po prezuti na letne pneu? Ja som vyskusal prevazit zimne kolesa na specialnej vyvazovacke s pritlacnym kotucom, ktora meria aj hadzavost kolies. Vibracie sa zmensili, ale stale to nie je ono. Ked som skusil rovnako prevazit aj letne na original 17" elektronoch, tak sa situacie nezmenila, mozno aj trochu zhorsila.
    Niekde som cital, ze vibracie moze sposobovat aj zla geometria kolies/naprav, aj ked sa mi to nezda logicke. Skusim ju dat premerat, ale som pesimista.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.03.08  07:45

    « Klepot motora, spotreba

    Zdravim vsetkych, mám toyotu avensis kombi r.2004, 2,0 D-4D 85kW nabehané 172000km chcem sa opytat aj vam za studena klepe motor? A hrkoce Vám klímové čerpadlo? Riešil to už niekto hrkoce v ňom vraj len nejaké ložisko v servise mi povedali že sa dá vymeniť len celé čerpadlo (35000,-). A čo spotreba koľko Vám priemerne spapká? Ja sa vozím po meste a žere mi okolo 6,6L neviem či to nieje veľa lebo niekto tu spominal že mu to žerie 5,2L. Dik za všetky odpovede.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.03.08  22:21

    « Starší vozy

    Pěkný den všem.

    Před lety, když se rodilo moje rozhodnutí koupit Avensis, jsem na toto forum chodil pro informace. Dnes tu opět hledám odpovědi na aktuální otázky i když si nejsem zcela jist (po přečtení diskuse cca rok dozadu...), zda-li moje problémy jsou zajímavé i pro účastníky tohoto fóra... Uvidíme:

    Třetím rokem jezdím s Avensisem 1,8 VVTi Sol, liftback, rok uvedení do provozu 2001,tedy koupené jako jeté cca 80 000km, dnes má najeto necelých 130 000 km.

    Kromě takových prkotin, jakými byly "zamrzlé" brzdové válečky i destičky po první zimě, či je dosud neodhalená příčina nepříjemného drnčení jakoby táhel v zadních dveřích (demontovat kvůli tomu zadní nápravu jsem v servisu odmítnul...), zasekávající se bezpečnostní pásy, nespolehlivý ukazatel stavu paliva, vypadávající palubní počítač, tuhé řazení, kroutící se karoserie při přejezdu nerovností a s tím související zvuky, špatně se zavírající, údajně neseříditelné dveře..., takže kromě těchto projevů necelých 7 let starého vozu se projevily a projevují mnohem závažnější věci:

    Po přezutí na nové zimní gumy se objevilo kmitání řízení (viz můj předchozí příspěvek) a s ním i v zápětí vrzání jakoby nějakého čepu či hřídele volantu. Příčina dosud nezjištěna. Stříkání maziva sprejem technikem servisu ledskams, nic nezměnilo. Na autě se projevila i značná směrová nestabilita ve větru, příčina nezjištěna.

    Cca před rokem jsem zjistil, že mám náhle olej v motoru na dolní rysce. Začal jsem to víc sledovat a teď již dolévám 1 litr po 2500km. V servisu to neřeší, prý tyto motory takhle žerou olej, je to prý díky zasířenému benzínu u nás... (Proč před tím motor olej nežral, proč tak nežerou olej ostatní motory?)

    Na podzim 2007 jsem jednoho rána nenastartoval motor. Auto bylo v garáži, baterka ani rok stará a dobrá, starter točil motorem a nic. Po třech pokusech jsem volal do servisu, poradili mi, abych auto přivezl k nim (110 km). Nakonec jsem to risknul a nechal starter točit trochu dýl. Po cca 20 vteřinách začal motor chytat na jeden dva válce, po 30 se sice neochotně, ale rozeběhl. Protože do práce dojel již normálně a odpoledne opět nastartoval normálně, vyrazil jsem druhý den do servisu. V paměti řídící jednotky nebylo nic (taky žádná chybová hláška při startu nenaběhla...), od té doby se to neopakovalo, příčina neznámá.

