TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
Jirka185 08.12.04 22:55
« bederni operka
Maji lepsi verze Avensise (treba Sol Technical) bederni operku v sedadlech ridice ? Ja mam "socialni" verzi Terra, s autem jsem celkem spokojeny, ale ze sedadel me boli zada :-( Rekl bych ze je to pomerne krize. Drive jsem mel Octavii - hrozne auto, ale pro me sedadla rozhodne lepsi. -
Lubos.1 08.12.04 22:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Malé srovnání
Skusim citovat nejake testy z auto.cz.
M6:
Nelze odolat. Jednička, dvojka a... pár důvěrně známých zatáček projela Mazda6 zhruba stejně rychle jako extrémně neutrální Impreza! Tajemství spočívá v pomocném rámu, na který je uložena dvojitá lichoběžníková přední náprava. Toto na přesnost náročné řešení způsobuje, že se nemění odklon kola ani při propérování - výsledek je ten, že jinak neutrální vůz dá o své nedotáčivosti vědět až tehdy, když už v podstatě svlékáte pneumatiku z předního kola. Zadní náprava typu multi-link je pak vybavena další technickou lahůdkou - asymetricky uloženými pružinami a tlumiči. Spolu s mohutnými stabilizátory pak tohle řešení zabraňuje velkým náklonům karosérie. Účinek je impozantní - velmi přesné řízení umožňuje řidiči precizní vedení vozu a ani při hodně krkolomných změnách směru nemá Mazda6 problém s držením stopy. Když už jsme u řízení - velký rejd a malé náklony můžeme považovat za ctnosti, naopak příčné nerovnosti (řekněme rovnou hloupé a zbytečně vysoké kovové retardéry) se vozu a ni posádce moc nelíbí.
Avensis:
Jízdní vlastnosti jsou také především komfortní, avšak pokročilý podvozek i přes naklánění karoserie v zatáčkách neopouští stopu a po krátkém soužití se s ním dá jet také pěkně peprně, je ovšem třeba dobře se držet, sedačky vás v zatáčkách moc nepodrží.
Samozrejme nad zrovnanim M6 a Imprezy som sa iba pousmial :)
Da sa toho najst viac, ale co si pamatam, je to vsade podobne. -
Lubos.1 08.12.04 22:19
« Re: Re: Re: Re: Malé srovnání
Brázdič
Prave o to ide. Si si isty, ze mali obe auta rovnake kolesa, rovnake pneu? Aj to, ze si isiel skutocne rovnakou rychlostou? Aj to, akym sposobom si rovnaku zakrutu presiel? Videl by si to rovnako, ak by bolo poradie skusanych aut opacne? Ak be si tie zakruty presiel striedavo kazdym autom tak 10x, potom by sa dalo objektivne.
Ak si sa sklamal z M6, potom si uz iba ocakaval nieco lepsie.
Nechcem ale hodnotit, ktory podvozok je lepsi,. ale na druhej strane mi vadi, ak niekto tvrdi, ze ma Avensis lepsi podvozok ako M6 (a napisal by som to aj vtedy, keby som mal Avensis :-) ).
V ziadnom teste som to takto napisane nevidel.Nech uz su mot. novinari akikolvek, preslo im rukami viac aut ako nasimi. Aj ked sa ich radami netreba riadit...nikde som necital chvalospev na podvozok Avensisu na rozdiel od napr. Accorda. Na jazdne vlastnosti M6 som cital iba chvalu. Nechce sami verit, ze by boli novinari zaujati a preferovali by Mazdu alebo Hondu pred Toyotou, co sa neda povedat o Skode alebo nemeckych znackach. -
« Re: Re: Re: Malé srovnání
To Lubos1: Když jsem se rozhodoval mezi M6 a Avensisem, tak měla M6 nepatrně navrch, poněvadž jsem ji díky známosti u importéra mohl získat s obrovskou slevou, ale to už jsem tady v minulosti psal. Půjšil jsem si na Spořilově verzi MZR-CD a jel s ní přes Uhříněves směrem na Průhonice a pak zpět po dálnici. Celkově mě jízdní vlastnosti nenadchly, ale co mě potom hodně zklamalo, byl kruhový objezd, který jsem zkusil vzít ostřeji kolem dokola a auto bylo nakloněné jako blázen a nedrželo už stopu. Pak jsem si o půl hodiny později půjčil v Průhonicích Avensise D-4D a kruháč jsem napálil stejně razantně s podstatně menším náklonem než u M6 a jel jako po kolejích. Řekl bych že M6 dělá největší problém táhlá zatáčka. V běžných zatáčkách se mi nezdála ani lepší, ani horší než Avensis. Tohle byl ale jeden z rozhodujících faktů, proč jsem tak výhodnou nabídku odmítl a šel do Avensisu. Faktem, ale je, že M6 měla skutečně svižnější motor a na dálnici to bylo znát. To však nepovažuji za rozhodující. Na prvním místě je u mě bezpečnost tj. EURO-NCAP, brzdy a stabilita podvozku.
