TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
Lubos.1 09.12.04 18:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Ako som spominal, na M6 si rychlost sledoval, ale bolo to aj na Avensise?
Este mi prosim napis, na akom MPV jazdis, lebo vazne neverim, ze si s hociktorym MPV dokazal o 20 km/h predcit M6. potom by som sa s Mazdou vazne bal jazdit :) -
"-- skrytý --" 09.12.04 18:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Přímé porovnání samozřejmě nemám, byť jezdím obvykle stejnou trasu. Jenže v tom fofru povětšinou nemám čas sledovat rychloměr. S onou M6 jsem ovšem jel shodou okolností se svým synem, který mi sledoval tacho. Do "krize" jsem se dostal o cca 20 km/h dříve, než s vlastním vozem (podotýkám, že mám MPV...).
Náklon na mé dojmy nemá vcelku žádný vliv, jelikož vnímám především dění na styku pneumatik s vozovkou (a to není o náklonu karoserie), navíc jsem zvyklý jezdit jak s auty, která se naklánějí přímo drasticky, tak s těmi, která se nenaklánějí téměř vůbec (Citroen Xantia Activa).
PS: Aby bylo jasno - nechci za každou cenu hodit špínu na podvozek M6. Dokonce jsem přesvědčen, že 99% řidičů vůbec nepozná, že tam nějaký problém je. Jen jsem chtěl upozornit na skutečnost, že tam problém opravdu je a docela mne potěšilo, že tentokrát (bohužel zcela výjimečně) si toho někteří (asi jen zahraniční) motorističtí novináři dokázali všimnout. Dále pochybuji o tom, že různé kusy stejného auta mají rozdílně nastavený ESP: rozdíly mohou být jedině v pneumatikách, a tady musím přiznat, že jsou často obrovské (vlastní zkušenost: tatáž zatáčka se stejným vozem, ale na různých pneu stejného rozměru - jednou 130, podruhé 170 km/h!!!). -
Lubos.1 09.12.04 17:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
neda mi to >:-[]
preco by si nejaky novinar vymyslal, ze mu blika ESP tak casto? Inak uz som to cital aj niekde inde, ale uz to tazko najdem. Mas ine skusenosti, v poriadku, mozno sa nstavenie ESP lisi kus od kusu alebo jazdia extremnesie ako ty :)
este jedna uvaha:
kedze sa Avensis v zakrutach naklana (aj ked ako sme sa dohodli to nema priamy dopad na jazdne vlastnosti), clovek vnima zakrutu inak ako na M6, ktora sa naklana menej. Takisto aj clovek inak reaguje.
Rychlost pri vacsom naklone je urcite vnimana odlisne. Mozno si tu rychlost nemal ani len podobnu.
Myslim, ze keby sa vazne vyskusali obe auta rovnakou rychlostou na rovnakych pneu na rovnakej zakrute, pochybujem, ze by tak boli rozdiely a ak, tak v prospech M6. Je to iba moj nazor, nemam ho ako dokazat. Rad by som nasiel naozaj nejaky doveryhodny zdroj, ktory by tieto 2 vozy dokladne porovnal. -
"-- skrytý --" 09.12.04 17:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Byly doby, kdy jsem v průměru stihl vyzkoušel tak 2 vozy denně, takže za rok jsem v podstatě obsáhl všechno, co bylo na trhu k dispozici a mělo 4 kola. Jenže času je stále méně, takže teď "dělám" stále v průměra ta 2 auta, jenže za měsíc. Škoda... -
Lubos.1 09.12.04 17:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
mitsi: ok, tak to uz nechajme tak :)
ale budes mat asi viac skusenosti, ja nejazdim tak extremne :)
ale predsa musim skusit, kedy mi konecne zacne blikat DSC, lebo sa mi to este nestalo a co-to som uz vyskusal.
Budem skusat dalej, ale radsej az na jar :) -
"-- skrytý --" 09.12.04 17:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Ještě dodatek ohledně toho "častého zasahování" ESP: Opak je podle mých zkušeností pravdou - u Avensisu ESP nepřekáží a nemá moc práce, u M6 se dost namaká, tudíž překáží (alespoň mně). Na druhé straně chápu, proč tomu tak na M6 je: jinak by asi řidičům mého ražení dlouho nevydržela... -
"-- skrytý --" 09.12.04 17:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Zkoušel. S vypnutým ESP se Avensis chová klasicky, tj. jako předohrab "se vším vpředu" (nedotáčivý smyk). Naopak se zapnutým ESP "odsazuje zadek", ale jak jsem už napsal: včas varuje a dá se to korigovat. Naopak ESP u M6 Tě do podobné situace "vůbec nepustí", což výrazně snižuje rychlost průjezdu zatáčkou, ale zase zcela eliminuje možnost "velkého překvapení" (viz můj předchozí příspěvek). -
Lubos.1 09.12.04 17:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Mitsi
AKo som pisal, nie som odbornik na smyky pri 200 km/h a nesposobujde mi to potesenie :)
Netvrdim, ze M6 sedi v zatackach ako EVO alebo Impreza, len mi neslo do hlavy odsudzovanie jazdnych vlastnosti M6 v porovnani s Avensisom, hlavne ked som nic podobne nikde nenasiel - tvrdia to hlavne ludia, ktori Avensis maju a ktorych podvozok M6 'strasne sklamal'.