    Takže: od jetého auta nečekám zázraky, ale Toyotu jsem si kupoval s představou nadprůměrně spolehlivého auta a tato představa se ne zcela naplňuje. Jako dost problematické vidím i dostupnost a kvalitu servisu. Přístup kluků v servise je sice přímo ukázkový, ale kdo z nich již někdy opravoval motor 1,8? Proto představa, že bude potřeba rozebrat motor, mě docela děsí.

    Moje aktuální otázka je na spotřebu oleje, jaký olej vůbec používat? Má smysl lít do motoru olej Castrol SLX Professional, když jej 0,3 litru na 1000 km motor sežere a dolévá se stále nový? Mohla změna oleje Castrol TXT Softec na SLX Professional způsobit zvýšení spotřeby oleje? Jak na takovou spotřebu oleje bude reagovat katalyzátor? Nezná někdo servis, kde by rozebrání tohoto motoru nebyla mimořádná událost? Vzpomene si někdo, na poznámku v této diskusi někdy před lety, kdy kdosi na okraji informace, tuším, že o spotřebě, poznamenal, že "po výměně stírátek na ventilech je i spotřeba oleje již v pořádku".

    Díky za informace.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.03.08  20:15

    « Re: RE:Avensis

    to Lubos.1
    Po přezutí na nové zimní gumy v roce 2006 se okamžitě projevily vibrace volantu v okolí 115 km/hod. Reklamace a pečlivé převážení kol (jedno přední nepatrně korigovali)sice dostalo chvění volantu do únosných mezí (projevovalo se jako jemné brnění v okolí cca 120 km/hod, +-5km - dle tachometru), ale nedobrý pocit zůstal. Velké očekávání, co to udělá najaře po zpětném přezutí na letní, do té doby bezproblémové gumy, přineslo zklamání, kmitání zůstalo. Takže další dotaz v servisu (již při prvním výskytu zkotrolovali přední nápravu a řízení- ale bez měření...), další "ruční" kontrola náprav... opět vše údajně OK. Během roku 2007 přibyla velmi nepříjemná zkušenost se značnou nestabilitou vozu ve větru při rychlostech nad 120 km/h. To už jsem od známých věděl, že Toyota před časem stahovala Avensisy pro nějaké problémy s kmitáním přední nápravy. To mi vzápětí potvrdili i v servisu, u nějaké serie Avensisů se prý měnily volant, sloupek řízení a snad spojovací tyč... Jenomže prý pouze u vozidel v záruce. Já mám 1,8 liftback z roku 2001, v té době měl již víc než 100 000 km, takže by mě výměna těchto dílů přišla na cca 20 000,- To jsem zatím neakceptoval. S trochou obav jsem očekával chování vozu po dalším přezutí na letošní zimu. Výsledek: ani náznak nějakého chvění!!! Směrová nestabilita při větru sice nic moc (proti mě známým autům je to bída...), ale je to o poznání lepší. Za cca měsíc budu vědět, co udělalo přezutí zpět na letní gumy... S přední nápravou souvisí i další problém: vrzání při otáčení kol... Ale o tom již v samostatném příspěvku.

    Přeji pěkný den

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.03.08  20:13

    « Re: Avensis

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.03.08  21:26

    « Re: Avensis

    to Lubos.1
    Zdravím. Popisuješ přesně stav, který mám momentálně taky na autě. Na zimních gumách se mi to začalo chovat jako bych je měl nevyvážené. Řekl jsem si, že to vydrží do jara, přezuju a nechám převážit. Nicméně nějaký * byly rychlejší a pneumatiky mě v noci na rozřezaly. 2 jsem koupil nové a 2 nechal spravit. Vibrace zvlášť ve vyšších rychlostech byly po cca 1000km veliké. Ukázalo se, že opravovaná pneumatika se vyboulila a nešla již vyvážit. Koupil jsem tedy další 2 nové. Silné vibrace ustaly, ale stále to není jako dřív. Klepe to do volantu i do sedadel cca od 110km/h. Není to krizovka. U auta za 300 tis. bych to neřešil ale za mega ANO. Za nějakej tejden přezuju na letní a jestli to bude dělat taky, tak budu požadovat nápravu. Průběžně budu informovat. Jestli máš nějaký tip, resp. už objevili závadu, dej prosím vědět. Díky.
  • 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 25.02.08  20:29