Je to ale každého věc, ať si koupí to co mu vyhovuje a co se mu líbí. -
"-- skrytý --" 08.12.04 15:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Malé srovnání
Pravda, nejezdil jsem s Accordem na českých silnicích... Ale nad technickou stránkou tohoto vozu srdce nadšeného amatéra rozhodně zaplesá! Např. to, že motor uložený ve vyloženě měkkých závěsech se při volnoběhu ani nehne, je přímo obdivuhodné. A to ani nemluvím o tom, že ke všemu je skvělý přístup, žádné "schovávání konstruktérského bordelu pod kryty" (a la evropské značky, kromě Alfy Romeo a Lancie) se nekoná a přitom to vypadá esteticky.
PS: Přímo filigránské zavěšení předního kola na první pohled nebudí důvěru - ale na druhý pohled (vše důležité je totiž kované do zápustky) je to OK. Poněkud větší strach bych měl ze zadní těhlice z povrchově neošetřeného hliníkového (!) odlitku. Inu, boj s neodpruženými hmotami si žádá své oběti... -
"-- skrytý --" 08.12.04 14:27
« Re: Re: Malé srovnání
Lubos1: Právě, že testy motoristických novinářů, kteří se považují za jediné odborníky v automobilovém průmyslu (přičemž např. v ČR jsou jen asi 3, kteří vystudovali technickou vysokou školu a zbytek jsou jen více či méně nadšení amatéři a pár opravdových nadšenců, kteří byli schopni si alespoň nějaká fakta o autech nastudovat, ale ti většinou nepíšou testy do Autocaru, Speedu, Autohitu, Auto7 atp., spíš se motají kolem specializovaných časopisů nebo Automobil Revue), jsou téměř vždy tendenční a jejich závěry se skládají ze subjektivních pocitů, které má každý jiný a tudíž nejsou "předatelné". Tudíž je nejlepší, když si může člověk ty auta projet sám a zjistit, co kde umí. Proto jsem to taky udělal já (i když u mě byl výběr auta, které se koupí prostě jasný od začátku ;o) ).
Nenapsal jsem, že by M6tka měla špatný podvozek, jen že jsem neměl možnost se usadit nějak rozumně, takže jsem nemohl vyzkoušet tu zatáčku podobně na limitu, jako s těmi ostatními auty. A ty odhady vyletění ve srovnání s pípajícím VSC (to je chvíle, kdy už s tím má auto fakt problémy a nemusí to vždy dobře vyrovnat - pokud s tím jsou jen malé problémy, tak jen bliká) jsou řekl bych docela podložené, protože už jsem těch aut projel dost, i mnoho těch, které mě naprosto nezajímají. A pak si také můžeš spočítat přibližně odstředivou sílu, která to auto táhne ven a tedy zjistit přibližnou max. rychlost průjezdu (mimochodem, zatáčka byla mírně klopená, takže je rychlost průjezdu možná vyšší). U Avensise ještě nemám vyzkoušeno, kdy už VSC smyk neudrží (je to opravdu něco jiného, než když tam VSC není), proto jsem nemohl napsat rychlost vyletění ze zatáčky. Ostatní testovaná auta žádný stabilizační systém neměly, proto jsem odhadl tuto rychlost, přičemž u M6tky bych můj odhad viděl s větší chybou, než u ostatních, protože viz výše ;o).