Skusal si nieco podobne aj s Avensisom s vypnutym VSC? Prave v tom pdf (link niekde dole) sa stazuju na jeho caste zasahovanie. -
"-- skrytý --" 09.12.04 16:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Lubos1: Já jsem jen vzpomínal na hodnocení M6 z doby, kdy se jako novinka objevila na trhu. Tebou uváděný článek je srovnávacím testem kombíků, nikoli hodnocením zaměřeným specificky na (tj. tzv. rozpitvávajícím) jeden konkrétní vůz. K tomu jde navíc o diesely (nemýlím-li se...).
Ale když si nalistuješ v archivu moje vyjádření k jízdním vlastnostem M6 z doby těsně poté, co se objevila na trhu, dočteš se zhruba toto (popíšu to znovu, jelikož se mi to nechce hledat): limit podvozku při rychlém průjezdu zatáčkou pod plynem hodně vysoko, následuje ustřelení zadku bez jakéhokoli předběžného vyrování, snaha o podchycení přetáčivého smyku kontrem končí úplnou ztrátou adheze obou předních kol, auto je zcela neovladatelné a chová se jako při jízdě na zamrzlé ploše rybníka... Naštěstí tam bylo dost místa. Už dlouho jsem se tak nezapotil, a to mne málo co dokáže vylekat - smyk všech 4 ve 200 km/h s mým vozem je oproti tomu procházkou růžovým sadem, resp. vyloženým potěšením! -
"-- skrytý --" 09.12.04 12:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Malé srovnání
Souhlasím z Brázdičem, že M6 nemá ráda především dlouhé táhlé utahovačky jeté pod plynem. Naopak s ním nesouhlasím, pokud jde o "hrnutí předku ven ze zatáčky" u Avensise, když se to přežene: moje zkušenost naopak byla taková, že Avensis s ESP v těchto chvílích "odsazuje zadek", což je mně osobně příjemné a sympatické, jelikož se stále dá snadno korigovat (na rozdíl od M6).
PS: Hondu Accord se mi v podstatě vůbec nepodařilo tzv. "dostat do kolen", odmyslím-li samozřejmě (velmi korektní) smyk všech čtyřech! -
-
Lubos.1 09.12.04 12:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Malé srovnání
Nasiel som zdroj, ktory sa zhoduje s Mitsim (pokial mi moja chaba nemcina dovoli :-) ):
Sein ESP reagiert mit Verzögerung, das heißt, nach dem Lastwechsel vollführt das Fahrzeug zunächst einen Heckschwenk zum Kurvenrand. Doch dank der Elektronik wird es dann ohne Zutun des Lenkers automatisch wieder auf die richtige Bahn gebracht. Die schnellstmögliche Kreisfahrt absolviert der Fronttriebler ebenfalls leicht untersteuernd, harmonisch und sicher.
Napriek tomu vysledok je fajn, aj ked zasahovalo ESP. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Malé srovnání
ad porovnanie podvozkov:
nasrot ad porovnanie "dobre znamej zatacky": Myslim, ze ide hlavne o to, na co si zvyknuty, ako dokazes podvozok "precitat". Sam teraz jazdim namiesto mojej Mazdy Saabom 9-5 a taktiez sa mi jeho podvozok zda byt o triedu horsim a dobre zname zatacky prechadzam s rovnakym pocitom bezpecnosti o cca. 20km/h pomalsie - napriek tomu odvazne sudy o podvozku Saabu nevynasam. Je to o tom, ze so Saabackym podvozkom nie som zzity, mam na tom aute dokopy najazdene mozno 2000km oproti 130000 na Mazde. Neviem, kedy je naozaj na hrane a kedy nie - a to napriek tomu, ze "par" autami uz som jazdil. Myslim, ze toto bude podobne u Teba: hranice Toyoty vies odhadnut presne, ostatne auta ani zdaleka.