    « Avensis

    vymazany duplikat
  • 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 25.02.08  20:28

    « Avensis

    to SirAnton:
    tentokrat som kupoval v BA, bola mi ponuknuta slusna zlava v AWF, navyse tam boli prijemni ludia, tak som dlho nevahal. S autom by som bol celkom spokojny, keby neboli urcite problemy . Nieco mi bucha pri prudsom brzdeni (riesi sa to a je to uz lepsie), ale co sa zatial nepodarilo odstranit, su vibracie volantu pri vyssich rychlostiach. Na letnych 17" aj zimnych 16" kolesach. Po viacnasobych prevazovaniach je to lepsie, ale nieco tam stale ostalo. Volant sa sice viditelne netrasie ako predtym, ale v rukach stale citit klepanie do volantu. Zaroven je nieco podobne citit aj v sedadle.
    Zatial sa nevie, co je s tym, ale pri novom aute za milion to nie je normalne a dufam, ze sa to vyriesi co najskor. Toyotu som si kupil prave preto, aby som nemal problemy.

    Len tak mimochodom, nestretol sa uz niekto s tym?
  • 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 23.02.08  16:20

    « sedaky

    neviem ake ma sedaky OII alebo avensis, ale IS ma citelne kratsi sedak ako E-klasse.
  • 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 20.02.08  14:03

    « brzdove platnicky

    Zdravim vospolok,
    chcel by som sa opytat najma majitelov starsich Avensisov T25, ake maju skusenosti s inymi nez originalnymi brzdovymi platnickami. Blizi sa mi ich vymena a mozno by som isiel do inych nez original Bosch.
  • 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 20.02.08  13:27

    « Avensis

    S radostou zistujem, ze to tu po dlhsej dobe mierne ozilo.
    Najprv chcem privitat Lubosa medzi majitelmi Avensisov. :-) Dufam, ze budes so svojou volbou spokojny, aspon tak ako s M6. Len na okraj, kupoval si ho v AT v style kupy M6?

    Pridam svoje skusenosti s Avensisom (1.8 VVT-i) pred faceliftom.
    - sedaky: nemam voci nim ziadnu vyhradu. To, ze su kratke, registrujem prvykrat. Este pred casom boli hodnotene ako dostatocne dlhe, najma v porovnani so sedakmi (teraz uz) starsej M6. Isiel som aj v OII, no sedenie v nej bolo horsie. Udajne dlhsie sedaky v OII som si nevsimol.
    - bederna opierka: pred kupou mi papierovo chybala (skusenost z OI bola dobra), ale ukazalo sa, ze prakticky ju sedadla v Avensise nepotrebuju. Ani po dlhsej ceste nebyvam zo sedenia polamany. A to som absolvoval naozaj extremne dlhe jazdy...
    - vyssi posed: na ten som si na zaciatku naozaj zvykal (meriam takmer 2m a miesta nad hlavou nemam vela). Nakoniec som nasiel tu spravnu kombinaciu vysky a sklonu sedadla s volantom. Po presadnuti do aut s nizsim posedom (napr. OII) vsak mavam dost problem normalne vystupovat. Je to asi len zvyk.
    - nadrz: zrejme ma naozaj vyuzitelnych len 55L. Sam som to (nechtiac) vyskusal, ked som sa spoliehal na papierovych 60L + overenu skutocnost, ze PP hlasi dojazd po spaleni 50L. ;-)
    - opierka na lavu nohu: mohla by byt dlhsia, to je pravda.
    - vnutorny priestor: toto je velmi silna stranka Avensisu a aj vdaka nemu u mna Avensis pri vybere vyhral. Kvoli priestoru by u mna nikdy nemohol vyhrat Lexus IS.
    - ovladanie svetiel: povazujem za logicke a prehladne s jedinou vyhradou: neda sa zapnut zadne hmlove svetlo bez toho, aby svietilo predne (hmlove).