Co se týče náklonů, tak jak už psal Mitsi, to jsou jen novinářské bludy (Oktávka se třeba nakláněla subjektivně ještě míň než M6tka, přesto jela zatáčkou s problémama o 25km/h pomaleji, než M6tka hladce). Pokud jde o profil pneumatiky - samozřejmě auto, které má podvozek udělaný na balónové pneumatiky bude mít s nimi podstatně lepší jízdní vlastnosti, než s nízkoprofilovými pneu (všechno závisí na elastokinematice celého zavěšení, se kterou např. evropské automobilky téměř nepočítají, zatímco japonské na ní staví všechno). Jako příklad třeba stačí formule ;o)
Pokud jde o blikání VSC (ESP), tak kontrolku má Avensis umístěnou opravdu hodně nešikovně v podstatě těsně nad sloupkem volantu, takže není samozřejmě při natočeném volantu (tedy jediná chvíle, kdy by mohla blikat, mimo prokluzování kol), moc vidět. Ale nedávno jsme s kamarádem zkoušeli, kdy tedy problikne a museli jsme najet 35km po klikatých silničkách okolí Prahy, než jsem to naschvál přehnal na křižovatce u krčské nemocnice směrem do centra z Novodvorské (kdo víte, kde to je - zahybá se doleva do pravého úhlu) a při nájezdové rychlosti necelých 65km/h a vypnutém TRC se mohlo VSC upípat, ale přesto mě to udrželo téměř na zvoleném poloměru zatáčky (samozřejmě jde i Avensis v krizi po předku ven, ale rozhodně jsem nemusel použít oba jízdní pruhy ;o) ).
Co se týče přesnosti tachometrů - souhlasím, odchylka může být značná (dle normy max. +12%), což v případě oktávky, pokud má výraznou chybu hraje ještě více v její neprospěch ;o)
Pokud jde ještě o dojem ze zkoušené M6tky, tak měla najeto cca 19500km, v kůži a byla teda uvnitř dost dobitá, podobně, jako Mondeo, které mělo po jeho 40tis. km neskutečně vysezené sedačky (takové nemám po 270tis. v Corolle ;o) ). -
"-- skrytý --" 08.12.04 14:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Malé srovnání
Prima, rozumíme si!
Ale ještě k té šířce pneu: ono totiž opět obecně NEPLATÍ, že širší guma=lepší guma=lepší jízdní vlastnosti. Jde především o zatížení na jednotku plochy styku pneu s vozovkou vs. charakter použité směsi vs. konstrukce kostry pneu (tedy když zcela odmyslím otázku "vedení gumy", tj. zavěšení kola, resp. konstrukci podvozku).
Kromě toho montáž např. 17' kol oproti standardním 15' výrazně zasáhne do potřeb tohoto většího ráfku se širší gumou na "vedení kola", tj. způsob/konstrukci zavěšení, přizpůsobení geometrie, odpružení a tlumení (jiné a jinde umístěné neodpružené hmoty) atd. atd.
Závěr: Pokud si někdo myslí, že montáží např. 17' namísto 15' kola automaticky vždy zlepší jízdní vlastnosti svého vozu, je na šeredném (a mnohdy velmi nebezpečném) omylu. Opak je obvykle pravdou! Takovéto změně je totiž ve většině případů nutné přizpůsobení shora uvedených parametrů, což ovšem NIKDO nedělá.
PS: Octavia II má podle mého názoru podvozek odladěný právě na ony 15', proto má se 16' koly problémy (na 17' jsem nejel). Oproti tomu např. Seat Altea (na zcela shodné podlahové plošině Golfu V.) je vyloženě stavěná na 16'. -
Lubos.1 08.12.04 12:29
« Re: Re: Re: Re: Malé srovnání
Osobne pochybujem, ze uzsia pneumatika rovnakeho typu zabezpeci autu lepsie jazdne vlastnosti (za predpoladu ze 15" je zaroven uzsia ako 16"). Letne mam Brigestone Turnaza 16", zimne Brigestone LM 25 15" a rozdiel je citit (aj ked tazko porovnavat letne a zimne pneu).