Mitsi: je trosku nefer porovnavat auto bez ESP a auto, ktore ESP nema vobec vypinatelne: M6 si dostal na hranicu, kam si Avensis ani dostat nemohol. Pokial viem, tak v testoch sa zhoduju, ze M6 ma pri prudkom ubrani plynu nekludny zadok ("Lastwechselreaktion"), inak som vyhrady nepobadal. Na druhej strane, Toyota Corolla Verso (novy model, jazdil som na kamaratovom 1.8VVTi) ma hodne skoro zasahujuce ESP a rozblikalo sa pri decentne "zobranom" kruhovom objazde - toto ma sklamalo, ta elektronika mi absolutne nic nedovolila. K Avensisu sa nevyjadrujem, to auto je pre mna nezaujimave (pre mna skaredy design, uzky interier, mensi kufor u kombi), preto som na nom nejazdil.
Aby som to zhrnul: myslim, ze obe su velmi dobre a kvalitne auta s maximalnou spolahlivostou. Mne vyhovuje M6, Brazdicovi Avensis, Mitsimu Accord. Hlavne, nech sme vsetci spokojni a nech nam to jazdi ;)








Co se týče blikání VSC - mnozí včetně novinářů si musí uvědomit, že při zapnutém TRC (které se, jen tak pro zajímavost vypíná vlevo těsně u volantu, u Corolly Verso na středovém tunelu) bliká stejná kontrolka a že když se TRC vypne, tak dá, alespoň u Avensise, hodně velkou práci tu kontrolku rozblikat.
Pokud jde ještě o novinářské testy - tak to je stejné, jako když si jde někdo s fafíkem kupovat třeba auto nižší střední a teď s tím fafíkem přijede třeba do Toyoty, projede si Corollu a je nadšen. Pak přijede do Pažouta, projede 307mu a je nadšen. Pak do VW, sveze se oktávkou či golfem a je nadšen. Z jednoho a prostého důvodu - protože vždycky mezi přesedáním jede tím fafíkem a proti němu je plusovým skokem i 12let stará Corolla ;o) A když ti novináři testují M6tku a za půl roku nato Avensise a za půl roku zase Accorda, tak se jejich pocity nedají srovnat, protože si z těch předchozích aut skoro nic nepamatují, nebo hlavně nemají to přímé srovnání na stejné trase.
dabel: ad "známá zatáčka" - naschvál jsem si vybral relativně neznámou zatáčku (jezdím jí tak 1 za rok) a jel jsem jí Avensisem jako první, takže byl v nevýhodě, oproti ostatním autům (navíc na testované trase to byla zatáčka předposlední po cca 25km). Stejně tak jsem psal, že díky VSC zatím ještě neznám přesně limity podvozku, protože nebyla zatím příležitost na nějaké rozumné ploše. Tedy je odhaduji stejným způsobem, jako u těch aut, se kterými jsem ten den jel.
Pokud jde o podvozek Corolly, tak to se nedá srovnávat s Avensisem, protože ta má vzadu strašnou torzní vlečenou nápravu, která je tak pro klidnou jízdu na chalupu, ale rozhodně ne na nějaké ostré zatáčky.
Lubos1: srovnání Vectry a Avensise musí být nutně směšné - jel jsem v GTSu 3,0V6 a tam mi ESP zabralo při relativně klidném vystřídání pruhů na suchu v 70km rychlosti takovým způsobem, že to by to auto málem dostalo do hodin. Nemluvě o tom, že takové problémy, jako měla ta Vectra na vyjetých kolejích kousek od baráku, jsem nezažil ani v oktávce...
Mitsi: ad hrnutí předku ze zatáčky - napsal jsem to proto, protože při pípavém VSC (tedy krize ;o) ) na špatném povrchu se tak chová, i když se fakt VSC krásně snaží s tím zadkem dělat divy, jako kdyby si chtěl člověk pomáhat ručkou ;o) A hlavně se mi líbí, že to zabírá opravdu tak, jak má - dovolí to mírný smyk a nijak to s autem necuká (narozdíl třeba od Opelů). Jinak co se týče kolen a Accordu, tak jí zkus někdy na vymleté silnici s tím štěrkem všude možně a zjistíš, že to jí fakt nesvědčí.
Co se týče zkoušení, tak jsme na tom dřív byli podobně a teď taky projedu tak 2 za měsíc ;o)
Co bych navrhoval, tak uspořádat třeba nějaký společný objektivní test, akorát zase by všichni neměli stejné pneu ;o) BTW: dneska jsem zjistil, že těm Nokianům WR, na kterých jezdíme Avensise, nesvědčí moc přefukování - tatíkovi se zdálo, že to auto na blátě při 1° nějak moc plave, tak je z 2,4/2,4 nafouk podle plného zatížení na 2,5/2,8 a teď dost často zabírá ABS a TRC... pokud teda opravdu zrovna nejede plné auto lidí ;o)