    Inak som s Avensisom velmi spokojny. Celkova spotreba je na urovni 7.2, poruchy (zatial) ziadne. Ale priznam sa, ze ak by som mal vyberat teraz, asi by som neodolal vyskusat niektory z dieslov.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.02.08  23:47

    « Dojezd

    Avensis hlásí dojezd 0 km, když v nádrži zbývá cca 5 litrů (nebo možná i víc). Snaží se tak donutit řidiče, aby natankoval včas, protože vyjetí nádrže do mrtě nedělá motorům vůbec dobře.

    Je to z důvodu snahy předejít situacím jaká postihla s Oktávkouu II mě:
    Z důvodu zcela úchylných vnitrofiremních instrukcí ohledně placení za palivo mám snahu tankovat pouze v ČR. Vracím se z německa, navigac hlásí, že do ČR je to 60 km, Oktávka hlásí dojezd 100 km, jsem v pohodě. najednou koukám, na hranice to je 40 km, Oktávka hlásí dojezd 40 km. Říkám si je třeba jet ekonomicky a bude to dobrý. Pak přišly kopce v příhraničí, ejhle k hranicím je to ještě 10 km (naštěstí zčásti zkopce), dojezd 0 km, benzinka ještě tak 5 km za hranicí v půli stoupání do kopce. K benzince jsem dojel na naftové výpary, propotil jsem košili, protože jsem tušil potenciální průšvih s motorem a taky v zimě v noci na uzemí nikoho shánět naftu je fakt příjemná vidina. Když Oktávka hlásí dojezd 0 km, tak to na rozdíl od Toyoty myslí vážně. Do 55 litrové nádrže jsem natankoval něco přes 54 litrů. Avensis bych za Oktávku nevyměnil ani omylem. Jo sedadla v OII jsou sice sportovnější a pohodlnější, ale i bez bederní opěrky mě z Avensisu po dlouhé trase tolik nebolí záda, respektive bolí taky, ale mnohem snesitelněji a mnohem rychleji to přejde. Takže je otázka, která sedadla jsou lepší.

    OII versus Avensis:
    Oktávka má spoustu příjemných drobností, jako jsou odkládací prostory na 1,5 litrové PET láhve. Ale tím ejjí přednosti oproti Avensisu podle mě končí.
    Avensis je ve vysokých rychlostech stabilnější, pro mě je pohodlnější a po dlouhé trase z něj vylézám méně unaven.Akustika je lepší, je v něm větší ticho, netrpí aerodynamickým hlukem od zrcátek, pouze na mizerné silnici v něm ruší víc hluk od kol, který je ale v Oktávce maskován větším celkovým hlukem.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 10.02.08  22:49

    « Re: Toyota avensis D-4DCat130kW

    slniecko:
    Vyšší spotřebu máš kvůli principu funkce Tvého D-CAT (DNPR) odlučovače NOx a částic uhlíku.
    Toyota má jediný skutečně funkčí odlučovač NOx, který ale bohužel vyžaduje ke správnému fungování něco paliva navíc. S D-CATem je to jediné auto v podstatě plnící normu Euro 6 na NOx.
    Principem funkce je kombinované používání zpožděných vstřiků paliva a extra dávky paliva jdoucího z 5. vstřikovače. Ten vstřikuje palivo do výfukového potrubí před D-CAT. Správným načasováním těchto vstřiků se zajistí jak vyčištění filtru, tak redukce NOx (směsi oxidů dusíku s převažujiícím NO2, tedy oxidem dusičitým) na N2 neboli dusík, takže z výfuku se dostává směs N2 a CO2 se zbytky NOx, CO apod.
    130kW je ekologický motor ve smyslu NOx ale není tak ekonomický jako 92kW nebo 110kW.
    Velice málo znečišťuješ prostředí ale něco za to zaplatíš.
    Toyota ale velice pracuje na zlepšení tohoto systému ve smyslu splnění normy Euro 6 ne za cenu zvýšení spotřeby paliva.
    Zduř.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…