S tym naklananim mas pravdu, tam ide skor o pocit stability.
Takisto som podvozok Avensisu nehodnotil, kedze ho moc nepoznam, a nedaval som naklony do suvisu s drzanim stopy. -
"-- skrytý --" 08.12.04 12:05
« Re: Re: Re: Malé srovnání
To Lubos1: Ujišťuji Tě, že jsem zcela nezávislý (nemám ani M6, ani Avensise, a pokud bych si už auto této třídy kupoval, rozhodně by to byla Honda Accord) a když už nějaké auto zkouším, zkouším ho především "v extrému", poněvadž právě to je můj styl "obvyklého používání" vozu. Kromě toho bych prosil o trochu soudnosti v případě posuzování jízdních vlastností vozu hlavně podle toho, jak málo (či moc) se naklání v zatáčkách: takovéto vnímání se nám systematicky snaží vštěpit hlavně motorističtí novináři a jak je vidět, vcelku úspěšně. Je to totiž úplný blud! Obdobně není pravdou, že auto na 17' kolech musí mít vždy lepší jízdní vlastnosti, než totéž auto na 16'. Názorným příkladem je třeba zrovna Octavia II, která se na 15' chová o dost lépe než na 16'! -
Lubos.1 08.12.04 11:45
« Re: Malé srovnání
našrot
Nepoznam Ta, ale podla tvojho prispevku budes urcite skusobny jazdec s dlhorocnymi profesionalnymi skusenostami. :)
Precital som pomerne dost testov a nikde som necital o zlom podvozku M6 a rovnako o vynikajucom podvozku Avensisu. Avensis je hodnoteny ako komfortny a pomerne makky, naopak M6 ako tvrdsi. M6 ma vzadu viacprvkovu napravu a pomerne nizko polozene tazisko. Mam na nej najazdene pomerne malo (9 000 km), ale podvozok som vyskusal pomerne dost. Kde mi predtym P307 uz davno piskala a tahala sa vonku zo zakruty, Mazda nerobi vobec nic a v pohode drzi stopu. Naklony minimalne. Kto pozna BA, tak napriklad z Pristavneho Mosta na Bajkalsku - pomerne slusna zakruta - 110 km/h bez piskania gum na standartnych 16" gumach. Rychlesie som sa bal, aj ked auto by to urcite zvladlo. Na 307 mi nieco cez 90 km/h piskali gumy a zadna cast utekala von.
Mimochodom - este sa mi nestalo, aby mi blikalo ESP okrem toho, ze to signalizuje aj ked sa snazia kolesa preklznut pri rozbiehani.
Aby som sa nedrzal iba testov, v Avensise som sa previezol, extremy som neskusal, takze nechcem hodnotit, ale naklony boli pomerne vyrazne.
Posed za volantom je pohodlnejsi a akysi utulnejsi ako v M6, kde k dokonalosti chybaju trochu vyssie sedacky a vyraznejsie bocne vedenie. Na druhej strane by mi nastavitena bederna opierka v Avensise chybala.
Pochybujem, ze ak by nejaky skusobny jazdec (nezavisly) porovnaval podvozky tchto dvoch aut, nasiel by nejake rozdiely, o akch sa tu pise.
Odhady,ake tu pise nasrot (Mazda6 by sa utrhla pri 130, kde by u Avensisu este len zacalo bikat VSC) su smiesne a nepodlozene.
Toto nepisem preto, ze by som bol zaujaty. Bol som rozhodnuty pre jedno z tychto aut (Primera mi nesedela a Accord vypadol kvoli vysokej cene). M6 som kupil preto, lebo som mal skvelu ponuku na diesel s komplet vybavou (ESP=DSC, audio BOSE, subwoofer, xenony, "sportovy" interier, 16" elektrony, atd.). Keby som mal podobnu ponuku predtym na Avensis, bral by som mozno ten. Kazde auto ma nieco za a nieco proti.
Bohuzial, pri uz aj tak vyssej cene mi ponukli v Toyote 9% zlavu s biednou vybavou, u M6 som dostal slusnu vybavu, silnejsi motor ako v Toyote a 13% zlavu. -
« Re: Re: Re: Re: Malé srovnání
Som rad, ze aj niekto iny je z Oktavky sklamany, mal som dosial pocit, ze som s tym nazorom sam. IMHO tiez mala tendenciu hrnut sa zo zakruty von, predajca mi ale tvrdil, ze to je preto, lebo ja mam na aute 17" gumy a ta oktavka iba 16". Budiz... Ale este som si vsimol dalsiu vec - pri brzdeni sa zadok stava prilis vlacny a vobec nereaguje na volant, akoby si drzal svoju vlastnu stopu nezavisle na tom, co sa deje s volantom. Takze nejake ostre uhybne manevry by sa zrejme nedali robit (stacilo to, ze som obiehal a musel som sa radit do medzery medzi autami pri sucasnom brzdeni - vylozene mi stislo ritku, ze sa tam nedostanem a pritom to bol manever, pri ktorom by sa bezne adrenalin nezdvihol ani mojej manzelke) Ale v testoch to bude vyzdvihovane ako stabilita pri prudkom brzdeni :D -
"-- skrytý --" 08.12.04 09:01
« Re: Re: Re: Malé srovnání
Podvozek Avensis vs. M6: Avensis vykazuje nezáludné chování s dostatečně včasným "varováním", ESP "napřekáží"; M6 jede až do limitu korektně, pak se ale náhle stane zcela neovladatelnou (bez ESP), tj. "nevaruje", ESP vyloženě překáží, tedy vůbec neumožní přiblížit se limitu, čehož důsledkem je výrazně nižší rychlost průjezdu zatáčkou, než by jinak bylo možné. -
« Re: Malé srovnání
Já jsem taky v konečné fázi vybíral mezi Mazdou 6 a Avensisem a M6 mě podvozkově oproti Avensisu dost zklamala, ale všude přitom pějí, jak má M6, O2 a Mondeo úžasný podvozek a Avensis nic moc. Jsou to komerční kecy. Je lepší si do toho auta sednout sám a vyzkoušet si to. -
"-- skrytý --" 08.12.04 01:21
« Malé srovnání
Tak jsem nedávno testoval několik aut, ze kterých musí vybrat známý nové služební auto. Se všemi jsem jel stejnou trasu a zkoušel ostřeji stejnou zatáčku a všechny jely na stejně velkých kolech (205/55-16). Předtím jsem si tuto trasu projel naším Avensisem (sedan, 1,8 130hp, pneu Nokian WR). Zkoušené byly Ford Mondeo (kombi, TDCi 133hp, pneu Continental TS810), Mazda 6 (kombi, 2,3 119kW v automatu, pneu Michelin PA2), Octavia II (liftback, 1,9TDi 77kW, pneu Michelin PA2). Musím říct, že výsledkem bylo, že jsem byl pokaždé moc rád, že můžu odjet tím naším Avnesisem ;o) Jen pro zajímavost uvádím rychlosti průjezdu zkoušenou zatáčkou (v závorce odhadovaný limit, kdy by auto vyletělo, u Avensisu kdy by pípalo VSC), jejíž poloměr byl odhadem tak 130-150m - Mondeo 120 (125-130), Mazda 6 110 (cca 130), Octavia II 85 (90-95), Avensis 120 (135-140). Ne s každým autem byl průjezd hladký, ale taky ne nějak extrémě drsný - akorát Mondeu a Oktávce už pískaly gumy, včetně toho, že se Mondeo tak nějak chtělo trošku hrnout ven a u Octávky zasahoval protiprokluz a musel jsem jí docela přitahovat do zatáčky (hrnula se ven rozhodně víc, než Mondeo). V M6tce jsem nenašel za celou cestu nějakou rozumnou pozici za volantem na ostrou jízdu a navíc hodně dělal ten automat (včetně toho, že to auto bylo neskutečně líné). Avensis se do zatáčky doslova zakousl a vyjel jako po kolejích. A jen takové upozornění, pokud si někdo nevšiml - M6 a Octavia II jely na zcela stejných pneu a jak se každá chovala v zatáčce naprosto odlišně.. a pak, že je dle novínářů nová VW platforma s víceprvkem vzadu výborný podvozek ;o)